Gå til innhold

Hvorfor er DU Kristen/Religiøs?

Anbefalte innlegg

Er det ikke like teit å tro at menneskehetens eksistens er like tilfeldig og meningsløs som setningen "ikjgnkldsgjhadøsfbgjs døbs"? Eller at det ikke finnes noen faktiske moralske sannheter? Eller at universet oppstod fra ingenting ved hjelp av ingenting?

(Svar: nei. Det er faktisk teitere å tro på naturalistisk ateisme.)

Vi vet jo ikke om menneskets eksistens er tilfeldig. Hvis det finnes aliens, noe matematiske formler tilsier at det gjør, så er det ikke tilfeldig at vi eksisterer så lenge planeten vi lever på har hatt de rette forutsetningene for at vi skal eksistere. Har det hendt flere ganger i universet, så er det ikke lengre noe tilfeldig.

Hva er en moralsk sannhet?

Og hvem sier at universet har oppstått fra ingenting ved hjelp av ingenting? Jeg har i hvertfall aldri sett at noen har påstått dette.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Og hvem sier at universet har oppstått fra ingenting ved hjelp av ingenting? Jeg har i hvertfall aldri sett at noen har påstått dette.

Nei, det har du sikkert ikke gjort, et Google søk på "universe from nothing" gir omtrent 3 000 000 resultater !

Lenke til kommentar

Nei, det har du sikkert ikke gjort, et Google søk på "universe from nothing" gir omtrent 3 000 000 resultater !

Og du har ikke lest et av de 3,000,000 resultatene som kommer opp skjønner jeg. Da er det på tide, så sett i gang og kom tilbake etterpå når du endelig forstår hva det dreier seg om.

Lenke til kommentar

Vi vet jo ikke om menneskets eksistens er tilfeldig. Hvis det finnes aliens, noe matematiske formler tilsier at det gjør, så er det ikke tilfeldig at vi eksisterer så lenge planeten vi lever på har hatt de rette forutsetningene for at vi skal eksistere. Har det hendt flere ganger i universet, så er det ikke lengre noe tilfeldig.

Man kan spørre seg om noe faktisk er fullstendig tilfeldig, dvs. uten noen årsaker, men det spiller ingen rolle her. Menneskenes eksistens er fremdeles like tilfeldige som en hvilken som helst regndråpe. Vår eksistens er meningsløs.

Hva er en moralsk sannhet?

"Det er alltid etisk forbudt å torturere småbarn for gøy".

Den typiske forståelsen av Big Bang er at det var starten på universet, og at ingenting eksisterte før. Lawrence Krauss' siste bok dreidde seg om nettopp dette (men han forkludret tema ved å si at noen esoteriske kvantefelt er "ingenting"). Jeg har også lest den ateistiske filosofen J.L. Mackie si at et univers som oppstod uten noen årsak fra ingenting er mer fornuftig enn creatio ex nihilo. Daniel Dennett har også ymtet at universet kan ha oppstått fra ingenting. For å ta noen som jeg kom på i farten.

Lenke til kommentar

Og du har ikke lest et av de 3,000,000 resultatene som kommer opp skjønner jeg. Da er det på tide, så sett i gang og kom tilbake etterpå når du endelig forstår hva det dreier seg om.

Så da innrømmer du at det du sa var tull ?

Endret av IHS
Lenke til kommentar

ER du så dum eller har du tatt kurs? Hvorfor de 3 millionene med søke resultater kommer opp er jo fordi flesteparten av de innleggene/artiklene er skrevet av religiøse, som faktisk tror at TBB teorien er akkurat det, at alt kommer fra ingenting.

Bortsett fra guden de tror på da, han kommer jo som kjent fra ingenting eller har vart evig, noe alt annet selvfølgelig ikke kan, for da bortfaller jo liksom denne guden da... :roll:

Nei du IHS, du må lese det som står i disse artiklene da veit du...

For det eneste SANNE svaret er at vi ikke vet dette enda.. Vitenskap vet det ikke, skjønt de har kommer MYE lenger i forståelsen enn det vi kan forvente av religioner noen gang, for de religiøse har bare vrangforestillinger, de bare gjetter og det på et syltynt grunnlag...

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Buddha snakket om hele 94 BB, eller "eon" som det kalles i tipitakaen, og det var altså hele 2530 år før vår vitenskap fikk ut fingeren ... ;)

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar

ER du så dum eller har du tatt kurs? Hvorfor de 3 millionene med søke resultater kommer opp er jo fordi flesteparten av de innleggene/artiklene er skrevet av religiøse, som faktisk tror at TBB teorien er akkurat det, at alt kommer fra ingenting......

Ja, det var en god forklaring, RWS :D

Lenke til kommentar

Hvorfor jeg er kristen?

Jeg har vokst opp i et kristent hjem, men jeg er kristen ved et bevisst valg som jeg for alltid kommer til å stå ved.

For meg er det minst, kanskje mer, sannsynlig at Gud skapte denne verden, enn at ingenting ble til alt dette - som ikke er fysisk eller teoretisk mulig på noen som helst måte. Og jeg mener det er mer sannsynlig at jeg er skapt av en Gud, enn at vi mennesker stammer fra apene.

Og det som skiller oss fra dyr er moralen. Jeg tror at ondskap er mangel på godhet, akkurat som mørke er mangel på lys. Og jeg tror ikke mennesker er i stand til å sette linjer mellom alt som er godt og ondt. Og når vi ikke er i stand til å sette dette skillet, mener jeg det finnes noe utenom som er i stand til å bestemme dette for oss - og som allerede har gjort det.

Mange på forumet sier at alt som har kommet av kristendom er ondskap. Latterlige utsagn spør du meg, se deg rundt i verden!?

Kanskje kristne har gjort onde ting, men ALDRI påstå at det er pga religionen. Kristne skal elske alle mennesker rundt seg som seg selv (tenk over hva det betyr), og det onde de/vi gjør er det personen selv som gjør - ikke religionen.

Jeg tro Gud er god. Og jeg er kristen fordi kristendommen har den eneste guden som er god. Og da er det viktig å huske på skillet mellom GT og NT. Og hvordan kan det skje så mye ondt i verden osv...?

Jeg har ikke alle svar, for jeg er ikke Gud, Men Gud skal dømme, ellers hadde han ikke vært rettferdig. Og livet er ikke bare livet vi lever her, men livet etterpå. Gud skal dømme - en dag. Men Gud vil vente så lenge som mulig for at flest mulig skal få muligheten til å bli frelst, og til å høre om evangeliet. Gud kunne dømt nå, men da hadde vi ikke hatt fri vilje. Gud er kjærlig fordi han gir oss muligheten til å VELGE han.

I den vestlige verden har vi ikke lenger behov for en Gud. Vi har nav og alt det andre som hjelper oss når ting går i dass, vi har ikke behov for noe utenom. Bibelen gir meg meningen med livet, og gjør at jeg forstår ting - selv om jeg ikke forstår alt - som bibelen sier at jeg ikke skal... Men den gir meg det jeg trenger, og det finnes ikke noe i denne verden som kan få meg til å endre mening..

Lenke til kommentar
Og jeg mener det er mer sannsynlig at jeg er skapt av en Gud, enn at vi mennesker stammer fra apene.

Hvor har du lært statistikk? Hvordan har du regnet deg fram statistikken om at evolusjon ikke stemmer? Det er ganske mange kristne som støtter seg til evolusjon.

atheist1226b.jpg

Og når vi ikke er i stand til å sette dette skillet, mener jeg det finnes noe utenom som er i stand til å bestemme dette for oss - og som allerede har gjort det.

Det kommer ikke utenfra men innenfra hodet ditt. Og hjernen lurer seg selv til tro at sin egen moral er guddommelig.

Mange på forumet sier at alt som har kommet av kristendom er ondskap. Latterlige utsagn spør du meg, se deg rundt i verden!?

Kanskje kristne har gjort onde ting, men ALDRI påstå at det er pga religionen. Kristne skal elske alle mennesker rundt seg som seg selv (tenk over hva det betyr), og det onde de/vi gjør er det personen selv som gjør - ikke religionen.

Det ondre kristne gjør skyldes religionen. Uten den kristne religionen kunne ikke kristne gjort så mange grusomheter.

"Den som spotter Herrens navn, skal straffes med døden; hele menigheten skal steine ham. Enten det er en innvandrer eller en innfødt som spotter Navnet, skal han steines."

"Men disse mine fiender som ikke ville at jeg skulle være konge over dem, før dem hit og hogg dem ned for mine øyne!" -Luk. 19:27

Jeg tro Gud er god. Og jeg er kristen fordi kristendommen har den eneste guden som er god.

"Derfor sier Herren, hærenes Gud, Israels Gud:

Se, jeg skal gi dette folket malurt å spise og gift å drikke. Jeg skal spre dem blant folkeslag som verken de eller deres fedre har kjent, og sende sverdet etter dem. Menneskelik skal ligge som gjødsel utover marken... Ja, jeg sender ormer inn blant dere, giftslanger som ingen kan mane bort. De skal bite dere, sier Herren." -Jer. 9:15f, 22; 8:17

Jeg kan nevne en håndfull hedenske guder som er langt godere enn din gud.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

Se, jeg skal gi dette folket malurt å spise og gift å drikke. Jeg skal spre dem blant folkeslag som verken de eller deres fedre har kjent, og sende sverdet etter dem. Menneskelik skal ligge som gjødsel utover marken... Ja, jeg sender ormer inn blant dere, giftslanger som ingen kan mane bort. De skal bite dere, sier Herren." -Jer. 9:15f, 22; 8:17

Hva er handlingen og budskapet i boken om Jeremia? Jeg antar du kan mer enn å bare plukke noen vers i en bok på 52 kapitler?

Lenke til kommentar

Hvor har du lært statistikk? Hvordan har du regnet deg fram statistikken om at evolusjon ikke stemmer? Det er ganske mange kristne som støtter seg til evolusjon.

atheist1226b.jpg

Det kommer ikke utenfra men innenfra hodet ditt. Og hjernen lurer seg selv til tro at sin egen moral er guddommelig.

Det ondre kristne gjør skyldes religionen. Uten den kristne religionen kunne ikke kristne gjort så mange grusomheter.

"Den som spotter Herrens navn, skal straffes med døden; hele menigheten skal steine ham. Enten det er en innvandrer eller en innfødt som spotter Navnet, skal han steines."

"Men disse mine fiender som ikke ville at jeg skulle være konge over dem, før dem hit og hogg dem ned for mine øyne!" -Luk. 19:27

Jeg kan nevne en håndfull hedenske guder som er langt godere enn din gud.

Kristendommen støtter ikke evolusjonen. "Kristne" som sier det, er ikke kristne spør du meg.

Og for meg, i mitt hode er både evolusjonen og det av vi er til av ingenting - en absurd tanke. Hvis vi er til av ingenting, er ikke vi ikke verdt noe. Da er vi fortsatt - ingenting..

Og å plukke ting ut av bibelen helt uten kontekst blir for billig... Det blir som å spørre en mann om han har sluttet å slå kona si, for det utelukker et alternativ - at han aldri har slått..

Skal du lese bibelen må du lese kapitler i sammenheng, og ikke dra ut et vers eller en linje på den måten du gjør... Og som jeg også nevnte, er det en forskjell på den guden du møter i GT og den du møter i NT. Skal du lese det som står der, må du også forstå hva du leser.. Det finnes mye i bibelen som kan vris og vendes på, men du må lære å tolke det. Det sier jeg ikke bare fordi jeg er kristen og tror på det som står der... Men flere tar vers ut av "brev" som står i bibelen.. da kan du ikke tolke det som står der som om det gjelder alle, men du må tolke det som et brev - som ble skrevet til noen andre enn deg...

Lenke til kommentar

Det finnes mye i bibelen som kan vris og vendes på, men du må lære å tolke det. Det sier jeg ikke bare fordi jeg er kristen og tror på det som står der... Men flere tar vers ut av "brev" som står i bibelen.. da kan du ikke tolke det som står der som om det gjelder alle, men du må tolke det som et brev - som ble skrevet til noen andre enn deg...

Hvordan skal vi ikke-kristine klare å tolke bibelen når dere kristne ikke klarer å tolke den selv? Hvor mange versjoner av "kristendom" kommer fra boken? Og hvis vi skal konkludere med at kun 1 tolkning er rett, så må da resten ta feil? Hvor stor sjanse har du da for at din tolkning er rett? 0,1%?

Selv matematisk innenfor kristendommen selv og deres uendelige tolkninger av den, så sliter du med å klare å havne i himmelen.

Endret av oophus_3do
Lenke til kommentar

"Er kristen fordi det for min del ikke virker logisk at samfunnet bare har blitt til, jeg ser på det som reelt at en skaper har skapt jorden og mennesker."

Hvordan kan det virke logisk at noe du ikke kan se finnes?.... Om du skal tenke på den måte at alt må ha en skaper og i dette tilfellet universet. Om jorden og universet da ble skapt av gud, da må gud ha blitt skapt av noe også. På denne måten går det i en endeløs kjede av skapere som ikke kan ha mye logikk.

Lenke til kommentar

Hvordan skal vi ikke-kristine klare å tolke bibelen når dere kristne ikke klarer å tolke den selv? Hvor mange versjoner av "kristendom" kommer fra boken? Og hvis vi skal konkludere med at kun 1 tolkning er rett, så må da resten ta feil? Hvor stor sjanse har du da for at din tolkning er rett? 0,1%?

Selv matematisk innenfor kristendommen selv og deres uendelige tolkninger av den, så sliter du med å klare å havne i himmelen.

Kristne sliter ikke med å tolke biblen, men ikke-kristne gjør det. Nettopp fordi de leser vers som Abigor skrev. Men de er tatt helt ut av sammenheng. Og det kristne selv sliter med å tolke, er av så liten betydning at det ikke har noe å si...

Men en viktig ting å forstå er at i GT dømte Gud med en gang, fordi menneskene ikke hadde noen form for nærhet til Gud. Etter at Jesus døde for våre synder, fikk vi nærhet til Gud gjennom DHÅ. Det betyr at Gud ikke lenger dømmer oss nå, men han skal dømme oss ved et senere tidspunkt som Han har satt.

Så nei, jeg sliter ikke med å komme inn i himmelen. For synd skal straffes med død, men Jesus har tatt den straffen for meg - og alle andre som velger å tro på han. Så KUN ved å tro, er jeg sikret en plass i himmelen.

Endret av jensapro
Lenke til kommentar

"Er kristen fordi det for min del ikke virker logisk at samfunnet bare har blitt til, jeg ser på det som reelt at en skaper har skapt jorden og mennesker."

Hvordan kan det virke logisk at noe du ikke kan se finnes?.... Om du skal tenke på den måte at alt må ha en skaper og i dette tilfellet universet. Om jorden og universet da ble skapt av gud, da må gud ha blitt skapt av noe også. På denne måten går det i en endeløs kjede av skapere som ikke kan ha mye logikk.

For når jeg ser meg selv i speilet. Med mitt utseende og alt jeg er, mine komplekse føleleser og tanker - jeg tror ikke det ble til av ingenting. Jeg tror ikke jeg er verdt - ingenting. Jeg tror på en Gud som elsker alle mennesker, og elsker hver enkelt høyere enn en mor eller far elsker sin sønn eller datter.

Du søker etter logikk, og ting du kan se. Men bare det over er for meg et bevis på at det må finnes noe utenom denne verden. For vi klarer ikke å ha et klart skille mellom hva som er godt og ondt. Og hva er godt, og hva er ondt? Grunnen til at vi ikke klarer å svare helt konkret på de spørsmålene, er for meg nok et bevis på at det finnes noe utenfor denne verden som vi lever i.

Gud er, og har vært til alle tider. Det er så vanskelig for oss å forstå, og bibelen sier at vi ikke skal forstå det. Men jeg tror...

Lenke til kommentar

Kristne sliter ikke med å tolke biblen, men ikke-kristne gjør det. Nettopp fordi de leser vers som Abigor skrev. Men de er tatt helt ut av sammenheng. Og det kristne selv sliter med å tolke, er av så liten betydning at det ikke har noe å si...

Dette er renspikket ignoranse, da det finnes et sted mellom 40 til 70 000 grener, menigheter og kulter som alle sammen tolker i utgangspunktet samme tekst fra den samme boka. Så enten juger du eller så er du så ignorant at du ikke engang har fått med deg hvor fragmentert kristendommen egentlig er

Men en viktig ting å forstå er at i GT dømte Gud med en gang, fordi menneskene ikke hadde noen form for nærhet til Gud. Etter at Jesus døde for våre synder, fikk vi nærhet til Gud gjennom DHÅ. Det betyr at Gud ikke lenger dømmer oss nå, men han skal dømme oss ved et senere tidspunkt som Han har satt.
Du har altså null aksept for evolusjon (Vi stammer foresten ikke fra aper, vi ER aper!) som er bakket opp av millioner av bevis, men du stoler blindt på en bok som ikke har et eneste bevis..? Godt gjort, tydelig er du helt fri for både ærlighet og innsikt samt logisk sans...

Så nei, jeg sliter ikke med å komme inn i himmelen. For synd skal straffes med død, men Jesus har tatt den straffen for meg - og alle andre som velger å tro på han. Så KUN ved å tro, er jeg sikret en plass i himmelen.

Ja alle slipper inn der bare de tror... Lurer på hva du vil syntes at himmelen er når du spiser middg med Htiler, mao og stalin jeg, samt pedofile prester som har ødelagt tusenvis av liv... I følge deg så kan de også ha sluppet inn fordi de trodde på jødeliket på stauren og på ørken mytene fra midtøsten..

Når skal folk bli ærlige nok til å innse at disse mytene ikke har noe for seg i det hele tatt? De er KUN destruktive og intolerante og hatefulle, det er ALT religion noen sinne kan vise til...

• Liker 1
Lenke til kommentar

Dette er renspikket ignoranse, da det finnes et sted mellom 40 til 70 000 grener, menigheter og kulter som alle sammen tolker i utgangspunktet samme tekst fra den samme boka. Så enten juger du eller så er du så ignorant at du ikke engang har fått med deg hvor fragmentert kristendommen egentlig er

Du har altså null aksept for evolusjon (Vi stammer foresten ikke fra aper, vi ER aper!) som er bakket opp av millioner av bevis, men du stoler blindt på en bok som ikke har et eneste bevis..? Godt gjort, tydelig er du helt fri for både ærlighet og innsikt samt logisk sans...

Ja alle slipper inn der bare de tror... Lurer på hva du vil syntes at himmelen er når du spiser middg med Htiler, mao og stalin jeg, samt pedofile prester som har ødelagt tusenvis av liv... I følge deg så kan de også ha sluppet inn fordi de trodde på jødeliket på stauren og på ørken mytene fra midtøsten..

Når skal folk bli ærlige nok til å innse at disse mytene ikke har noe for seg i det hele tatt? De er KUN destruktive og intolerante og hatefulle, det er ALT religion noen sinne kan vise til...

Det første var dårlig forklart. Uansett, ja, det finnes mange tolkninger. Men jeg anser ikke Jehovas vitner og lignende som kristne når jeg uttalte meg om den saken.

Du sier at vi er aper, men den viktige tingen som skiller oss fra dyr er moralen. Hvor fikk vi den fra?

Det finnes latterlige lite beviser på at vi stammer fra apene, og de "bevisene" som er, er så upålitelige at det er en SKAM at vi skal lære at det er slik det gikk til - på skolen.. spør du meg da..

Jeg tror mennesker innerst inne vet at det finnes noe utenfor denne verden, men vi prøver å overbevise oss selv om det ikke gjør det. Og jeg vil si det er enklere å argumentere mot en religion, enn for.

Problemet er at du trenger håndfaste bevis, og du kan ikke se Gud. Men om du hadde bedt om et mirakel, og fått det, så tviler jeg likevel på at du hadde begynt å tro. For du hadde bortforklart det så godt du kunne....

Å tro handler ikke bare om å tenke at det Jesus gjorde er sant, men å endre sitt liv for å leve for Han. Heldigvis er det ikke jeg som dømmer, men Gud - og jeg vet ikke hvor linja går mellom hvem som kommer inn i himmelen og ikke. Jeg tror Hitler og de andre kunne ha kommet inn i himmelen om de hadde tatt imot Jesus, og bedt om å få sine synder tilgitt - men jeg tviler på at de gjorde det. Dessuten kan du ikke kalle mennesker som gjør slike onde handlinger for kristne, for INGEN kan gjør slikt om de faktisk ER kristne.

Kristendom handler om kjærlighet, ikke hat... Da tar du alle religioner under en kam, og det blir helt feil...

Lenke til kommentar

Det første var dårlig forklart. Uansett, ja, det finnes mange tolkninger. Men jeg anser ikke Jehovas vitner og lignende som kristne når jeg uttalte meg om den saken.

Jehovas vitner er EN sekt av de 45-70 000 sektene innad i kristendom, den gruppen du tror er homogen, men som krngler så busta fyker og definisjonene i det som liksom skal være skrevet av en gud med et ord han liksom ville at alle skulde følge..

De aller fleste av disse kristne lever, gudskjelov, ikke etter bibelen lenger, men etter den gjeldende samfunns moralen som finnes.

Du sier at vi er aper, men den viktige tingen som skiller oss fra dyr er moralen. Hvor fikk vi den fra?
Den kommer fra evolusjon den som alt annet, hva trodde du? At den ble gitt av den fantasi guden du tror på? Vi skal være glade for at svært få faktisk følger den moralen man finner der, med kjøp og salg av døtre, slavehold som var helt ok og et foraktelig syn på alt som er litt anderledes...

Det finnes latterlige lite beviser på at vi stammer fra apene, og de "bevisene" som er, er så upålitelige at det er en SKAM at vi skal lære at det er slik det gikk til - på skolen.. spør du meg da..
Men det er ingen som spør deg, for du har så innsnevret kunnskap og er så blind og uærlig at det ikke er noen vits i å spørre deg, istedenfor ser vi på bevisene. Nå er det mulig at du hadde en eksepsjonell dårlig lærer i evolusjon, det er mange lærere som er like stokk i hodet som deg og som ikke ser noen grunn til å forklare evolusjon, det er sugar mange lærere som ikke skjønner bæret selv, men det hjelper ikke, bevisene er ugjenkallelige, evolusjon skjer hele tiden og har skjedd siden tidenes morgen. Ingen tvil om det. For å si det sånn, OM den guden du tror på hadde vist trynet sitt på jorden AKKURAT nå og gitt ugjenkallelige bevis for sin eksistens så ville evolusjon fremdeles vært et faktum.

Men det er akkurat dette jeg mener med religiøs uærlighet, dere tror og tror på påstander det ikke finnes beviser for og benekter det det finnes flere tonn av beviser for. Det eneste du beviser med å si slikt er faktisk hvor uærlig du er... Ikke at gud og jesus er noe mer sant for det om du sier dette...

Jeg tror mennesker innerst inne vet at det finnes noe utenfor denne verden, men vi prøver å overbevise oss selv om det ikke gjør det. Og jeg vil si det er enklere å argumentere mot en religion, enn for.
Innerst inne? Hvor er det hen? Jeg forholder meg til bevis jeg og er villig til å endre mening om det viser seg at det jeg aksepterer er feil, noe du overhodet ikke er.

Skal fortelle deg en liten funfact om den boken du baserer din tro på: En tredjedel av forfatterne i NT VET vi at det ikke er de som bibelen påstår at har skrevet det, den neste tredjedelen aner vi ikke hvem som skrev og den siste tredjedelen vet vi sånn nognenlunde hvem som skrev, men vet at en del er trukket fra, tillagt og forfalsket... Verset om horen som menneskemengden kom med for å få henne dømt av jesus, der han sa at den som aldri har syndet kan kaste den første stenen STÅR IKKE I ORGINAL manuskriftet! Så mye er dette du tror blindt på verdt!! Og dette tror du blindt på?

Problemet er at du trenger håndfaste bevis, og du kan ikke se Gud. Men om du hadde bedt om et mirakel, og fått det, så tviler jeg likevel på at du hadde begynt å tro. For du hadde bortforklart det så godt du kunne....
ET mirakel er -KUN- en subjektiv opplevelse for hver enkelt og jeg anser slikt som ren fantasi og masse psykose. Jeg er utmerket klar over at hjernen min kan spille meg noen puss og hadde derfor ikke trengt å bortforklare en dritt jeg, om objektive beviser forelå, som jeg sa, jeg lar ikke slike overbevisninger tuftet på ren fantasi styre hva jeg tror eller ikke tror på, jeg lar bevisene tale for seg og endres de, vel, da endrer jeg også mening, igjen basert på hva som mest sannsynlig er sant, ikke hva JEG tror er sant...

Å tro handler ikke bare om å tenke at det Jesus gjorde er sant, men å endre sitt liv for å leve for Han.
Ja, man tror blindt på en historie som med STOOOR sannsynlighet er oppdiktet, noe vi kun har EN kilde på! Og påtår at man lever for den personen... gjen slakter du din integritet og ærlighet...

Dessuten kan du ikke kalle mennesker som gjør slike onde handlinger for kristne, for INGEN kan gjør slikt om de faktisk ER kristne.
Det er nettopp det jeg kan, med usvikelig sikkerhet, for hvor mye grusomt har religiøse mennesker, også kristne, gjort i den tro at de gjorde det for guden sin? Man trenger faktisk ikke å gå lenger enn til homofile her i landet, som hetses, tråkkes på og utstøtes anmas grunnet noen linjer i et religiøst skrift som fordømmer se mellom to mennesker som elsker hverandre mens det noen linjer lenger bort lovpriser det å holde slaver (åfremt slaven ikke kommer fra det samme landet), selge sine døtre, som jo er helt legitimt i de kristne doktrinene, slå ihjel de samme slavene, der slave holderen til og med slipper straff om slaven skulle klare å beholde livet i tre dager, dør slaven før tre dager skal slaveholderen straffes... Bibelen er proppfull av slike horrible ting dere skal gjøre for å leve som HAM, men det glemmer dere like fort som dere leser dem...

Doktrinene i bibelen er så fordømmende og lite kjærlige at dere er nødt til å være hatefulle og intolerante hele tiden, mot alle som ikke møter og lever etter de samme doktrinene. Til og med mot andre kristne er dere intolerante og hatefulle... Så jo, vil vel knskje si at av alle religioner er jødedommen og de to andre avartene av disse ørken mytene det verste som har skjedd oss mennesker, det er så fullt av hat og intoleranse at til fortere vi blir kvitt svineriet til bedre for oss alle!

Kristendom handler om kjærlighet, ikke hat... Da tar du alle religioner under en kam, og det blir helt feil...

Jasså? Så det er derfor de pålegger alle å leve med en kjærlighet som KUN gjelder mellom en mann og en kvinne? ALLE andre former for kjærlighet blir fordømt, og dette kaller du kjærlighet? Det er jo ikke i nærheten engang jo å være kjærlighet!! Hva hvis en kvinne vil leve sammen med to menn? Eller at en mann ville leve sammen med to kvinner? Eller en mann sammen med en mann? Eller en kvinne sammen med en kvinne? Eller en kvinne sammen med to andre kvinner, tre andre kvinner, fire andre kvinner? Nei, det går ikke det, for kristendom innskrenker kjærligheten, den omfavner den ikke!!!

Så som du sikkert skjønner så er ikke kristendom kjærlighet, så det kan du slutte å si fra nå av. For det er en intolerant, kjærlighetsløs religion som KUN tilber en mann... Noe å tenke på for homofobe kristenmenn tenker jeg, de elsker en mann...

Lenke til kommentar

Har du studert biologi siden du kan fastslå at dyr ikke har moral? Dyr har moral.

Det er nøyaktig den samme vitenskapen som gjør at du kan sitte foran en pc og skrive på nettforum som beskriver evolusjon og bevisene som ledet til den.

Skal man benekte vitenskapelige bevis har vi ikke noe felles grunnlag å diskutere på.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...