Gå til innhold

Hva skjer om jeg løser ut SSD-disken?

Anbefalte innlegg

På "Safely Remove Hardware and Eject Media"-ikonet, så står SSD-disken oppført som jeg har operativsystemet mitt på og jeg lurer på hva er det som skjer hvis jeg klikker på å løse ut den? Vil dataen krasje eller skru seg av? Hvordan kan jeg gjøre den usynlig?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-YQ8U8xbZ

Om pcen er skrudd av kan du ta den ut å sette den i en annen maskin om du vil ha med deg filer osv. Men ikke ta den ut mens pcen er på

Lenke til kommentar

Du vil få beskjed om at den ikke kan løses ut ( det er pga at det er åpne og locked filer , da det er os disk)

Bare prøv.

Det eject/remove ikonet må du leve med , like som alle oss andre.

Jeg har ikke sagt at jeg vil fjerne eject-ikonet, men hvis det var skadelig for dataen å løse ut hoveddisken, så ville jeg fjerne den fra "Safely Remove Hardware and Eject Media".

Lenke til kommentar

Jeg skjønner.

1) Det går ikke å fjerne en enkelt disk å vises der. Det er styrt av disk kontrollerens evner og features.

Dvs det er tilsammen kontrolleren og driverene sine egenskaper der din disk er tilkoplet som bestemmer om den "kan" ha egenskaper for trygg fjerning.

En sata kontroller styrer flere disk porter. Kan være 2, 4, 6 .

2) Selv om du "prøver aktivt" å løse ut disken med C: på. Nektes det av windows. Det lar seg enkelt ikke gjøre og du får beskjed om dette etter at du prøver.

Skjønner ?

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...