Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Spam program

Anbefalte innlegg

Hei!

Min fader sliter fryktelig med spam om dagen og ba meg om råd.

Jeg lasted ned MailWasher og satt det til å sjekke kontoen hannes.

Er ikke helt fornøyd siden dette fører til dobbelt arbeid. Først må man merke spam mailene i MailWasher for sletting og deretter åpne de i feks OE.

Finnes det ett program som sjekker serveren for spam og sletter det automatisk uten at en bør klikke her og der først.

Bør jo også være muligheten for å sette opp div regler først, men at programmet senere ordner det selv.

Regner med at slike programmet henter standard regler fra feks SpamBot o.l??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bruker selv MailWasher. Funksjonen "Check the origin of the emails against DNS spam Blacklist server" er meget kjekk. Aktiver den. Sett også Heuristic Strength til Strong, og nesten alle spam-mailer som kommer inn, får status "Origin blacklisted by Spamcop". Delete, Bounce og Blacklist blir automatisk valgt for disse. Se kjapt gjennom lista for å forsikre deg om at ingen legitime mailer er merket for delete/bounce/blacklist. Så er det bare å trykke "Process Mail"...

Lenke til kommentar

Men de blir ikke automatisk slettet eller? Tenkte kanskje det programmet kunne sjekket her på min maskin siden faderen bare har ISDN og bruker webmail ofte. Da hadde spammen blitt vekk føre han hadde sett dem!

Har hatt det programmet gående i snart 2 timer og nå har det selvfølgelig ikke kommet en eneste spam.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Du kan opprette en konto paa www.nixmail.net og forwarde all emailen din gjennom den.

nixmail.net er en gratis mail tjeneste som har ALT mulig av spam killers/removers installert.. spamassassin/ spamcop osv osv

Den sletter ikke spam mailen din, den bare "tagger" . (Ligger til [spam Mail] i topicen paa all spam mail.)

Da kan du lett sette opp en rule slik at all mail med [spam Mail] i topicen blir flytta i en spam katalog eller rett i trash.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...