VegardPirat Skrevet 12. juni 2013 Del Skrevet 12. juni 2013 (endret) Hei, mitt navn er Vegard Pettersen, og jeg er toppkandidat for Piratpartiet i Rogaland. Jeg ønsker å utvikle en minnepinne som samler en del verktøy som omgår overvåkning og sensur, samt dokumentasjon om bruk av disse og ting man må tenke på hvis man skal gå "under radaren". Dette er så smått påbegynt her: Piratpinne . Det jeg lurer på, er hva dere mener om dette, om noen av dere har lyst til å være med og bidra på et vis, og spesielt, om dere har tips til hvordan dette kan gå viralt slik at et kickstarter-prosjekt kan finansiere oppstarten av det kjappest mulig. Endret 12. juni 2013 av Rogaland Piratparti Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 12. juni 2013 Del Skrevet 12. juni 2013 Mitt spørsmål her, hva er nytten av denne USB-minnepinnen? For meg er det eneste interessante HW-kryptering, men det gjør den betraktelig dyrere. Lenke til kommentar
VegardPirat Skrevet 12. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2013 (endret) Flere nytte-formål. Kryptert mobil lagring: En kryptert (truecrypt) lagringsplass (Auto-mount) som man kjapt kan ta med seg. Anonymisering: Inneholder portable verktøy for anonymisering (http://portableapps.com/, truecrypt, tor, freenet, i2p) med bruker-manualer på norsk Unikt verktøy: Bootbar-wizard som gjør jobben for å lage skjult kryptert operativsystem (http://www.truecrypt...perating-system) Varsler-linker, verktøy og instruksjoner Pluss diverse 'kule verktøy', samlet på én plass. Litt som verktøykista "Hiren's BootCD", for anonymisering osv.. Dessuten er software-kryptering (latterlig mye) billigere (200,- for 32 GiB uten HW-krypt, 1300,- for HW-krypt), og også bedre. Med hardware-kryptering vet man ikke om leverandøren har lagt inn en bakdør, og dessuten er krypteringen bare på ETT nivå. Man kan da ikke opprette skjulte og uoppdagelige krypteringsnivåer. Som betyr, man kan oppgi et passord for å åpne nivå 1, og et annet passord for å åpne data lagret på skjult nivå 2 osv.. Hardware-kryptering hjelper da lite, siden retten kan idømme at man oppgir krypteringsnøklene. Endret 12. juni 2013 av Rogaland Piratparti Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 12. juni 2013 Del Skrevet 12. juni 2013 Flytter denne da dette er feil kategori. Etter en vurdering blir denne flyttet til lagringsmedier. På grunn av forumsoftwaren er tråden bundet til en kategori. Ikke diskuter denne avgjørelsen i denne tråden da det regnes som off- topic. Event. tilbakemelding tas på pm. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå