Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Anbefalte innlegg

Jeg har eksamen i morgen, og det er ikke lenge igjen. Jobbet hele gårdagen, men fikk vite idag at jeg hadde for vid problemstilling. Nå stresser jeg skikkelig, klarer ikke å finne noe som helst bra.

Temaet mitt er: Kjønn og kjønnsroller.

Har valgt å ta islam og luthersk religion. Jeg har da fått veiledning til at framlegget skal handle om frelse.

Hvordan skal jeg formulere en bra problemstilling, og har noen ideer om hva jeg kan ha med?

Jeg tenkte noe slik: Hvem oppnår lettest frelse (gjennom kjønnsrollene) i islam og luthersk religion? - ikke så bra formulert, men noe slikt.

Håper på noen seriøse svar, og er kjempe takknemlig om noen orker å gi litt innspill :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har eksamen i morgen, og det er ikke lenge igjen. Jobbet hele gårdagen, men fikk vite idag at jeg hadde for vid problemstilling. Nå stresser jeg skikkelig, klarer ikke å finne noe som helst bra.

Har valgt å ta islam og luthersk religion. Jeg har da fått veiledning til at framlegget skal handle om frelse.

Hvordan skal jeg formulere en bra problemstilling, og har noen ideer om hva jeg kan ha med?

Jeg tenkte noe slik: Hvem oppnår lettest frelse (gjennom kjønnsrollene) i islam og luthersk religion? - ikke så bra formulert, men noe slikt.

Håper på noen seriøse svar, og er kjempe takknemlig om noen orker å gi litt innspill :)

det er vg3, altså.

Lenke til kommentar

Hva er likhetene og forskjellene på kjønn og kjønnsroller i Islam og luthersk religion(kristendommen)? Og er det slik at religion vil avgjøre om det er enklere for et kjønn å oppnå frelse ? Hvilket syn har Islam og luthersk religion på kjønnsroller og kjønn når det gjelder frelse? Dette er bare noen forslag...

På denne måte så vil du reflektere og drøfte ved at to sammenlikner to livssyn, som sensor forventer at du skal gjøre siden du har valgt å ha en framføring om to forskjellige livssyn.

Synes du hadde et godt utgangspunkt, men som du sa så var ikke problemstillingen så godt formulert. :wee:

Endret av Bassa.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...