karsy Skrevet 11. juni 2013 Del Skrevet 11. juni 2013 Hei, sitter å trobleshooter en PC. Det viser seg at problemet enten er defekt hovedkort eller CPU. For å bekrefte dette må jeg ha svar på følgende. Vil man ikke få noen POST beep hvis CPU ikke er installert? Lenke til kommentar
Gimpy Skrevet 11. juni 2013 Del Skrevet 11. juni 2013 (endret) Se i manualen til hovedkortet, der vil du evt. se hvor mange beep som kommer hvis det er noe galt. Hvis det ikke står noe om CPU så antar jeg at den ikke vil beepe Endret 11. juni 2013 av Gimpy Lenke til kommentar
karsy Skrevet 11. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2013 altså problemet er at jeg ikke for noe post beep overhodet. Så hvis jeg omformulerer spørsmålet, er et hovedkort avhengig av en CPU for å utnytte høytaleren sin? Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 11. juni 2013 Del Skrevet 11. juni 2013 Uten CPU vil du ikke neppe få noen beep kode i det hele tatt. Hovedkortet vil starte, men vil ikke passere POST uten CPU, og vil ikke gi noen beep kode. Du er egentlig like langt, med mindre hovedkortet passerer POST. Kommer du forbi POST, er det nok ikke CPU, men heller HK. Eneste måte å bli helt sikker på er å teste HK med en annen CPU, eller teste CPU i et annet HK. Lenke til kommentar
karsy Skrevet 11. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2013 Uten CPU vil du ikke neppe få noen beep kode i det hele tatt. Hovedkortet vil starte, men vil ikke passere POST uten CPU, og vil ikke gi noen beep kode. Du er egentlig like langt, med mindre hovedkortet passerer POST. Kommer du forbi POST, er det nok ikke CPU, men heller HK. Eneste måte å bli helt sikker på er å teste HK med en annen CPU, eller teste CPU i et annet HK. Tenkte meg det. siden jeg ikke har samme platform i hus så leverer jeg begge delene tilbake. takk for svar. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå