Villmink Skrevet 24. september 2003 Del Skrevet 24. september 2003 Fungerer ikke ISA kort under XP? Sitter her og prøver å installere XP pc'n til en venn av meg. Nettverkskortet finner jeg ikke igjen i device manager og fikk heller ikke noe spørsmål om å installere nettverk under installasjonen. Kortet fungerte tidligere under Win98 SE. Kan det være fordi det er av den "gamle" ISA standarden? Finnes det noen løsning eller må han til med nytt nettverkskort eller en annen Windows? Hva med 2000 pro. Vil det fungere der? Lenke til kommentar
Wayshot Skrevet 24. september 2003 Del Skrevet 24. september 2003 Jeg kjører Windows 2000 Pro, og får ISA-kort til å funke utmerket. Har prøvd Sound Blaster 16 og 3Com Etherlink III 509b. Lenke til kommentar
Spirograf Skrevet 24. september 2003 Del Skrevet 24. september 2003 ISA er i utganspunktet ikke Plug and Play, så det må nok justeres noe enten i BIOS eller at du bruker en diskett som muligens fulgte med nettverkskortet. Det var i hvertfall slik man gjorde det for å få non-plug 'n' play ISA kort til å funke i Windows (NE2000 standard f.eks.) Lenke til kommentar
orjanskaar Skrevet 24. september 2003 Del Skrevet 24. september 2003 Joda, ISA funker under xp... Konfigurerte et non pnp ISDN kort under XP for en tid tilbake... Lenke til kommentar
Villmink Skrevet 25. september 2003 Forfatter Del Skrevet 25. september 2003 Fant ut av det Denne guiden ble redningen for meg: http://www.lpt.com/windowsnetworking/regus...ers/wxpne2k.htm Takk for alle svar! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå