OF5 Skrevet 10. juni 2013 Del Skrevet 10. juni 2013 Hey! Hadde tidligere en tråd der jeg fikk mange hjelpsomme tips(http://www.diskusjon...owtopic=1507544), men fant ut rett etterpå at nye prosessorer og skjermkort var rett rundt hjørnet, så jeg bestemte meg for å vente. Nå er tiden kommet, og jeg har derfor prøvd meg på et nytt oppsett der prisen er på cirka. 10 300,-. Noen forslag til endringer? Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 10. juni 2013 Del Skrevet 10. juni 2013 Hey! Hadde tidligere en tråd der jeg fikk mange hjelpsomme tips(http://www.diskusjon...owtopic=1507544), men fant ut rett etterpå at nye prosessorer og skjermkort var rett rundt hjørnet, så jeg bestemte meg for å vente. Nå er tiden kommet, og jeg har derfor prøvd meg på et nytt oppsett der prisen er på cirka. 10 300,-. Noen forslag til endringer? Ser greit ut, men ville byttet SSD til Samsung eller Intel, og "CX" er Corsairs "kjipeste" PSUer Win 8 OEM, kjøp heller upgrade! Jeg "håper" det er R4 windowed? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412 Skrevet 10. juni 2013 Del Skrevet 10. juni 2013 (endret) Ser ut som et veldig greit oppsett! Ville bare si at CD-ROM kan være godt å ha til OS men kan fjernes siden. Samsung SSD ville jeg også gått for! Ser greit ut, men ville byttet SSD til Samsung eller Intel, og "CX" er Corsairs "kjipeste" PSUer Win 8 OEM, kjøp heller upgrade! Jeg "håper" det er R4 windowed? Det Hvorfor windowed? Om man vil ha "dødsstille" og isolert PC så går man for det uten. CX-PSU'er er helt greie så det trenger han ikke å tenke på. Valg av skjermkort er et stort +! Endret 10. juni 2013 av Slettet+412 Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 10. juni 2013 Del Skrevet 10. juni 2013 Ser ut som et veldig greit oppsett! Ville bare si at CD-ROM kan være godt å ha til OS men kan fjernes siden. Samsung SSD ville jeg også gått for! Det Hvorfor windowed? Om man vil ha "dødsstille" og isolert PC så går man for det uten. CX-PSU'er er helt greie så det trenger han ikke å tenke på. Valg av skjermkort er et stort +! Ser at CX 430 og 500 har sliti litt, men 750 hadde "ingen" noe å si på Det er ekstra tykt vindu, men støydempende materialer på sidene (Mener dessuten flere har testet det, og sakt at det ikke var noe serlig forskjell mellom R4 og andre kabinetter, i lyd!) Lenke til kommentar
OF5 Skrevet 10. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2013 Ser greit ut, men ville byttet SSD til Samsung eller Intel, og "CX" er Corsairs "kjipeste" PSUer Win 8 OEM, kjøp heller upgrade! Jeg "håper" det er R4 windowed? Forslag til en bedre CPU? Funker det med upgrade da? Er min første stasjonære pc, så har ingen andre lisenser. Og nei, det er ikke R4 windowed. Føler egentlig ikke noe behov for å ha muligheten til å kunne se inn i kabinettet uten å åpne det, tror jeg. Ser ut som et veldig greit oppsett! Ville bare si at CD-ROM kan være godt å ha til OS men kan fjernes siden. Samsung SSD ville jeg også gått for! Valg av skjermkort er et stort +! Se der ja, hadde helt glemt CD-ROM. Takk for påminnelsen! Skal sjekke ut Samsung SSD! Er det denne her dere snakker så varmt om? http://www.netonnet....ic/179368.7072/ Mhm, det har jeg skjønt. Synes egentlig MSI Lightning hadde merkelig lav pris i forhold til hva det samme kortet koster på Dustin.. en liten skriveleif kanskje? Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 10. juni 2013 Del Skrevet 10. juni 2013 Forslag til en bedre CPU? Funker det med upgrade da? Er min første stasjonære pc, så har ingen andre lisenser. Og nei, det er ikke R4 windowed. Føler egentlig ikke noe behov for å ha muligheten til å kunne se inn i kabinettet uten å åpne det, tror jeg. Se der ja, hadde helt glemt CD-ROM. Takk for påminnelsen! Skal sjekke ut Samsung SSD! Er det denne her dere snakker så varmt om? http://www.netonnet....ic/179368.7072/ Mhm, det har jeg skjønt. Synes egentlig MSI Lightning hadde merkelig lav pris i forhold til hva det samme kortet koster på Dustin.. en liten skriveleif kanskje? Nei, men da er det jo greit uten vindu, da Jepp, er den SSDen Nettonnet har en del ting billigere, noen ganger kan det til og med lønne seg å bestille fra dem + andre, siden de har gratis frakt! Lenke til kommentar
OF5 Skrevet 10. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2013 (endret) Var det jeg fant ut Er det noen skjermkort som du kunne tenkt deg å bytte med? EDIT: Skriveleif. Endret 10. juni 2013 av EAga Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412 Skrevet 11. juni 2013 Del Skrevet 11. juni 2013 Forslag til en bedre CPU? Funker det med upgrade da? Er min første stasjonære pc, så har ingen andre lisenser. Og nei, det er ikke R4 windowed. Føler egentlig ikke noe behov for å ha muligheten til å kunne se inn i kabinettet uten å åpne det, tror jeg. Se der ja, hadde helt glemt CD-ROM. Takk for påminnelsen! Skal sjekke ut Samsung SSD! Er det denne her dere snakker så varmt om? http://www.netonnet....ic/179368.7072/ Mhm, det har jeg skjønt. Synes egentlig MSI Lightning hadde merkelig lav pris i forhold til hva det samme kortet koster på Dustin.. en liten skriveleif kanskje? For alt i verden, ikke bytt CPU! Hehe, bare hyggelig. Lenke til kommentar
OF5 Skrevet 11. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2013 Oooops, mente PSU! Er tydeligvis ikke helt oppegående nå i eksamenstiden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå