Gå til innhold

Kjøp av ny pc

Anbefalte innlegg

Budsjett ca 6500kr/1100$

Har sett litt selv

http://www.multicom....at-p/c/p6195570

(en random forhandler men er pc'en som jeg har sett meg ut)

http://www.shopping....nfig_id=7981612

(modifisert til å ligne den over mest mulig, denne hp har 2 gb ram mindre dedikert minne til grafikk en litt større prosessor, men mulighet til å legge på mere ram i forhold til pris, men hp supporter mindre max ram enn acer)

Spiller som oftest "Battle of The Immortals"

Spesefikasjoner:

Operating System:
Windows® XP, Windows 2000, Windows Vista, or Windows 7
CPU:
Intel® Pentium® 4 at 1.5GHz or AMD Athlon 1500+ or new and faster CPU. (Mid to High Range Dual-Core 2.5GHz CPU or better recommended.)
RAM:
512MB or more of RAM (Vista and Windows 7 require 1GB or more, 2GB+ preferred)
Hard Disk:
8GB Free HD Space
Graphic Display:
3D video chipset with pixel and vertex shader model 1.3 supported. GeForce 4 Ti4200 64MB or ATI Radeon 8500 64MB or newer for Windows XP. For Windows Vista and 7, a GeForce FX 5200 128MB or ATI Radeon 9500 128MB or newer is needed.
Sound Drivers:
DirectX 9.0c compatible sound card
Network:
Broadband Internet connection

Har kjørt 3 clienter tidligere og vill gjerne fortsette med det.

Valget av bærbar kommer av at jeg vill ha anledning til å ha den med ettersom jeg også jobber på den.

Vil også gjerne vite hvor stor betydning 2gb vs 4gb dedikert grafikk minne har å si.

På forhånd takk til nye forslag, hvorfor ikke eller hvorfor velge en av de bærbare jeg allerede har sett på.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

HP Envy 17 du linker til der er med 4 .gen intel prosessor (Haswell) model heter 4xxxMQ/4xxxM.

Denne generasjonen prosessorer er spesielt interessant i bærbare grunnet en god del lavere strømforbruk enn forgjengeren Ivy Bridge (3xxxQM/3xxxM).

Av de to der ville jeg opt'a på Envy 17t-j000 med haswell prosessor.

Lenke til kommentar

Personlig syntes jeg GT 730M & GT 740M er i minste laget til fleste spill, nå er jeg litt usikker på hva Battle of The Immortals krever, men generelt til fleste spill så faller disse to GPU'ene litt kort.

Ville minimum sett etter GT650M/GTX660M eller tilsvarende, pga dagens hardware krav mtp. spilling.

Det er også riktig hva syar2003 sier når det kommer til at Haswell har mye bedre levetid/batteri tid når det kommer til laptop, og virker som det er veien å gå.

Endret av Ares NOR
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...