Gå til innhold

Hvorfor er DU Kristen/Religiøs?

Anbefalte innlegg

Jeg vet hva vitenskapelige teorier er jo.

Nei, du gjør ikke det. Dette har du bevist ved å si ting som "Evolusjonsteorien er ikke blitt bevist".

Den setningen beviser jo ovenfor oss at du har null peil på hva en vitenskapelig teori er.

Som sakt tidligere, så er gravitasjon og måten den fungerer en teori. Det er altså IKKE bevist. Mener du da at du ikke trur på denne teorien? Selvfølgelig vet du jo at gravitasjon eksisterer, du kan jo kjenne den. Det betyr fremdeles ikke at gravitasjonsteorien er blitt bevist. Noe du jo kaster mot evolusjon som et tomt argument.

Uansett, alikavell så finnes det mer observasjoner og bevis for evolusjonsteorien enn det finnes for gravitasjonsteorien. Skjønner du da hvor stor tyngde evolusjonsteorien har?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor mange vitenskapsmenn er det ikke som hele tiden prøver å motbevise evolusjonsteorien men som ikke klarer det? Det er jo ikke slik at den teorien kom opp i går?

Altså alle verdens vitenskapsmenn og kreasjonister har i årrekke prød å slå ned den teorien uten at den har rikket seg, den har kun blitt større og mer komplett hele tiden. Og du setter den på lik linje med din egen "tro"? Latterlig.

jada...,og de har prøvd og gjøre det samme med bibelen og heller ikke kunne gjort det. Logikken din er jo feilaktig hvis du prøver og si at din tro er bedre enn noen andre som er selektivt utvalgt av deg ikke har klart og motbevise din tro....Jeg kan jo like godt gjære det samme og hevde at hva som helst tull som du ikke er i stand til og motbevise. Derimot har det blitt funnet flere feil med evolusjons teorien gjennom tiden, og det er derfor det fortsatt bare er en teori, some stadig også må ha sin egen evolusjons forandring til og passe ettersom man finner feil og uriktigheter....

Du vet det vel ikke selv, men det er nettopp det du sier some er latterlig som hevder at din tro er bedre, for det er nettopp det evolusjons teorien er...en Tro som prøves og støttes up med vitenskapen, som ennå ikke er kunne vært mulig og gjør, men de som har den Tro bare forandrer da på den.

Akkurat det samme kan man gjøre med noen av de utsagn som man finner i bibelen, men det hører man ikke så mye om, akkurat som evolusjons teorien har monopol på å kunne være rasjonell eller ha vitenskapelig støtte...

http://youtu.be/Up-0E4Qetfg

Nuff said, så har jeg sagt det.

Endret av FullSpectrum
Lenke til kommentar

Derimot har det blitt funnet flere feil med evolusjons teorien gjennom tiden, og det er derfor det fortsatt bare er en teori

Hvilke feil har det blitt funnet om evolusjonsteorien?

Kan en teori, vitenskapens øverste og aller beste resultat, bli noe "mer enn bare en teori"?

Hvis svaret er nei, hvorfor poengterer du da at det "bare er en teori"?

Bibelen har ingen falsifiserbar hypotese og kan således ikke bli motbevist. Så du sier at noe som ikke kan bli motbevist heller ikke har blitt motbevist. Og det bruker du som argument?

Endret av Abigor
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg leser før jeg skriver, så slipper jeg det. Men sånn ellers har jeg det fint, og det er jo litt synd at man må rykke ut å roe ned medtroende - men alt for fredens skyld

:)

Det var da svært da :D (skrevet mellom rekene, hvitvinen, solen, olivenoljen og alt det andre i Guds vidunderlige paradis :D)

Endret av IHS
Lenke til kommentar

(...)

Alt det du sier er jo bare svada fra ende til annen. Prøv igjen er du grei, og legg litt tanker bak innlegget ditt neste gang.

Hvilke feil er det du retter mot som beviser at evolusjonsteorien er tull? Den videoen du har linket til har blitt motbeviser flere ganger tidligere. Kent Hovind er jo en klovn uten like.

Du sier at bibelen ikke er motbevist? Hvordan skal jeg kunne motbevise bibelen? Det blir som å motbevise Donald Duck hvis noen påstår at han var en ekte and som kunne snakke og hadde tre nevøer..

Kanskje hans historier ble skrevet fra andas virkelige liv? Jeg ville faktisk trudd mer på dette enn det tøvet som står i bibelen.

Endret av oophus_3do
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nei, du gjør ikke det. Dette har du bevist ved å si ting som "Evolusjonsteorien er ikke blitt bevist".

Den setningen beviser jo ovenfor oss at du har null peil på hva en vitenskapelig teori er.

Han har så rett, så rett, evolusjonsteorien er ikke bevist :D

Hvor er nobel prisen ? 150 år har gått, siden denne teoriens fødsel !

PS: Din tro på denne teorien er ateistisk motivert og har derfor ingen verdi.

Endret av IHS
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Det var da svært da :D (skrevet mellom rekene, hvitvinen, solen, olivenoljen og alt det andre i Guds vidunderlige paradis :D)

denne munken anbefaler et glass vann, så får det rekke ;)

Lenke til kommentar

De som tror at bibelen ikke er mulig og prove og motbevise vet ikke hva de snakker om. sa da er det hvist bedre de setter seg bedre inn i det de sa arrogant kaller svada. Har ikke mer og si om det, lykke til videre i traden ^^ En slik trad barer som regel ikke mye frukt. Er tross alt thing i skriftene som er n;yaktige og bevist og vare det, sa hvss det er som donal duck sa er vell evolusjons teorien som mikkemus da.

Endret av FullSpectrum
Lenke til kommentar

De som tror at bibelen ikke er mulig og prove og motbevise vet ikke hva de snakker om. sa da er det hvist bedre de setter seg bedre inn i det de sa arrogant kaller svada. Har ikke mer og si om det, lykke til videre i traden ^^ En slik trad barer som regel ikke mye frukt. Er tross alt thing i skriftene som er n;yaktige og bevist og vare det, sa hvss det er som donal duck sa er vell evolusjons teorien som mikkemus da.

Hva er det som er nøyaktige og bevist? Jeg trur ikke du kan nok om boka du priser så høyt om selv nemlig.

Lenke til kommentar

De som tror at bibelen ikke er mulig og prove og motbevise vet ikke hva de snakker om.

Så den er mulig å bevise OG motbevise? Det må jeg si... Og med hensyn til å ikke vite hva man snakker om, hvorfor er ikke en tøddel av påstandene i bibelen bevist da, eller motbevist? Nei du, den må du lenger ut på landet med er jeg redd....

sa da er det hvist bedre de setter seg bedre inn i det de sa arrogant kaller svada.
Problemet for oss ateister er at vi leser det som står der, rett frem og uten tolkning i det hele tatt da ateister ikke har jesus briller på som virker som et filter for kristne slik at de ikke ser denne gudens dumhet, svik og motsigelser, men som alltid gjør at den troende leser bibelen i guds favør.

For å gjøre dette enda verre (og som mer eller mindre beviser at bibelen faktisk er skrevet av bronsealder menn...) så finnes det i dag mellom 45-70 000 grener av kristendommen, der alle leser bibelen med forskjellig filter! Hvem filter som er det riktige krangler de så busta fyker om, de har til og med ført kriger seg i mellom fordi de ikke ble enige om hvem filtrert gud fra den samme boka som var den sanne (toppen av idiotskap, for de første er det bare påstander, noe som er ufattelig stupid å drepe noen over, og for det andre er de nye påstandene kun et utslag av nye påstander... og dette dreper idiotiske kristne hverandre over??)

Og som om ikke dette var nok tror hver eneste kristenmann, samme hvem fraksjon han sorterer under i disse 45-70 000 grenene, at det er HANS tolkning som er den rette såklart... For en håpløs gjeng med noksagter... :no:

Og alt fordi denne tåkegudens ord er så diffust og selvmotsigende og unaturlig at man er NØDT til å tolke det i beste mening om det i det hele tatt skal gi noen mening... Enten er denne guden stein dum og lite å tilbe eller så er dette skrevet av mennesker som var religiøse og derfor ignorante...

Har ikke mer og si om det, lykke til videre i traden ^^
Nei, det tenker jeg nok at du ikke har... Hva skulle det være liksom, fakta som bakket opp bevis påstanden din? Du har ingenting og vet det, det er derfor du flykter hals over hode her..

En slik trad barer som regel ikke mye frukt. Er tross alt thing i skriftene som er n;yaktige og bevist og vare det, sa hvss det er som donal duck sa er vell evolusjons teorien som mikkemus da.

Den uttalelsen var like diffus som bibelen jo... For hvem skrifter er det som er bevist? Stedsnavn... og knappest nok det, da skribentene ofte tok feil her også faktisk, med den lille innsikten disse kulehodene hadde.

Passasjen om jesus og horen, der menneskemengden skulle steine horen og ville ha jesus til å dømme henne og han sa at den som aldri har syndet kan kaste den første steinen er ihvertfall bevist er en løgn, da den ikke står i orginal manuskriftet... Men den veien er det kanskje ikke så nøye om en løgn eller to ble sneket med i bibelen? Holdt på å le meg ihjel når jeg var i en dåp og dette sto på alteret, for dere kristne er så grundig lurt til å tro på påstander at dere ikke lenger bryr dere om hva som er sant eller ikke. Fornektelse, påstander og unnskyldninger er hva dagens kristendom går ut på ser det ut til... :no: Så jeg skjønner godt jeg at folk ikke vil skrive om det i denne tråden...

• Liker 1
Lenke til kommentar

....Problemet for oss ateister er at vi leser det som står der, rett frem .....

Og tar bibelens metaforer bokstavelig :D

Mark 4:10 "Da han var blitt alene med de tolv og de andre som var med ham, spurte de ham om lignelsene. Han svarte: «Til dere er hemmeligheten om Guds rike gitt! Men til dem som er utenfor, blir alt gitt i lignelser, for at de skal se og se, men ikke skjelne, høre og høre, men ikke forstå, så de ikke vender om og får tilgivelse."

Matt 13:19 "Da kom disiplene til ham og spurte: «Hvorfor taler du til dem i lignelser?» Han svarte: «Dere er det gitt å kjenne himmelrikets hemmeligheter, men dem er det ikke gitt."

...denne tåkegudens ord er så diffust og selvmotsigende og unaturlig ....

:D

Du er som Nikodemus, RWS også han tak metaforene bokstavelig :D

Joh 3:3 "Jesus svarte: «Sannelig, sannelig, jeg sier deg: Den som ikke blir født på ny, kan ikke se Guds rike.» «Hvordan kan en som er gammel, bli født?» sa Nikodemus. «Kan noen komme inn i mors liv igjen og bli født for andre gang?»"

Endret av IHS
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Vi leser det som står der ja, uten å tillegge det i favør av noen som helst... :)

Mark 4:10 "Da han var blitt alene med de tolv og de andre som var med ham, spurte de ham om lignelsene. Han svarte: «Til dere er hemmeligheten om Guds rike gitt! Men til dem som er utenfor, blir alt gitt i lignelser, for at de skal se og se, men ikke skjelne, høre og høre, men ikke forstå, så de ikke vender om og får tilgivelse." Matt 13:19 "Da kom disiplene til ham og spurte: «Hvorfor taler du til dem i lignelser?» Han svarte: «Dere er det gitt å kjenne himmelrikets hemmeligheter, men dem er det ikke gitt." :D
Sludder. Det er liksom univerets skaper vi snakker om her og hvorfor i all verden skulle en slik storhet ha noen som helts interesse av slikt tøv og hemmelighets kremmeri for noen små karbon baserte livsformer på denne lille planeten? Er han virkelig bare ute etter å more seg på vår bekostning da eller, siden han ikke evner å gjøre noen ting rett frem og riktig med en gang, men gang på gang gjør tabber og når han skal rette dem så tabber han seg ut igjen...? Hva for slags gud er dette egentlig som lar folk lide helt uten grunn i så fall fordi han selv skal holde på med dette maskespilleriet sitt, den han skal snike seg rundt og lure folk opp i stry med evner og muligheten han SELV står bak for så å dømme dem til evig pine ved en senere anledning, et utkomme han allerede VET at vi skje med sin påståtte allvitenhet..?

Nei du IHS, dette er menneskeskapte myter, skapt av menn som ikke ante hvordan de skulle få dette verket sammen uten store motsigelser, og det syntes bare så alt for bra...

Bare ta den såkalte skapelsen, der han slipper løs to ungdommer mens han legger allvitenheten og allmektigheten sin, den som dere kristne påstår at han har, på hylla liksom... Han VISSTE jo hvor dette ville ende, men gjorde allikevel ikke en dritt med det og hvordan han i etterkant kan skylde på Adam og Eva er jo en gåte som står ubesvart, for det var da vitterligen hans egen skyld!! Denne steindumme og stupide guden skal du ihvertfall få ha i fred fra meg, jeg tror ikke det døyt på disse selvmotsigende mytene... Ikke på vilkårene som står i bibelen ihvertfall, da får han heller komme og vise det eksepsjonelt stygge trynet sitt for meg direkte og forklare meg hva han mener med denne tulle boka si..

Du er som Nikodemus, RWS også han tak metaforene bokstavelig :DJoh 3:3 "Jesus svarte: «Sannelig, sannelig, jeg sier deg: Den som ikke blir født på ny, kan ikke se Guds rike.» «Hvordan kan en som er gammel, bli født?» sa Nikodemus. «Kan noen komme inn i mors liv igjen og bli født for andre gang?»"
Jeg skjønner utmerket godt anekdoten bak dette tullet, men det gir det jo null troverdighet for det... Tvert i mot, som jeg sa over her, så viser det bare hvor dum den guden din er som må bedrive slike ordspill og lek hele tiden... Om han hadde fantes da, det er ikke en puck som tyder på det, tvert i mot sladrer skriftene om noen kulehoder av noen bronsealder menn som kokte i hop denne idiotiske suppen... Nesten synd at det helvette de lovte folk ikke finnes, for jeg skulle ønske de kulehodene brente i helvette for all tid så mye dritt disse skriftene har ført med seg...
Lenke til kommentar

....Problemet for oss ateister er at vi leser det som står der, rett frem .....

Vi leser det som står der ja, uten å tillegge det i favør av noen som helst... :)

Og skjønner ingen ting av det du leser :D

Lenke til kommentar

Bare ta den såkalte skapelsen, der han slipper løs to ungdommer mens han legger allvitenheten og allmektigheten sin, den som dere kristne påstår at han har, på hylla liksom... Han VISSTE jo hvor dette ville ende, men gjorde allikevel ikke en dritt med det og hvordan han i etterkant kan skylde på Adam og Eva ....

Fortellingen om Edens have er et metafor (ikke bokstavelig) RWS, alt det du tror er tull :D

Endret av IHS
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...