Kjerstiii Skrevet 11. juni 2013 Del Skrevet 11. juni 2013 Hei! Jeg skal nå kjøpe meg mitt første speilrefleks. Jeg har lånt speilrefleksene til faren min og til to av venninnene mine noen ganger, og jeg kan/har skjønt det med lukkertid, ISO og blender. Så spørsmålet er: bør jeg kjøpe 600D eller 700D? 600D er jo ihvertfall et fint å starte med og vokse litt med, men hvordan er 700D? Er det avansert? Det er jo ihvertfall bedre enn 600. Har lyst på et jeg kan vokse en del med, men samtidig som jeg ikke må jobbe masse masse for å sette meg inn i. Og ang. linse: Lurer i tillegg på om noen har noe å si om Tamron AF Di II VC 18-270 PZD? Jeg tar bilder mest i mellom 18-55 (macro, hester stille og i fart, planter, andre dyr, mennesker o.l.), men også innimellom oppe i 200-300 (feltrittstevner, må zoome en del der. det er og mye bevegelse.) hadde vært veldig praktisk å slippe å bytte linse om jeg plutselig trenger å zoome inn en del, men er linsa bra nok? Lenke til kommentar
Kjerstiii Skrevet 11. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2013 Eller har noen andre tips til linse® jeg kan kjøpe? Lenke til kommentar
tow Skrevet 11. juni 2013 Del Skrevet 11. juni 2013 Er det noe spesielt som gjør at du bare vurderer Canon? "We've got both kinds, both country, AND western" (BluesBrothers som stjeler spillejobb på litt feil sted) Lenke til kommentar
Kjerstiii Skrevet 11. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2013 Er det noe spesielt som gjør at du bare vurderer Canon? "We've got both kinds, both country, AND western" (BluesBrothers som stjeler spillejobb på litt feil sted) Ja, pappa (og venninnene mine) har canon, så da kan jeg byttelåne linser og i tillegg er jeg "vant" til det Lenke til kommentar
Jakobk Skrevet 11. juni 2013 Del Skrevet 11. juni 2013 Kommer an på pris 600d->650d/700d->60d. 650d og 700d er samme kamera, unntatt navn, mudushjul og noen filtre. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 11. juni 2013 Del Skrevet 11. juni 2013 Hvis du ikke vil bytte optikk er Tamron 18-270 helt fin. Du vil få bedre bildekvalitet med flere objektiver som hver dekker mindre zoomintervaller, men objektivet er en flott avveining mellom fleksibilitet og kvalitet - er min anbefalte superzoom. Lenke til kommentar
tow Skrevet 11. juni 2013 Del Skrevet 11. juni 2013 (endret) Ja, pappa (og venninnene mine) har canon, så da kan jeg byttelåne linser og i tillegg er jeg "vant" til det Grunn godt nok. Kan ikke se det helt store poenget med å velge 700 foran 650, om ikke prisen er omtrent den samme. Edit: -men jeg ville valgt 650D foran 600D! Endret 11. juni 2013 av tow Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå