Gå til innhold

PlayStation 4 er endelig avslørt


Anbefalte innlegg

XBox One blir nok både dyrere og dårligere, men husk på at den kommer med Kinect. Det er ganske dyr og fancy teknologi. Spørsmålet er jo om folk virkelig vil ha det, og betale ekstra for en konsoll som faktisk kommer med mange ulemper.

Det som er litt synd er at PS4 ikke kommer med liknende teknologi (i det minste web kameraet). Siden utviklere antaglig nøler seg for å utvikle for en platform som avviker fra minste felles multiplum, så vil det neppe være noe særlig utvalg av kvalitetsspill for PS4 som utnytter den type teknologi selv om Sony skulle legge til dette senere. Det vil nok helt sikkert ha konsekvenser for mengden spill til kinect for Xbox også.

 

Jeg synes i hvertfall det hadde vært spennende om vi kunne fått noen nye typer spill som avviker noe fra det tradisjonelle fps spillet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sony kommer jo med PS4 Camera. Det følger riktignok ikke med i eska men PS4 sammen med kamera ser ut til å bli billigere en XBO uansett. (så kamera lå med en pris på 69$ elns. blir vel rett rundt 700kr her til lands når mva og butikken har fått sitt).

 

Fordelen med dette er at folk kan velge om de vil ha det eller ei, og at det ikke gjør at konsollen bygges rundt at den skal overvåke deg 24/7. Joda, MS sier Kinect er av når du ikke bruker den, men alikevell lytter den etter "Xbox on"...? Yeah right. NSA Prism device rett inn i stua (setter det hele MEGET på spissen her).

 

 

Da kan jeg vel nesten anta at dette er en butikk rettet mot norske brukere i så stor grad at de også er bundet til den norske forbrukerkjøpsloven.

 

Spørsmålet blir jo bare om de deler ditt, eller Norges myndigheters syn på det når du først skal klage da.. ;)

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Da kan jeg vel nesten anta at dette er en butikk rettet mot norske brukere i så stor grad at de også er bundet til den norske forbrukerkjøpsloven.

 

Nå er det ikke akkurat dette som bestemmer om de skal følge loven eller ikke... Om de ikke har avdeling eller kontor på norsk jord så trenger de ikke å følge norske lover (mer eller mindre fordi staten ikke har noen myndighet over de). Det kan for all del hende at de velger å gi en utvidet "garanti" som tilsvarer den norske forbrukerkjøpsloven, men de er på ingen måte bundet til å gjøre det. Det du heller må se på er hvilke rettigheter du har i landet hvor du kjøper varen fra, kjøper du varen i Tyskland så kan det for eksempel hende du står med andre rettigheter enn om du kjøper den i Spania (litt usikker siden begge er EU land, men lokale lover trer uansett i effekt). Så uansett hvor mye rettet de er mot norske forbrukere så er de ikke forpliktet til å følge loven.

Lenke til kommentar

Ikke nødvendigvis. Tyskland har 17%, Sverige og Danmark har 25%. Så det er ikke sikkert man må legge til så altfor mye. Så hvis den koster €399 i Tyskland inkludert 17% moms så burde den ikke bli altfor mye dyrere i Norge. Vi får vente å se. Nå har jo Microsoft overrasket alle og priset sin nye €499-konsoll til 3990 her i landet, så får håpe Sony er like snille...

Lenke til kommentar

Designet var da ganske likt Xbox One.Samme avsplitt mellom blankt og matt og hadde man lagt en PS4 liggende oppå en Xbox One ville de sett ut som brødre eller at de er fra samme selskap.Litt komisk mtp på hvor mye PS4 fans har kritisert Xbox for dårlig design :)

 

Så skal det nå være sagt at designet til PS4 antageligvis var klart før Xbox One ble vist frem.(I allefall delvis klart.)

Lenke til kommentar

Så skal det nå være sagt at designet til PS4 antageligvis var klart før Xbox One ble vist frem.(I allefall delvis klart.)

 

Og det er relevant til mitt innlegg på hvilken måte? :)

 

Poenget var ene og alene (og ikke på hvilket tidspunkt designet ble til) hvor mange som har rakket ned på Xbox sitt design av PS4-fansene, og så kommer PS4 med et veldig likt utseende selv. Og det var en komikk jeg, og sannsynligvis flere satte litt pris på og så ironien i :)

Endret av IceBlitz
Lenke til kommentar

Ikke nødvendigvis. Tyskland har 17%, Sverige og Danmark har 25%. Så det er ikke sikkert man må legge til så altfor mye. Så hvis den koster €399 i Tyskland inkludert 17% moms så burde den ikke bli altfor mye dyrere i Norge. Vi får vente å se. Nå har jo Microsoft overrasket alle og priset sin nye €499-konsoll til 3990 her i landet, så får håpe Sony er like snille...

Ja, hvis det er konsumentprisen i Tyskland de har oppgitt. Det blir uansett spennende å se. Ikke minst hvordan det går til syvende og sist med de som har bestilt til 3000,- fra Coolshop. Man vet jo av erfaring at danske selskaper og norsk toll ikke alltid er enige.
Lenke til kommentar

Jeg bryr meg ikke om det står Sony eller Microsoft på konsollen, men stusser litt over de som kritiserte utseendet på Xbox One som nå synes PS4 ser bra ut. Andre igjen sier plutselig at nå er ikke utseendet viktig.

Virvelløse?

 

Jeg er nok en av de som har kritisert XBO sitt utseende og blitt tilsvarende skuffet når jeg så bilde av PS4.

 

Designet til PS4 begynner jeg visst å venne meg til og jeg synes ikke XBO konsollen ser så ille ut som jeg tenkte med en gang heller.

Lenke til kommentar

Mener å huske at det sto i teksten til Coolshop at de opererte med 2 års reklamasjonsrett, samme som Sverige har (?).

 

Nå gjelder jo det svensk reklamasjonrett og ikke norsk. Jeg nevnte at du må se på rettighetene som eksisterer i landet du kjøper varen, og i dette tilfellet vil det bety 2 års reklamasjonsrett (på svenske betingelser, det er ikke sikkert disse er samme som i Norge) istedenfor 5 år som det er i Norge på alle varer som er ment å vare lenger enn 2 år. Om varen er ment å vare i mindre enn 2 år (veldig få varer som følger dette med mindre man snakker om matvarer og lignende) så er reklamasjonsretten også 2 år i Norge.

Lenke til kommentar

Nå gjelder jo det svensk reklamasjonrett og ikke norsk. Jeg nevnte at du må se på rettighetene som eksisterer i landet du kjøper varen, og i dette tilfellet vil det bety 2 års reklamasjonsrett (på svenske betingelser, det er ikke sikkert disse er samme som i Norge) istedenfor 5 år som det er i Norge på alle varer som er ment å vare lenger enn 2 år. Om varen er ment å vare i mindre enn 2 år (veldig få varer som følger dette med mindre man snakker om matvarer og lignende) så er reklamasjonsretten også 2 år i Norge.

 

Mener at dette er feil, utenlandske nettbutikker som retter seg mot norske kunder må følge norsk forbrukerkjøpslov.

Lenke til kommentar

Mener at dette er feil, utenlandske nettbutikker som retter seg mot norske kunder må følge norsk forbrukerkjøpslov.

 

Hvordan skulle Norges rettsystem håndhevd lover i andre land? Det er jo det som blir realiteten om det er snakk om en utenlandsk butikk.

 

Det er samme måten som om du hadde brutt deg inn virtuelt hos FBI, det ville være det amerikanske rettsystemet som ville tatt seg av det og ikke det norske selv om du utførte det fra Norge (om noen skriver på norsk og har norske priser har ingenting å si). De måtte forøvrig fått utveksling for å dømme deg i USA, men uansett så fungerer jo lover på den måten.

 

Nå har det seg ikke slik at disse lovene er i nærheten av de samme, men en lov er en lov. Så om de er nevnt at de skal følge loven så fremt det er rettet mot norske forbrukere så aner jeg ikke helt hvordan de ser for seg at det skal håndheves (total blokkering av alle pakker i tollen kanskje???).

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

Historisk sett er det du sier om Sony veldig feil, selv om de kanskje har lært nå?

Ænd zhatt mai frend, iz zhe ænser!

 

Sony har en stygg historikk, men Sony har lært. Og når en ser den videnforskjellige tilnærmingen Sony og MS gjør til spillkonsollmarkedet så burde valget være enkelt for alle som har omløp i topplokket.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...