Bens Skrevet 12. juni 2013 Del Skrevet 12. juni 2013 Hei dere der ute! Har et spørsmål, vet ikke om jeg stiller dette på riktig side nå, men jeg prøver:) Hva er de største utfordringene som møter en journalist i Norge i dag? På forhånd takk! Lenke til kommentar
Bens Skrevet 12. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2013 Ærlighet. Fint og flott det, men forestilte meg noe litt annet... Lenke til kommentar
lur4d Skrevet 12. juni 2013 Del Skrevet 12. juni 2013 *Være tilgjengelig bortimot 24/7 - dekke det som skjer *Være rask/hurtig deadline - kan føre til faktafeil/ellers feil, siden artikkelen gjerne skal publiseres så fort som mulig. *Mye freelance -ikke stabil inntekt? *Tabloid/agurknyheter får flere klikk enn alvorlige saker? -Alvorlige saker blir dysset ned/ikke omtalt? Alt skal være så flott her i verden. *PFU / Vær varsom plakaten *Man må ha nettverk for å få de saftigste nyhetene *Politisk korrekthet *Bli boikottet/utestengt pga. noe man har skrevet. Kunne sikkert kommet på noe mer, men der har du noen punkter å tenke på i alle fall. Lenke til kommentar
Bens Skrevet 12. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2013 *Være tilgjengelig bortimot 24/7 - dekke det som skjer *Være rask/hurtig deadline - kan føre til faktafeil/ellers feil, siden artikkelen gjerne skal publiseres så fort som mulig. *Mye freelance -ikke stabil inntekt? *Tabloid/agurknyheter får flere klikk enn alvorlige saker? -Alvorlige saker blir dysset ned/ikke omtalt? Alt skal være så flott her i verden. *PFU / Vær varsom plakaten *Man må ha nettverk for å få de saftigste nyhetene *Politisk korrekthet *Bli boikottet/utestengt pga. noe man har skrevet. Kunne sikkert kommet på noe mer, men der har du noen punkter å tenke på i alle fall. tusen hjertelig! nå er jeg kommet godt igang med presentasjonen:) Lenke til kommentar
lur4d Skrevet 12. juni 2013 Del Skrevet 12. juni 2013 Glad for å kunne hjelpe Kom til å tenke på en ting til, pressen/media skal jo være den "fjerde statsmakt", som skal være kritiker og overvåker mot det offentlige. Da kan du jo ta opp ting som f.eks datalagringsdirektivet (DLD); har media gjort en god nok jobb med å informere folket om hva dette innebærer ang. overvåkning osv. Finnes sikkert andre eksempler også. NSA overvåkningen av bla. Facebook fikk vel 2 små artikler på VG, jaja. En ting til som kan være utfordrende er å få fremstilt saken fra begge sider av stridens kjerne, eller rett og slett utelater viktig informasjon, slik at saken skal bli "bedre" eller "passe dem". Som f.eks Romsaken på Dagsrevyen. Lenke til kommentar
Aleks855 Skrevet 12. juni 2013 Del Skrevet 12. juni 2013 Mitt store misnøye for tida er at lanseringen av spillkonsoller får mer medieoppmerksomhet enn de store temaene som DLD og NSAs overvåkning. Dette er direkte skremmende. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå