Gå til innhold

[Løst] Oppgraderingsparadokset - Haswell eller dedikert GPU?

Anbefalte innlegg

Ja jeg har Lucid Virtu på den modifiserte ultrabooken min selv om jeg ikke helt har skjønt hvordan det fungerer. Skal vel styre seg selv med mindre du går inn og overstyrer for enkelte applikasjoner/spill.

Ser at hovedkortet nå er mer forsinket enn kabinettet og finner ingen reelle alternativer hos Multicom.

Fordelen er at jeg kanskje får montert skrivebord og skjermer før varene dukker opp ..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kombinerer iGPU og diskret kort, slik at man kan bruke utgangene på HKet også! + Man får hakket mere kraft ;)

Vet dette er litt offtopic, men Lucid Virtu er det egentlig ingen som snakker om.

Nesten alle z68 og nyere kort har dette, men eneste jeg finner om det på nettet er eldre tester der det er mye problemer.

Er ikke struttering et større problem på lucid enn med xfire/sli (det er jo snakk om to ulike GPUer) og er det i det hele noe poeng å benytte dette?

Det må være noen store ulemper da "alle" har dette, men "ingen" bruker det?

Lenke til kommentar

Vet dette er litt offtopic, men Lucid Virtu er det egentlig ingen som snakker om.

Nesten alle z68 og nyere kort har dette, men eneste jeg finner om det på nettet er eldre tester der det er mye problemer.

Er ikke struttering et større problem på lucid enn med xfire/sli (det er jo snakk om to ulike GPUer) og er det i det hele noe poeng å benytte dette?

Det må være noen store ulemper da "alle" har dette, men "ingen" bruker det?

Det kan da være mange som bruker det, men få som snakker om det?

Dessuten trenger man ikke bruke det i spill, man kan dele opp, slik at iGPU "snakker" med TVen, og GPUen "snakker" med monitoren ;)

Lenke til kommentar

Det jeg ser på min Asus UX32vd er at iGPUen settes som default på omtrent alt.

Nå er det riktignok ikke noe vidunder av et diskret kort som følger med (GT 620M), men det må da brukes til noe annet enn nvidia spillfunksjoner? Dette er jo ingen spillmaskin selv om det virkelig gjorde susen å oppgradere til 10GB ram og normal SSD.

Lenke til kommentar

Men tilbake til topic:

Dere mener det kan være greit å fortsatt kjøre 2x GTX 680 i X79 riggen med 3x 24" BenQ XL2411T i surround, mens jeg kjøper et GTX 770 med 4GB minne som brukes i Haswell-riggen med Lucid Virtu og 30" + 55" smart-tv?

Endret av IdLeR_
Lenke til kommentar

Men tilbake til topic:

Dere mener det kan være greit å fortsatt kjøre 2x GTX 680 i X79 riggen med 3x 24" BenQ XL2411T i surround, mens jeg kjøper et GTX 770 med 4GB minne som brukes i Haswell-riggen med Lucid Virtu og 30" + 55" smart-tv?

Jepp, men kan egentlig fortsatt ikke helt skjønne hvorfor du skal ha 2 PCer, istedet for en! Du kan da kun bruke en om gangen :p Jeg ville heller solgt de to 680ene, beholdt det du har, kanskje kjøpt ett nytt HK, og oppgradert CPU når Ivy-e kommer, kanskje kjøpt vannkjøling (custom) Endret av MariusJS
Lenke til kommentar

Ok takk! Vel .. jeg har faktisk en tredje som bor på toppen av garderobeskapet og betjenes fra sengen :huh:

Jeg har for mye ekstra hardware/peripherals til at det er bra å koble alle på en maskin som det skal spilles på. Vannkjøling kan godt være kommer, men det får bli neste prosjekt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...