IHS Skrevet 30. oktober 2013 Del Skrevet 30. oktober 2013 Kan du nevne noen kilder som beviser Jesus Kristus eksistens, bare lurer? Paulus nevner i et av sine brev, at han traff broren til Jesus når han var i Jerusalem. Broren hadde sikkert sagt i fra om Jesus ikke eksisterte. Lenke til kommentar
medlem-318254 Skrevet 30. oktober 2013 Del Skrevet 30. oktober 2013 Paulus nevner i et av sine brev, at han traff broren til Jesus når han var i Jerusalem. Broren hadde sikkert sagt i fra om Jesus ikke eksisterte. Broren til Jesus het Jakob, om jeg ikke tar feil. Men det finner også bevis for evolusjonen, så selv om selve Jesus kan ha eksistert i historisk tilstand, så er det ikke sikkert at den bibelske varianten er sann på alle nivåer, eksempel når det kommer til skapelsen, bare noen eksempler. Siden evolusjonen har bevis som skjeletter og fosiler, mens skapelsen derimot, utifra det jeg har hørt, ikke har noe bevis. Så da må jeg lure, hvor kommer gud i bildet? Hva tror du om det? Selv om jeg liker noe av det bibelen sier, når det kommer til det Jesus lærte og sa, og noe i "Ordspråkene" som barmhjertighet osv. Men så må jeg velge det sannheten sier, selv om det er godt i å tro på noe også selv om det nødvendigvis ikke trenger å være sant. Men høres uansett interesangt ut Lenke til kommentar
jegersåmongo Skrevet 30. oktober 2013 Del Skrevet 30. oktober 2013 Her ser du jegersåmongo- en som var i Himmelen en snar tur Løgnene dine duger like lite i dag som tidligere, så spar meg ordspyet.. Lenke til kommentar
IHS Skrevet 30. oktober 2013 Del Skrevet 30. oktober 2013 Broren til Jesus het Jakob, om jeg ikke tar feil. Men det finner også bevis for evolusjonen, så selv om selve Jesus kan ha eksistert i historisk tilstand, så er det ikke sikkert at den bibelske varianten er sann på alle nivåer, eksempel når det kommer til skapelsen, bare noen eksempler. Siden evolusjonen har bevis som skjeletter og fosiler, mens skapelsen derimot, utifra det jeg har hørt, ikke har noe bevis. Så da må jeg lure, hvor kommer gud i bildet? Hva tror du om det? Selv om jeg liker noe av det bibelen sier, når det kommer til det Jesus lærte og sa, og noe i "Ordspråkene" som barmhjertighet osv. Men så må jeg velge det sannheten sier, selv om det er godt i å tro på noe også selv om det nødvendigvis ikke trenger å være sant. Men høres uansett interesangt ut Ja broren het Jakob, han ble leder for de kristne i Jerusalem etter Jesus, han nevnes av den jødiske historikeren Josefus og er forfatteren av et brev i brev og bok samlingen "bibelen", Jakobs brev. Skapelses beretningen til forfatteren Moses, er delvis en forenklet fremstilling og delvis et metafor på noe helt annet, evolusjonsteorien har ingen ting med Jesus og de kristne å gjøre, eksakt hvordan alt har blitt til har heller ikke noe med kristendommen å gjøre. Lenke til kommentar
medlem-318254 Skrevet 30. oktober 2013 Del Skrevet 30. oktober 2013 Ja broren het Jakob, han ble leder for de kristne i Jerusalem etter Jesus, han nevnes av den jødiske historikeren Josefus og er forfatteren av et brev i brev og bok samlingen "bibelen", Jakobs brev. Skapelses beretningen til forfatteren Moses, er delvis en forenklet fremstilling og delvis et metafor på noe helt annet, evolusjonsteorien har ingen ting med Jesus og de kristne å gjøre, eksakt hvordan alt har blitt til har heller ikke noe med kristendommen å gjøre. Interessang tolkning Lenke til kommentar
BmOnline Skrevet 1. november 2013 Del Skrevet 1. november 2013 Når du er døden nær/dør får hjernen din ikke nok, eller for mye, oksygen. Dette kan skape realistiske drømmer eller hallusinasjoner. Skaperverket er et Guds under. Men det står skrevet, de vantro kan ikke tro det. Og det finnes mange måter å oppleve dette livet på, dvs livet i Kristus- det står skrevet.. Mark 16, 17 18. Og disse tegn skal følge dem som tror... Og slik var det i disiplenes og proftenes dager- og slik er det i disse dager. Fordi Herren er den samme i går, i dag, ja til evig tid den samme. Gjorde Han noe fordum, ja så gjør Han også noe i dag, fordi Han er uforadrelig. Nå er vi venner i den siste kirkealder, som kalles Laodikea. Om du tar fram Bibelen og leser der om dagens situasjon, så stemmer det på en prikk. For det første, damene går nesten uten en tråd, og kjærligheten skal bli kald hos de fleste. Kun hos de troende vil man finne denne kjærligheten. Mange følger sine egne lyster til alt overmål- ja til og med i kirka- som burde vite bedre. Men hva står det så videre? Jo, alle bord er fulle av vemmelig spy. Ja, vi er her nu. Johannes Åp 3,14 Se hva det står, skriv til engelen i laodikea. Ja, det står engelen med liten e. Det er mannen. Altså ingen engel. Himmelens engler skrives alltid med stor E om i Bibelen. BmOnline Lenke til kommentar
BmOnline Skrevet 1. november 2013 Del Skrevet 1. november 2013 (endret) Interessang tolkning Det kan vises til de millioner som hevder at Jesus var jøde, og at vi alle er frelst ved jødisk blod. Tenk- det sier mange, uten å se at de har feil. En jøde kan ikke frelse oss. BLODET som berget oss alle fra helvete og døden var GUDS eget blod. Gud kom ned og bodde iblandt oss, og forliket seg med oss, for å ta på seg syndene våres, fordi HAN var den eneste som kunne bortta syndene, fordi HAN var et syndefritt offer. Noe Han ble, fordi Han ble ikke til ved seksuelt begjær mellom en mann og en kvinne som var blitt fordømt før verdens grunnvoll ble lagt. Jesus ble til uteom sex og Han ble født ved at Den Hellige Ånd besvangret Maria. Det var Gud. Og ved dette offer er vi alle fri fra trelldommen ved Satan i troen på Kristus. Dere kan lese Rom 8,1. Og Gud tok vår plass og ble en synder, det er hva som skjedde, slik at vi ved troen på Ham, kan stå FULLKOMMEN uten en flekk på den store dagen, Amen! Kristus, Han er guddommens fylde legemlig. Vi har intet å vise til, vi er fødte løgnere og bedragere. Les Salm 51,7 Salm 116,11 og Rom 3,4. Les mer om det her: http://bmonline.no/forum/viewtopic.php?f=100&t=1297&p=2905&hilit=Salme+116%2C11*#p2905 BmOnline Endret 1. november 2013 av BmOnline Lenke til kommentar
IHS Skrevet 2. november 2013 Del Skrevet 2. november 2013 Det kan vises til de millioner som hevder at Jesus var jøde, og at vi alle er frelst ved jødisk blod. Tenk- det sier mange, uten å se at de har feil. En jøde kan ikke frelse oss. BLODET som berget oss alle fra helvete og døden var GUDS eget blod. .... BmOnline Nei, Gud er ånd, ikke kjøtt og blod. Det var ikke Gud som døde på korset, det var mennesket Jesus Kristus. Matt 27:45 "Fra den sjette time falt det et mørke over hele landet helt til den niende time. Og ved den niende time ropte Jesus med høy røst: « Elí, Elí, lemá sabaktáni?» Det betyr: « Min Gud, min Gud, hvorfor har du forlatt meg?»" 1 Lenke til kommentar
BmOnline Skrevet 2. november 2013 Del Skrevet 2. november 2013 (endret) Nei, Gud er ånd, ikke kjøtt og blod. Det var ikke Gud som døde på korset, det var mennesket Jesus Kristus. Matt 27:45 "Fra den sjette time falt det et mørke over hele landet helt til den niende time. Og ved den niende time ropte Jesus med høy røst: « Elí, Elí, lemá sabaktáni?» Det betyr: « Min Gud, min Gud, hvorfor har du forlatt meg?»" Så sa Jesus, "Det er IKKE Jeg, men min Fader som bor i Meg som viser hva Jeg skal gjøre. Det var GUD selv som forliket seg med oss, ved å bli i slekt med oss-. Men du vet jo dette ihs, det var i ånden Gud bodde i sin Sønn. Og så kan vi ta fram Bibelens Ord, Markus 12,29. Herren er en. Joh 14,7 Jesus og Faderen er ett. Joh 10,30 Jeg og Min Far er ett. Så har vi ved Bibelens Ord vist at det ikke er 3 personer i guddommen, slik vatikanet har diktet opp. Fordi Gud er ånd, Joh 4,24. BmOnline Endret 2. november 2013 av BmOnline Lenke til kommentar
IHS Skrevet 2. november 2013 Del Skrevet 2. november 2013 Så sa Jesus, "Det er IKKE Jeg, men min Fader som bor i Meg som viser hva Jeg skal gjøre. Det var GUD selv som forliket seg med oss, ved å bli i slekt med oss-. Men du vet jo dette ihs, det var i ånden Gud bodde i sin Sønn. Og så kan vi ta fram Bibelens Ord, Markus 12,29. Herren er en. Joh 14,7 Jesus og Faderen er ett. Joh 10,30 Jeg og Min Far er ett. Så har vi ved Bibelens Ord vist at det ikke er 3 personer i guddommen, slik vatikanet har diktet opp. Fordi Gud er ånd, Joh 4,24. BmOnline Du ser vel sammenhengen i, Joh 14:10 "Far er i meg og gjør sine gjerninger" Joh 4,24 "Gud er ånd" Matt 27:45 "Min Gud, min Gud, hvorfor har du forlatt meg?" Gud er den hellige ånd i Jesus Kristus, som forlot ham rett før han døde på korset. Lenke til kommentar
BmOnline Skrevet 2. november 2013 Del Skrevet 2. november 2013 (endret) Så vi trenger ikke å sitere det om og om igjen, ihs- Gud forlikte seg med oss, ble i slekt med oss for å hente hjem alle de Han så trodde på Ham- før verdens grunnvoll ble lagt. Og vi er således ikke uenig på noen av disse nevnte skriftsteder. Vi var ikke gode nok og falt, men Han lagde en NY pakt, som Han svor skulle holde, og Han svor ved Seg Selv, fordi der finnes INGEN større, Amen! Han svor at vantroen ikke skulle få komme inn i Guds Rike, jfr den nye pakt. Gjenløseren gjorde det mulig Jesus Kristus.Og denne synden hadde en begynnelse..og den vil også få en ende. Men der er bare EN som er uten begynnelse og uten ende- som er Evig- og det er Gud selv. Når vi således får ta del i det nye Livet som er uten ende, da er vi i dette legemet som omtales i 1 korinterbrev 12,13. Når du er i dette Legemet, så vil du aldri få se dommen, ei heller smake døden, fordi da er du gått over fra døden til det nye Livet i Kristus Jesus. For det er ingen fordømmelse for dem som er i Kristus Jesus, Amen! Rom 8,1.Gal 3. Åndens gave er av tro.Videre hold dere borte fra menneskebud, dogmer. Kol 2,16Arvinger etter løftet: Gal 3,29 1. kor 15.55 Død hvor er din brodd... Rom 10,4 Bli født på ny. Matt 15,13 Hver plante som min himmelske Far ikke har plantet, skal rykkes opp med roten. Matt 25,41 Jesus sa; Gå bort fra meg dere som er forbannet.Så lenge du er under blodet, og du puster- så har du valget. Men hvor lenge har du tenkt å bli stående alene i mørket utenfor? Ingen vet dagen- når "strømmen går".Edit: Johannes 1,14 Ordet ble kjød, og tok bolig iblant oss, og vi så Hans herlighet.... BmOnline Endret 7. november 2013 av BmOnline Lenke til kommentar
RWS Skrevet 6. november 2013 Del Skrevet 6. november 2013 Det kan vises til de millioner som hevder at Jesus var jøde, og at vi alle er frelst ved jødisk blod. Tenk- det sier mange, uten å se at de har feil. En jøde kan ikke frelse oss. At jesus var en jøde er det ingen som helst tvil om, så her unnskylder du i beste fall og juger i verste fall... Var ingen kristne på jesus sin tid, var ikke funnet opp enda Lenke til kommentar
BmOnline Skrevet 6. november 2013 Del Skrevet 6. november 2013 At jesus var en jøde er det ingen som helst tvil om, så her unnskylder du i beste fall og juger i verste fall... Var ingen kristne på jesus sin tid, var ikke funnet opp enda Tror du at en jøde kunne dø for våre synder? Det er ikke mulig, men siden du ikke tror, hva er det du vil? I følge Bibelens Ord, så var det Guds Sønn- og jeg tror på Bibelen. Var det ingen kristne? Jovisst- tenk det- da Jesus stod opp fra de døde, så var det en opprykkelse. Tenk det- min venn. En opprykkelse- og det var ALLE de gammeltestamentelig troende som for til Himmelen sammen med Jesus, Amen! De gikk jo sammen med Jesus - i byen- disiplene så dem også. Det er sannheten om de kristne. Det vises som kjent ikke utenpå, men livet som de lever viser oss hvem det er vi har med å gjøre. De fester ikke i helgene med fyll og slagsmål- eller til sengs med nabokona, nix. Hvis du leser i Mosebøkene, så finner du kapitlet hvor Jesus ser ned i dalen. Der er et folk som er for seg selv. Som ikke organiserer seg. BmOnline Lenke til kommentar
RWS Skrevet 8. november 2013 Del Skrevet 8. november 2013 Tror du at en jøde kunne dø for våre synder? Det er ikke mulig, men siden du ikke tror, hva er det du vil? I følge Bibelens Ord, så var det Guds Sønn- og jeg tror på Bibelen. Det du i prinsipp sier her er at den guden din plutselig fant ut at han skulle drite tynt i sitt eget elskede og utvalgte folk, folket han hadde ført frem til nå og som han hadde, om man skal tro mytene, et tett og godt bånd til.... Men gud dreit i jødene altså og valgte å være de kristnes gud isteden... For et selvmotsigende og kraftig overdrevet rør... Legger merke til jeg, at jødene venter enda på sin messias (som heller aldri vil dukke opp...) Var det ingen kristne? Jovisst- tenk det- da Jesus stod opp fra de døde, så var det en opprykkelse. Tenk det- min venn. En opprykkelse- og det var ALLE de gammeltestamentelig troende som for til Himmelen sammen med Jesus, Amen! De gikk jo sammen med Jesus - i byen- disiplene så dem også. Det er sannheten om de kristne. Det vises som kjent ikke utenpå, men livet som de lever viser oss hvem det er vi har med å gjøre. De fester ikke i helgene med fyll og slagsmål- eller til sengs med nabokona, nix. Hvis du leser i Mosebøkene, så finner du kapitlet hvor Jesus ser ned i dalen. Der er et folk som er for seg selv. Som ikke organiserer seg. BmOnline Ingen har stått opp fra det døde bmonline... Slike ekstraordinære påstander krever ekstraordinære bevis også, så det er enda mindre grunn til å tro disse påstandene.. Og nei, jesus var ikke kristen, han var jøde, en av de mange som løp rundt på den tiden og påsto at de var den messiasen jødene jo ventet på, og som de enda venter på, mind you! Hva denne jesusen eventuelt har sagt vet vi ikke en dritt om, da det ikke ble skrevet ned i hans sanntid i det hele tatt (og allerede her kan man jo lure på hvorfor...). Faktum er at ingenting ble nedskrevet før ca 50 år etter jesus død og en trenger ikke å være noen Einstein for å forstå at de bål skrønene man da hadde var sterkt overdrevet og oppskrytt... Resten ble tillagt, diktet opp og vidreformidlet til det kjedsommelige til hva vi har i dag, en syltynn historie ingen i hele verden har noen tro på er en guds verk, for så dum kan ikke en gud være, rett og slett.. Så på dette syltynne grunnlaget blir folk kristne... Ikke fordi de har den minste peilig på hvor syltynt grunnlaget faktisk er, men fordi de blir løyet til og lurt til å tro at disse skriftene er noe i nærheten av noen sannhet. Hjernevasking med andre ord... For hadde en lignende historie blitt presentert deg i dag BMOnline, så ville du ALDRI ha trodd på den, men fordi du er totalt hjernevasket (ville vært moro og visst hva for en såpe de bruker...) så tror du blindt at dette er sannhet, mellom amen'ene dine... Men er noe sannhet fordi det er påstått i to tusen år at det er en sannhet? Nei, faktisk mindre, da man i det minste skulle tro at denne guden som står bak ville sett hvor tynn og selvmotsigende den historien om hans grand plan ble i løpet av disse to tusen årene og rettet det opp med ihvertfall et bevis eller to, men nei... Og på dette tynne grunnlaget, ei bok så full av faktafeil, selvmotsigelser og på et så syltynt grunnlag at det er en umulighet for tenkede mennesker å tro på det, sender den guden folk til en evighet i pine, eller på søple plassen da, gehenna, alt etter hvor mye du er villig til å unnskylde skriftene og den guden... Så nei, dette er ikke noe å "organisere" seg under. Har aldri vært tilhenger av løgn (ei heller helgefyll, slosskamper eller ligge med nabo kona "Ewwww, hu er jo FÆL!") og derfor tror jeg heeller ikke på disse løgnene. Og til pascals wager sier jeg bare: OM det skulle vise seg at det finnes en eller annen gud så er jeg sikker på at han vil sette mer pris på en ærlig tviler på påstander uten flik av bevis enn uærlige og blindt troende som ikke finnes kritiske i det hele tatt og som med stor sannsynlighet kommer til å ende opp hos feil gud.... Å havne hos den kristne påståtte guden er det bare noe slikt som 0,06% sjanse for, om vi deler alle gudene vi mennesker har trodd på likt... Lenke til kommentar
BmOnline Skrevet 8. november 2013 Del Skrevet 8. november 2013 (endret) Det du i prinsipp sier her er at den guden din plutselig fant ut at han skulle drite tynt i sitt eget elskede og utvalgte folk, folket han hadde ført frem til nå og som han hadde, om man skal tro mytene, et tett og godt bånd til.... Men gud dreit i jødene altså og valgte å være de kristnes gud isteden... For et selvmotsigende og kraftig overdrevet rør... Legger merke til jeg, at jødene venter enda på sin messias (som heller aldri vil dukke opp...) Ingen har stått opp fra det døde bmonline... Slike ekstraordinære påstander krever ekstraordinære bevis også, så det er enda mindre grunn til å tro disse påstandene.. Og nei, jesus var ikke kristen, han var jøde, en av de mange som løp rundt på den tiden og påsto at de var den messiasen jødene jo ventet på, og som de enda venter på, mind you! Hva denne jesusen eventuelt har sagt vet vi ikke en dritt om, da det ikke ble skrevet ned i hans sanntid i det hele tatt (og allerede her kan man jo lure på hvorfor...). Faktum er at ingenting ble nedskrevet før ca 50 år etter jesus død og en trenger ikke å være noen Einstein for å forstå at de bål skrønene man da hadde var sterkt overdrevet og oppskrytt... Resten ble tillagt, diktet opp og vidreformidlet til det kjedsommelige til hva vi har i dag, en syltynn historie ingen i hele verden har noen tro på er en guds verk, for så dum kan ikke en gud være, rett og slett.. Så på dette syltynne grunnlaget blir folk kristne... Ikke fordi de har den minste peilig på hvor syltynt grunnlaget faktisk er, men fordi de blir løyet til og lurt til å tro at disse skriftene er noe i nærheten av noen sannhet. Hjernevasking med andre ord... For hadde en lignende historie blitt presentert deg i dag BMOnline, så ville du ALDRI ha trodd på den, men fordi du er totalt hjernevasket (ville vært moro og visst hva for en såpe de bruker...) så tror du blindt at dette er sannhet, mellom amen'ene dine... Men er noe sannhet fordi det er påstått i to tusen år at det er en sannhet? Nei, faktisk mindre, da man i det minste skulle tro at denne guden som står bak ville sett hvor tynn og selvmotsigende den historien om hans grand plan ble i løpet av disse to tusen årene og rettet det opp med ihvertfall et bevis eller to, men nei... Og på dette tynne grunnlaget, ei bok så full av faktafeil, selvmotsigelser og på et så syltynt grunnlag at det er en umulighet for tenkede mennesker å tro på det, sender den guden folk til en evighet i pine, eller på søple plassen da, gehenna, alt etter hvor mye du er villig til å unnskylde skriftene og den guden... Så nei, dette er ikke noe å "organisere" seg under. Har aldri vært tilhenger av løgn (ei heller helgefyll, slosskamper eller ligge med nabo kona "Ewwww, hu er jo FÆL!") og derfor tror jeg heeller ikke på disse løgnene. Og til pascals wager sier jeg bare: OM det skulle vise seg at det finnes en eller annen gud så er jeg sikker på at han vil sette mer pris på en ærlig tviler på påstander uten flik av bevis enn uærlige og blindt troende som ikke finnes kritiske i det hele tatt og som med stor sannsynlighet kommer til å ende opp hos feil gud.... Å havne hos den kristne påståtte guden er det bare noe slikt som 0,06% sjanse for, om vi deler alle gudene vi mennesker har trodd på likt... En vantro kan ikke se Guds Rike. Det er bare slik det er. Og jødene er blitt forblindet- for en tid. Om du kjente til den store hemmeligheten, så står det skrevet at hedningene fikk komme inn først- og du må ikke gå i den fella og tro at jødene er glemt. Hedningene ble innpodet i treet. Men dette er et lukket kapittel for de vantro. Herren har skjult dette for de vantro, men åpenbart det for de troende, Amen! Og hvordan kan du motta det nye livet, RWS? Ikke ved din stolthet og liksom visdom, nix. Bli som barn, så skal dere få ta del i Guds Rike. Guds plan arbeider videre- og til slutt RWS, Han er den samme i går, i DAG ja til EVIG TID den samme. Og Bibelen sier; JEG er- er her. Nå-tid. Ikke, Jeg var, men Jeg er. Se i nåde til RWS. Jeg takker og priser ditt Navn, Herren Jesus Kristus! Og jo- her kan du lese om et Guds under som skjedde i Norge i 1916 http://bmonline.no/html/synet.html Elever ved en og samme skole fikk en opplevelse de aldri glemte- ja lærerne også. Over Stavanger palmesøndag 1916. Ja, mennesket krever bevis, RWS. BmOnline Endret 8. november 2013 av BmOnline Lenke til kommentar
RWS Skrevet 8. november 2013 Del Skrevet 8. november 2013 En vantro kan ikke se Guds Rike. Det er bare slik det er. Fordi det ikke er noe rike der... Det er bare slik det er... Ingen beviser, ikke så mye som en indikasjon engang fra noen av disse påståtte gudene vi mennesker har trodd og tror på... ikke mye å tro er noen sannhet... Og jødene er blitt forblindet- for en tid. Om du kjente til den store hemmeligheten, så står det skrevet at hedningene fikk komme inn først- og du må ikke gå i den fella og tro at jødene er glemt. Glemt? Nei, jeg sa at gud ga faan i jødene jeg, op på en måte kan jeg forstå det, for jødene har ikke samlet rare skaren om man sammenligner hvor mange de kristne har kjørt jødeliket opp i ræva på og laget kristne av... Så kanskje han gjorde det for en større fanklubb? Hvem vet... Hedningene ble innpodet i treet. Men dette er et lukket kapittel for de vantro. Herren har skjult dette for de vantro, men åpenbart det for de troende, Amen! Herre jesus som du rører! Du er jo helt... religiøs du jo Og hvordan kan du motta det nye livet, RWS? Ikke ved din stolthet og liksom visdom, nix. Bli som barn, så skal dere få ta del i Guds Rike. Guds plan arbeider videre- Nye livet? Har så vidt jeg vet kun dette livet jeg bmonline og det er dette livet jeg forsøker å gjøre det beste ut av, ikke å smiske meg servilt og hyklerisk til et innbillt liv til i den tro at det gjør meg til et bedre menneske å tro på slike påstander.. Takk som byr, men noe evig liv som din guds viljeløse, spyttslikkende nikkedukke i himmelen vil jeg faktisk betakke meg fra... Så neitakk, evig liv er ikke noe for meg... og til slutt RWS, Han er den samme i går, i DAG ja til EVIG TID den samme. Og Bibelen sier; JEG er- er her. Nå-tid. Ikke, Jeg var, men Jeg er. Se i nåde til RWS. Jeg takker og priser ditt Navn, Herren Jesus Kristus! Påstandene i bibelen har jeg også lest, uten at de ga noen større mening den første gangen jeg som kristen leste dem... Jeg er nok ikke så lettlurt som deg, for jeg evnet å tenke selv den gangen jeg som trettenåring begynte å tvile på disse påstandene og fikk streng beskjed av presten om å lese bibelen, noe jeg gjorde.... Tørr å påstå at det ikke finnes en bok i verden som lager ateister av ÆRLIGE folk fortere bibelen, selv Richard Dawkins må se seg forbi gått der gitt, så jeg skjønner hvorfor det er så få kristne som faktisk har lest hele bibelen, de ville rett og slett ikke vært kristne om de hadde lest bibelen de aller fleste av dem, for det monstret av en gud man kan lese om der er ikke den guden de aller fleste er blitt forespeilet fra prester og andre, som kun presenterer godbitene og de snille tingene i bibelen, for den guden er ikke en gud ordentlige og gode mennesker vil tilbe, så enkelt! For det må jo være noe galt et sted når den fikk en tretten år gammel gutt, som faktisk ignorant som et spett og troende som bare faen, for jeg trodde hvert et ord frem til jeg begynte å betvile påstandene og i den tro at jeg skulle få "styrket" troen, så ble jeg fortalt, så leste jeg bibelen og jeg må si jeg rygget i skam at jeg i det hele tatt kunne tilbe et sånt monster!! Etter det har det vært som å tilstå et mord hver gang jeg har måttet innrømme at jeg har vært kristen, for det føles så utrolig teit å måtte innrømme at jeg faktisk trodde på en så til de grader grusom og stupid gud som den de kristne tilber! Å si at man har vært religiøs er for en ateist som å bekjenne seg et mord, så jævlig føles det å ha vært så innmari stupid at man har latt seg forledes til å tro på slike påstander... Rett og slett pinlig flaut! Så vet du det Og jo- her kan du lese om et Guds under som skjedde i Norge i 1916 http://bmonline.no/html/synet.html Elever ved en og samme skole fikk en opplevelse de aldri glemte- ja lærerne også. Over Stavanger palmesøndag 1916. Ja, mennesket krever bevis, RWS. BmOnline Hvorfor i all verden skal jeg ta noen godtroende fjols på ordet? De levde jo i det minste i en ignoranse det i dag må velges å leve i... Løgn forblir løgn for den ærlige selv om det gjentas i det kjedsommelige skjønner du 1 Lenke til kommentar
BmOnline Skrevet 8. november 2013 Del Skrevet 8. november 2013 Fordi det ikke er noe rike der... Det er bare slik det er... Ingen beviser, ikke så mye som en indikasjon engang fra noen av disse påståtte gudene vi mennesker har trodd og tror på... ikke mye å tro er noen sannhet... Glemt? Nei, jeg sa at gud ga faan i jødene jeg, op på en måte kan jeg forstå det, for jødene har ikke samlet rare skaren om man sammenligner hvor mange de kristne har kjørt jødeliket opp i ræva på og laget kristne av... Så kanskje han gjorde det for en større fanklubb? Hvem vet... Herre jesus som du rører! Du er jo helt... religiøs du jo Nye livet? Har så vidt jeg vet kun dette livet jeg bmonline og det er dette livet jeg forsøker å gjøre det beste ut av, ikke å smiske meg servilt og hyklerisk til et innbillt liv til i den tro at det gjør meg til et bedre menneske å tro på slike påstander.. Takk som byr, men noe evig liv som din guds viljeløse, spyttslikkende nikkedukke i himmelen vil jeg faktisk betakke meg fra... Så neitakk, evig liv er ikke noe for meg... Påstandene i bibelen har jeg også lest, uten at de ga noen større mening den første gangen jeg som kristen leste dem... Jeg er nok ikke så lettlurt som deg, for jeg evnet å tenke selv den gangen jeg som trettenåring begynte å tvile på disse påstandene og fikk streng beskjed av presten om å lese bibelen, noe jeg gjorde.... Tørr å påstå at det ikke finnes en bok i verden som lager ateister av ÆRLIGE folk fortere bibelen, selv Richard Dawkins må se seg forbi gått der gitt, så jeg skjønner hvorfor det er så få kristne som faktisk har lest hele bibelen, de ville rett og slett ikke vært kristne om de hadde lest bibelen de aller fleste av dem, for det monstret av en gud man kan lese om der er ikke den guden de aller fleste er blitt forespeilet fra prester og andre, som kun presenterer godbitene og de snille tingene i bibelen, for den guden er ikke en gud ordentlige og gode mennesker vil tilbe, så enkelt! For det må jo være noe galt et sted når den fikk en tretten år gammel gutt, som faktisk ignorant som et spett og troende som bare faen, for jeg trodde hvert et ord frem til jeg begynte å betvile påstandene og i den tro at jeg skulle få "styrket" troen, så ble jeg fortalt, så leste jeg bibelen og jeg må si jeg rygget i skam at jeg i det hele tatt kunne tilbe et sånt monster!! Etter det har det vært som å tilstå et mord hver gang jeg har måttet innrømme at jeg har vært kristen, for det føles så utrolig teit å måtte innrømme at jeg faktisk trodde på en så til de grader grusom og stupid gud som den de kristne tilber! Å si at man har vært religiøs er for en ateist som å bekjenne seg et mord, så jævlig føles det å ha vært så innmari stupid at man har latt seg forledes til å tro på slike påstander... Rett og slett pinlig flaut! Så vet du det Hvorfor i all verden skal jeg ta noen godtroende fjols på ordet? De levde jo i det minste i en ignoranse det i dag må velges å leve i... Løgn forblir løgn for den ærlige selv om det gjentas i det kjedsommelige skjønner du Og her ser du en dokter som også hevder at Jesus er Guds Sønn. Ja, det er kraft i Herrens Ord, RWS. http://www.nordlys.no/nyheter/article6301220.ece BmOnline Lenke til kommentar
RWS Skrevet 8. november 2013 Del Skrevet 8. november 2013 (endret) Og her ser du en dokter som også hevder at Jesus er Guds Sønn. Ja, det er kraft i Herrens Ord, RWS. http://www.nordlys.no/nyheter/article6301220.ece BmOnline Lenge siden jeg hørte på såkalte "autoritære" personer BM... Så den legen din har ikke en dritt å si sålenge han ikke klarer å føre adekvate bevis for det han påstår... For meg hjelper det ikke hvem stilling eller slikt en person har, klarer den personen ikke å føre adekvate bevis for det peronen hevder og påstår kunne det like gjerne vært hans kongelige høyhet som sto der å jugde, det hadde ikke betydd en dritt! Så vet du det neste gang du forsøker "autoritets persons" trikset på ateister, vi driter i HVA de er, men bryr oss om hva de sier om de kan føre bevis for det, vel og merke... Endret 8. november 2013 av RWS 1 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 8. november 2013 Del Skrevet 8. november 2013 Ikke for å ødelegge stemningen, men nå er dere bare 2 svovelpredikanter, og det kan bevises med dette: Så vet du det neste gang du forsøker "autoritets persons" trikset på ateister, vi driter i HVA de er, men bryr oss om hva de sier om de kan føre bevis for det, vel og merke... Lenke til kommentar
Chocolate-Monster Skrevet 10. november 2013 Del Skrevet 10. november 2013 Ikke religøs, for hver nye religiøse jeg snakker med ser jeg hvor hjernevaska de er. (Gjelder nesten alle religioner som baserer seg på en gud) Men det kommer ann på definisjonen. Om guden er viljestyrken din og man lar andre i fred og ikke reiser rundt misjonerer osv så er det helt fint for meg.Det er det med tvangen til å overbevise alle om at "min religion er best og riktig" som får meg til å fjerne meg fra dem. Om jeg setter opp et stort skillt ved innkjørselen min hvor det står God sucks" ellerno krever folk at den skal bli fjernet. Jeg skjønner det og hadde selvfølgelig fjerna den, mens om kristne setter opp skilt langs veien som det står " Bare Jesus kan veien til himmelen" osv og man fjerner det oppfatter de det som krenkende og mot ytringsfriheten og hisser seg opp osv. Da ser man jo at noe er feil.Sålenge religionen handler om å tjene mest mulig penger med å få flest mulig medlemmer osv holder jeg meg langt unna religion. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå