SonicDragon Skrevet 22. august 2013 Del Skrevet 22. august 2013 En annen MULIGHET kan være at de er enige med de som taler imot synet og logikken på en religion. men det er ikke jobben til en mod, jobben er å beskytte de som blir fornærmet uansett om de er religiøs eller ikke, og så lenge de ikke begynte først 1 Lenke til kommentar
Kent Mogstad Skrevet 23. august 2013 Del Skrevet 23. august 2013 Kjære RWS, igjen synes jeg tankegangen og dine logiske slutninger er vanskelige å følge, og til tider direkte gale. Som jeg tidligere prøvde å forklare, det at jeg kaller meg selv kristen kommer av at jeg tror på Jesus. Det betyr ikke at jeg kan stå for, støtter eller forstår hvordan andre kristne tenker eller handler. Å skjære alle kristne over den samme kammen er urettferdig og støtende, og å dele opp samfunnsgrupper for så å kategorisere dem ut i fra de tydeligste individene kommer det sjeldent noe godt ut av. Dèt og, har historien vist. Jeg har ingen verdens ting i mot homofile, tvert i mot støtter jeg dem. At de skulle finne kjærligheten innad i eget kjønn er deres sak, og jeg tror ikke det hverken definerer dem eller gjør dem til noe "bedre" eller "verre" mennesker. Jeg ble forferdet når jeg leste om Ugandas "Anti-Homosexual Bill", en lov som skulle innføre dødsstraff for alle homofile. I fronten av det hele stod kristne pastorer og skrek om synd og hvordan homofili "alltid" førte til mishandling av små gutter. Tull og fanteri sier nå jeg, "Døm deres egne," sier Paulus i første Korinterbrevet kap 4 og 5. "Men dem som er utenfor, er det Gud som bedømmer." Det er ikke min jobb å skrike til ikke-kristne hvordan de skal eller ikke skal leve. Jeg lever et så godt liv som jeg klarer, og håpe at det kan være et forbilde for andre. Samtidig kom det også et lovforslag om å tvangskristne hele Uganda, og altså utvise eller drepe alle som nektet. Dette burde vel kristne verden over se som en gavepakke, et lys for resten av verden? Du tror sikkert at jeg mener det, men det gjør jeg ikke. Jeg synes det er forferdelig, og absolutt ikke veien å gå. Hvorfor det? Fordi det er skammelig å proklamere kjærlighet ved å tvinge folk til det. Jeg er helt enig med deg, historien viser gang på gang hvordan religiøse har tvunget sine tanker ned halsen på andre for å øke i tall og størrelse, selv i Bibelen står det at Gud selv befaler profeter til det i enkelte tilfeller. Hvem vet, kanskje ikke jeg hadde vært kristen idag hvis ikke Olav den Hellige hadde kristnet Norge rundt 1030? Det betyr derimot ikke at det er den rette veien, eller den eneste veien for religion å vokse. Grunnen til at historien er så full av det, er fordi det er det som blir husket. Det skrives ikke om den mellommenneskelige kjærligheten som omvender folk daglig, i de store tykke faktabøker. Det står ikke om folk som forkynner håp i mørke stunder, om mat som gis til fattige eller utdanning som gis gratis i troens navn (at det gjøres utenfor troen også skulle bare mangle, og jeg skulle ønske det fantes mye mer av det også). Jeg tror det er slik kristendom bør spres og praktiseres, og det var slik kristendommen vokste fra en liten jødisk sekt til en av verdens største religioner rett etter Jesu' død. Millioner konverterte frivillig, bare gjennom oppretting av kirker og fredelig misjonering. At mange senere har "pisset på" ikke-troende, tror jeg du hverken kan legge skylden på meg eller Jesus for. Man kan jo påstå at "allmektige Gud kunne jo ha stoppet dem", men vi er gitt friheten til å ta våre egne valg (en litt annen diskusjon). Men hvor er ærligheten til den religiøse når han påstitulerer at det er HANS gud som er den rette, uten å ha annet enn sin egen, og sikkert også andres, fantasier å støtte de antagelsene på, samt en bok full av antagelser, gjettninger, påstander og lite annet? Er ikke det uærlighet? Er ikke det å hoppe uærlig til konklusjoner som ikke kan understøttes av noe mer enn det samtlige av andre gude dyrkere har å "konkludere" med? Det er DET jeg mener med religiøs uærlighet, ikke nødvendigvis at religiøse er uærlige på andre områder, det vet jeg ingenting om. Nope, jeg tror ikke det kan kalles uærlighet, nettopp fordi det ikke er noe annet enn postulater. Det er derfor jeg ikke tror man kan valse inn i en diskusjon og si: "Ha! Dere tar alle feil, og her er beviset," før man slenger en bibel på bordet. Å tro på at noe er sant, gjør det hverken sant eller usant, det trengs ofte mer håndfaste bevis for å konkludere. Så når jeg sier til deg at jeg tror på dette, er det fullstendig ærlig, uten at det trenger å være sant for deg og. Og med hensyn til toleranse, hva måler du din tolerase i? Hvordan du behandler dine medmennesker? Hvor gudsfryktig du er eller hvor mange ganger du ber og for hvem du ber? Det første, som jeg synes alle burde Bestefaren din høres ut som et særdeles klokt menneske, og jeg er så absolutt enig i "ditt gyldne bud". Jeg ønsker derimot å fortelle deg at du ikke kan sette likhetstegn eller implikasjonspil mellom religion og det noen/mange gjør i religionens navn. Tro KAN, HAR og KOMMER TIL å drive mennesker til å gjøre dumme, farlige og forferdelige ting. Det betyr derimot IKKE at det er DET ENESTE, eller for den saks skyld MESTEPARTEN, av det religion gjør. Det kan godt hende at verden hadde vært et bedre sted uten religion, det vet jeg ikke, og det er din rett til å tro og mene. Men at det ikke ville finnes forfølgelser, intoleranse, hat, plyndring og folkemord i en slik verden, finner jeg latterlig. Mennesker har en innebygd evne til å skille oss og dem, og med makt kommer også evnen til å skille oss fra dem. (Og hvis du mot mine antagelser tar en spøk om en verden uten religion, se gjerne filmen "The Book of Eli" X) ) Tipper at en dag vil menneskeheten se tilbake på sin religiøse historie med like stor vemmelse som vi ser tilbake på hitlers og stalins herjinger... Vi vil vemmes av å ha vært så stupide at vi tillot noen som trodde på rene påstander i en bok å gjøre som de gjorde, og gjør, og vi vil vemmes av at vi en gang var så ignorante at vi trodde på slikt visvas. Der har du toleranse tenker jeg, men den er som du skjønner ikke stor lenger... Til det vemmes jeg i alt for stor grad over å tilhøre en art som er så dum at den tror på slike tøvete påstander i den grad at de tillater seg å frata andre mennesker friheten for å dytte på andre påstader fra gamle myter. Kanskje det, og jeg er gjerne så tolerant at jeg kan si at hvis en slik dag kommer, så gleder jeg meg til det. Hvis det en dag skulle komme noe absolutt svar om at "Nei, det finnes ikke noe mer", så bra da! Da gir jeg meg, og jeg kan dø lykkelig med det også. I mens bruker jeg min rett til å tro det jeg vil, så lenge jeg følger samfunnets regler og gjør så godt mot andre som jeg klarer. Det morsomme derimot, er jo at jeg kan si "hva var det jeg sa?" hvis det mot formodning er jeg som har rett Å elske sin neste som seg selv ER en utopi, det gjør den vanskelig og kanskje umulig, men det er det som er målet, og et mål jeg streber hardt etter hver eneste dag Kilder: -"Lokal taushet om omstridt lovforslag", publisert i Aftenposten Innsikt nr 02, Februar 2011 -http://www.dagbladet.no/2010/02/17/magasinet/religion/kristendom/10327910/ 2 Lenke til kommentar
Kent Mogstad Skrevet 23. august 2013 Del Skrevet 23. august 2013 Som ingeniørstudent burde du se at fravær av bevis i dette eksempelet blir som russels tekanne. Det hjelper deg ingenting. Russels tekanne handler om at man mener at andre skal tro deg fordi de ikke kan motbevise deg. Det gjør jeg ikke Hverken forventer eller mener at andre skal ta det som noe form for bevis, prøvde bare å forklare hvorfor jeg personlig finner kristendommen forenelig med en naturvitenskapelig verdensforståelse. Tråden handler tross alt om hvorfor DU tror, ikke "La oss debattere om det finnes noe mer". Det er ingen Jesus i matematikken, ingen hellig ånd i fysikken eller hellig vann i kjemien. Ikke enda 2 Lenke til kommentar
RWS Skrevet 23. august 2013 Del Skrevet 23. august 2013 . Å skjære alle kristne over den samme kammen er urettferdig og støtende, og å dele opp samfunnsgrupper for så å kategorisere dem ut i fra de tydeligste individene kommer det sjeldent noe godt ut av. Dèt og, har historien vist. He he, her må jeg le litt, for det er tydelig at du ikke er enig med en rekke av sektene innad i kristendom og hvorfor skulle du det.... Men du har aldri funnet det merkelig at den guden du tror på ikke evnet å skrive ned sin siste grand plan på en så entydig måte at det fremdeles var bare en kristendom da? For det er jo nettopp gruppeskiller denne fragmenteringen lager og de fleste av kristendommens 45 til 75000 sekter krangler jo så busta fyker... Og med hensyn til ærlighet så er det ikke ærligheten i religiøs tro jeg angriper, jeg angriper ærligheten i å feie vekk alle andre guder når den siste guden man blir sittende å tro på ikke har et bedre grunnlag enn de gudene man feide vekk, og det gjør man jo IKKE på et ærlig grunnlag, for da baserer man seg ikke på ærlighet, men det motsatte, samme om du tror aldri så ærlig på det man tror på... Skal man tro på en gud så må man være uærlig nok, eller ignorant nok, til å hoppe over en del logiske sluttninger og annet som for en ærlig skeptiker ville vært umulig å passere og fremdeles kunne kalle seg ærlig... Men det er liksom ikke så nøye at det å tro er en øvelse i kognitiv dissonans og confirmation bias. Men for all del, tro i vei du. Håper bare du ser lyset en dag og kommer deg ut av tankefengslet, det er først da du er et fritt menneske!! 1 Lenke til kommentar
limahc Skrevet 23. august 2013 Del Skrevet 23. august 2013 ..de fleste av kristendommens 45 til 75000 sekter krangler jo så busta fyker... Lenke til kommentar
RWS Skrevet 23. august 2013 Del Skrevet 23. august 2013 Bare å ta en tur inn på verdidebatt det, så ser du fort at alle de som i utgangs punktet tror på den samme boken ikke gjør det allikevel, grunnet komma feil, trykk på feil bokstav eller whatnot de ikke krangler om... Merkelig egentlig at de samme hele tiden hevder at det er 2 milliarder kristne som alle tror på det samme, når de i bunn og grunn ikke gjør det... 2 Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 23. august 2013 Del Skrevet 23. august 2013 (endret) men det er ikke jobben til en mod, jobben er å beskytte de som blir fornærmet uansett om de er religiøs eller ikke, og så lenge de ikke begynte først Nei, jobben til en moderator er ikke å beskytte de som blir fornærmet, vi har retningslinjer vi følger for å beskytte brukere fra personangrep, men hvis vi skulle brutt inn hver gang noen hadde blitt fornærmet fordi andre har sterke meninger om deres egne meninger så hadde det fort blitt tomt på forumet. Vi har litt takhøyde her og i en slik debatt blir det sterke meninger, ja, noe er litt på kanten, men det er ikke direkte personangrep, og da lar vi det stå. Jeg fjernet forøvrig 4 innlegg her som gikk på modereringsdebatten, den skal som påpekt i retningslinjene ikke taes i trådene. Kommentarer taes som vanlig på PM. Endret 23. august 2013 av Rampage 1 Lenke til kommentar
limahc Skrevet 23. august 2013 Del Skrevet 23. august 2013 Bare å ta en tur inn på verdidebatt det, så ser du fort at alle de som i utgangs punktet tror på den samme boken ikke gjør det allikevel, grunnet komma feil, trykk på feil bokstav eller whatnot de ikke krangler om... Merkelig egentlig at de samme hele tiden hevder at det er 2 milliarder kristne som alle tror på det samme, når de i bunn og grunn ikke gjør det... Hvorfor er det så mange grener i Arbeiderpartiet? De har ho fylkeslag både i øst og vest, til og med ungdomspartier med fylkeslag igjen. Og hvorfor krangler de så busta fyker internt, tror de ikke på demokratiet og sosialismen? 1 Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 24. august 2013 Del Skrevet 24. august 2013 Hvorfor er det så mange grener i Arbeiderpartiet? De har ho fylkeslag både i øst og vest, til og med ungdomspartier med fylkeslag igjen. Og hvorfor krangler de så busta fyker internt, tror de ikke på demokratiet og sosialismen? Fordi det ikke finnes en universal politikk. 2 Lenke til kommentar
BmOnline Skrevet 26. august 2013 Del Skrevet 26. august 2013 (endret) Fordi det ikke finnes en universal politikk. Ja, se det, se det Abigor. Der satte du virkelig spikeren i kista til AP, SV og globalistene som vil tre det BABELSKE TÅRN nedover hodene på oss alle sammen. Tenk det, tenk det. Det er hva Satan vil gjøre. Jusst precis! Og Herren endret deres tungemål, slik at de ikke skjønte hverandre, og spredte dem over all jorden slik at de i sine respektive nasjoner kunne søke Gud i fred. Og nå ser dere de gale globalistene som ikke vet sitt eget beste. Alle bord er fulle av spy, står det skrevet. Matt 24.24. Se opp for falske forkynnere som skal stå frem og gjøre under. Hvor finner vi dem i dag? Jo, hos Pinsevennene finnes de, de er lunkne og har et skinn av gudsfrykt, men fornekter Guds Kraft. Back to basic Abigor, om du vil eller ikke. Det kommer til å skje, som i Himmelen og på Jorden, Amen! Til de av dere som ikke har lest det ennå, her kan dere lese om da Satan brølte av angst i Lofoten: http://bmonline.no/forum/viewtopic.php?f=1&t=129 BmOnline Endret 26. august 2013 av BmOnline 1 Lenke til kommentar
BmOnline Skrevet 26. august 2013 Del Skrevet 26. august 2013 (endret) Bare å ta en tur inn på verdidebatt det, så ser du fort at alle de som i utgangs punktet tror på den samme boken ikke gjør det allikevel, grunnet komma feil, trykk på feil bokstav eller whatnot de ikke krangler om... Merkelig egentlig at de samme hele tiden hevder at det er 2 milliarder kristne som alle tror på det samme, når de i bunn og grunn ikke gjør det... Som så mange ganger tidligere RWS, det er IKKE alle som sier Herre som tror. Sier Bibelen. Og i Matt. 24,24 står det skrevet et alvorsord om dette. Hvem kan skille dem fra hverandre? Jo, de troende i Kristus Jesus vet hvem som er Herrens Lam. Herren vår Gud sier, MINE FÅR HØRER MIN RØST, og andre vil de ikke lytte til. Det er årsaken RWS, at såå mange forskjellige påstår at de tror, mens de egentlig IKKE gjør det. Da blir det liksom mye forskjellig, vettu. Men det er bare de som tror i sitt hjerte at Jesus er Guds Sønn og at Han stod opp fra de døde, og at Han reiste opp døde, og at Han er den samme i går, i dag, ja til Evig tid den samme. Amen! Slik henger dette sammen, 3 forskjellige sorter. DEM som tror. DEM som IKKE tror, og DEM som sier at dem tror, men ikke gjør det. Vennligst BmOnline Endret 26. august 2013 av BmOnline 1 Lenke til kommentar
RWS Skrevet 26. august 2013 Del Skrevet 26. august 2013 Hørt den før, og det er alltid den som sier at andre ikke tror på det riktige som har den "rette" troen... Hvordan måler man dette? Svar, det går ikke, for ALLE kan si at de har jesus i hjertet eller whatever og ALLE kaller seg like retttroende.. Og hvem er du som dømmer andre egentlig? Kristendommen har et kjempeproblem her med sin enorme fragmentasjon der samtelige tror de er de som har den "rette" troen... Men klart, det er så mye enklere å bortforklare det hele med at alle andre enn seg selv og den sekten man tilhører i den kristne tros jungel har feil tro... Men som sagt, har hørt dette før og det var ingen god forklaring da heller... Spørsmålet står fremdeles for hvordan den kristne guden klarte å være så tåkete når han fikk skrevet ned sin "grand plan" at det har endt i 45-75 000 grener av den samme boka... Den guden må jo være steindum om han hadde fantes spør du meg ihvertfall.. 1 Lenke til kommentar
BmOnline Skrevet 26. august 2013 Del Skrevet 26. august 2013 (endret) Hørt den før, og det er alltid den som sier at andre ikke tror på det riktige som har den "rette" troen... Hvordan måler man dette? Svar, det går ikke, for ALLE kan si at de har jesus i hjertet eller whatever og ALLE kaller seg like retttroende.. Og hvem er du som dømmer andre egentlig? Kristendommen har et kjempeproblem her med sin enorme fragmentasjon der samtelige tror de er de som har den "rette" troen... Men klart, det er så mye enklere å bortforklare det hele med at alle andre enn seg selv og den sekten man tilhører i den kristne tros jungel har feil tro... Men som sagt, har hørt dette før og det var ingen god forklaring da heller... Spørsmålet står fremdeles for hvordan den kristne guden klarte å være så tåkete når han fikk skrevet ned sin "grand plan" at det har endt i 45-75 000 grener av den samme boka... Den guden må jo være steindum om han hadde fantes spør du meg ihvertfall.. Et svar er da bedre enn ingen svar RWS. Når en som vandrer i vantro ikke ser noe som helst, så er det pga vantroen. Og at du ikke tror, det gjør at du ikke ser, eller forstår akkurat nu. Jeg kan si det, fordi jeg har også vært der. Han så oss i mors liv og kjente oss ved navn allerede før jordens grunnvoll ble lagt. Står det skrevet. Og når du henvender deg slik du gjør overfor en Kristen, så er det slik at jeg skjønner det- og jeg vil ikke være ufin mot deg eller andre som ikke tror. At du gjør mindre pene ting, det skjønner jeg. Men jeg tar ikke anstøt av slike døde ting. Og så skriver du nesten i hvert eneste innlegg at jeg dømmer og styrer. Men det er jo rart at du mener det som ikke tror? Så du sitter og småkoser deg med å lire av deg kunnskaper om død og fordervelse. Men det har ingen betydning det du skriver. Det er dødt, helt uten substans eller mening. Jeg siterer fra Bibelen når jeg skal vise til "ting og tang", det er med andre ord ikke jeg, men det e r Guds Ord som sier dette og hint om kirkesystemene osv. Men siden du ikke tror, ei heller leser innleggene mine for å se hva som virkelig står i Bibelsitatene, hvordan kan du da sitte å si at jeg eller andre troende dømmer de troende? Jeg har svaret til deg på det. Det kommer av at du ikke kjenner sannheten. Du vandrer i et mørke under verdensordningen, derfor ser du ikke dette. Herren sier altså at den som elsker verden, har ikke Gud i sitt hjerte. Så ja, det er et stort ansvar å skrive om Guds Ord, kontra å dømme andre. Du ser, Jesus gjorde det samme, Han refset og irettesatte- slik jeg også gjør- men vi dømmer ingen. Jesus sa til og med at du får tilgivelse for å spotte MEG, men hvis du spotter DEN HELLIGE ÅND, så vil det ikke bli tilgitt hverken her, eller i den kommende verden. Dette var bare en liten bit av Bibelens hemmeligheter, og siden du tar det i din munn, så skal du få smake rikelig på det. Nå må du ta dette vers i øyensyn, så du blir opplyst RWS, om dette som du her hevder.. når du skriver Kristendommen har et kjempeproblem her med sin enorme fragmentasjon der samtelige tror de er de som har den "rette" troen... Men klart, det er så mye enklere å bortforklare det hele med at alle andre enn seg selv og den sekten man tilhører i den kristne tros jungel har feil tro. Ser du hva du skriver? Kristendommen... ser du? Kristendommen har INTET med det å gjøre. Det er MENNESKENE, RWS. -ikke ta munnen så full RWS. Og videre bortforklare, host- hark- kremt osv... Hva er det som bortforklares? Jeg har nøyaktig vist deg det versj som forteller at SLIK skulle det bli. Grunn litt på den. Matteus 15,9, sier akkurat dette jeg har vist til, nemlig at de følger MENNESKE ritualer i stedet for Guds Ord. Der har du det. Sektene som du kaller de eller tradisjonene og organiserte kirker. Det står allerede skrevet ned i Bibelen at det ER slik i dag, i endetiden. Nå har du fått en korreks på akkurat det punktet fra Bibelen. Sjekk alltid i skriften om det er noe du lurer på. Stemmer det IKKE med skriften, da kan du synge ut, ikke før. Siden du elsker å diskutere kristendom, så må du også lese i Bibelen for å kunne svare rett for deg. Nå ser du plutselig at Kristendommen overhodet ikke har noe kjempeproblem, men det har alle de vantro menneskene. En kristen er alltid langmodig og kjærlig i sin omgang med andre. Og nei, Gud er ikke steindum, nix. Han visste at djevelen kunne Bibelen på rams, men djevelen har ikke Del i de Himmelske goder, jfr Den Hellige Ånd- derfor vet vi når djevelen er på banen. Dette er det Gud som deler ut til HVEM Han vil. Vennligst BmOnline Endret 26. august 2013 av BmOnline 1 Lenke til kommentar
kmatis Skrevet 26. august 2013 Del Skrevet 26. august 2013 (endret) Personlig tror jeg ikke det finnes en mening med livet. På lik linje med et hunde-liv. Den eneste "meningen" vi tror finnes sitter i hode våres, på lik linje med alt annet vi tenker og føler. Jeg tror folk blir skremt av denne tanken. Derfor søker de til religion, for å få lagt fram en tankegang og et regelsett å følge og støtte seg på. Da kan de lene seg tilbake og tenke. "Okay, er det sånn det er, da slipper jeg fundere mer på den saken." Det å ikke trenge noen form for falsk forklaring å støtte seg på, er å være psykisk sterk. En slags luksus. Det er å være en realist og vite at livet byr på det man selv realiserer. Når det kommer til organisert religion har jeg intet til overs. De står for så mye ekstremisme, ignoranse, homofobi og drap, at jeg syntes de som tenker på å følge disse slaveholderne burde innse at tryggheten religionen gir dem, kommer med en fryktelig pris. Endret 26. august 2013 av kmatis Lenke til kommentar
RWS Skrevet 27. august 2013 Del Skrevet 27. august 2013 Jeg siterer fra Bibelen når jeg skal vise til "ting og tang", det er med andre ord ikke jeg, men det e r Guds Ord som sier dette BmOnline He he, du er meg en fin en... Guds ord faktisk... og hvor får bibelen noen autoritet til å si at dette er noen form for sannhet? Hvor er bevisene på at dette faktisk er noe gud har sagt? Ikke si bibelen er du snill, den slags sirkel argumentasjon holder vi oss for god til... For like lite som muhammedanerne har bevis for sin gud, eller noen av de andre gude troende, kan heller ikke du hoste opp bevis... Alt går på "Det står skrevet i bibelen!", men det er verdiløst da det ikke kan bevises... Ikke at du bryr deg om bevis, men for alle oss andre er dette bare ord på et papir og har ingen verdi utover det... 3 Lenke til kommentar
BmOnline Skrevet 27. august 2013 Del Skrevet 27. august 2013 (endret) He he, du er meg en fin en... Guds ord faktisk... og hvor får bibelen noen autoritet til å si at dette er noen form for sannhet? Hvor er bevisene på at dette faktisk er noe gud har sagt? Ikke si bibelen er du snill, den slags sirkel argumentasjon holder vi oss for god til... For like lite som muhammedanerne har bevis for sin gud, eller noen av de andre gude troende, kan heller ikke du hoste opp bevis... Alt går på "Det står skrevet i bibelen!", men det er verdiløst da det ikke kan bevises... Ikke at du bryr deg om bevis, men for alle oss andre er dette bare ord på et papir og har ingen verdi utover det... Nei, RWS- dette er å tro på det som man ikke kan se med egne øine. Og det som er enda mer interessant, jo- om der stod opp 10 døde rett foran nesa di, så ville du fortsatt ikke tro det. Slik henger det sammen. Det er å tro på noe man ikke kan se, men vi har andre sanser. Og det er den telefonlinja som ikke koster penger. Og hvem som helst kan lese i Bibelen og faktisk finne ut at ting som er skrevet der har skjedd nøyaktig. Noas ark etter vannflommen er da funnet. Noa bygde arken ved tro, tenk det, RWS- de andre stod og lo av han. Og når vannet steg, så banket de på, men Noa fikk beskjed om IKKE å åpne døren, det var sjefen, Herren som gav beskjed. Likeså vår stamfar Abraham trodde. Han fikk løftet av Herren. Han skulle bli stamfar til flere enn øiet kunne telle. Kriger som skulle skje er beskrevet. De forskjellige kirkealdrene er beskrevet. Nå er vi i den siste kirkealder, i Åp 3,14. Til Kirkene i Laodikea. Nå venter vi bare på at Antikrist skal vise seg nede i stolen, du vet der krigen aldri opphører. Og husk, Israel er det Himmelske, alle dem som tror. Så bare det burde få noen og enhver til å bli meget interessert. Du nevner en yngre tradisjon, muhammedanere. Den er skrevet av den sorte paven, koranen. (Vatikanet) Som jeg var inne på litt tidligere, Bibelen er skrevet på en slik måte at Djevelen ikke skal kopiere og bruke den. Derfor er det at Den Hellige Ånd forteller nøyaktig hva det står skrevet. Og når mange kjødelige gjetter, så får du mye menneskedogmer, ja du har nevnt dem flere ganger. De skriver og skriver, så busta føyk skrev du. Og det står skrevet, Bokstaven slår ihjel og Ånden gjør levende. Hva tror du det betyr, RwS? Og det er akkurat det som skjer, når man ikke tror, så lager man seg noe eget å tro på. Slik er det satan gjør. Han kan ikke annet, . Og det står veldig klart skrevet hva vi IKKE skal ligne på, nemlig Kain. Han som drepte sin bror, Abel- fordi han var ond. Kain er av den onde, djevelen. Og da vet vi straks mer. Djvelens barn er ikke Guds barn. Alt som foregår på jorden er av djevelen. Intellekt, utdannelser, oppfinnelser, funderinger, sinne, hat, misunnelse, kveruleringer, resoneringer, sykdommer, sex, strid osv osv. Men så lenge man ikke kan sette seg ned å si at Her er det noe som har gått meg hus forbi, ser du? Jusst det. Han har nåde med oss svake, og Han vil at vi skal komme til Ham, derfor den frie vilje. Å drikke whisky hver dag er ingen fest. Det blir du ødelagt av. Å ta narkotika er ingen fest, det blir du ødelagt av. Bli heller full av DEN Hellige Ånd, RWS og få det nye Livet, Amen! Bestefaren din var borti det. Du ser at under verden lever vi i akkurat den, fordi vi ikke forstår bedre. Det er akkurat slik vi er. Vi vet ikke vårt eget beste. Vi går i et mørke kan du si. Det er naturen, slik den er. Og så lenge intet forstyrrer naturen, så er alt vel, men så kom djevelen inn og da begynte bråket. Det er hva du ser med dine egne øine i dag, men ennå skjønner mange ikke hvorfor vi skal bli skutt på, og hvorfor vi skal plages hver eneste dag? Det kommer av nettopp den figuren, djevelen. Nå begynner vi å komme inn i sevjen, essensen, RWS. Det er som et lite hvetekorn, som må ha beskyttelse og lys for å vokse- for så å modnes til fullkommen hvete. Et lite bilde av hva som skjedde etter møtet i Nikea år 325 e kr, jo de høye herrer ville at alle som var kristne måtte være medlemmer i Den katolske kirke, tenk det. Men få vet at Den katolske kirke har sitt utspring fra pinsevenner. Men det som skjedde i Nikea egentlig, jo det var at Djevelen kom inn i Den katolske Kirke (DKK). Og da gikk Den Hellige Ånd ut av disse menighetene, hvor Satan slapp inn. Hveten gikk i jorden, Rws. Det er nøyaktig hva som skjedde. Det ble et mørke. Men det skal bli lys. Du vet satan er veldig flink til å maskere. Nesten på Ordet, men IKKE Guds Ord. Der har du etterlikningen som har skjedd i alle epokene frem til i dag. NÅ har HVETEN kommet opp av jorden.(ca 1950) Så forfulgte DKK alle kristne og idet ca 70 millioner kristne drept, fordi de nektet å bli katolikker. De visste i sitt hjerte at satan stod bak DKK. Så der har du verdens mørke RWS. Her er en beskrivelse av det å bli en troende, for så å vokse i Ordet. Man blir som et barn for å se Guds Rike. Vi må legge av oss satans laster. Her er det som skal til. Vi vet innerst inne at det er hva som må til. Ydmykhet er en del av det. Tenk, Han døde for oss- da er det ikke så vanskelig å skjønne at Hans kjærlighet for oss alle sammen, burde gjøre oss veldig, veldig glade, fordi Han kjøpte oss fri fra døden, ved Sin Sønn. Slik tapte Djevelen kampen, det skjedde på korset. Og i kraften fra det, er det at VI alle er oppreist til Evig Liv ved tro på dette Guds vidunder. Det er kraften fra Golgata vi taler om. Det er manifestasjonen av Den Hellige Ånd, vi taler om, som alle de troende får del i fra Herren. Og Herren lovte oss det. Han gav oss det løftet, På den ytterste dag skal Jeg reise dere opp til Evig Liv, Amen! Livet i Kristus Jesus er som følger, RWS. Det står skrevet: Disse tegn skal følge dem som tror: Markus 16 kap vers 17: 17 Og disse tegnene skal følge dem som tror: I mitt navn skal de drive ut onde ånder, de skal tale nye tungemål, 18 og de skal ta slanger i hendene. Om de drikker dødelig gift, skal det ikke skade dem, og når de legger hendene på syke, skal de bli friske.» Dette er kraften fra Golgata, Rws. Han er den samme i går, i dag, ja til Evig tid den samme. Mens organisasjonene, kirkene, sektene- Rws, de sier at det var før..ser du...de tror ikke. Dette er advarselen til disse, og til de troende som står skrevet i Matt 24.24. BmOnline ps: De som ønsker å lese om Evas fall i Edens Have: Det var ikke epler, men sex som tok mennesket ut av Haven, dvs Hor: http://bmonline.no/forum/viewtopic.php?f=1&t=99 Endret 27. august 2013 av BmOnline 1 Lenke til kommentar
RWS Skrevet 28. august 2013 Del Skrevet 28. august 2013 Nei, RWS- dette er å tro på det som man ikke kan se med egne øine. Og det som er enda mer interessant, jo- om der stod opp 10 døde rett foran nesa di, så ville du fortsatt ikke tro det. Dette er jo ynglings unnskyldningen til religiøse, at de som ikke tror på påstandene de selv tror på ville fornektet alt for de tror de selv ikke gjør det, de tror de selv er åpne for alt... Men her tar de religiøse feil, for skal man kalles skeptiker så MÅ man være nettopp åpen og ærlig, man kan ikke stenge noe ute, og er totalt åpen for å endre mening når FAKTA tilsier det, i motsettning til religiøse, som jo har sine "sannheter" de etter fattig evne forsøker å få til å passe inn i verden... Så hadde det stått ti døde jeg kjente foran meg så ville ikke min første innskytelse være å TRO noe som helst, og deretter kastet meg ned på bakken og prist en eller annen "herre", men gjort hva jeg kunne for å sjekket det opp og finne beviser for at de ti faktisk var døde, jeg ville sjekket opp om hjernen min ikke spilte meg et puss pga noen løsemidler etc, at jeg ikke drømte og jeg ville tatt bilde av dem for å ha i det minste et bevis på hva jeg hadde sett. Jeg kommer nok aldri til å underlegge meg ren tro nei, men møte hverdagen med et åpent sinn og la fakta styre mine meninger. Det kan ikke du BMonline, for du har dine oppleste og vedtatte sannheter (som røret du skrev under det jeg har sitert fra deg) og TROR det er den eneste sannheten her i livet, uten å hverken ha evne til, eller vilje til, å ta til deg noe nytt. Du er blindet i din tro du så du er vel mer eller mindre det du påstår jeg er, forledet til å tro KUN på den ene tingen og forkaste alt annet som strider mot din overbevisning. For jeg ville ikke trodd noe som helst om ti døde jeg kjente hadde stått foran meg, jeg vil ha beviser jeg og det får man ikke ved blind tro. Man får kun blind tro! 2 Lenke til kommentar
LiamH Skrevet 28. august 2013 Del Skrevet 28. august 2013 (endret) Og hvem som helst kan lese i Bibelen og faktisk finne ut at ting som er skrevet der har skjedd nøyaktig. Noas ark etter vannflommen er da funnet. Unnskyld, men denne uttalelsen kan jeg bare ikke la gå ubemerket hen. Hvilken sekt er det som leverer deg disse "sannhetene"? Det er så mye vranglære og svada i dine innlegg at det er til å bli uvel av. Det går ikke ann å diskutere verken mot eller med slike absurde løgner. Hadde de funnet Noah's ark ville det stått oppslag i hvert eneste media-organ på planeten, ikke bare på ekstreme og useriøse nettsider for fundamentalister. Det dukker med jevne mellomrom opp en og annen religiøs "eventyrer" som påstår at den nå er funnet, men gang på gang viser det seg å være feil. Noah's ark er en myte-fortelling. En barne-historie, i beste fall. Enhver voksen person vet og skjønner at denne historien ikke henger på greip overhodet. Hvis du ønsker kan du få de logiske bristene i denne historien servert i en liste, men noe sier meg at du lukker øynene for slik informasjon. Logiske resonnement er jo "djevelens verk" uansett, så det er vel best å være ukritisk og heller svelge ned alt slikt tull uten å blunke? Det å tenke selv er tydeligvis ikke tillatt i din verden. Jeg kunne plukket resten av innlegget ditt i fillebiter, men denne ene uttalelsen holder i massevis for å vise hvor mye tull du formidler og hvilke "fakta" du bygger din tro og din forkynning på. Ps: Du trenger forresten ikke skrive at du ikke er noen tilhenger av intellekt, utdannelser, oppfinnelser, funderinger, resoneringer etc. Det lyser allerede lang vei i dine innlegg... Endret 28. august 2013 av LiamH Lenke til kommentar
Gjest bruker-45896 Skrevet 28. august 2013 Del Skrevet 28. august 2013 Litt offtopic kanskje, men allikevel relevant nok syns jeg. Man ser jo at mange bruker innholdet i bibelen; også historien om noah og floden, som en grunn for at de er kristne.Så, her er en liten dokumentar fra noen år tilbake om noen forskere som undersøker om "syndefloden" kan ha funnet sted i svartehavet samtidig som forrige istid opphørte.http://www.youtube.com/watch?v=VK0SeZ4bp5U Lenke til kommentar
LiamH Skrevet 28. august 2013 Del Skrevet 28. august 2013 (endret) Litt offtopic kanskje, men allikevel relevant nok syns jeg. Man ser jo at mange bruker innholdet i bibelen; også historien om noah og floden, som en grunn for at de er kristne. Så, her er en liten dokumentar fra noen år tilbake om noen forskere som undersøker om "syndefloden" kan ha funnet sted i svartehavet samtidig som forrige istid opphørte. http://www.youtube.com/watch?v=VK0SeZ4bp5U Utdannelse og resonnering er visst djevelens verk ifølge minst en av våre fundamentalister her inne, så da nytter det lite å henvise til vitenskap og fakta-kunnskap. Står det derimot i en gammel og selvmotsigende bok, så er det selvfølgelig et udiskuterbart faktum. Det krever dog intellekt å se denne enorme logiske bristen, men siden intellekt også skal være djevelens verk og dermed en uting, så er det dessverre ganske tanketomme dialoger man begir seg inn på med disse menneskene. De dyrker tydeligvis det ukritiske og kunnskapsløse for alt det er verdt (noe som er avgjørende for å fungere som fundamentalist). De legger heller ikke en gang skjul på det, mens de venter på verdens undergang der flertallet av oss skal dø slik at de selv skal oppnå sine angstfylte og desillusjonerte visjoner om egen storhet. De skryter faktisk uhemmet av det. Hva skal man si til noe slikt? Er det egentlig noe man kan si? Endret 28. august 2013 av LiamH 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå