Leifen18 Skrevet 10. juni 2013 Del Skrevet 10. juni 2013 Hei. Jeg har et problem med det trådløse nettet mitt, men poster her, fordi jeg vet ikke hvor jeg ellers skal poste, og det virker å være mest relevant på mobil. Dette gjelder for meg, og mine venner som kommer på besøk, med Android og iOS. Det er flere notifications vi ikke får når vi er koblet til mitt trådløse nettverk. Så fort vi får utenfor wifi-rekkevidde, får vi utvalgte notifications, deriblant snapchat, facebook chat, magic piano, med flere. Dersom jeg bruker den trådløse routeren jeg hadde fra før, får vi notifications, men ikke på det nye routermodemet som fulgte med når vi flyttet hit nylig. Det er helt nytt zyxel-modem fra Telenor. Men det kan jo ikke være modemet generelt, da ville det jo vært et langt mer utberedt problem? Jeg kunne ikke finne noen svar da jeg googlet, i hvert fall... Noen som har noen idé på hva det kan være? :-) Hva mer info trengs? Lenke til kommentar
Athikez Skrevet 11. juni 2013 Del Skrevet 11. juni 2013 Det er garantert noe med innstillingene på zyxel-modemet. I og med at det er helt nytt så vil jeg tro at du ikke har endret noe spesielt mye på den. Jeg ville ha tatt en telefon til Telenor om å sende en ny router eller fikse den slik den skal fungere. Lenke til kommentar
MrMidget Skrevet 11. juni 2013 Del Skrevet 11. juni 2013 Eventuelt kan du resette modemet ditt..Kan være dem som har levert modemet til deg har "køddet" med det.. Hold inne den "reset" knappen på routeren din (Liten rød knapp) til det begynner å blinke.. da sette routeren seg selv opp igjen. Lenke til kommentar
Athikez Skrevet 11. juni 2013 Del Skrevet 11. juni 2013 Eventuelt kan du resette modemet ditt..Kan være dem som har levert modemet til deg har "køddet" med det.. Hold inne den "reset" knappen på routeren din (Liten rød knapp) til det begynner å blinke.. da sette routeren seg selv opp igjen. Et tips er å ta backup av router innstillingene før du gjør dette. Hvis du eventuelt mister alt info og du ikke kommer deg på nett igjen. Pga brukernavn/passord osv Lenke til kommentar
Leifen18 Skrevet 12. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2013 Takk for tips. Ja, det var på en måte modemet. Det var i forbindelse med at jeg har flyttet hit, så kom jeg til et nett som allerede var etablert. Dette nettet har tidligere fått en abuse-sperre på seg. Derfor var alle porter utenom 80 og 110 sperret. Dette var en sperre fra Telenor sin side, og ikke på selve modemet. Reset fungerte ikke, men jeg ringte telenoreksperten i forbindelse med et annet problem, og da trodde han at fjerninga skulle løse det problemet. Nå fikset det ikke det problemet, men det fikset dette problemet :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå