Gå til innhold

Petroleumsfag - Erfaringer/tanker?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har selv planer om å begynne på samme linje til høsten, så har ingen egne erfaringer. Men utifra det jeg har lest, virker det som et versatilt studie hvor du (basert på hvilken gren du velger senere i studiet) har endel forskjellige jobbmuligheter. Du kan velge om du vil jobbe på land, offshore eller i utlandet., og lønnen er jo selvfølgelig veldig god.

Her er en annen link fra reddit som kanskje kan være til hjelp.

link #2

Anyhow, de første 2 årene er ganske lik for alle siving. studenter, med en generell innføring i it og realfag. Så hvis du ikke liker det har jeg hørt at det er ganske lett å hoppe over til en annen siving grad hvis du ønsker det.

Lenke til kommentar

For meg står det mellom Petroleumsfag og INDØK på NTNU. Har hørt det samme som Lokish, at det er enkelt å hoppe over til en annen linje om en ikke er helt fornøyd. Er ikke helt sikker på om jeg kommer inn på sistnevnte dersom eksamenskarakterene viser seg å bli dårlige. Gleder meg uansett, tror det blir veldig gøy. Merker særlig at det å for eksempel ikke ha historiefaget skal bli deilig. Muntlig eksamen på fredag...

*edit: Leser nå at de ikke tar opp studenter som hopper over fra andre linjer på INDØK. :p

Endret av -sebastian-
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...