Leifen18 Skrevet 11. juni 2013 Del Skrevet 11. juni 2013 Jeg har googlet, og spurt dem på nettsiden. Det er spesifikt snakk om Roll20.net, en side som er nær kritisk for meg å ha på min stasjonære PC. Jeg klarer å logge inn og ut på min bærbare på samme nettverk. Den bærbare har Windows 7, og min stasjonære har Windows 8. Begge bruker siste versjon av Chrome. Jeg har også prøvd med IE og FF på den stasjonære. Jeg har avinstallert og reinstallert Chrome, og fjernet alt tilhørende innhold da jeg avinstallerte. Jeg har også spurt på Roll20, og der sier utviklerene at de ikke har fått noen andre lignende henvendelser, og de ikke vet noen grunn til at jeg ikke skal kunne logge inn. Jeg har slettet alle cookies, og prøvd på nytt. Jeg har sjekket Ctrl shift J og det kommer ingen rød skrift der. Jeg har sjekket at Chrome tillater tredjeparts cookies. Feilen når jeg logger inn, er at jeg kommer rett tilbake på samme innloggingsside uten noen som helst feilmelding. De har imidlertid også en wiki, så jeg prøvde å logge inn den veien, og da får jeg beskjed om feil passord. Da jeg logger inn med samme passordet på den bærbare, er det liten tvil om at det er riktig passord. Jeg klarte tidligere å logge inn på den stasjonære, men har flyttet, og når jeg koblet opp PCen var det problemer med å få den i gang, i form av at det ikke ble opprettet noen kontakt imellom skjerm og PC. Det ble også noe strømbrudd, og jeg resatte BIOS. Jeg har stilt klokka i BIOS riktig igjen. Det endte i hvert fall med at jeg fjernet to RAM - brikker, og PCen har nå bare 2GB RAM. Jeg har ikke klart å logge inn på Roll20 siden PCen gikk på igjen. Jeg har ingen brannmur eller lignende, annet enn det som følger med Windows 8. Jeg klarer å logge inn her, på Tigerberget.no, Facebook og på Google, men det er stort sett også bare de plassene jeg logger inn. Så... Jeg tror det er alt jeg har gjort. Spørsmålet er om det er noen som kan gi meg et hint om hva det kan være. Jeg er villig til å formatere for å fikse det, så viktig er det for meg, men jeg ønsker ikke dette om det er mulig å la være, og det er fryktelig surt å gjøre om det ikke hjelper noe... Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 11. juni 2013 Del Skrevet 11. juni 2013 Prøv Winsockfix (last ned programmet) og reboot PC etter du har kjørt det. Lenke til kommentar
Leifen18 Skrevet 11. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2013 Hmmm... Takk for svar, men det ser ikke ut til at det hjalp :-/ Nå ble jeg også informert om at det er én spesifikk cookie som utvikleren lurte på om jeg kanskje hadde for mange av, men den hadde jeg faktisk ikke i det hele tatt. Vet ikke om det hjelper... Jeg har 9 andre cookies fra samme side. Lenke til kommentar
Leifen18 Skrevet 12. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2013 Da har jeg også prøvd å refreshe Windows 8, som basically var det samme som en miniformat light. Så ringte jeg telenoreksperten, som fant ut at det var bare to porter åpne på modemet. De åpnet portene, og dette hjalp på andre symptomer jeg har hatt på blant annet PS3 og mobil. Det hjalp imidlertid overhodet ikke på saken med Roll20. Så, jeg fattet mot til meg, og formaterte PCen, selv om jeg må innrømme at jeg ikke hadde spesielt stort håp om at det skulle løse problemet. Men, til min store lykke, løste det problemet! Det betyr at jeg egentlig ikke har noen som helst løsning på problemet, dersom noen skulle komme i lignende situasjoner, men det hjalp nå i hvert fall på problemet. Nå har jeg en hel kveld med reinstallering og personalisering foran meg, før jeg atter igjen skal begi meg ut på mange timer med Roll20! :-) Uansett, takk til Jan Skrotnes som prøvde å hjelpe :-) 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå