TheOp Skrevet 11. juni 2013 Del Skrevet 11. juni 2013 Har en tid nå vurdert å gå til anskaffelse av ny laptop. Etter mye om og men så konkluderte jeg med at jeg ønsket å gå for en Asus. Og valget falt på følgende maskin: Asus Før jeg rakk å gå til innkjøp kom jeg over en artikkel vedrørende Intels nye prossessor med navnet Haswell. Tenkte at dette hørtes vel og bra ut, og bestemte meg for å vente å se, og håpe at Asus ville slippe en tilsvarende pc, men med denne nye prossessoren. Har lest litt mer vedrørende haswell, og har nå begynt å tvile på om det er noen grunn til å vente på en tilsvarende laptop fra Asus. Først og fremst så ser det ikke ut som om de planlegger noe tilsvarende med det første, da de virker å fokusere mer på hybridpc'er og nettbrett enn. Videre så er jeg usikker på om en lignende modell med haswell vil gi pc'en noe merkbart bedre ytelse? Ser at prossessoren bruker langt mindre strøm, men er det ikke skjerm og grafikk-kort som per dags dato er de største synderene hva strømbruk på laptoper angår? Noen innspill på dette? Er veldig i tvil om hva jeg skal gjøre... Lenke til kommentar
wassup Skrevet 11. juni 2013 Del Skrevet 11. juni 2013 Noe av grunnen til at redusert strømforbruk på CPU vil hjelpe på batteritid, er at CPU brukes i alle prosesser. Men med Haswelll har man fått den til å slå av alle deler i CPU som den ikke bruker, som da vil føre til drastisk redusert strømforbruk. Grafikkort krever nok en del strøm av betydning, men bare når den er under belastning. Så ville ventet på Haswell i og med at det er en bærbar det er snakk om. For stasjonære er den ikke å regne for like interessant. Lenke til kommentar
thomit Skrevet 11. juni 2013 Del Skrevet 11. juni 2013 Uansett skal du ikke betale fullpris for hardware som er i ferd med å gå ut på dato. Du skal ha en betydelig rabatt hvis du ikke vil ha en ny modell med Haswell. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå