Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

sykelig angst og redsel... what to do?

SmellyJelly

Anbefalte innlegg

har i flere år slitt med angst, men de siste ukene har det vært helt forferdelig. Blitt så gale at jeg knapt klarer og gå ut får døren. Sosial live mitt er blitt helt ødelagt og alt.

Er trøtt og slapp hele tiden og ofte svimmel. Tenker slik: faen vist jeg går ut nå så kommer jeg garantert til og få anfall, og jeg prøver og gå ut, og joda, hva skjer? AKKURAT det som skjer. Er dritt lei nå.

Måtte til og med avbestille en legetime på grunn av at jeg ikke klarte og reise noe sted.

Og uansett hvor mye jeg sover, så er jeg fort sliten igjen, kan være bra når jeg våkner, men så begynner tankene og gå rundt meg, og jeg blir engstelig, og trøtt og slapp.

Har tidligere gått på diverse angstdempende medisiner, men måtte avbryte på grunn av bivirkninger ikke ville gå over etter en tid, og forverret symptomene.

Og føler jeg har prøvd alt, både fra terapi og alt, men ingenting som hjelper.

Noen gode råd? Flere som har/hatt det slik før?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan er kostholdet ditt? Viktig å få i seg vitaminer ;)

Også greit å tvinge seg seg til legen for å sjekke om du muligens har ME, sier bare at det kanskje er en liten mulighet siden du sier du sover så mye, og har så liten energi etter en nap...

Endret av speedskater
Lenke til kommentar

Angst er mye mer vanlig enn folk tror, og det kan komme av mange ulike årsaker.

Du må prøve å finne ut hva som er roten i hva som stresser deg. Når du har identifisert det er det enklere å gjøre noe med det. Tenk gjerne litt utradisjonelt også. Jeg vet om folk som fikk løst problemet med regresjonshypnose og noen som løste det ved kinesiologi og andre igjen som har hatt god hjelp av auriculoterapi. Den beste boken om dette er faktisk skrevet av psykologen Terry Oleson.

Du kan f.eks prøve å egenbehandle disse punktene som er forklart i teksten

http://voiceofchoices.com/auriculotherapy-do-it-yourself-at-home-ear-acupuncture/

Hvite punkter er i høyden. Svarte punkter er i dybden og svarte firkanter er på innsiden (ikke synlig punkt)

Hvis et punkt er ømt er det som regel behandlingstrengende. Jeg bruker verktøy og diagnosemetoder som er mye mer målrettet, men du kan komme langt på egenhånd også med dette, men en terapeut vil som regel kunne hjelpe deg lengre, men det er greit å vite at det fungerer først.

Jeg anbefaler ikke folk å stikke nåler i seg selv, men jeg sender med verktøy til å ordne dette hjemme for de som ønsker det.

www.staplesbutikken.no har et helt utmerket produkt som heter Pregepenn FISKARS som er godt egnet så lenge du holder det unna trommehinnen. Det koster 44 kr.

Lenke til kommentar

Du er ikke alene. Jeg sliter med det samme, knasker antidepressiver og går i terapi par ganger i måneden, ingenting hjelper (eller tablettene hjelper litt på sinnet). Har også null sosialliv, ingen til å hjelpe meg ut. Jeg bare eksisterer. Kunne ønske det hadde vært mer hjelp å få i helsevesenet, angst grupper osv. Eneste jeg vet om er angstringen men dit tør jeg ikke å gå.. :(Anonym poster: e8698a57b2fb32382d87b86bcf01c97c

Lenke til kommentar

Du er ikke alene. Jeg sliter med det samme, knasker antidepressiver og går i terapi par ganger i måneden, ingenting hjelper (eller tablettene hjelper litt på sinnet). Har også null sosialliv, ingen til å hjelpe meg ut. Jeg bare eksisterer. Kunne ønske det hadde vært mer hjelp å få i helsevesenet, angst grupper osv. Eneste jeg vet om er angstringen men dit tør jeg ikke å gå.. :(Anonym poster: e8698a57b2fb32382d87b86bcf01c97c

Noen ganger må man bare presse seg selv for å få livet på rett kjør. Ingen som skal drepe deg hvis du går til en slik gruppe :)

Lenke til kommentar

Min mor hadde også vanvittig angst for diverse, men det løste seg stort sett etter en tur til hypnotisør. Om det er en faktisk virkning eller om det er placebo, vet jeg ikke, men hvem bryr seg så lenge hun fikk bedret livskvaliteten sin betraktelig. Så det kan være verdt et forsøk.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789

Hat hatt det slik eg og, berre at for meg hjalp antidepresiva og kognitiv terapi. Har du prøvd denne formen for terapi?

Her er i vertfall den metoden eg brukte for å bli kvitt min lidelse (OCD/tvangslidelse): http://upk.blogg.no/..._min_psyki.html

Har skreve litt om det, men det hjalp for meg trenger ikkje å hjelpe for nokon andre eller til og med gjøre det verre for den sags skyld. Står litt mykje om ein antagelse i begynnelsen, litt unødvendig å skrive om men.

Endret av medlem-141789
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...