Eriksendrul Skrevet 11. juni 2013 Del Skrevet 11. juni 2013 Jeg tenkte jeg skulle bli flink med og spare penger og kjøpe/finne det billigste alternativet på egentlig alt jeg kjøper. Derfor begynte jeg og tenke på hva slags varer er billigere i Sverige en i norge om man ikke tenker på kursen ? For røyk/mat/alkohol er jo kjent mye billigere. Men er for eksempel klær og elektronik billigere i Sverige om man ser bort ifra kursen ? Jeg vet jeg sparer ca 11 kroner per hundrelapp i svergie på kursen, Men er det noe merkbar forskjell på klær ? Da tenker jeg på klesbutikker som vi også har i norge. Siden jeg har egentlig aldri tenk over og kjøpe klær og handle slike ting når jeg har vært der og egentlig bare tatt kvoten og dratt. Lenke til kommentar
Bully! Skrevet 11. juni 2013 Del Skrevet 11. juni 2013 Røyk og spesielt snus er veldig mye billigere. Endel mat er billigere, som oksekjøtt o.l, men det er mye som kanskje er dyrere, som f.eks. snacks. Alkohol en generelt billigere. Jo lavere alkoholstyrke på drikken du kjøper, jo mer er det å spare. Dvs. øl er veldig billig, brennevin er bare litt billig. Varer som importeres fra EU er billigere, pga. de "syke" tollavgiftene Norge har. Ta f.eks. sterkøl importert fra Belgia. Det er under halv pris. Dette henger ikke så mye sammen med lavere alkoholavgifter som det gjør med tollavgiftene. Lenke til kommentar
Eriksendrul Skrevet 11. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2013 Røyk og spesielt snus er veldig mye billigere. Endel mat er billigere, som oksekjøtt o.l, men det er mye som kanskje er dyrere, som f.eks. snacks. Alkohol en generelt billigere. Jo lavere alkoholstyrke på drikken du kjøper, jo mer er det å spare. Dvs. øl er veldig billig, brennevin er bare litt billig. Varer som importeres fra EU er billigere, pga. de "syke" tollavgiftene Norge har. Ta f.eks. sterkøl importert fra Belgia. Det er under halv pris. Dette henger ikke så mye sammen med lavere alkoholavgifter som det gjør med tollavgiftene. Ja alkohol og tobakk er jo billigere og her sparer alle, Men jeg tenkte mest på ting man kanskje ikke tenker over og kjøpe i svergie som sko/klær/elektronik og dilldall til huset. For det er ting som ofte koster en del i norge og man kjøper det jo ikke så ofte så det går ann og kjøpe det de gangene man er i svergie uten og måtte kjøpe noe mer her hjemme mellom de gangene man er over til utlandet Lenke til kommentar
TMB Skrevet 11. juni 2013 Del Skrevet 11. juni 2013 (endret) men det er mye som kanskje er dyrere, som f.eks. snacks. Snacks er mye billigere enn i Norge. Sjeldent du kommer over 23-24 kr (SEK) for en stor pose, mens i Norge ligger de nå godt over 30. Endret 11. juni 2013 av TMB 1 Lenke til kommentar
Pinng Skrevet 11. juni 2013 Del Skrevet 11. juni 2013 Klær og elektronikk ligger omtrent på samme prisnivå som i Norge. Eiendom er det mye å spare på hvis du bor like ved grensen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå