Gå til innhold

Hvilken sykkel bør jeg velge?


Running Fox

Anbefalte innlegg

Som en litt lettere ovevektig 40 - åring med tiltagende slette livstidssykdommer, vurderer jeg å gå til innkjøp av en sykkel. Jeg tenker på å kjøpe en rask hybrid evt. en racer. Dette er jeg imidlertid usikker på og lurer derfor på hva jeg skal gå for. Noen fakta er imidlertid greit å ha i bånn her. Jeg er 183 høy, veier rundt 95 kg. Har en km-avstand til jobben på ca. 37 km.

Tenkte jeg kunne kjøre et stykke til jobben for så å parkere og sykle resten av strekket på kanskje 20 km. Lommeboken kan strekke seg til ca. 6000 kr.Målet er bruke sykkelen til trening og fritid slik at jeg kan komme i bedre form.

 

Jeg har kikket på en Felt QX 65, men er usikker på om dette er et godt alternativ.

 

http://dinardobikes.com/product/felt-qx65-2013/

 

Hvilken type sykkel bør jeg kjøpe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er jo litt fleksibel med tanke på pris, men er som sagt usikker på hvilken type sykkel som er best egnet for meg. Når jeg tenkte på en hybrid, skyldes det at jeg liker litt røff bruk og litt tur/hygge-sykling, men kanskje en slik cyclocrossykkel er tingen. Har du et tips i så måte?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

37km til jobb er mye, men ikke så mye med en elsykkel. Da sparer du bilen i tillegg og du kan bruke sykkelen hele året, selv når du ikke er i toppform. Hvis du er litt fingernem kan du bruke en billig sykkel som er komfortabel og sette på et motorsett fra f. eks www.ebikes.ca som kan anbefales!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...