iskak Skrevet 11. juni 2013 Del Skrevet 11. juni 2013 Hei trenger litt hjelp er nybegynner og tenker å kjøper meg en rcbil ser på en himoto mastadon 1/18 brusshless 2.4ghz lipo men den kjører bare i ca.20 min med 7.4 volt 1500 mAH 2s 25 C mini tamiyaplug. kan jeg bruke MAXPOWER LIPO (HARDCASE): 7,4V - 35C - 2S - 3800MAH - T PLUGG og ca hvor lenge kan jeg kjøre da Lenke til kommentar
JoseCuervo Skrevet 11. juni 2013 Del Skrevet 11. juni 2013 Tror du må bytte plugg i såfall eller kjøpe en overgang mellom pluggene. Tamiya plugg og T Plugg er forskjellige. 1 Lenke til kommentar
JoseCuervo Skrevet 11. juni 2013 Del Skrevet 11. juni 2013 Jo mere mah jo lenger kjøretid. Lenke til kommentar
iskak Skrevet 12. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2013 Hvilken plugg anbefalerer du Lenke til kommentar
JoseCuervo Skrevet 13. juni 2013 Del Skrevet 13. juni 2013 Deans (t-plugg) eller traxxas pluggene er veldig bra. Lenke til kommentar
JoseCuervo Skrevet 13. juni 2013 Del Skrevet 13. juni 2013 Sjekk denne videoen hvis du har tenkt å kjøpe denne bilen: Lenke til kommentar
iskak Skrevet 14. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2013 Men kan du i hele tatt skifte batteri eller ikke? Lenke til kommentar
JoseCuervo Skrevet 14. juni 2013 Del Skrevet 14. juni 2013 Du kan bruke det batteriet du vil, så lenge du bruker samme plugg som står i bilen. Du må passe på å sjekke størrelsen på batteriet så det passer i bilen. Også må du sjekke hvor stort batteri(mah) esc tåler. Lenke til kommentar
iskak Skrevet 14. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2013 Men vet du hvilken plugg eller batteri jeg kan bruke Lenke til kommentar
Merko Skrevet 14. juni 2013 Del Skrevet 14. juni 2013 Kan jo i utgangspunktet bruke hvilken plugg du vil.. bare klippe av pluggen så lodde på en ny en som du bruker på andre batterier.. er ingen big deal..bare ikke klipp over begge ledningene samtidig..da ryker batteriet Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 15. juni 2013 Del Skrevet 15. juni 2013 Du kan bruke det batteriet du vil, så lenge du bruker samme plugg som står i bilen. Du må passe på å sjekke størrelsen på batteriet så det passer i bilen. Også må du sjekke hvor stort batteri(mah) esc tåler. Kapasiteten har ingenting å si. Det er spenninga du må sjekke. Dog med et større batteri hvor man kan kjøre lengre så kan man i teorien øke sjansen for overoppheting hvis man presser bilen. Men det blir det samme som om man skule brukt flere mindre batterier og byttet batteri for å kjøre videre umiddelbart når ett er tomt. Så det har egentlig ikke noe med batteriet å gjøre. Lenke til kommentar
iskak Skrevet 16. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2013 Vet dere hvilket batteri jeg kan bruke Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 16. juni 2013 Del Skrevet 16. juni 2013 Et hvilket som helst batteri bare det har samme spenning og passer fysisk. Mulig du må bytte plugg også. I ditt tilfelle et 2S LiPo-batteri. Lenke til kommentar
iskak Skrevet 23. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2013 Ja men med hvilket batteri og.hvilken plugg Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 23. juni 2013 Del Skrevet 23. juni 2013 Du må jo bare måle selv hva det er plass til (HxBxD) og så finne det største batteriet passer. De fleste oppgir målene på batteriene på nettsidene. Jeg tror bl.a. Elefun kan lodde på akkurat den pluggen du vil. Hvis du ikke vil bytte plugg i bilen så er det mini-tamiya du skal ha. Hvis du ikke har bilen enda så må du skrive en mail til butikken og spørre etter det største batteriet som går i bilen. Lenke til kommentar
iskak Skrevet 28. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2013 Ja men hvordan finner man ut hvor mye spenningen ogesc tåler og hvet noen hvilket batteri jeg kan bruke Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå