Elefantmesteren Skrevet 11. juni 2013 Del Skrevet 11. juni 2013 (endret) Hei, for en stund siden installerte jeg nyeste driver til ati, og etter det ble frameraten i spill veldig dårlig. før update hadde jeg stabil 250 fps i team fortress 2, nå får jeg ustabil 40 fps (samme settings som før). prøvde også company of heroes 2 betaen, med settings satt til "auto detect best" fikk jeg rundt 6 fps i snitt... har gjort full reinstall av driverne flere ganger, både catalyst 12.6, 12.8 og 13.4, samt 13.6 beta drivere jeg har også brukt gpu-z til å se at GPUen faktisk jobber for fullt når jeg kjører et spill... forstår ikke hva dette kan være. må være noe galt med driverne tenker jeg, men nå har jeg jo prøvd flere forskjellige versjoner, uten hell? edit: glemte bare å nevne at jeg har en xfx radeon hd 6870 1gb Endret 12. juni 2013 av knekkebrødmedost Lenke til kommentar
Hakonnn Skrevet 12. juni 2013 Del Skrevet 12. juni 2013 (endret) Høye tempraturer? Det kan nemlig forårsake at GPU'n throttler å downclocker seg selv. Jeg tviler, men verdt å sjekke ut. Endret 12. juni 2013 av Verdict Lenke til kommentar
Elefantmesteren Skrevet 12. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2013 GPUen er rundt 30-40 grader varm, dessverre Lenke til kommentar
Hakonnn Skrevet 13. juni 2013 Del Skrevet 13. juni 2013 GPUen er rundt 30-40 grader varm, dessverre Noe du nylig har installert som mulig kan komme i konflikt med driverne til skjermkortet? For en tid tilbake kjøpte broren min seg et 680 kort som funket fint og pumpet ut konstant 60Fps i BF3 @ Ultra, men når han installerte et nytt Blue ray drev, så gjorde programmet du bruker å spille av filmen med så GPU'n av en eller annen grunn kun klarte å holde en average på 20-25 FPS. Ringer det noen bjeller? Noe spesielt du installerte rett før det begynte skje? Lenke til kommentar
Elefantmesteren Skrevet 13. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2013 ikke noen maskinvare ihvertfall, har ikke kjøpt noe nytt til pcen på over et år. Lenke til kommentar
Hakonnn Skrevet 13. juni 2013 Del Skrevet 13. juni 2013 ikke noen maskinvare ihvertfall, har ikke kjøpt noe nytt til pcen på over et år. Nå var det software jeg mente. Lenke til kommentar
Bjoolz Skrevet 14. juni 2013 Del Skrevet 14. juni 2013 Jeg hadde prøvd prøvd å manuelt slette alt ATI relatert, enten ved hjelp av programmer som Driver Cleaner/CCleaner eller ved å søke på nettet for finne alle stedene ati lagrer filer og bruke shift+del. Prøv deretter med ny install av driver. Liten sjanse, men tar det med for helhetens skyld. Har sett at noen, etter driver install, har måtte gå i bios og kjøre "reset to default settings/load optimized settings". Dette skjer en gang i skuddåret, men tar liten tid å teste det. Lenke til kommentar
Elefantmesteren Skrevet 15. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2013 kan ikke komme på noe ny software som kan lage problemer. prøvde å resette BIOS men det hjalp heller ikke. har installert det gamle 4870 kortet nå, og får ihvertfall en bedre fps enn jeg gjorde med 6870en (prøvde cod4 på samme settings, rundt 100 fps istedet for 50) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå