PelleP Skrevet 10. juni 2013 Del Skrevet 10. juni 2013 Jeg har laget en enkel makro i Word 2010 og tilordnet den en hurtigtatst. Når malen åpnes av en annen bruker så fungerer forsåvidt makroen, men ikke hurtigtasten. Er det mulig å "hardkode" en hurtigtast i makroen, slik at den fungerer med samme hurtigtast på alle PC-er den bilr kjørt? Lenke til kommentar
Harald Staff Skrevet 13. juni 2013 Del Skrevet 13. juni 2013 Nei det tror jeg ikke er mulig. Det må nok settes opp på hver maskin. Meny Alternativer for Word > Tilpass > Tilpass hurtigtaster. Beste hilsen Harald Lenke til kommentar
PelleP Skrevet 13. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2013 Ja, det var det jeg trodde, men takk for svar! Lenke til kommentar
Alexen Skrevet 18. juni 2013 Del Skrevet 18. juni 2013 Vet ikke om dette vil være til nytte for deg: deler stjålet fra (http://stackoverflow.com/questions/8224480/how-to-create-hotkey-in-word-vba-programatically), kombinert med opendocument blir det da no sånt som. ---- Option Explicit Private Sub Document_Open() AddKeyBinding End Sub Sub AddKeyBinding() With Application ' \\ Do customization in THIS document .CustomizationContext = ThisDocument ' \\ Add keybinding to this document Shorcut: Alt+0 .KeyBindings.Add KeyCode:=BuildKeyCode(wdKeyAlt, wdKey0), _ KeyCategory:=wdKeyCategoryCommand, _ Command:="TestKeybinding" End With End Sub ' \\ Test sub for keybinding Sub TestKeybinding() MsgBox "We have a winner", vbInformation, "Succes" End Sub ----- Testet det, og det så ut til å funke her (word 2013). Take it or leave it Lenke til kommentar
PelleP Skrevet 19. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2013 Vet ikke om dette vil være til nytte for deg: deler stjålet fra (http://stackoverflow...programatically), kombinert med opendocument blir det da no sånt som. ---- Option Explicit Private Sub Document_Open() AddKeyBinding End Sub Sub AddKeyBinding() With Application ' \\ Do customization in THIS document .CustomizationContext = ThisDocument ' \\ Add keybinding to this document Shorcut: Alt+0 .KeyBindings.Add KeyCode:=BuildKeyCode(wdKeyAlt, wdKey0), _ KeyCategory:=wdKeyCategoryCommand, _ Command:="TestKeybinding" End With End Sub ' \\ Test sub for keybinding Sub TestKeybinding() MsgBox "We have a winner", vbInformation, "Succes" End Sub ----- Testet det, og det så ut til å funke her (word 2013). Take it or leave it Jeg skal teste det så fort jeg får sjansen, tusen takk! Lenke til kommentar
PelleP Skrevet 19. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2013 Vet ikke om dette vil være til nytte for deg: deler stjålet fra (http://stackoverflow...programatically), kombinert med opendocument blir det da no sånt som. ---- Option Explicit Private Sub Document_Open() AddKeyBinding End Sub Sub AddKeyBinding() With Application ' \\ Do customization in THIS document .CustomizationContext = ThisDocument ' \\ Add keybinding to this document Shorcut: Alt+0 .KeyBindings.Add KeyCode:=BuildKeyCode(wdKeyAlt, wdKey0), _ KeyCategory:=wdKeyCategoryCommand, _ Command:="TestKeybinding" End With End Sub ' \\ Test sub for keybinding Sub TestKeybinding() MsgBox "We have a winner", vbInformation, "Succes" End Sub ----- Testet det, og det så ut til å funke her (word 2013). Take it or leave it Jepp, det funket i Word 2010 også, i hvert fall på min egen PC! Nå må jeg bare prøve å knytte det opp mot min egen makro, men det skal jeg nok få til etter hvert. Lenke til kommentar
PelleP Skrevet 6. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2013 I tilfelle noen har interesse av det så har jeg endret koden (uthevet med fet stil), slik at den kjører hver gang jeg oppretter ny fil fra malen. Det ser ut til at det fungerer, skjønt jeg har ikke fått anledning til å prøve på en annen PC med en annen bruker enda. Option Explicit Private Sub Document_New() AddKeyBinding End Sub Sub AddKeyBinding() With Application ' \\ Do customization in THIS document .CustomizationContext = ThisDocument ' \\ Add keybinding to this document Shorcut: Alt+0 .KeyBindings.Add KeyCode:=BuildKeyCode(wdKeyAlt, wdKey0), _ KeyCategory:=wdKeyCategoryCommand, _ Command:="TestKeybinding" End With End Sub Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå