BmOnline Skrevet 26. juli 2013 Del Skrevet 26. juli 2013 Du er flink til å vekke hatet i meg. Jeg vil heller dø enn å bøye meg for din avgud. Det er bare din egen selvoppdrift, intellekt og selvhevdelse av mørket som lever i full blomst, uten at du er villig til å innse det- og det er helt normalt i denne døde verden. Her er noen gode ord om den Hellige skrift, og bare glem MIN person i dine utsagn. Det har jeg like lite å gjøre med som deg Troens vitnesbyrd. Heb 10:19,20,21,22,23 Heb 11. Viser oss at tro bevirker til bevis. Derav har vi ordtaket, tro kan flytte fjell. Merk dere venner, å ha langmodighet, kjærlighet, fred i sitt hjerte- er Åndens frukter dvs slik kan vi skjeldne hvem det er vi har med å gjøre, dvs en kristen eller en vantro. Videre snakker mange om det å være religiøs- som en kristen. Men det er feil. Kain som drepte sin bror- Abel, var meget religiøs, men ikke kristen. Du vet man kan tro, men er fortsatt ikke kristen, akkurat som Kain. Kain ble misunnelig på Abel, fordi Abel behaget Herren med sine offer, fordi Abel ved åpenbaringer visste at det måtte ofres blod. Kain hadde ikke åpenbaringen fra Gud. Og Kain ofret frukt. Men det var ikke frukt som tok Adam og Eva ut av Edens Have, det var blod, nemlig sex. Nå er det flere villfarelser ute å går i tradisjonene, dvs Pinsevennene, Adventistene, JV osv. Flere har for seg at man skal holde bestemte dager, men det er riv ruskende galt. Det fins ikke i Bibelen. Dvs det var under loven, men loven er ute på dato for dem som tror på Guds Rike. Fordi når du tror på GUD og Sønnen, da har du allerede oppfylt det gamle testamentet. Så derfor snubler de i "søkk og kav". De vet ikke en gang om det, og da snubler de. Så store hemmeligheter er det i Bibelen, at man må studere den, fordi vi tror at det er Liv i den, står det skrevet. Så derfor sier Bibelen at ved å vandre i disse tradisjonene uten å kjenne Jesus, så fører det til død. Ta derfor ikke på deg disse dogmene som tradisjonene er kjente for, jfr tre personer i gud dommen, det å holde lørdager eller søndager- det er menneskeskapt død for deg. Videre barnedåpen til den norske kirke som er et katolsk dødt arvegods. Gå ut av Henne mitt folk sier Herren til advasel. Husk at Herren sier at Gud og Sønnen er EN, ikke tre personer, slik Vatikanet og Pinsevennene m.flere står fast på. Dette er avgudsdyrkeri Jak 2,19. I Hebreerbrevet kan vi lese at å komme inn i hvilen er å få den Hellige Ånd, Amen! Altså intet om å holde bestemte dager, det er avgudsdyrkeri. "Når du hører Hans røst, forherd da ikke ditt hjerte..." Da nytter det ikke å ha drukket alkohol eller tatt rusgifter. Vær edruelig og våk.. Rom 11:29 Her ser dere, gaver og kall er uten omvendelse, derfor kan Satan også få kraft fra Gud til å helbrede. Så en som driver ut onde ånder-trenger slett ikke være noe bevis på å være frelst, eller fått kraft til å helbrede. Det er på fruktene- og kun det du vet hvem du har med å gjøre. Rom 9 og 12. Ikke av menneskers handlinger, men av Ham som kaller. Det er Herren som har makten, æren og kjærligheten til evig tid. Dette er Evangeliet. I Herren Tronens Ambassadør Enhver som tror i sitt hjerte at Jesus er Guds Sønn- er en ekte Ambassadør for Guds Trone! Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 26. juli 2013 Del Skrevet 26. juli 2013 Det sies og skives om så kalte "frukter" ved å gå den samme veien som Buddha gikk, men frukten kommer ikke servert på fat ved å sitte å lese i tipitakaen - veien må erfares og dermed kan man fortelle om man selv har funnet noen frukter. Så det er mange før oss som har sett og høstet frukter, men vi som ikke tør ta den samme sjansen, kan bare sitte her å bable om hvem som tror de har mest vett og oversikt, og så var det livet over ... Lenke til kommentar
Tollari Skrevet 26. juli 2013 Del Skrevet 26. juli 2013 Personlig tror jeg på gjenfødelse, og at våre handlinger i livet vårt avgjør om vi kommer til å bli gjenfødt i et bedre liv, eller i et dårligere liv/helvete. Man skal hjelpe andre og ikke skade dem med vilje unansett om det er fysisk eller verbalt. Om dette gjør meg særlig religiøs aner jeg ikke. Personlig betrakter jeg meg ikke på den måten. Lenke til kommentar
Antatra Skrevet 27. juli 2013 Del Skrevet 27. juli 2013 Har du bevis for denne påståtte "sannheten"? Det var ikke det som var poenget. Poenget var at hvis min sannhet er den faktiske sannhet, så vil ingen av oss til å oppleve om vi tok feil eller hadde rett. Hvis kristendommen er det riktige så vil de troende komme til himmelen og vi andre til helvete. For min egen del synes jeg det er synd at hvis min sannhet er den riktige, så vil ikke de troende få oppleve nederlaget av å ta feil. Mens hvis de troende har rett så får de oppleve dette. Dette gjør det vel enklere å tro, enn det er å ikke tro. Joda, Antara- det er da noe å anta at andre kan ha feil. Men det er noe som sier meg at Bibelens tekst som mange millioner har lest i, er verdens mest leste bok- og den er skrevet på flere språk enn noen andre bøker. Følgelig er det noe med Bibler og Kristendom. Det har mao intet med paver og biskoper å gjøre. Men det er en meget personlig erfaring. Det er ingen grunn til å ta frem sverdet eller ukvemsord, det fører ikke noe godt med slikt-. Kristendom er kjærlighet. Og den kjærligheten har intet med den jordiske falske kjærlighet å gjøre. Mvh Tronens Ambassadør Det var ikke meningen at det skulle være ukvemsord, men bare en observasjon. At bibelen er lest av mange og utgitt i flere språk sier egentlig ikke mer enn akkurat det. Jeg forstår at de fleste kristne mener deres religion handler om kjærlighet og menneskever. Likevel er vanskelig å forene dette med mange av de kristnes syn på homofile og andre. Så er det heller ikke til å legge under en stol at religion generelt har vært brukt til å rettferdigjøre grusome handlinger. 1 Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 27. juli 2013 Del Skrevet 27. juli 2013 Merk deg Abigor, det er IKKE av Mennesker, men Han som kaller at ting skjer. At du synes at dette er hat, viser jo at du bor i mørket og ikke kjenner til sannhetens vei. All php, visdom, proffessorer, diplomer og ressonering, utdannelser og spekulasjoner er av satan. Jeg vet hvaslags fundamentalist du er. All data- og kommunikasjonsteknologi er en direkte følge av det du kaller satan. At du da sitter foran en pc koblet til internett og fordømmer utdanning som det verst tenkelige er nøyaktig det samme som "å skyte seg i foten gjentatte ganger" som noen andre uttrykte det. 2 Lenke til kommentar
BmOnline Skrevet 28. juli 2013 Del Skrevet 28. juli 2013 (endret) Det var ikke det som var poenget. Poenget var at hvis min sannhet er den faktiske sannhet, så vil ingen av oss til å oppleve om vi tok feil eller hadde rett. Hvis kristendommen er det riktige så vil de troende komme til himmelen og vi andre til helvete. For min egen del synes jeg det er synd at hvis min sannhet er den riktige, så vil ikke de troende få oppleve nederlaget av å ta feil. Mens hvis de troende har rett så får de oppleve dette. Dette gjør det vel enklere å tro, enn det er å ikke tro. Det var ikke meningen at det skulle være ukvemsord, men bare en observasjon. At bibelen er lest av mange og utgitt i flere språk sier egentlig ikke mer enn akkurat det. Jeg forstår at de fleste kristne mener deres religion handler om kjærlighet og menneskever. Likevel er vanskelig å forene dette med mange av de kristnes syn på homofile og andre. Så er det heller ikke til å legge under en stol at religion generelt har vært brukt til å rettferdigjøre grusome handlinger. Men du må ikke ta menneske skapte dogmer, slik paven, og systemene har laget seg for å få makt over de. Det er ikke Faderens vilje som har skjedd, men fandens vilje. Videre er hver enkelt av oss dyrbare. At du trekker inn homser er enda en gang å si, det er heller ikke Faderens vilje. Hvem skal dømme tror du? Tronens Ambassadør Edit: Jeg har ikke ment at du brukte ukvemsord, jeg bare nevner at det ikke fører fram i denne sammenheng. Det er kjærlighet, kjærlighet og atter kjærlighet. Ubegrenset. Tilgi dine fiender og dine synder skal også bli forlatt. Men fastholder du de, så vil dine synder også stå fast for dommen. Herren kjenner hvert et hjerte og tankenes råd, intet er skult for Hans øine. Endret 28. juli 2013 av BmOnline Lenke til kommentar
BmOnline Skrevet 28. juli 2013 Del Skrevet 28. juli 2013 (endret) Jeg vet hvaslags fundamentalist du er. All data- og kommunikasjonsteknologi er en direkte følge av det du kaller satan. At du da sitter foran en pc koblet til internett og fordømmer utdanning som det verst tenkelige er nøyaktig det samme som "å skyte seg i foten gjentatte ganger" som noen andre uttrykte det. Igjen Abigor- du har ikke de rette forutsetningene ennå til å uttale deg. DU ser at vi alle lever under satan her vi er nå. Kanskje du skjønner mer ved å sette deg ned en stille stund og studere Guds Ord, og legge bort dogmene og det som kirkene har gjort, gjør? Du er forutinntatt om det som fins her. Men det er av satan. Det er slik det er. Her kan du vennligst få lese litt om dette: Det er tro og bare det som gjelder: http://bmonline.no/f...hp?f=100&t=1784 Tronens Ambassadør Satan er årsaken til at vi må bli født påny. Men det er et fritt valg ved at man tror, uten at en har hårde bevis. Men troen er slik at den befester seg i ditt hjerte. Du kan si det slik, hebreerbarna trodde at Gud kunne stoppe Løvens gap. De trodde at Gud kunne slukke brann. De trodde i sine hjerter. Så var det at en som hadde denne troen, at de andre ble misunnelige på ham og dermed kastet de ham i fengsel. Men Gud hentet ham ut igjen. (Peter) Paulus sa idet han skulle dø, død hvor er din brodd? Grav, hvor er din seier? Fordi Han trodde på at Gud ville holde sitt Løfte, nemlig at Han forble i Ham i alle dager ja endog inn i døden, og skal således reise ham opp på den siste dag. (Ved den Hellige Ånd) Vi har alle en livsens ånd i oss. Den ser du ikke, fordi den er dekket av kjøttet vi er i. Hvis denne ånden som er av verden ikke blir byttet ut med Den Hellige Ånd ved tro, så vil vi ikke få ta del i det Hellige Livet i Kristus Jesus. Det nye livet mottar vi ved å bli døpt på ny, ved Tro. Endret 29. juli 2013 av BmOnline Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 28. juli 2013 Del Skrevet 28. juli 2013 Jeg er ateist fordi jeg ærlig med meg selv, fordi jeg tenker rasjonellt, og fordi jeg er fornuftig. Og svært svært få religioner kommer overens med dette. De abrahamiske spesielt da jeg allerede som 10åring skjønnte at dette med bibelen og det som sto der var bare bambus.... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 29. juli 2013 Del Skrevet 29. juli 2013 Moderatormelding Det florerer med personangrep i denne tråden. Tråden stenges for en gjennomgang! Lenke til kommentar
r2d290 Skrevet 29. juli 2013 Del Skrevet 29. juli 2013 Moderatormelding Åpnes igjen etter opprydding.Prøv å unngå videre personangrep, og ikke svar på dem hvis de kommer. Forumet har en rapporteringsfunksjon som dere oppfordres til å benytte. Mvh. r2d290-Moderator 1 Lenke til kommentar
BmOnline Skrevet 29. juli 2013 Del Skrevet 29. juli 2013 (endret) Jeg er ateist fordi jeg ærlig med meg selv, fordi jeg tenker rasjonellt, og fordi jeg er fornuftig. Og svært svært få religioner kommer overens med dette. De abrahamiske spesielt da jeg allerede som 10åring skjønnte at dette med bibelen og det som sto der var bare bambus.... Du skriver: "De abrahamiske spesielt da jeg allerede som 10åring skjønnte at dette med bibelen og det som sto der var bare bambus...." 1. Dette har intet med rasjonell intellekt å gjøre, eller på hvor mange bevis du som 5-10 år tror du klarer å produsere. Neida- Herren er Skaperen bak universet, 2. Han kjenner til hver maur og flue og hver eneste pjokk og pike som er blitt født. Han vet alle tankene til enhver av oss- og det er Han som gjør slik at du klarte å finne ut så mye som 10- åring. 3. Men det er alltid slik at barn er noen som trenger til melk, dvs bli opplært av sine foreldre om hva som er rett og galt. Derfor sier også Herrens Ord at de som skal lære om Bibelen, også må ha denne rette undervisning. Nå kan vi starte med å spørre, hva er rett undervisning, Zepticon? Tror du Herren mener at små barn skal studere i Bibelen? Her er svaret NEI. Men voksne må bli som barn for å få opplæring i skriften. Hva betyr det, Zepticon? Tronens Ambassadør I Herren Endret 29. juli 2013 av BmOnline Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 29. juli 2013 Del Skrevet 29. juli 2013 (endret) 1. Dette har intet med rasjonell intellekt å gjøre, eller på hvor mange bevis du som 5-10 år tror du klarer å produsere. Neida- Herren er Skaperen bak universet Sier hvem? 2. Han kjenner til hver maur og flue og hver eneste pjokk og pike som er blitt født. Han vet alle tankene til enhver av oss- og det er Han som gjør slik at du klarte å finne ut så mye som 10- åring. Jeg trodde vi hadde fri vilje? 3. Men det er alltid slik at barn er noen som trenger til melk, dvs bli opplært av sine foreldre om hva som er rett og galt. Relevant fordi? Derfor sier også Herrens Ord at de som skal lære om Bibelen, også må ha denne rette undervisning. Nå kan vi starte med å spørre, hva er rett undervisning, Zepticon? Mener du undervisning, eller indoktrinering? Grunnen til at "gud" fremdeles er et tema er på grunn av indoktirnering, ikke undervisning og oppfordring til å tenke selv. Tror du Herren mener at små barn skal studere i Bibelen? Her er svaret NEI. Hvorfor ikke? Bilebel er da guds ord. Det brude da være like tilgjengelig for barn som for voksne. En almektig gud burde da klare å formulere seg på en måte som selv barn kan forså, ellers er han ikke mye tess? Men voksne må bli som barn for å få opplæring i skriften. Hva betyr det, Zepticon? De må du ikke spærre meg om. Det er så mange kaudervelske tolkninger av bibelen for å få den til å henge på greip ad den gir overhode ingen mening. Tronens AmbassadørI Herren lol Endret 29. juli 2013 av Zepticon Lenke til kommentar
BmOnline Skrevet 29. juli 2013 Del Skrevet 29. juli 2013 (endret) Sier hvem? Jeg trodde vi hadde fri vilje? Relevant fordi? Mener du undervisning, eller indoktrinering? Grunnen til at "gud" fremdeles er et tema er på grunn av indoktirnering, ikke undervisning og oppfordring til å tenke selv. Hvorfor ikke? Bilebel er da guds ord. Det brude da være like tilgjengelig for barn som for voksne. En almektig gud burde da klare å formulere seg på en måte som selv barn kan forså, ellers er han ikke mye tess? De må du ikke spærre meg om. Det er så mange kaudervelske tolkninger av bibelen for å få den til å henge på greip ad den gir overhode ingen mening. lol Sier hvem? Du vet sikkert hvem som sier det, men utelukker det, fordi du tror at det du har funnet ut er rett. Som 10 åring- var du nok en liten krabat- når det kommer til å finne ut om skaperen har skapt deg? Jeg trodde vi hadde fri vilje? Sååå du overrasker meg med å si at du trodde.. se det- det er da noe. Ja, du har fri vilje, men okke som- plutselig en dag har du glemt alt det du sa for 10 år siden, eller det du leste- for den del. Hjernen vår har den egenskap at etter 6 mnd er det meste forsvunnet- om du da ikke ivrer meget over et emne, slik at det spikres fast? Slik som gangetabellen og div sanger og formler? Relevant fordi? Mener du undervisning, eller indoktrinering? Grunnen til at "gud" fremdeles er et tema er på grunn av indoktirnering, ikke undervisning og oppfordring til å tenke selv. Nå tar du vel hårdt i, Gud som har skapt oss- Han har skrevet ned Bibelen nøyaktig- hvor kun noen få ting er sitert feil, pga møtet i Nikea år 325 e kr. Les Den Romersk katolske kirke. De vantro ser helst at alt skal forbli inndokterinering og intet annet. Det er fordi vantro er synd. Til og med systemene som vil ha individene i sin hule hånd, står og lyver om evangeliet- i stedet for å predikere sannhet, så forteller de en løgn til menighetene som sitter og hører på. Ja, det er en stor synd. Når du får rett undervisning, så er det også slutt på inndokterineringen, slik som APs parti politikk til eks. Rett undervisning er sannheten. Ingen kirker eller denominasjoner (organisasjoner) har til dags dato fortalt oss sannheten fra prekestolene sine angående Herrens Ord. De forteller heller om sine egne ord, men det er langt ifra sannheten. Slik henger det sammen. Menighetene som de kaller kristne ønsker å få makt over individene. Men kristne har de aldri vært. Hadde de vært kristne, så hadde de ikke gjort slik Matt. 15, 9 predikerer for oss. Voksne må legge bort sin Phd, sin egenviten, fordi den duger ikke her. Ydmykhet er et nøkkelord. Videre kaldte Gud ut dem som Han visste trodde på Sønnen, ja før Jordens Grunnvoll ble lagt. Han er allestedsnærværende og kjente til alle ved navn i mors liv av. Han visste hvem som trodde og ikke ville tro på Ham. Derfor etter syndefallet i Edens Have- måtte Han sette i gang en eminent redningsaksjon. Det gjordet Han flott ved å lure satan. Sønnen ble derfor født utenom sex, som gjorde at Jesus var født uten synd, mens vi er født inn i synden på pga arvesynden. (Fallet i Edens have) Et barnesinn kan ikke tolke eller forstå noe av skiften, selv en voksen kommer til kort uten Den Hellige Ånds veiledning. Kanskje har du hørt, bokstaven slår ihjel, men Ånden gjør levende? Der har du forklaringen på hvorfor du kaller Bibelen slik du gjør. Så ble Jesus ofret for at våre synder kunne bli tilgitt ved Guds syndefrie offer en gang for alle på Korset ved tro. Alle som tror på løftessønnen, skal aldri i evighet dø, men motta det nye livet i gave, dvs Evig liv. Det gamle Testamentet forteller om noe som skal komme. Det forteller om Den Nye Pakt, Guds Rike. Guds Rike ble opprettet etter at Satan tapte, noe han gjorde etter at Jesus på Korset sa, det er fullbrakt. Amen! Mens Jesu legeme lå i Graven, så var Han i ånden nede i dødsriket og tok nøklene til dødsriket ifra djevelen. Så for en som tror, så kan ikke dødens brodd ta deg- du er nemlig fri fra djevelens snare ved tro på Jesus Kristus. Nølkkelen til døden har Jesus i dag, Amen. Mvh Tronens Ambassadør Endret 29. juli 2013 av BmOnline Lenke til kommentar
Antatra Skrevet 29. juli 2013 Del Skrevet 29. juli 2013 Er du den eneste rette til å si hva som er riktig, eller er det andre med deg? 2 Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 29. juli 2013 Del Skrevet 29. juli 2013 Du vet sikkert hvem som sier det, men utelukker det, fordi du tror at det du har funnet ut er rett. Som 10 åring- var du nok en liten krabat- når det kommer til å finne ut om skaperen har skapt deg? hvem sier at herren har skap universet? Sååå du overrasker meg med å si at du trodde.. se det- det er da noe.Ja, du har fri vilje, men okke som- plutselig en dag har du glemt alt det du sa for 10 år siden, eller det du leste- for den del. Hjernen vår har den egenskap at etter 6 mnd er det meste forsvunnet- om du da ikke ivrer meget over et emne, slik at det spikres fast? Slik som gangetabellen og div sanger og formler? Ja, men om jeg har fri vilje, så kan kke gud vite alt jeg tenker, for da har jeg i praksis ikke fri vilje. Gud i bibelen forutså at judas ville forråde jesus, og at jesus ville dømmes til korsfestelse. Fri vilje og en almektig tidløs gud kan ikke eksistere samtidig. Nå tar du vel hårdt i, Gud som har skapt oss- Han har skrevet ned Bibelen nøyaktig- hvor kun noen få ting er sitert feil, pga møtet i Nikea år 325 e kr. Les Den Romersk katolske kirke. Du trenger å studere litt biebelhistorie min gode man. Til å være troens ambasadør så vet du svært lite om bibelens opprinnelse. Dersom den er skrevet av gud, ville den vært ganske feilfri? Men neeeida. Den er full av motsettende utsagn: http://sciencebasedlife.files.wordpress.com/2011/02/biblecontradictions-reasonproject.png De vantro ser helst at alt skal forbli inndokterinering og intet annet. Det er fordi vantro er synd. Til og med systemene som vil ha individene i sin hule hånd, står og lyver om evangeliet- i stedet for å predikere sannhet, så forteller de en løgn til menighetene som sitter og hører på. Ja, det er en stor synd. Ja, det er jo klart, når du har den ene og fulle sannhet er jo alle de andre vantro. Men alle de andre sier jo akkurat det samme om deg. Hvem skal man tro på da? Hva om dere kristne først ble enige om hvem som hadde rett, og så kand ere begynne å tenke på oss andre? Når du får rett undervisning, så er det også slutt på inndokterineringen, slik som APs parti politikk til eks. Man skulle tro at det var slutt på det i 2013, men den gang ei. HEF og FriTanke har mange eksempler på indoktrinering, og forsøk på det i den moderne skole. Rett undervisning er sannheten. Ingen kirker eller denominasjoner (organisasjoner) har til dags dato fortalt oss sannheten fra prekestolene sine angående Herrens Ord. De forteller heller om sine egne ord, men det er langt ifra sannheten. Slik henger det sammen. Menighetene som de kaller kristne ønsker å få makt over individene. Men kristne har de aldri vært. Hadde de vært kristne, så hadde de ikke gjort slik Matt. 15, 9 predikerer for oss.Videre kaldte Gud ut dem som Han visste trodde på Sønnen, ja før Jordens Grunnvoll ble lagt. Han er allestedsnærværende og kjente til alle ved navn i mors liv av. Han visste hvem som trodde og ikke ville tro på Ham. Derfor etter syndefallet i Edens Have- måtte Han sette i gang en eminent redningsaksjon. Det gjordet Han flott ved å lure satan. Sønnen ble derfor født utenom sex, som gjorde at Jesus var født uten synd, mens vi er født inn i synden på pga arvesynden. (Fallet i Edens have) Så ble Jesus ofret for at våre synder kunne bli tilgitt ved Guds syndefrie offer en gang for alle på Korset ved tro. Alle som tror på løftessønnen, skal aldri i evighet dø, men motta det nye livet i gave, dvs Evig liv. Det gamle Testamentet forteller om noe som skal komme. Det forteller om Den Nye Pakt, Guds Rike. Guds Rike ble opprettet etter at Satan tapte, noe han gjorde etter at Jesus på Korset sa, det er fullbrakt. Amen! Mens Jesu legeme lå i Graven, så var Han i ånden nede i dødsriket og tok nøklene til dødsriket ifra djevelen. Så for en som tror, så kan ikke dødens brodd ta deg- du er nemlig fri fra djevelens snare ved tro på Jesus Kristus. Nølkkelen til døden har Jesus i dag, Amen. Hmm... Jeg har hørt at det var Odin som var kongen på haugen... En annen kar nevnte noe om Shiva og Vishnu. Jeg er jammen meg ikke sikker. Uansett hva man velger er man jo en vantro hund.... 2 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 29. juli 2013 Del Skrevet 29. juli 2013 (endret) Så lenge alt er bare snakk om "tro" fortrekker jeg å bli kalt en "vantro" - jeg ser det rett og slett som en spirituell friskmelding Så man skal ikke bli lei seg når noen kaller en for det. Si heller takk og så klart; farvel, mens man vinker til den forvillede sjel som trasker rundt å forteller alle at "jeg vet" Hvis du møter en fektemester - vis ham kården din Hvis du treffer en som sier han vet - snakk i ett kjør ... Endret 29. juli 2013 av Bruker-95147 Lenke til kommentar
BmOnline Skrevet 29. juli 2013 Del Skrevet 29. juli 2013 (endret) Du skrev: hvem sier at herren har skap universet? Ja, men om jeg har fri vilje, så kan ikke gud vite alt jeg tenker, for da har jeg i praksis ikke fri vilje. Gud i bibelen forutså at judas ville forråde jesus, og at jesus ville dømmes til korsfestelse. Fri vilje og en allmektig tidløs gud kan ikke eksistere samtidig. Joda, Han er Allmektig og Han er allestedsnærværende. Han vet alt hva du har gjort og kjenner hjertets innerste hemmeligheter, Hans Ord er skarpere enn noe tveegget sverd, som kløver marg, bein, nerver og sinn. Salamos Ordspråk 19, 20 Lytt til råd og ta imot formaning, så blir du vis til slutt. 21 Det er mange tanker i menneskehjertet, men det er Herrens vilje som skjer. Troskap er det en ønsker av et menneske; bedre å være fattig enn en løgner. 23 Å frykte Herren gir liv, mett kan en gå til nattens hvile og være trygg for det onde. Den late stikker hånden i fatet, men får den ikke opp til munnen engang. 25 Slå spotteren, så blir den vettløse klok, vis den forstandige til rette, så får han større innsikt. Den som plyndrer sin far, kaster ut sin mor. En slik sønn bringer spott og skam. 27 Hold opp med å høre på formaning, min sønn, om du vil vike fra kunnskapens ord! 28 Et ondsinnet vitne håner retten, lovløses munn sluker ondskap. 29 Straff er fastsatt for spotterne, og pryl for dårenes rygg. Du trenger å studere litt biebelhistorie min gode man. Til å være troens ambasadør så vet du svært lite om bibelens opprinnelse. Dersom den er skrevet av gud, ville den vært ganske feilfri? Men neeeida. Den er full av motsettende utsagn: http://sciencebasedl...asonproject.png Så koselig at du har vært å studert på egen hånd, men jeg mistenker at du gjorde det a v interesse å finne en knagg å henge din vantro på? Og det tror du at du har funnet nå? Så du har tro, ser du. Nei, Bibelen motsier ALDRI seg selv. Bibelen er verdens mest leste bok. Det fins ikke en feil i den, utenom dogmene fra det Nikeanske møtet i år 325 e kr, da den Romersk Katolske Kirke forbød alle å kalle seg kristne uten at de først var blitt anbefalt god nok til å bli katolikk. Og nektet du, så ble du drept-. Det er bare mennesker som snubler og ikke har kraften fra det høie til å forklare hva det betyr. Du vet Herren visste om løgnerne, derfor må du ha Den Hellige Ånd til å forklare deg hva det betyr. Det er med andre Ord som å ha en kode-nøkkel. Derfor får ikke de som lyver del i kraften fra det høye, dvs lager seg egne ord i en Kirke, setter damer som biskoper osv osv osv. Herren Kan ikke gå imot Sitt eget Ord. Han er den samme i går, i dag og til evig tid den samme. De fleste prester og Biskoper sier at det var før, når man kommer inn på Jesus og Hans virksomhet, at Gud kom ned i kjøtts skikkelse og dvelte iblandt oss, så nekter de å tro på det. Da kan man heller ikke få del i gavene fra det Høie. Ja, det er jo klart, når du har den ene og fulle sannhet er jo alle de andre vantro. Men alle de andre sier jo akkurat det samme om deg. Hvem skal man tro på da? Hva om dere kristne først ble enige om hvem som hadde rett, og så kan dere begynne å tenke på oss andre? Hvis du leser hva jeg faktisk skriver, så ser du ikke poenget? De følger jo menneskedogmer. Og de kaller seg kristne, ser du det? Les Matteus 15,9 så ser du at Herren visste om galskapen før Bibelen var skrevet. Det står allerede skrevet ned om alt det gale som Vatikanet og Den Romerske Kirke har gjort, pluss denominasjonene. I Bibelen står det sitert som dyret og Babylon. Og Gud forbyr oss å ta del i det, Han sier det er urent, som surdeig. Gå ut av henne Mitt folk, sier Han, så dere ikke tar del i hennes synder. Det er surdeigen Han taler om, ja vantro er denne surdeigen, som løgnen til mennesker, dogmene i kirkene og trosbekjennelsene. Dette skaper harme og Herren, og det fører til forbannelse over dem alle. Galaterne 1,9. Hvis noen forkynner eder et annet evangelium enn det jeg har forkynt eder, han være forbannet. Dagens kirkesystemer setter opp sperrer for Guds folk, fordi du må være enten medlem eller betale for å komme inn. Det er en vederstyggelighet, sier Herren. Ingen skal sette stengsler for individene, fordi Herren Eier dem. Således har satan lurt mange menigheter til å bifalle falsk dåp, kvinnelige prester, ekteskap mellom andre folkeslag er også satans dokrine. Han dreper Guds barn åndelig ved å gjøre dette, bla. ved Globalisering. Sitat Når du får rett undervisning, så er det også slutt på inndokterineringen, slik som APs parti politikk til eks. Man skulle tro at det var slutt på det i 2013, men den gang ei. HEF og FriTanke har mange eksempler på indoktrinering, og forsøk på det i den moderne skole. Ja, det er satan som styrer den inndokterineringen, merk deg at det er nært sannheten- men ikke sant, akkurat som da Eva ble lurt av slangen i Edens Have. Sitat Rett undervisning er sannheten. Ingen kirker eller denominasjoner (organisasjoner) har til dags dato fortalt oss sannheten fra prekestolene sine angående Herrens Ord. De forteller heller om sine egne ord, men det er langt ifra sannheten. Slik henger det sammen. Du vet jo hvem som lyver, om du ønsker å finne ut av det, ved å studere skriften selv, Amen! Menighetene som de kaller kristne ønsker å få makt over individene. Men kristne har de aldri vært. Hadde de vært kristne, så hadde de ikke gjort slik Matt. 15, 9 predikerer for oss. Videre kaldte Gud ut dem som Han visste trodde på Sønnen, ja før Jordens Grunnvoll ble lagt. Han er allestedsnærværende og kjente til alle ved navn i mors liv av. Les Hebreerne 7, om den nye pakt. Han visste hvem som trodde og ikke ville tro på Ham. Derfor etter syndefallet i Edens Have- måtte Han sette i gang en eminent redningsaksjon. Det gjordet Han flott ved å lure satan. Sønnen ble derfor født utenom sex, som gjorde at Jesus var født uten synd, mens vi er født inn i synden på pga arvesynden. (Fallet i Edens have) Så ble Jesus ofret for at våre synder kunne bli tilgitt ved Guds syndefrie offer en gang for alle på Korset ved tro. Alle som tror på løftessønnen, skal aldri i evighet dø, men motta det nye livet i gave, dvs Evig liv. Det gamle Testamentet forteller om noe som skal komme. Det forteller om Den Nye Pakt, Guds Rike. Guds Rike ble opprettet etter at Satan tapte, noe han gjorde etter at Jesus på Korset sa, det er fullbrakt. Amen! Mens Jesu legeme lå i Graven, så var Han i ånden nede i dødsriket og tok nøklene til dødsriket ifra djevelen. Så for en som tror, så kan ikke dødens brodd ta deg- du er nemlig fri fra djevelens snare ved tro på Jesus Kristus. Nølkkelen til døden har Jesus i dag, Amen. Hmm... Jeg har hørt at det var Odin som var kongen på haugen... En annen kar nevnte noe om Shiva og Vishnu. Jeg er jammen meg ikke sikker. Uansett hva man velger er man jo en vantro hund.... Ja, det er forskjellig man hører.. ) men ikke alt duger. Mvh Tronens Ambassadør Endret 29. juli 2013 av BmOnline Lenke til kommentar
BmOnline Skrevet 29. juli 2013 Del Skrevet 29. juli 2013 (endret) Er du den eneste rette til å si hva som er riktig, eller er det andre med deg? Jeg leser i Bibelen og jeg leser om hva som skjedde under Moses. Til eksempel kan jeg fortelle at det under Moses vandret 2,5 millioner jøder. Av dem var det bare to som trodde. Josva og Kaleb. (Fikk Den Hellige Ånd.) Fra gammelt av har 120 stykker mottatt Den Hellige Ånd. Så ja, smal er den vei som fører til Frelse og bred er den som fører til fortapelsen. Jeg er langt ifra den eneste som vitner- jeg er døpt påny i Herren Jesu Kristi navn til syndenes forlatelse. Full nedykking under vann, men om du tørr å stå fram med fullt navn og fortelle om Jesus, så er du velkommen! Mvh Tronens Ambassadør B.M. Endret 29. juli 2013 av BmOnline Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 29. juli 2013 Del Skrevet 29. juli 2013 Moderatormelding Det er ikke lange siden at tråden ble stengt og ryddet pga gjentatte personangrep. Dette er SISTE advarsel!! Innlegg som tar mannen, og ikke ballen, vil få en reaksjon i fra vår side! Det har vært nok advarsler i fra vår side i denne tråden. Advarsler vil bli utdelt uten forvarsler heretter!! Lenke til kommentar
Toppris Skrevet 29. juli 2013 Del Skrevet 29. juli 2013 Heldigvis er det flere og flere som ikke bryr seg mye om religiøsitet. En ting er å være religiøs, og å holde det til seg selv. Det andre er å drive opprør og starte kriger over det. Det er for gammeldags Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå