Macklemore Skrevet 11. juni 2013 Del Skrevet 11. juni 2013 Heisann, lillebroren min sin ipod er "ødelagt" tråd om det her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1519561 ser ut som den knappen oppå (lås/av knappen) er ødelagt. må gjøre litt flere tester før jeg kan anslå dette med sikkerhet. Men hvis det stemmer som det sannsynligvis gjør hvilke muligheter har jeg for å få reparert/erstattet ipoden? Jeg kan lite om juss så håper at dere på forumet kan hjelpe meg. Fant dette på forbrukerrådet.no "Reklamasjonsretten som følger av forbrukerkjøpsloven gir deg rett til å klage på mangler ved en vare innen en bestemt tidsfrist. I utgangspunktet har du to års reklamasjonsrett, men dersom produktet er ment å vare vesentlig lenger enn to år, kan du klage i inntil fem år. Dette vil gjelde for eksempel tv, pc og mobiltelefon." Ipoden ble kjøpt ifjor sommer har kontoutskrift osv. Vil denne mangelen gå under reklamasjonsretten? Ipoden er knust fra før, men dette skjedde 2 måneder etter kjøp, kan apple/elkjøp nekte å gi ny/reparere pga den er knust? Feilen oppsto jo denne uka.. Og hvis vi sender mail osv, og de tar den til undersøkelse hva koster dette hvis de ikke mener at de skal betale for det? Ipoden var ikke så veldig dyr og det blir for dumt å betale 4-500 kr å fikse den når den koster rett over 1000kr. Så kort oppsummert, hva var vi krav på? Håper på raskt svar siden mye av ferien blir litt ødelagt når ipoden hans ikke funker.. Er btw en ipod touch 8gb 4. generasjon:) Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 12. juni 2013 Del Skrevet 12. juni 2013 Hvis den er knust og gått i bakken, så vet jeg ikke om jeg hadde tatt sjansen på å sende den inn til reklamasjon. Det er såklart opp til dere, men dere må være klar over at hvis det viser seg at det ikke dekkes pga. ytre påvirkninger så vil dere måtte betale et undersøkelsesgebyr og frakt og det er nok godt over halve prisen på en iPod Touch. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 12. juni 2013 Del Skrevet 12. juni 2013 Selger/verksted må kunne sannsynliggjøre en sammenheng mellom den kjente ytre skaden og knappen som nå ikke fungerer. Dessverre er det relativt enkelt å sannsynliggjøre at en ytre påvirkning som har knust skjermen også har ødelagt en fysisk knapp, selv om den fungerte i en periode etter at den synlige skaden oppstod. Lenke til kommentar
Macklemore Skrevet 12. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2013 Skaden oppsto jo i sommerferien ifjor og det var i motsatt hjørne av knappen.. Hva foreslår dere at vi gjør? Driter i ipoden og kjøper en ny? Elller har vi noen muligheter? Lenke til kommentar
nomore Skrevet 12. juni 2013 Del Skrevet 12. juni 2013 Problemet er at knappen _kan_ ha fått seg ett trøkk når den synlige skaden oppstod - men at den allikevel fungerte i en (lengre) periode etterpå. Som regel så vil de fleste verksted ta i mot varen, foreta en vurdering og dermed komme med ett pristilbud. Ofte, men ikke alltid, så tilbyr de også at de skroter telefonen(gjenbruker hele deler til andre kunder) mot at du ikke betaler noe(eller ett lavt gebyr). Det kan jo kanskje være verdt ett forsøk? Lenke til kommentar
*F* Skrevet 12. juni 2013 Del Skrevet 12. juni 2013 hva med å sende en reklamsjonsforespørsel, nevn at skjermen er knust, men at dette skjedde for x tid siden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå