Gå til innhold

PlayStation 4 kommer i salg rundt jul (PS4)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

http://www.gamer.no/artikler/147444/xbox-one-blir-rimeligere-enn-forventet/

"Kan bli 1000 kroner rimeligere enn først antatt

Nå har imidlertid Microsoft selv lagt ut Xbox One for forhåndsbestilling, og prisen de skal ha er lavere enn forventet. Om du ønsker å sikre deg en av de første konsollene som kommer til landet, må du ut med 3990 kroner. Det tilsvarer 519 euro med dagens kurs.

Microsoft har bekreftet overfor Gamer.no at prisen er korrekt."

Lenke til kommentar

Har en ny, next-gen konsoll noen gang kostet så lite ved lansering?

(Da regner jeg ikke med Wii, eller Wii U, som på lanseringstidspunktene begge var current gen rent teknologisk)

Vi bør ikke ha for høye (eller lave ;) ) forhåpninger. At norsk pris er ca 10 ganger dollarprisen er så standard nå at jeg tror ikke noe blir billigere før jeg ser det.

Lenke til kommentar

100$ mer for 50% dårligere grafikk, ganske enkelt valg for meg iallefall, pc+ps4 + eventuelt wiiu

Av 67 poster var det en kar som faktisk klarere å komme med det viktigste argumentet av alle :D AMD sine APU's har vist seg å være glad i raskt minne. så forkjell i ytelse kan vaktisk bli endel større enn 50 %

Lenke til kommentar

Av 67 poster var det en kar som faktisk klarere å komme med det viktigste argumentet av alle :D AMD sine APU's har vist seg å være glad i raskt minne. så forkjell i ytelse kan vaktisk bli endel større enn 50 %

Av det vi har sett så langt så er det absolutt ingenting som tyder på det. Hakking og krasj på to av Sonys demoer på E3 f.eks, og helt eksepsjonelt vakker grafikk i f.eks Forza 5.

Lenke til kommentar

Av det vi har sett så langt så er det absolutt ingenting som tyder på det. Hakking og krasj på to av Sonys demoer på E3 f.eks, og helt eksepsjonelt vakker grafikk i f.eks Forza 5.

Dette blir like dumt som å påstå at en Intel i2500k med 8gbbr 1200 MHz minne og ett geforce gtx 650 er like kraftig som en i2500k med 8gbbr 1866 MHz minne og geforce gtx 660. Det er noen forskjeller mellom systemene, men jeg har verken hørt om utviklere eller forståsegpåere som mener ps4 ikke er kraftigere enn Xbox 180. Det blir for dumt å late som at tekniske problemer under en live pressekonferanse sier noe som helst om ytelsen. Ms var jo ikke akkurat store på live demoer, faktisk så tviler jeg på at forza demoen var live, sikkert opptak.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Dette blir like dumt som å påstå at en Intel i2500k med 8gbbr 1200 MHz minne og ett geforce gtx 650 er like kraftig som en i2500k med 8gbbr 1866 MHz minne og geforce gtx 660. Det er noen forskjeller mellom systemene, men jeg har verken hørt om utviklere eller forståsegpåere som mener ps4 ikke er kraftigere enn Xbox 180. Det blir for dumt å late som at tekniske problemer under en live pressekonferanse sier noe som helst om ytelsen. Ms var jo ikke akkurat store på live demoer, faktisk så tviler jeg på at forza demoen var live, sikkert opptak.

Det er helt riktig det du skriver om at PS4 er kraftigere, men hvor stor forskjellen blir kommer an på OS'et til PS4. Vi vet at Xone kjører et OS bygd på Win8, noe som kan tilsi at mange multiplatform spill kan bli portet fra Xone til PS4, og da kan overtaket til PS4 minke.

Jeg tror dog at ekslusive spill til PS4 kommer til å se adskillig penere ut enn Xone sine.

Selv skal jeg ha begge, da jeg foretrekker Xbox-kontrolleren, men samtidig så synes jeg Sony alltid har hatt de beste og mest originale eksklusive spillene.

Lenke til kommentar

UrgeLoL - Nå troller du. Du vet inderlig godt at det ikke er så enkelt som å sammenligne tall mot tall, "mitt tall er større enn ditt tall!". Hvor mye innsats som legges i optimalisering til plattformen har mye å si, eSDRAM'en Xbox One kan spille en rolle, osv, osv. Det er alt for mange x-faktorer til at man konsekvent kan si at PS4 er kraftigere. Tror du, helt ærlig, at man vil se betydelig bedre teknisk kvalitet på spill til PS4 enn Xbox One jevnt over framover? For Wii-U, hell yes. For Xbox One vs PS4? Hell no. Konsollene er betydelig likere denne generasjonen kontra forrige, og selv på forrige generasjon var opplevelsene like, spesielt på multiplats.

GinecolgoaoogaNecorlogamox - Informasjonen skrevet på xbox.com mener jeg er 100% korrekt i forhold til hvordan Microsoft ønsket at family sharing skulle fungere, ja. Antar du hinter til en anonym blogg og en random konto på NeoGaf som kanskje kan være skrevet av noen som muligens jobber i Microsoft eller et selskap nært Microsoft. Pålitelig kilde my ass.

I tillegg kan du tilføre en svært bra lakmustest: "Er dette logisk?" Spilldemoer for _alle_ spill hører hjemme på Xbox Live. Spilldemoer kun for spill dine venner har valgt å dele med deg? Come on, selv den største PS4-fanboy klarer ikke å få det til å høres logisk ut...

RRhoads - Både PS4 og Xbox One er bygget på x86-arkitektur denne generasjonen så det blir nok ports til/fra PC i rikt monn på begge konsollene. Noe mer for Microsoft kanskje siden de har et nærmere samarbeid med PC-utviklere enn Sony.

Lenke til kommentar

Det er helt riktig det du skriver om at PS4 er kraftigere, men hvor stor forskjellen blir kommer an på OS'et til PS4. Vi vet at Xone kjører et OS bygd på Win8, noe som kan tilsi at mange multiplatform spill kan bli portet fra Xone til PS4, og da kan overtaket til PS4 minke.

Jeg tror dog at ekslusive spill til PS4 kommer til å se adskillig penere ut enn Xone sine.

Selv skal jeg ha begge, da jeg foretrekker Xbox-kontrolleren, men samtidig så synes jeg Sony alltid har hatt de beste og mest originale eksklusive spillene.

Hvordan du kobler høyere ytelse/bedre optimalisering til windows operativsystem vet ikke jeg. Men det er jo sagt at sony har fått meget gode utviklerverktøy denne generasjonen, og at de gir utviklerene større muligheter til å kode to the metal som de liker å kalle det, slik at man unngår ett lag av directx api'er som reduserer ytelsen. Men vi får se, klart at forskjellene blir ikke store, men i mine øyne er forskjellen denne generasjonen større enn den var forrige generasjon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...