Gå til innhold

E3 2013 og Sony sin kamp for forbrukere.

LarZen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva er problemet ditt? Haha. 90% vil velge ps4 over xbox uansett.

Så du kan nok la de resterende 5-10% av oss som bryr oss om spillene og liker fordelene ved ms sitt system kanskje få holde på med det?

Jeg kunne ikke brydd meg mindre om "restriksjonene",

• Liker 1
Lenke til kommentar

Bare så det er nevnt så digget jeg XBO sin pressekonferanse, dem viste spill jeg klør i hendene av å spille. Men synes "prisen" en betaler med DRM er for høy og det er ikke slik jeg ønsker at konsoll verden skal utvikle seg....

Jeg håper at MS innser at dem har tatt noen feil valg og fjerner hele greia...men det spørs det da..

Endret av _LarZen_
Lenke til kommentar

Bare så det er nevnt så digget jeg XBO sin pressekonferanse, dem viste spill jeg klør i hendene av å spille. Men synes "prisen" en betaler er for høy og det er ikke slik jeg ønsker at konsoll verden skal utvikle seg....

Jeg håper at MS innser at dem har tatt noen feil valg og fjerner hele greia...men det spørs det da..

Det er det som gjør hele greia så tragisk.

MS har flere interne studioer enn noensinne. De satser knallhardt på spill. Jeg frykter at den positive utviklingen kan bli reversert dersom konsollen selger dårlig.

Lenke til kommentar

Det er det som gjør hele greia så tragisk.

MS har flere interne studioer enn noensinne. De satser knallhardt på spill. Jeg frykter at den positive utviklingen kan bli reversert dersom konsollen selger dårlig.

Ja det er nesten litt tragikomisk hele greia, endelig er MS på hugget med spennende spill og så henger denne DRM over det hele å gir det en sur smak...

Lenke til kommentar

Frå eit generelt standpunkt er eg einig i at dette er dumt, men eg vil samtidig legge fram nokre argument for kvifor dette ikkje betyr stort for enkelte.

• Hos alle eg kjenner er konsollen alltid kopla til nettet, så verifisering er ikkje noko problem.
  • Byttelåning av spel er ikkje noko eg driv med.
  • Salg av spel er ikkje noko eg driv med.
  • Kva som skjer dersom MS stenger serverene veit du ingenting om i dag.

Difor har ikkje eg tenkt på boikotte X1 av den grunn. Per i dag veit eg ikkje kva eg vil gå for, men X1 er ikkje utelukka av grunnane nemnd over. Det er andre ting som er viktigare for meg og som vil avgjere kva konsoll eg går for. Me kan jo håpe at noko av dette vil bli fjerna etter kvart, sjølv om det kanskje er å drøyme litt.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Frå eit generelt standpunkt er eg einig i at dette er dumt, men eg vil samtidig legge fram nokre argument for kvifor dette ikkje betyr stort for enkelte.

• Hos alle eg kjenner er konsollen alltid kopla til nettet, så verifisering er ikkje noko problem.

Difor har ikkje eg tenkt på boikotte X1 av den grunn. Per i dag veit eg ikkje kva eg vil gå for, men X1 er ikkje utelukka av grunnane nemnd over. Det er andre ting som er viktigare for meg og som vil avgjere kva konsoll eg går for. Me kan jo håpe at noko av dette vil bli fjerna etter kvart, sjølv om det kanskje er å drøyme litt.

Vi er nok ganske så like der slik, ingen av disse restriksjonene er noe som vil by på problemer for meg personlig. For meg så er det en prinsipp sak og jeg tenker på alle dem som bor i områder/land med dårlig internett, barn og generelt hvor konsoll plattformen er på vei.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Synes det er utrolig smålig at man skal gå helt amok fordi en spill konsoll i 2014 "krever" pålogging.

Reaksjonene er så overdimensjonerte at det blir nesten komisk.

Mye baseres på misforståelser også, eller overdrivelser.

Virker f.eks som at mange tror man MÅ logge på hver dag. Som om at det er et krav.

Som om at man ikke kan la Xboxen stå urørt en uke før man logger på igjen liksom.

I praksis blir det null forskjell fra hvordan det er i dag. Man logger inn på gamertagen sin og man kobler inn på Live automatisk.

Går internett linja di av en eller annen grunn ned, så kan du fortsatt spille 24 timer uten å være tilkoblet.

Og hvor ofte er internett nede så lenge? Levelig sjelden.

Folk skal altså slutte å spille Halo og Forza og resten av spillene fordi noen få kan få teoretiske problemer fordi de ikke har internett tilgang på hytta?

Spill betyr liksom ikke noe lenger?

Seriøst, internett blir ikke mindre utbredt og uvanlig de neste 10 årene.

Og man kan fortsatt selge brukte spill tilbake til butikk, og hvis 5-10kr av det salget går tilbake til utviklerne så synes jeg det er bedre enn at gamestop tar hele fortjenesten. Jeg tar gjerne i mot 10kr mindre for at så skjer.

Og ikke minst, hvis det stemmer at man kan la opp til 10 personer spille mine spill bare ved å laste de ned til sin maskin så vil jeg si det er en stor forbedring fra i dag.

Mye bedre at broren min i Kristiansand kan laste ned mitt forza 5 og spille det enn at jeg må gi han den fysiske plata. Som jeg da også må mase om å få tilbake.

Nei, jeg ser virkelig ikke noen særlig grunn til å fly av skaftet for dette her.

Lenke til kommentar

Vi vet jo nøyaktig hva som skjer når serverne, nettskyen og annet går ned, nemlig det samme som skjer når f.eks. EA stenger MP-serverne til spill: Funksjonaliteten blir borte.

Jeg kunne nok levd med alt tøvet til Xbone om det var den eneste spillplattformen som eksisterte - noe MS jo oppfører seg som om den er. Men når det finnes alternativer, så ser jeg ikke helt vitsen med å betale ekstra for å måtte tolerere de rare påfunnene deres.

Spørsmålet er selvsagt om Sony følger etter med en eventuell PS5, noe jeg tror de vil dersom folk finner seg i Xbone. Jamfør at man nå med PS4 må betale for PS+ for å spille online, akkurat som Live Gold. Det vi godtar i dag, blir standarden i morgen, sånn siden vi først er dramatiske i denne tråden.

Endret av Zealuu
Lenke til kommentar

Vi vet jo nøyaktig hva som skjer når serverne, nettskyen og annet går ned, nemlig det samme som skjer når f.eks. EA stenger MP-serverne til spill: Funksjonaliteten blir borte.

Det veit du ingenting om. Det er forskjell på å halde oppe servere som krever større mengder datatrafikk og ein enkel verifisering, som sikkert kan fjernast dersom det blir behov for det.

Lenke til kommentar

Veldig bra skrevet. Jeg er enig med dine synspunkter og egentlig burde dette legges i en sticky - "Les dette før du lager en post: 'Boikott Xbox One'"

Når det kommer til hva som skjer om, la oss si, 8-9 år. Det er veldig vanskelig å vite hva Microsoft tenker. Altså, siden da i denne generasjonen baserer så mye av konsollen på nettet så vil det ikke være umulig at serverne vil kjøre i lang lang tid. Og som nevnt tidligere, så er det ikke så mye mer enn en firmware-oppdatering som skal til for å fjerne kravet om online sjekk. Så hvorfor hva som er aktuelt om 8-9 år faktisk er noe som diskuteres her som et gyldig argument for å boikotte Xbox One er egentlig bare tullete.

Folk var slik mot Apple i starten også. Klaget på mangelen på rettigheter og muligheter, som derimot kanskje Google var litt snillere på. I dag så ser man helt tydelig at det ikke betyr noe. Det at man må ringe inn til telenor (og andre operatører) før man tar i bruk en iPhone er et ikke-problem. Fordi det er så mye negativitet som skapes av man har de som skal klage på alt og som i 9 av 10 tilfeller ikke kan forbrukerloven for utenom når det kommer til å håne et annet produkt de ikke liker. Uansett Apple og iPhone gjør det kjempebra. Folk klager i hytt og pine fortsatt i dag, men hvorfor gidde å bry seg? Til slutt og sist så er det vel hva DU selv vil og mener som er relevant for ditt kjøp, ikke hva en internett-dude mener om produktet du skal kjøpe.

Endret av Emils.
Lenke til kommentar

Det veit du ingenting om. Det er forskjell på å halde oppe servere som krever større mengder datatrafikk og ein enkel verifisering, som sikkert kan fjernast dersom det blir behov for det.

Det er ikke akkurat verifiseringsserveren som er det store bekymringsmomentet for min del (selv om de også har en tendens til å gå ned/forsvinne med jevne mellomrom, jamfør Ubisoft), men at spillene etter sigende skal være konstruert slik at de alltid bruker nettskyen som avlasting for blant annet prosessorutregninger. Jeg håper virkelig folk ser det potensielle problemet i at en 5000-kronerskonsoll faktisk ikke er i stand til å kjøre spillene sine uten at en ekstra tjeneste som vi ikke vet noe om framtiden til, både eksisterer og fungerer.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...