fredriku Skrevet 24. september 2003 Del Skrevet 24. september 2003 bestilte et Radeon 9800pro kort på fredag, fikk det idag. (onsdag 24/9-03) da jeg åpnet pakken, ble jeg overraska! fulgte med 7 spill, en fullversjon av Tomb radier osv osv. kortet var klokket til: 380/340, og det var jo da standard ATI hastighet. kortet ble levert med 2.8ns Samsung minne, og jeg begynte sakte men sikkert overklokking av kortet! på minne, ville ikke den høyere enn 370mhz(740 effektivt) og foreløpige 428 på core, noe jeg tror er i grenseland for dette kortet. ble også fornøyd, da jeg så at kortet hadde en default score i 3D Mark 03 på 5734 poeng, og 6160 i overklokket tilstand, og 17500 i 01! dette må da sies å være bra for et så "billig" kort? spesielt når det er BBA!! så absolutt, dette er et meget godt kjøp, eller hva? det koster jo "kun" 3000 kr, og det er absolutt godkjent for et Pro kort i denne klassen! nå er det bare å vente på gold edition da, men dette legger seg nok endel over i pris, da det er 2.0ns minne på dette, og det er klokket meget høyt standard (400/760) og kan gå helt til ville 900 mhz på minne! også kanskje 1000? vel, er bare å sitte å vente på det, for det er vel et must for de som overklokker? konklusjonen på dette kortet, er vel at det ikke finnes bedre kjøp til 3 lapper! er selv superhappy, og det er jo bare å bestille i vei? har hørt mye rart om kortet, og det kan hende jeg var heldig med levering av minne? ikke vet jeg, men go for it! dere vil nok ikke bli skuffa! håper dere nå vet at dere trygt kan kjøpe kortet, for dette er vel den første anmeldelsen av det? håper det er noe dere satt pris på =) Lenke til kommentar
Citizenx Skrevet 24. september 2003 Del Skrevet 24. september 2003 Hentet fra vr-zone. For those into 3DMark benching, i have changed the stock cooling to a better one and used an EPoX 4PCA3+ Canterwood board and PowerColor Radeon 9800 Pro clocked at 470/400Mhz with VGPU at 1.8V. Kortet går nok ikke til 1000mhz, men kanskje til 900mhz med voltmod og vannkjøling. http://www.vr-zone.com/reviews/PowerColor/9800Pro/ Lenke til kommentar
Kultom Skrevet 24. september 2003 Del Skrevet 24. september 2003 Takker fredrik. Får vel høre mer på Irc etterpå, men nå kjøper jeg kortet og. (Synd det ikke var summoner som var bundlet med) edit: er det forresten noen som vet hvor/når man kan få tak i 9800pro super gold, eller hva nå enn det ble kalt? Lenke til kommentar
allyse Skrevet 24. september 2003 Del Skrevet 24. september 2003 Passer bedre under skjermkort. Lenke til kommentar
fredriku Skrevet 24. september 2003 Forfatter Del Skrevet 24. september 2003 det er summoner som medfølger fant jeg ut!! en cd! og tomb raider Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 24. september 2003 Del Skrevet 24. september 2003 Produsentens spes. Står der 337x2 på minnet ... 7 Games: Full Game: SummonerLite Games: Ballisitc/ Black Hawk Down/ Comanche/ Ghost Recon/ Serious Sam/ Vietcong Manual CD Diskette driver Software DVD player (Supports Windows XP) S-Video cable DVI-I Dongle 7 games Power extension cable Note: Specification is subject to changes without notice. Lenke til kommentar
fredriku Skrevet 24. september 2003 Forfatter Del Skrevet 24. september 2003 ja, det står det, men mitt ble levert 380/340x2 Lenke til kommentar
Balderac Skrevet 24. september 2003 Del Skrevet 24. september 2003 Hei ! Jeg har også fått mitt Powercolor Radeon 9800 Pro i dag. Selfvfølgelig har jeg noen problemer (jeg er aldri heldig når det gjelder sånt) Jeg har brukt et Asus GeForce 3 kort i flere år. Jeg avinstallerte Nvidia driverene, satte inn Radeon kortet, og rebootet, la inn drivere. Problemet er at PC'en fryser helt. Noen ganger etter 10-20 minutter, noen ganger med en gang jeg kommer inn i windows. Tomb Raider som fulgte med fryser med en gang jeg kommer inn i spillet. "Anarchy Online" holder en stund før det fryser. Comanche 4 frøs aldri. PC'en fryser som regel med en gang når jeg starter Explorer og prøver å surfe eller laste noe ned. Jeg har hørt at det kan skape problemer å installere et ATI kort etter at du har hatt et Nvidia kort m/drivere. Er dette korrekt? Hvordan kan jeg i så fall rette opp i dette? Lenke til kommentar
chil Skrevet 24. september 2003 Del Skrevet 24. september 2003 en format og renistall av windows fikser de fleste software problem Lenke til kommentar
fredriku Skrevet 24. september 2003 Forfatter Del Skrevet 24. september 2003 det problemet fikk ikke jeg. avinstallerte, tok ut det gamle, så satt i det nye, installerte og så reboota. funka fett! Lenke til kommentar
fUsiOn Skrevet 24. september 2003 Del Skrevet 24. september 2003 Når jeg fikk mitt 9700 pro for en måned siden så avinstallerte jeg ikke absolutt ingen ting av skjermkort driverene nvidia. Ting fungerer helt topp. Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 24. september 2003 Del Skrevet 24. september 2003 Har du kab. vifte??? Lenke til kommentar
iCar Skrevet 24. september 2003 Del Skrevet 24. september 2003 Et spm angående d kortet. Jeg har sånn Shuttle SS51G, tror psuen er på 200W. Er d nok for d kortet, og vil den passe inn i boksen med tanke på plass og sånt? Lenke til kommentar
Balderac Skrevet 24. september 2003 Del Skrevet 24. september 2003 Nei, jeg har ikke kab. vifte !!! Lenke til kommentar
Paddington Skrevet 24. september 2003 Del Skrevet 24. september 2003 Et spm angående d kortet.Jeg har sånn Shuttle SS51G, tror psuen er på 200W. Er d nok for d kortet, og vil den passe inn i boksen med tanke på plass og sånt? anbefaler deg å kjøpe ny psu.. Lenke til kommentar
iCar Skrevet 24. september 2003 Del Skrevet 24. september 2003 Et spm angående d kortet.Jeg har sånn Shuttle SS51G, tror psuen er på 200W. Er d nok for d kortet, og vil den passe inn i boksen med tanke på plass og sånt? anbefaler deg å kjøpe ny psu.. Så du mener at den psu`en ikke er kraftig nok for d kortet Eller noe du tror og mener? Lenke til kommentar
fredriku Skrevet 24. september 2003 Forfatter Del Skrevet 24. september 2003 psu går fint den ikke no problem! har hørt om fler som kjører mye minne, stor cpu, og 9800 pro kort! med DVD brenner, 2HDD osv så det skal gå glatt! Lenke til kommentar
Paddington Skrevet 24. september 2003 Del Skrevet 24. september 2003 Et spm angående d kortet.Jeg har sånn Shuttle SS51G, tror psuen er på 200W. Er d nok for d kortet, og vil den passe inn i boksen med tanke på plass og sånt? anbefaler deg å kjøpe ny psu.. Så du mener at den psu`en ikke er kraftig nok for d kortet Eller noe du tror og mener? I følge reklamen, skal det ikke være noe problem: Powerful PSU - The SS51 comes with customized low noise 200W PSU, powerful enough to satisfied power-hungry high performance AGP graphics card along with the abundance of onboard features provided. The result is an ultra quiet and ultra cool smooth running system. Lenke til kommentar
iCar Skrevet 24. september 2003 Del Skrevet 24. september 2003 psu går fint den ikke no problem! har hørt om fler som kjører mye minne, stor cpu, og 9800 pro kort! med DVD brenner, 2HDD osv så det skal gå glatt! Det hørtes betryggende ut, kjører kun vanlig dvd-rom og en hdd på 120 gb 2x 512 ddr ram og 2,4 ghz p4. Hva med plass og sånt, den der trenger vel ikke flere enn den ene agp slot`en sånn som d var med de gforce fx korta? Lenke til kommentar
fredriku Skrevet 25. september 2003 Forfatter Del Skrevet 25. september 2003 det skal gå fint det ja, med kun det kortet! og du kan ha et PCI i tilegg! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå