SonicDragon Skrevet 12. november 2013 Del Skrevet 12. november 2013 Ikke religøs, for hver nye religiøse jeg snakker med ser jeg hvor hjernevaska de er du ville likt å møtt MEG, jeg ville bydd på en overraskelse Lenke til kommentar
RWS Skrevet 12. november 2013 Del Skrevet 12. november 2013 du ville likt å møtt MEG, jeg ville bydd på en overraskelse Du støtter deg på kun påstander du også, akkurat som resten av de mest hjernevaskede, så hvordan skulle det overraske noen? Når diskusjoner med religiøse er "ferdig tygget" er svaret fra teister alltid at det koker ned til tro, ikke viten. Som egentlig ikke sier annet enn at de anser blind ubekreftet tro som en dyd, uten å ha annet enn nettopp påstander å støtte seg på... Hvor hjernevasket er ikke det? Men for all del, overrask oss og kom med noe fra din tro som ikke er påstander... Har du noe eller var det ikke sånn overraskelse du mente? 1 Lenke til kommentar
SonicDragon Skrevet 12. november 2013 Del Skrevet 12. november 2013 (endret) ja, men ikke alle religiøse er fanatiske, gale, fjerne, profeterende manikere. Jeg snakker om å møte meg i virkeligheten, utenfor skjermen, mister! Det jeg snakker om, er at det er mulig for kristne å ha ateistiske venner uten at man ender opp med å profetere og forkynne mot deres vilje. Endret 12. november 2013 av SonicDragon 1 Lenke til kommentar
Chocolate-Monster Skrevet 12. november 2013 Del Skrevet 12. november 2013 Ja, jeg har noen få venner som er litt kristne, og funker helt fint snakke med dem innen noen temaer, egentlig alt untatt tro osv. Men som regel har de foreldre som ikke respekterer andre som de er osv. Og begynner bestemme over at de klærne ikke er akseptable osv og da dropper jeg heller kontakten. De skal ikke bestemme over hvordan jeg skal være for å være et godt menneske i de sin religion.Men har ingenting imot møte nye folk, diskutere og snakke, men som regel klarer jeg det til et vist punkt og så blir det bare facepalm med alle argumentene som kommer siden de fleste kommer med påstander basert på spekulasjoner, tro og håp. Lenke til kommentar
SonicDragon Skrevet 12. november 2013 Del Skrevet 12. november 2013 (endret) Ja, jeg har noen få venner som er litt kristne, og funker helt fint snakke med dem innen noen temaer, egentlig alt untatt tro osv. Men som regel har de foreldre som ikke respekterer andre som de er osv. Og begynner bestemme over at de klærne ikke er akseptable osv og da dropper jeg heller kontakten. De skal ikke bestemme over hvordan jeg skal være for å være et godt menneske i de sin religion. helt motsatt hos oss. vi driter så hardt opp i om du er religiøs eller ikke. det er ikke vårt problem. jeg har en bestevenn som synes det er rart at jeg er kristen, han er ateist og når vi diskuterer religion så prøver han alltid på en vennlig måte å motbevise troen min med humor. jeg synes det er morsomt, han synes det er morsomt. vi har det morsomt når vi diskuterer slikt på en morsom ironisk måte. jeg blir ikke sur Endret 12. november 2013 av SonicDragon Lenke til kommentar
RWS Skrevet 12. november 2013 Del Skrevet 12. november 2013 jeg blir ikke sur Nå er det vel strengt tatt kompisen din som burde vært sur da, over vennen som ikke ser lyset men som fremdeles tror på håpløst utdaterte bronsealder myter... Men det er en annen diskusjon... Bare til opplysning... Lenke til kommentar
SonicDragon Skrevet 12. november 2013 Del Skrevet 12. november 2013 det er ikke det vennskap dreier seg om Lenke til kommentar
Chocolate-Monster Skrevet 12. november 2013 Del Skrevet 12. november 2013 helt motsatt hos oss. vi driter så hardt opp i om du er religiøs eller ikke. det er ikke vårt problem. Hmm, kan ikke si meg helt enig her desverre. Jeg blir veldig ofte kritisert av kristne for ett eller annet. Siden jeg ikke er kristen skal de be for meg osv så jeg slepper tenke på det osv. Men de kan jo bare la meg være i fred, trenger verken at noen syns synd på meg siden jeg ikke følger jesus eller hva de nå mener eller noen nattabønn. Mange kristne ser det sikkert som problem, siden jeg ikke sprer religionen videre. Dere ikke kan pumpe meg for penger og siden jeg sikkert påvirker vennene mine en del. Lenke til kommentar
RWS Skrevet 12. november 2013 Del Skrevet 12. november 2013 det er ikke det vennskap dreier seg om Skjønner det... Bare reagerte på at du ikke ble sur fordi han hadde argumenter i mot... Du har jo ingen ordentlige argumenter for, så du snudde det litt på hodet liksom.... Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 12. november 2013 Del Skrevet 12. november 2013 Det går ikke an å bestemme hva man skal tro. Lenke til kommentar
Imlekk Skrevet 12. november 2013 Del Skrevet 12. november 2013 Det går ikke an å bestemme hva man skal tro. Men det går an å gjøre en bevisst innsats for å sjekke om det man tror på stemmer. Det tviler jeg på at veldig mange gjør, da det er alt for lett å for eksempel kun fokusere på litteratur fra den siden du allerede støtter. Lenke til kommentar
SonicDragon Skrevet 12. november 2013 Del Skrevet 12. november 2013 (endret) Hmm, kan ikke si meg helt enig her desverre. Jeg blir veldig ofte kritisert av kristne hold hestene Pablo! jeg snakket om meg og familien min. jeg kan ikke snakke for andre kristne. jeg er ikke dem og de er ikke meg Jeg er sikker på at mange Kristne har et "bevis" eller en hendelse som gjorde at de ble troende. men slike hendelser er jaggu meg ikke verdt å dele her blant sarkastiske ateister. Det blir rett og slett, digitalt selvmord. Det ville bare skapt en kjedereaksjon av bunnløs skriftlig blodutgytelse. Endret 12. november 2013 av SonicDragon Lenke til kommentar
RWS Skrevet 13. november 2013 Del Skrevet 13. november 2013 Det blir rett og slett, digitalt selvmord. Det ville bare skapt en kjedereaksjon av bunnløs skriftlig blodutgytelse. Nettopp fordi slike "bevis" ikke er annet enn subjektive fantasier og synsing... Et spørsmål du burde ha spurt deg er hvorfor slike "bevis" kun dukker opp hos de som allerede er religiøse og ikke de som faktisk kunne trengt dem (i følge brorparten av religiøs teologi...)... Hvorfor ser ikke jeg slike bevis? Vær så snill å ikke gjør guden din dummere ved å si at det kan det hende at jeg har fått, men ikke oppfattet dem, for å så fall må den guden være stein hakke dum om han ikke evner å sende et bevis jeg faktisk ville trodd på, ei heller kan han være allvitende... Men unnskyldningene står nok i kø for hvorfor kan jeg tenke meg... Lenke til kommentar
SonicDragon Skrevet 13. november 2013 Del Skrevet 13. november 2013 Hvorfor ser ikke jeg slike bevis? du er ikke verdig i Hans øyne Lenke til kommentar
oophus_3do Skrevet 13. november 2013 Del Skrevet 13. november 2013 du er ikke verdig i Hans øyne Det sier mer om "Han" enn RWS isåfall. Lenke til kommentar
SonicDragon Skrevet 13. november 2013 Del Skrevet 13. november 2013 haha ja, men slik er det jo ikke Lenke til kommentar
oophus_3do Skrevet 13. november 2013 Del Skrevet 13. november 2013 haha ja, men slik er det jo ikke Ok? Så han velger å kun "vise seg" for enkelte? Lenke til kommentar
SonicDragon Skrevet 13. november 2013 Del Skrevet 13. november 2013 (endret) Ok? Så han velger å kun "vise seg" for enkelte? ja det kan være, men det var ikke det jeg snakket om. det jeg mente var at han bryr seg om både kristne og ateister. Btw Gud viser seg ikke i sin egen form nødvendigvis, men gjennom engler og mirakler. om du tror på alt dette. du spurte, jeg svarte Endret 13. november 2013 av SonicDragon Lenke til kommentar
RWS Skrevet 13. november 2013 Del Skrevet 13. november 2013 du er ikke verdig i Hans øyne Så jeg, en ærlig mann som prøver så godt han kan å følge det som mest sannsynlig er sannhet og som er villig til å endre mine synspunkt og meninger om det dukker opp bedre bevis er altså ikke verdig i denne gudens øyne Mens du, som tror totalt blindt på gamle ubekreftede bronsealder myter, anekdoter og ubeviste påstander er verdig ? Akkurat... Som jeg sa, hva er det å tilbe med denne guden som faktisk krever at man tror blindt på ting menn skev i bronsealderen? På en historie sydd sammen så syltynn at det ikke hadde vært en kjeft som hadde trodd en tøddel av det om de ikke var utsatt for kraftig hjernevask eller lignende. En gud som tydeligvis, både gjennom hva som er påstått om denne guden og definitivt gjennom hans tilhengere, forakter alt som har med viten og kunnskap å gjøre, der man innbiller seg at man får denne "gudens" viten uten å få annet enn blind ignoranse? Vet du, i så fall er jeg sjeleglad denne guden ikke finner meg verdig... for den guden er ikke verdt min tilbedelse! Jeg krever et minstemål av intelligens hos slike guder, noe denne guden din rett og slet mangler i alt og et... Enklere kan det ikke sies... Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 13. november 2013 Del Skrevet 13. november 2013 (endret) Men det går an å gjøre en bevisst innsats for å sjekke om det man tror på stemmer. Det tviler jeg på at veldig mange gjør, da det er alt for lett å for eksempel kun fokusere på litteratur fra den siden du allerede støtter. Kognitiv dissonans. Endret 13. november 2013 av RRhoads Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå