Gå til innhold

Hva syns du om iOS 7?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Merker iallfall at iPad-versjonen er mykje meir smooth enn beta 2.

iPad versjonen? Det ble jo sagt at den ville komme mye senere.

 

Et spørsmål på siden her. Risikerer man å kødde til iCloud synkronisert data ol. om man tester Beta på hoved Apple-iD?

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

http://www.macrumors...-to-developers/

 

EDIT: Uhm, jeg klarte å trykke last ned på OTAen før jeg lest den meldingen over, og da kjørte den innstalleringen selv. Den bricket ikke min iPhone. Funker fortsatt som før! :)

 

Sønnen min oppdaterte også til Beta 2 (og senere Beta 3) uten problemer :) Han har ikke gått gjennom Apple's utviklerprogram.

 

Selv registrerte jeg meg som utvikler, men brukte ikke den veien for å legge inn Beta 1 på min iPhone 5. Det gikk helt fint.

 

Nedgraderte til IOS 6 før vi reiste på ferie - just in case. Sønnen i huset hadde fremdeles IOS 7. Han fikk enkelte mindre problemer med Beta 2, men ellers gikk det helt fint.

 

Etter reisen, har jeg igjen lagt inn IOS 7, denne gang Beta 3, og gikk denne gang via Apple's utviklerprogram. Det var et helvete å sette seg inn i, for jeg hadde ennå ikke registrert telefonen hos dem, og jeg måtte laste ned et eget program for å gjøre dette. Men etter en god stund med lesing, kaving og banning, fikk jeg alt på plass :) :)

 

Regner med at IOS 7 Beta har spart meg for noen tusener. Egentlig ville jeg gått for en større telefon, f.eks en Samsung Galaxy S 4 Active, men IOS 7 Beta ga liksom litt nytt liv og brukervennlighet til min iPhone 5, samtidig som telefonen fungerer helt konge i Mac-økosystemet, som jeg bruker. Det gjør IKKE Android (selv i år 2013).

 

Dermed håper jeg at iPhone 5 og IOS 7 Beta vil gjøre nytten fremover mot høsten, til Apple skal presentere nyheter, og den endelige versjonen av IOS 7.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg hadde likt det hvis det så litt mer ut som bilde:

 

Den lockscreenen er jo klin lik den som er i iOS 6. Sinnsykt stygg imo.

 

--

 

Flere som merker litt dårligere batteritid på den siste betaen? Har det samme forbruket, men føler det dør ut mye raskere nå enn for noen uker siden.

Lenke til kommentar

Jeg satt og søkte på nettet etter iOS 7 for ikke så lenge siden. Men så fant jeg dette: http://www.baekdal.com/opinion/fixing-the-ios-7-icons/

 

Da innså jeg hvor latterlig dårlig ikonene og delvis UI'en er til iOS 7.

 

Gjør Apple det samme som fyren i den linken gjorde, så tror jeg at det vil bli mange som kommer til å like iOS 7. Hvertfall flere enn det som er nå.

 

Nå har jeg heller aldri vært en fan av iOS / iPhone heller da. Dette er forresten min første post nå :green:

Lenke til kommentar

Det er en beta, og det er flere team som har jobbet med det. Det bør og kommer til å bli bedre før release til høsten.

 

Jeg vet det er en betavarsjon. Men ser du på tidligere beta versjoner av iOS 3, 4, 5 og iOS 6, så vet du meget godt at det har vært veldig lite med forandringer til release versjonen er ute. Så jeg forventer det samme med iOS 7 også.

Endret av Bowers & Wilkins
Lenke til kommentar

@ Bowers & Wilkins:

 

Du har sikkert rett, selv om det denne gang dreier seg mer om design enn de forrige versjonene, hvor det har vært kun mindre endringer på det området.

 

Jon Ivy har designet produkter for Apple som det står respekt av. Must have-design, det har i alle fall jeg erfart selv :) Se > bare må ha det > finn butikk > finn bankkort > betal > få varen hjem. Eller noe i den duren.

Designet til IOS 7 er ikke et slikt must have-design, men så er det jo heller ikke design av IOS Ivy har oppnådd sin designerstatus for. Dette minner mer om hastverk, i og med at det ikke er så mange månedene siden han ble satt på design av det nye IOS 7.

 

Får jo håpe at det endelige designet blir litt friskere enn dette, selv om det ikke tyder på det.

Lenke til kommentar

Jeg vet det er en betavarsjon. Men ser du på tidligere beta versjoner av iOS 3, 4, 5 og iOS 6, så vet du meget godt at det har vært veldig lite med forandringer til release versjonen er ute. Så jeg forventer det samme med iOS 7 også.

 

Nja, denne runden så har jo Apple selv vært ute å sagt og nærmest beklaget at det ikke mer kontinuitet i ikonene i iOS 7 BETA1 til BETA3, de har uttalt at mye av grunnen var at de har jobbet ganske så iherdig med å få på plass alt dette allerede i iOS 7 (de færreste trodde jo på at Sir Johnatan Ive ville ha såpass stor innvirkning på designspråket til iOS allerede, de fleste forventet noe slikt med iOS 8 og ikke iOS 7 og Apple har jo måtte reorganisere mye krefter internt for å få ting på plass til WWDC.

 

De uttalte vel noe sånt som at det har vært et separat team som har stått for brorparten av ikonene kontra det som har redesignet hele iOS 7.0 og at det ikke har vært klare nok retningslinjer og god nok kommunikasjon der men at dette skal bli jobbet med og kommunisert bedre frem mot iOS 7.0 release så jeg tror nok vi får se langt bedre kontinuitet på ikonene innen iOS 7.0 slippes.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...