AnonymDiskusjon Skrevet 11. juni 2013 Del Skrevet 11. juni 2013 Hei, Jeg ble flyttet over på prosjekt med varighet i noen år tydeligvis - (tydeligvis fordi lederne er nokså uklare og diffuse, det er litt i luften hvor lenge det varer) men utgangspunktet er nok et par år til +/-. Uansett - jeg jobber med en som jeg opplever likner for mye på hvordan jeg var før. Noe krass i svarene, rask å svare uten å lese hva en skriver, kaver en del, armer og hender over alt osv. Praktisk eksempel - først så er det ok at jeg gjør noe oppgaver, men er ikke noe stress, dvs trengs ikke ha dårlig samvitighet for at det går sakte, det er tunge ting og man kan ta sin tid. Uken etter skal ikke det tas i det hele tatt pga noe rart med systemet. Nå - jeg kunne forstått at vi måtte prioritert det, men - de som skal løse det problemet holder til i utlandet, vi kan ikke gjøre noe med det annet enn å følge med. Likefult kommer personen i dag og er nærmest armer og ben, fordi det må tas neste dag, man må følge opp en feil i en statistikk osv...masse rart, men pga det kan jeg ikke ta fleksitid dagen etter som jeg planla og hadde lagt planer for visstnok. Hvorfor kunne han ikke si, for da måtte han gå.. En helg var vi hjemme og testet, det kom en feil som ikke hadde en skit med hvorfor vi testet, og vi satt uten å gjøre noe og ventet i ca 4 timer, tilslutt ba jeg om å få fri en time for jeg skulle få besøk siden. Da fikk jeg skyllebøtte om at hele helgen måtte settes av osv osv, og fikk bare vente osv, men gikk greit denne gangen. Hadde jeg kunne bidratt så hadde jeg blitt, men når en satt og ventet på at man skulle få tak i teknikere i andre land som måtte inn på servere og finne info, og så skulle noen andre i asia analysere det, og så kanskje kunne vi gjøre noe, så forsvant logikken noe for meg. Ble veldig mye til og fra, men jeg er redd for å miste denne prosjektmuligheten om jeg oppfattes som vanskelig, men føler samtidig han jeg jobber med har "giftet seg såpass med jobben" at alt skal vike uansett for jobben, og det blir slitsomt når jeg også har et liv på siden. Men jeg ønsker likevel å finne en løsning på dette - noen som har forslag? Anonym poster: d87f289b1e1fb122c77a42c452d5d92e Lenke til kommentar
vidor Skrevet 11. juni 2013 Del Skrevet 11. juni 2013 Er situasjonen vanskelig så ta det opp med nærmeste leder, personalansvarlig/HR eller noen andre i systemet du har tillit til. Du bør kunne dokumentere det du sier, så mulig det er lurt å begynne å gjøre dette, slik at du har konkrete bevis å legge fram. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 11. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2013 Er situasjonen vanskelig så ta det opp med nærmeste leder, personalansvarlig/HR eller noen andre i systemet du har tillit til. Du bør kunne dokumentere det du sier, så mulig det er lurt å begynne å gjøre dette, slik at du har konkrete bevis å legge fram. Jeg tror han er mer som jeg var før - stresset, tenker seg ikke om hvordan han høres ut, og siden han i en god stund har jobbet alene og da har alle tankene selv, så er det tut og kjør...jeg kan jo ikke lese tankene, og uten særlig med prioritering så jobber jeg ut ifra de oppgavene jeg ser må gjøres en eller annen gang. Så håper helst noen har innspill for hvordan jeg kan gjøre dette uten å blande inn leder. Anonym poster: d87f289b1e1fb122c77a42c452d5d92e Lenke til kommentar
vidor Skrevet 11. juni 2013 Del Skrevet 11. juni 2013 Hvis det ikke nytter å ta opp ting på en saklig måte er det lite å gjøre. De vanskelige personene har en tendens til å se alle andre enn seg selv som vanskelige, så det er ikke alltid man får noe forståelse for sine synspunkter, og da er det desverre lite å gjøre med dette. Jeg har selv bakgrunn i IT-bransjen og har hatt en del med slike folk å gjøre, og det beste er unngåelse og å sette klare grenser og argumentere saklig inntil de muligens forstår tegningen. Om det ikke funker så er det mat for laget over, hvis de er kapabel til å ta tak i saken. Selvfølgelig liker de fleste ledere å slippe slike saker, for de som lager problemer er ofte ganske dedikerte mennesker som ledelsen ønsker å beholde, men de er svært ofte uempatiske individualister som ikke er god på grupparbeid, og det er viktig både for å gjøre en god jobb og for at folk skal trives. Et råttent eple kan fort forsure en hel avdeling. Hvis du er på prosjekt så kan du jo be om å bli flyttet til et annet til du finner arbeidskollegaer som er mer samarbeidsvennlige. Du får tenke deg godt om her. Mulig du ikke får i både pose og sekk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå