Shishi Skrevet 11. juni 2013 Del Skrevet 11. juni 2013 Hei fikk temaet i muntlig om Realisme i litteraturen, Noen som kan hjelpe meg ? jeg er ikke så flink i norsk dessverre. drøfte det moderne prosjektet slik det uttrykkes i tekster av sentrale forfattere fra opplysningstiden via realismen til i dag Takk Lenke til kommentar
felicity Skrevet 11. juni 2013 Del Skrevet 11. juni 2013 Noen som kan hjelpe meg ? Faglærer. Lenke til kommentar
Ohgenius Skrevet 11. juni 2013 Del Skrevet 11. juni 2013 Hei fikk temaet i muntlig om Realisme i litteraturen, Noen som kan hjelpe meg ? jeg er ikke så flink i norsk dessverre. drøfte det moderne prosjektet slik det uttrykkes i tekster av sentrale forfattere fra opplysningstiden via realismen til i dag Takk Læreboka skal ha veldig mye informasjon! Kom opp i det samme, og jeg fant det meste fra boka Vet ikke hvilken bok du bruker da. Ellers så søker du rundt, og det er bare viktig du forstår stoffet. Ta gjerne å les om Ibsen, Kielland, Bjørnson osv, da de var realister. Viktig å skille mellom realisme og naturalisme. Lenke til kommentar
Shishi Skrevet 11. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2013 Takk for tilbake meldingen, jeg bruker vg2 og vg3, jeg skal fortelle om denne epoken realisme, har du noen forslag til problemstilling som inkluderer alt ? På forhånd takk Lenke til kommentar
Ohgenius Skrevet 11. juni 2013 Del Skrevet 11. juni 2013 Takk for tilbake meldingen, jeg bruker vg2 og vg3, jeg skal fortelle om denne epoken realisme, har du noen forslag til problemstilling som inkluderer alt ? På forhånd takk Gav ikke læreren noe veiledning til problemstilling? Det kan være veldig vanskelig og ha en som omfatter alt, men kan du ikke ha "Hvordan kan realisme og naturalisme legges til rette i det moderne gjennombruddet?" Aner ikke... Vet ikke hva det står i din bok ang. det! Lenke til kommentar
Shishi Skrevet 11. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2013 Dette er oppgaven som jeg har fått og har eksamen på torsdag Tema : Realisme i litteraturen kompetansemål : eleven skal : - drøfte det moderne prosjektet slik det uttrykkes i tekster av sentrale forfattere fra opplysningstiden via realismen til i dag - presentere norskfaglige emner og problematisere det framlagte stoffet Presentasjonen skal vise at du behrsker - flere sjanger som dikt, novelle, roman, sammensatte tekster og ulike sakprosasjangrer som er aktuelle for tiden/epokene/tema du er innom - litteraturhistorisk plassering av tekster -ev. språklige emner Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå