RBW Skrevet 12. juni 2013 Del Skrevet 12. juni 2013 ASrock viste frem en helsprø modell.Her ser du et hovedkort som tåler flytende vann Lenke til kommentar
Wyllia Skrevet 12. juni 2013 Del Skrevet 12. juni 2013 Vann er som oftest lfytende ja, H2O heter is i fast form og damp i gassform. 4 Lenke til kommentar
angeland89 Skrevet 12. juni 2013 Del Skrevet 12. juni 2013 flytende vann til forskjell fra? 2 Lenke til kommentar
GHzmaster Skrevet 12. juni 2013 Del Skrevet 12. juni 2013 Nå trenger du bare en vannblokk for hele hovedkortet så du kan kjøle ned chipset,prossesor og alt mulig aneænet på HKet 1 Lenke til kommentar
aeike Skrevet 12. juni 2013 Del Skrevet 12. juni 2013 Snart kan man fylle hele kabinette med vann og ha en slags akvarium pc, med fisker svømmende rundt 6 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 12. juni 2013 Del Skrevet 12. juni 2013 Med lakk kan alle kretskort enkelt og billig gjøres vannmotstandig. Bare synd mobiltelefonbransjen er mer interessert i at telefonen din stryker med etter kort tid så de kan selge deg en ny. For å fremskynde det fester de til og med klistrelapper fra 3M som er overfølsomme for luftfuktighet slik at de kan skylde på uvettig bruk. Tviler på det er særlig mange som synes 22 SATA-porter er i minste laget. Hva er de tverrstilte portene mellom PCIe-x16 portene? mSATA? mini-PCIe? 2 Lenke til kommentar
dopus Skrevet 12. juni 2013 Del Skrevet 12. juni 2013 Likte det siste hovedkortet med MASSE sata porter... og mesteparten av dem var vinklet også...sikle sikle. Lurer på om alle er SATA3. Hadde vært digg. Hadde passet bra i Define XL kabinettet mitt :-D Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 12. juni 2013 Del Skrevet 12. juni 2013 Kortene med alle sata-portene virker jo kjempeinteressant i en filserver, spennende å se hva det vil koste. AtW Lenke til kommentar
MatseMats Skrevet 12. juni 2013 Del Skrevet 12. juni 2013 Men så er da spørsmålet om det kommer andre enheter som faktisk også vil tåle dette. Ser ingen grafikk kort som har muligheten til å motstå dette generelt sett. Eller PSU for den sakens skyld. Lenke til kommentar
Litek89 Skrevet 12. juni 2013 Del Skrevet 12. juni 2013 Skru av vifter og fyll et tett kabinett med mineralolje av et eller annet slag. Store mengder elektronikk som står på havets bunn i oljefyllte kar i dag. Lenke til kommentar
PaladinNO Skrevet 12. juni 2013 Del Skrevet 12. juni 2013 Hva er de tverrstilte portene mellom PCIe-x16 portene? mSATA? mini-PCIe? Det ser ut som kontrollerbrikker. Men selv Z87 Extreme11/AC har jo bare 4 DIMM-slots...og det ser strømhungrig ut med 2x 8-pin kontakter. :/ Og det var forøvrig overraskende få kjøleribber på det kortet...er det en del av planen pga. "vanntettheten", eller er ribbene bare plukket av for anledningen? Lenke til kommentar
Meier Skrevet 12. juni 2013 Del Skrevet 12. juni 2013 Med lakk kan alle kretskort enkelt og billig gjøres vannmotstandig. Bare synd mobiltelefonbransjen er mer interessert i at telefonen din stryker med etter kort tid så de kan selge deg en ny. For å fremskynde det fester de til og med klistrelapper fra 3M som er overfølsomme for luftfuktighet slik at de kan skylde på uvettig bruk.Tviler på det er særlig mange som synes 22 SATA-porter er i minste laget. :pHva er de tverrstilte portene mellom PCIe-x16 portene? mSATA? mini-PCIe? "Lakk" er ikke vanntett over tid. Men bruker du epoxy, så er det 100% tett. 2 komponent Epoxy brukes til tre båter og forsegling av tre akvarier innvendig. Det blir potte tett, og er ikke ledende. Støp kortet i en epoxy blokk, så kan du legge det i bekken ;-) Lenke til kommentar
haakkern Skrevet 12. juni 2013 Del Skrevet 12. juni 2013 Wow! mange sata porter!!! ;) Lenke til kommentar
Vidarak Skrevet 12. juni 2013 Del Skrevet 12. juni 2013 Det kortet trenger jeg i min ESXi-maskin som kjører en virtuell ZFS-basert filserver! Alternativt - noen som vet om noen billige HBA'er som fungerer greit med VMware ESXi? 1 Lenke til kommentar
Nødstopp Skrevet 12. juni 2013 Del Skrevet 12. juni 2013 (endret) Hva er de tverrstilte portene mellom PCIe-x16 portene? mSATA? mini-PCIe? De er avmerket mini-PCIe på hovedkortet om du åpner bildet i full oppløsning. Og det var forøvrig overraskende få kjøleribber på det kortet...er det en del av planen pga. "vanntettheten", eller er ribbene bare plukket av for anledningen? Det ser ut som det er strippet for alt av kjøleribber for fremvisning. Jeg tviler i grunn på at det kan dynkes noe særlig i vann under bruk, det er nok mer ment for å stå i mot vannkjølingslekkasjer og lignende. Jeg tror aldri jeg har sett et hovedkort spekket med så mye snacks før.. Endret 12. juni 2013 av Nødstopp Lenke til kommentar
Gravitass Skrevet 13. juni 2013 Del Skrevet 13. juni 2013 Snart kan man fylle hele kabinette med vann og ha en slags akvarium pc, med fisker svømmende rundt Du kan allerede gjøre det med olje Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 13. juni 2013 Del Skrevet 13. juni 2013 Du kan allerede gjøre det med olje Olje-levende fisk? AtW Lenke til kommentar
PaladinNO Skrevet 13. juni 2013 Del Skrevet 13. juni 2013 Olje-levende fisk? AtW Har du aldri hørt om sild i olje? Den kommer ferdig i boks - om det er en litt større boks, og med litt hardware i, så gjør ikke det noen forskjell. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 13. juni 2013 Del Skrevet 13. juni 2013 (endret) Du kan allerede gjøre det med olje Olje leder også varme dårligere enn vann, er langt dyrere (ja spesielt om du skal ha noe som ikke blir dårlig med litt tid), og sist men ikke minst så er det mye mindre viskøs (som er et problem når det kommer til å sirkulere sakene) . Edit: Eller så antar jeg også at det fortsatt vil være like utsatt som alt annet i kontaktpunktene. Personlig så er min erfaring at 9 av 10 korttslutninger skjer i disse uansett, så er kanskje ikke det mest imponerende. Ja, hos meg er spesielt PCI-e kontaktene særdeles utsatt. Endret 13. juni 2013 av Andrull Lenke til kommentar
Mellom rom? Skrevet 13. juni 2013 Del Skrevet 13. juni 2013 Snart kan man fylle hele kabinette med vann og ha en slags akvarium pc, med fisker svømmende rundt Da må du passe på hvis du spiller CoD, så ikke all fisken samler seg på et sted når den svømmer fra deg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå