oophus_3do Skrevet 20. juli 2013 Del Skrevet 20. juli 2013 (endret) Sier du det, vi kunne begge komme med oppfolginger for hvorfor du har din tro og jeg min. alt du kommer med her er meningslos sarkasme. du kan jo heller prove og folge opp evolusjons teorien.... Det er ikke noe som finnes å tru på evolusjonsteorien. Den er fakta til et eller annet motbeviser den, og den står like støtt, om ikke enda mye, mye mer stødig den dag idag kontra når den kom opp for over 100 år siden. Du trur på en religion, mens man kan ikke "tru" på vitenskapen. Man kommer opp med en påstand, eller en "hypotese", denne delen ligger jamført med deres "tru" ettersom dette er det første leddet man har før en tester det videre. Når da testene viser de samme resultatene som den eventuelle hypotesa tilsa, så vil det etter mer testing bli en teori etter hvert. Dette er altså en påstand som har i enkelte tilfeller, som her med evolusjonsteorien flere tusen, hvis ikke hundre tusen bevis som går for teorien. Dette vil da bli kaldt vitenskapelig fakta, selv om definisjonen fremdeles er en teori. Vanskelig for enkelte å forstå dette skjønner jeg. Endret 20. juli 2013 av oophus_3do Lenke til kommentar
oophus_3do Skrevet 20. juli 2013 Del Skrevet 20. juli 2013 Nei, Gud har ikke skapt alt, det vonde som daglig skjer er menneskets egen skyld og menneske skapt. Det blir som å oppdra ei bikkje til å drepe det, og si at det ikke var din skyld når bikkja spiste opp naboens unger. Det var jo tross alt bikkja som gjorde det? Igjen, hvor er logikken? Hvis gud er allvitende, og skapte oss mennsker og viste samtidig hva vi var, og hva vi ville være i stand til, så er det jo hans skyld hvis vi gjør noe galt? Eller er ikke gud så mektig som dere og bibelen vil ha det til? Alle er ikke Guds barn, en god del er Djevelens barn, de er ikke velkommen inn i "himmelen" (et metafor) Er det ikke slik at alle blir født som guds barn? Eller har det vært en metafor det også? Du har jo startet å bruke det ordet for alt du ikke kan svare på. "Neeeida, det var bare en metafor det....". Lenke til kommentar
IHS Skrevet 20. juli 2013 Del Skrevet 20. juli 2013 Nei, Gud er ikke allvitende og alle blir ikke født som Guds barn. Guds barn er noe du kan bli, gjennom å bli født på ny og Gud vet ikke hva du vil gjøre, fremtiden er ikke forutbestemt, arket er hvitt (metafor) Lenke til kommentar
BmOnline Skrevet 20. juli 2013 Del Skrevet 20. juli 2013 (endret) Bra, men er det slik at du videre tror at Gud og Jesus Kristus bor i de kristne ? Kan du skjønne. Herren sa, Jeg vil aldri forlate dere og Jeg vil reise dere opp på den ytterste dag, Amen! Det var Guds eget løfte til de troende. Den som holder ut til enden, skal bli frelst, Amen! BmOnline Basiskunnskaper om det VERDSLIGE og KJØDELIGE kontra det himmelske er godt å få med seg. Det som foregår i verden er alt under satan. Utdannelser, skoler, phd, professor og alskens snurrepiperier er av satan. Således kan ingen vitenskap forklare oss the missing link. De graver og leter, men de finner det aldri. Endret 20. juli 2013 av BmOnline Lenke til kommentar
IHS Skrevet 20. juli 2013 Del Skrevet 20. juli 2013 ..husk hva Han sa til disippelen som tvilte. Filip sa til Jesus, Vis oss Faderen og det er oss nok.Tenk det var en av disiplene som spurte. Og hva svarte Jesus ham? Joh 14,9 Så lenge som Jeg har vært blandt eder, så kjenner dere Meg ikke, den som har sett MEG -har sett Faderen, svarte Jesus Filip. Her får alle svar på AT Gud bodde i Sin egen Sønn mens Han gikk på jorden..... Bra ! Men er det slik at du tror Gud ikke bor i Jesus Kristus i dag ? Alle troende vet jo at Herren er den samme i går, i dag, ja til Evig tid den samme! Bra, men er det slik at du videre tror at Gud og Jesus Kristus bor i de kristne ? Kan du skjønne. Herren sa, Jeg vil aldri forlate dere og Jeg vil reise dere opp på den ytterste dag, Amen! Enda bedre, men tror du at den som spiser Jesu Kristi kropp og drikker Jesu Kristi blod, på den måten lar Jesus Kristus komme inn å bo i seg ? Lenke til kommentar
FullColor Skrevet 21. juli 2013 Del Skrevet 21. juli 2013 (endret) Du kommer med en påstand om at det er funnet feil i evolusjonsteorien. Deretter presterer du å si at evolusjonsteorien "bare er en teori". Hvilke feil har det blitt funnet om evolusjonsteorien? Kan en teori, vitenskapens øverste og aller beste resultat, bli noe "mer enn bare en teori"? Hvis svaret er nei, hvorfor poengterer du da at det "bare er en teori"? Hvilke falsifiserbare forsøk kan man teste på bibelen for å bygge opp om kristendommen? Du kan jo høre etter hva kent howind faktisk sier...Det gjelder så klart dere alle. Det går klart fram at noen her ikke stiller samme krav iht bevis for deres egen tro og andres. Siden deres tro er fakta inntil motbevist, mens andres tro er svada inntil bevist, ganske hykelrisk og dumt av noen. For det noen folk rundt her trur tydelighvis at evolusjons teorien ikke er en teori men ett fakta inntil bevist motsatt...som er ganske latterlig, og beklagelig for resten av dere som selv om dere kanskje ikke deler min tro kanskje allikevel argumenterer og forholder seg mer intelligent og objektive. En utrolig ting bibelen har er konsistens gjennom tusenvis av år gjennom gudommelig inspirasjon, om kunnskap, om både viten, og budskap og profetier. Blant annet spredningen av israel folket, og deres samling igjen i deres hjemland for eksempel mer enn +1000 år seinere. Aldri har noe slikt skjedd med noe annet folkeslag i verden. Det er lignende som at indianerene skulle få tilbake hele nordamerika igjen for seg selv. Til og med datoen for israels gjennopprettelse kan finnes fram skjult i tekstene. Men det vet jo ikke dere sannsynelig hvis for dere vet jo ikke bæret om det dere kritiserer, siden dere allerede har gjort opp deres mening og arrogant tror at deres tro på evolusjons teorien er overlegen. Ja noen ihvertfall her tror jo til og med det er ett fakta inntil bevist motsatt >.< Jud 1:10 Disse derimot spotter det de ikke kjenner; men det de av naturen skjønner, likesom de ufornuftige dyr, med det ødelegger de seg. Her er noe mer for dem som faktisk er interisert i og lytte og kanskje faktisk lære noe: http://youtu.be/5ZNXMJGYNG8 Ang bibelens falsifiserbarhet, så går videoen over inn på det emnet. Og selv om den inneholder andre åndelige ting som er vanskelig eller umulig og motbevise, så er ikke det bevis på det motsatte heller for the record. Det samme gjelder jo for evolusjonsteorien, som noen folk har så stor tro på, altså er ikke EVOt noe mer overlegen tro. Endret 21. juli 2013 av FullSpectrum Lenke til kommentar
BmOnline Skrevet 21. juli 2013 Del Skrevet 21. juli 2013 Enda bedre, men tror du at den som spiser Jesu Kristi kropp og drikker Jesu Kristi blod, på den måten lar Jesus Kristus komme inn å bo i seg ? Hvis du mener slik den katolske vranglære gjør det, så er svaret NEI. Men hvis du gjør det som Bibelen sier, jfr et Minne om MEG, så gjør jeg det. Her kan mine brødre og søstre og andre lese litt om Guds Ord: http://bmonline.no/forum/viewtopic.php?f=89&t=1362&p=2821#p2821 Tronens Ambassadør Lenke til kommentar
IHS Skrevet 21. juli 2013 Del Skrevet 21. juli 2013 (endret) ..husk hva Han sa til disippelen som tvilte. Filip sa til Jesus, Vis oss Faderen og det er oss nok.Tenk det var en av disiplene som spurte. Og hva svarte Jesus ham? Joh 14,9 Så lenge som Jeg har vært blandt eder, så kjenner dere Meg ikke, den som har sett MEG -har sett Faderen, svarte Jesus Filip. Her får alle svar på AT Gud bodde i Sin egen Sønn mens Han gikk på jorden..... Bra ! Men er det slik at du tror Gud ikke bor i Jesus Kristus i dag ? Alle troende vet jo at Herren er den samme i går, i dag, ja til Evig tid den samme! Bra, men er det slik at du videre tror at Gud og Jesus Kristus bor i de kristne ? Kan du skjønne. Herren sa, Jeg vil aldri forlate dere og Jeg vil reise dere opp på den ytterste dag, Amen! Enda bedre, men tror du at den som spiser Jesu Kristi kropp og drikker Jesu Kristi blod, på den måten lar Jesus Kristus komme inn å bo i seg ? Hvis du mener slik den katolske vranglære gjør det, så er svaret NEI. Men hvis du gjør det som Bibelen sier, jfr et Minne om MEG, så gjør jeg det. Vent nå litt, Jesus Kristus sa "Den som spiser min kropp og drikker mitt blod, blir i meg og jeg i ham." (Joh 6:56) mener du at han her ikke snakker om hvordan de kristne skal gå frem for å ta i mot Jesus Kristus og la ham komme inn å bo i seg ? Du sier selv lenger opp "Herren sa, Jeg vil aldri forlate dere og Jeg vil reise dere opp på den ytterste dag" mens Jesus Kristus sa "den som spiser min kropp og drikker mitt blod, har evig liv, og jeg skal reise ham opp på den siste dag" (Joh 6:54) du snakker om den samme oppstandelsen Jesus Kristus snakker om, ikke sant ? Du er av den oppfattning at Jesus Kristus må være i deg og du i ham, for at du skal oppstå på den siste dagen, ikke sant ? Det er riktig at dette måltidet er til minne om Jesus Kristus som Matteus skriver, men det er også riktig at måltidet er noe mer, som Johannes skriver. Endret 21. juli 2013 av IHS Lenke til kommentar
BmOnline Skrevet 21. juli 2013 Del Skrevet 21. juli 2013 (endret) Vent nå litt, Jesus Kristus sa "Den som spiser min kropp og drikker mitt blod, blir i meg og jeg i ham." (Joh 6:56) mener du at han her ikke snakker om hvordan de kristne skal gå frem for å ta i mot Jesus Kristus og la ham komme inn å bo i seg ? Du sier selv lenger opp "Herren sa, Jeg vil aldri forlate dere og Jeg vil reise dere opp på den ytterste dag" mens Jesus Kristus sa "den som spiser min kropp og drikker mitt blod, har evig liv, og jeg skal reise ham opp på den siste dag" (Joh 6:54) du snakker om den samme oppstandelsen Jesus Kristus snakker om, ikke sant ? Du er av den oppfattning at Jesus Kristus må være i deg og du i ham, for at du skal oppstå på den siste dagen, ikke sant ? Det er riktig at dette måltidet er til minne om Jesus Kristus som Matteus skriver, men det er også riktig at måltidet er noe mer, som Johannes skriver. Nå- har du tatt på deg vadelstøvlene? For denne går meget dypt. Du må skille mellom to ting. Nemlig pavens forordninger, som sier at de faktisk drikker og spiser Jesu kropp og blod bokstavelig. Noe jeg overhodet aldri har gjort, og heller ikke kommer til å gjøre. Men jeg gjør slik Bibelen sier, nemlig å ta del i Hans Ord i alt. Det er å drikke Jesu kropp og drikke hans blod. Og vi skal gjøre det til minne om Ham, jfr Bibelens Ord. Ikke til å undres over at mange er lurt. Klart vi skal gjøre slik Bibelen sier, og ikke paven!! obs! Jeg vil heller bli en som ligger som dørmatte for Herren enn å bli støtt ut i kulden fordi noen biter på agnet kristenfundamentalist. Tenk for en dødssynd- å bidra til å unnfly en så stor frelse? Det er ikke det som går inn i munnen som er farlig å spise, (kjøtt) men det som kommer ut! Vennligst Tronens Ambassadør Endret 29. juli 2013 av r2d290 Fjernet reklamelink Lenke til kommentar
BmOnline Skrevet 21. juli 2013 Del Skrevet 21. juli 2013 (endret) Du er en kristenfundamentalist. Vi har ikke noe felles grunnlag å diskutere på og du er derfor ignorert. Ja, mange ganger ser vi at de vantro ikke skjønner poenget. Nå skal jeg vise deg noe. Hva er synd? 1. Er det å røyke? 2. Er det å drikke? 3. Er det å hoppe til køys med nabokona? Hva er svaret tror du? Jo, svaret er vantro. Synd er vantro. Så snart du er blitt en ekte troende, så har du ikke disse egenskapene til en synder, å drikke, røyke, hore osv. Så sa Jesus, "deres vantro gjør Meg harm," da Han snakket til disiplene. Å drikke, røye, hore, banne osv er vantroens egenskaper. Hvis en person ikke går til sengs med nabokona fordi han er redd for at hans egen kone skal oppdage det, da elsker han jo henne ikke. Det samme er det med de troende, om du er redd for at Gud skal oppdage hva du gjør, da elsker du Ham ikke. Men fordi Gud ofret Sin egen Sønn en gang for alle, så elsker vi Ham for det. Han døde for oss, derfor er det naturlig at vi dør for Ham. Tronens Ambassadør Gud tjenes ikke under et slangeskinns truende blikk! Endret 21. juli 2013 av BmOnline Lenke til kommentar
IHS Skrevet 21. juli 2013 Del Skrevet 21. juli 2013 (endret) Vent nå litt, Jesus Kristus sa "Den som spiser min kropp og drikker mitt blod, blir i meg og jeg i ham." (Joh 6:56) mener du at han her ikke snakker om hvordan de kristne skal gå frem for å ta i mot Jesus Kristus og la ham komme inn å bo i seg ? Du sier selv lenger opp "Herren sa, Jeg vil aldri forlate dere og Jeg vil reise dere opp på den ytterste dag" mens Jesus Kristus sa "den som spiser min kropp og drikker mitt blod, har evig liv, og jeg skal reise ham opp på den siste dag" (Joh 6:54) du snakker om den samme oppstandelsen Jesus Kristus snakker om, ikke sant ? Du er av den oppfattning at Jesus Kristus må være i deg og du i ham, for at du skal oppstå på den siste dagen, ikke sant ? Det er riktig at dette måltidet er til minne om Jesus Kristus som Matteus skriver, men det er også riktig at måltidet er noe mer, som Johannes skriver. Nå- har du tatt på deg vadelstøvlene? For denne går meget dypt. Du må skille mellom to ting. Nemlig pavens forordninger, som sier at de faktisk drikker og spiser Jesu kropp og blod bokstavelig. Noe jeg overhodet aldri har gjort, og heller ikke kommer til å gjøre. Men jeg gjør slik Bibelen sier, nemlig å ta del i Hans Ord i alt. Det er å drikke Jesu kropp og drikke hans blod. Og vi skal gjøre det til minne om Ham, jfr Bibelens Ord. Ikke til å undres over at mange er lurt. Klart vi skal gjøre slik Bibelen sier, og ikke paven!! Skal vi se, paven nevnes ikke noe sted her, det er kun Jesu Kristi ord som gjengis, og de er: "Den som spiser min kropp og drikker mitt blod, blir i meg og jeg i ham." (Joh 6:56) du kommenterer heller ikke det at akkurat dette er knyttet til de kristnes oppstandelse og gjentar bare det Matteus skrev, som om det diskvalifiserer det Johannes skrev. Er ikke Jesu Kristi ord i Johannes evangeliet like mye verdt som Jesu Kristi ord i Matteus evangeliet ? Du sier jo at du tror på "Hans Ord" ? Mener du at de første kristne ikke la noe mer i dette måltidet, enn ett klassisk romersk eller jødisk minnemåltid ? "Velsignelsens beger som vi velsigner, gir det ikke del i Kristi blod? Brødet som vi bryter, gir det ikke del i Kristi kropp? Fordi det er ett brød, er vi alle én kropp. For vi har alle del i det ene brød. " (1 Kor 10:16-17) Paulus (en av de første kristne) sier her at dette måltidet fører til at alle blir én kropp, nemlig Jesu Kristi kropp ! Da er det ikke lenger bare et minnemåltid, det skjer noe mer. Videre sier han "Se på Israels folk! Har ikke de som spiser av offeret, del i det som skjer på alteret?" (1 Kor 10:18) Så er det da også et offermåltid, de kristne spiser offeret akkurat som Israels folk spiste offeret fra alteret. Dette høres sikkert skremmende eller som du sier dypt ut, men er allikevel det de kristne gjør helt frem til dags dato. Endret 21. juli 2013 av IHS 1 Lenke til kommentar
BmOnline Skrevet 21. juli 2013 Del Skrevet 21. juli 2013 (endret) Skal vi se, paven nevnes ikke noe sted her, det er kun Jesu Kristi ord som gjengis, og de er: "Den som spiser min kropp og drikker mitt blod, blir i meg og jeg i ham." (Joh 6:56) du kommenterer heller ikke det at akkurat dette er knyttet til de kristnes oppstandelse og gjentar bare det Matteus skrev, som om det diskvalifiserer det Johannes skrev. Er ikke Jesu Kristi ord i Johannes evangeliet like mye verdt som Jesu Kristi ord i Matteus evangeliet ? Du sier jo at du tror på "Hans Ord" ? Mener du at de første kristne ikke la noe mer i dette måltidet, enn ett klassisk romersk eller jødisk minnemåltid ? "Velsignelsens beger som vi velsigner, gir det ikke del i Kristi blod? Brødet som vi bryter, gir det ikke del i Kristi kropp? Fordi det er ett brød, er vi alle én kropp. For vi har alle del i det ene brød. " (1 Kor 10:16-17) Paulus (en av de første kristne) sier her at dette måltidet fører til at alle blir én kropp, nemlig Jesu Kristi kropp ! Da er det ikke lenger bare et minnemåltid, det skjer noe mer. Videre sier han "Se på Israels folk! Har ikke de som spiser av offeret, del i det som skjer på alteret?" (1 Kor 10:18) Så er det da også et offermåltid, de kristne spiser offeret akkurat som Israels folk spiste offeret fra alteret. Dette høres sikkert skremmende eller som du sier dypt ut, men er allikevel det de kristne gjør helt frem til dags dato. Joda min broder- men det er IKKE bosktavelig ment fra Bibelen. Det er hva jeg ville presisere for deg. Det er til minne om Meg, sier Jesus- og det er HANS Ord det menes med vi skal tro og LESE, ikke dogmene til paven og organisasjonene. Les meg rett broder. Du visste da ikke at Paven drikker Jesu blod og hans kropp bokstavelig. Dette er avgudsdyrkeri, jfr Guds Ord. Amen! Jeg ville bare fortelle deg hva dogmene mener dette er, noe du nå har fått viten om. Det er altså til minne om Jesus- og det er HANS Ord VI skal lese og følge. Blod og kropp betyr at vi skal TRO på HANS Ord. Mennesket lever ikke av brød alene, men av hvert et Ord som går ut av Guds Munn. Om du nå slår opp i Matt 15,9- så ser du sammenhengen. Også kan du lese om samme tema flere andre steder feks Gal 1,9. ps: Det vi ser broder, jo det er at systemene har en hang til å lage seg egene dogmer, dogmer som Herren visste om fordum, derfor advarer Han oss imot dette, bl.a. i Matt 15,9 og ikke minst i Matt 24:24. Pinsevennene har akkurat denne ånden som her advares imot. Det er med andre ord ikke alt som duger. Men vi skal rake vår broder "ut av glørne", står det skrevet. Med et ydmykt hjerte Når vi nå har fått viten om dette som organisasjonene gjør, så gjør vi klokt å ta det til etterretning, nemlig ved å få Herren Jesus som sin peronlige frelser- ved å la være å "hvile" på en dogme, men heller hviler i Herrens hvile som Han omtaler i Hebreerbrevet 4,11- hvor Han også svor på at vantro ikke skulle få komme inn. Som du kan lese om da jødene gikk ved Moses og Herren gikk foran i en ildstøtte- så falt nesten alle døde om i ørkenen pga vantro. Kun Josva og Kaleb fikk den Hellige Ånd. Den Hellige Ånd er denne hvilen som er nevnt i Heb 4,11. Når jeg skriver dogmer, så er det noe som er menneskelaget. Menneskelagde ritualer som paven og de organiserte kirkene har snekret seg duger inte. Det er meget, meget viktig å ha klart for seg, fordi ellers blir du lurt. Det står også noen steder i skriften at man skal rive ut sitt øye osv. Men bokstavelig er det ikke, det bare understreker hvor viktig det er å unngå det som Bibelen sier. Dette er Evangeliet. Vennligst Tronens Ambassadør Endret 21. juli 2013 av BmOnline Lenke til kommentar
IHS Skrevet 21. juli 2013 Del Skrevet 21. juli 2013 Igjen snakker du om paven, hvorfor ? Når de kristne tar til seg Jesus Kristus, tar de til seg hele Jesus Kristus, hans kropp, hans blod, hans ord. "De ordene jeg har talt til dere, er ånd og liv" (Joh 6:63) De kristne blir ikke bare én kropp med Kristus, de blir også én ånd med Kristus "den som holder seg til Kristus, blir én ånd med ham" (1 Kor 6:17) Det ser egentlig ut til at du bare delvis vil gjøre det Jesus Kristus ber deg om, hvordan skal du da kunne ha del i hele hans løfte til deg ? Lenke til kommentar
BmOnline Skrevet 21. juli 2013 Del Skrevet 21. juli 2013 (endret) Igjen snakker du om paven, hvorfor ? Når de kristne tar til seg Jesus Kristus, tar de til seg hele Jesus Kristus, hans kropp, hans blod, hans ord. "De ordene jeg har talt til dere, er ånd og liv" (Joh 6:63) De kristne blir ikke bare én kropp med Kristus, de blir også én ånd med Kristus "den som holder seg til Kristus, blir én ånd med ham" (1 Kor 6:17) Det ser egentlig ut til at du bare delvis vil gjøre det Jesus Kristus ber deg om, hvordan skal du da kunne ha del i hele hans løfte til deg ? Vennligst forklar meg om du mener bokstavelig at det er Guds kropp og blod du drikker, for å minnes Ham slik du mener? Det er jo ikke det Bibelen virkelig mener. Paven nevner jeg fordi vatikanet mener faktisk at de drikker Jesu blod og spiser Hans legeme. Fordi broder, det er ikke meningen av ordene som står skrevet slik- at du faktisk eter Jesu kropp og drikker Hans blod, da kan man jo virkelig lure på om det menes at man er en vampyr? Nei, selvfølgelig menes det ikke slik. Jesu Blod og Jesu kropp betyr å ta del i Hans Ord ved tro og videre gjerningene i den Hellige Ånd, som er Hans gjerninger- ikke våre. Således er jeg helt enig i at nattverden er for å minnes Jesus, og jeg ser ikke noe galt i denne Bibelteksten- om forståelsen også er deretter. Jesus sa selv at det var for å minnes ham. Du har sikkert hørt om linjen, bokstaven slår ihjel og Ånden gjør levende, IHS? Og jo- jeg tror at Kristus er Herre, og jeg er ikke døpt etter pavens ritualer, men slik som AP gj 2,38 sier du skal døpe deg. Jeg tror faktisk det er meget lurt å la seg døpe om, jfr det Paulus sa til disiplene da de ble spurt om de hadde fått den Hellige Ånd. Vi vet ikke om den er kommet ennå, svarte de. Hvilken dåp ble dere døpt med, spurte Paulus. Da svarte displene, Johannesdåpen. Da svarte Paulus, den gjelder ikke lenger, fordi syndene kunne ikke bli tilgitt før Jesu offer var blitt utført og Guds Rike opprettet. Derfor måtte de la seg døpe om igjen ved full neddykking i vann på Jesu Kristi navn til syndenes forlatelse, Amen! Vennligst Tronens Ambassadør Edit: Lagt til om dåpen. Endret 21. juli 2013 av BmOnline Lenke til kommentar
IHS Skrevet 21. juli 2013 Del Skrevet 21. juli 2013 (endret) Vennligst forklar meg om du mener bokstavelig at det er Guds kropp og blod du drikker, for å minnes Ham slik du mener? Det er jo ikke det Bibelen virkelig mener. Paven nevner jeg fordi vatikanet mener faktisk at de drikker Jesu blod og spiser Hans legeme. Fordi broder, det er ikke meningen av ordene som står skrevet slik- at du faktisk eter Jesu kropp og drikker Hans blod, da kan man jo virkelig lure på om det menes at man er en vampyr? Nei, selvfølgelig menes det ikke slik. Jesu Blod og Jesu kropp betyr å ta del i Hans Ord ved tro og videre gjerningene i den Hellige Ånd, som er Hans gjerninger- ikke våre. Således er jeg helt enig i at nattverden er for å minnes Jesus, og jeg ser ikke noe galt i denne Bibelteksten- om forståelsen også er deretter. Jesus sa selv at det var for å minnes ham. At det er "Guds kropp og blod" blir feil, Gud er ånd (Joh 4,24) Din oppfatning av hva brødet og vinen er skiller seg drastisk fra Paulus sin oppfatning. "Den som spiser brødet eller drikker av Herrens beger på urett vis, gjør derfor urett mot Herrens kropp og blod. Enhver må prøve seg selv og så spise av brødet og drikke av begeret. For den som spiser og drikker uten å tenke på at det er Herrens kropp, spiser og drikker seg selv til doms" (1 kor 11:27-29) Her sier Paulus rett ut at du skal "tenke på at det er Herrens kropp" når du spiser Herrens måltid. Hvis du nå tenker, nei dette er ikke Herrens kropp, blir det feil. Du sier at Herren sa "gjør dette til minne om meg" men han sa også i samme setning "dette er min kropp" Å da si, han mente ikke det, blir feil. Du sier "Jesu Blod og Jesu kropp betyr å ta del i Hans Ord" mens Paulus sier, "Velsignelsens beger som vi velsigner, gir det ikke del i Kristi blod? Brødet som vi bryter, gir det ikke del i Kristi kropp" (1 Kor 10:16-17) Ser du forskjellen ? du sier at måltidet "gir del i hans ord", mens Paulus sier måltidet "gir del i hans kropp og blod" Så sier du at en slik tanke gjør folk til vampyrer. Det er ikke til å kaste under bordet at mennesket er ondt og ønsker blod, en beklagelig side ved mennesket, men likevel en realitet. Jesus Kristus gir her mennesket det det vil ha og mennesket får fred. "Fred etterlater jeg dere. Min fred gir jeg dere" (Joh 14:27) Så, ja det er Jesu Kristi blod. Akkurat som vann ble til vin under bryllupet i Kana, blir vin til blod under Herrens bryllupsmåltid. Salige er de som er innbudt til Lammets bryllupsmåltid (Åp 19:9) De kristne konsumerer Jesu Kristi kropp, blod og ånd for å bli "One Body, One Spirit, One Blood" med ham. De får en hellig kropp og en hellig ånd. "den som drikker av det vannet jeg vil gi, skal aldri mer tørste. For det vannet jeg vil gi, blir i ham en kilde med vann som veller fram og gir evig liv!" (Joh 4:14) "Den som tror på meg, fra hans indre skal det, som Skriften sier, renne elver av levende vann.» Dette sa han om Ånden de som trodde på ham, skulle få." (Joh 7:38) Endret 21. juli 2013 av IHS Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 22. juli 2013 Del Skrevet 22. juli 2013 Synd er vantro. Så snart du er blitt en ekte troende, så har du ikke disse egenskapene til en synder, å drikke, røyke, hore osv. Så snart du legger fra deg asiatisk monoteisme så lever du plutselig et liv uten begrepet "synd". Det er jo ganske ironisk at du snakker om "ekte troende". Du faller selv utenfor den kategorien ifølge kristne flest. Hvorfor gir det mening for deg å skille mellom "ekte" og "falske" troende? For meg er det helt meningsløst, ikke minst når du bruker det. Lenke til kommentar
BmOnline Skrevet 25. juli 2013 Del Skrevet 25. juli 2013 (endret) Så snart du legger fra deg asiatisk monoteisme så lever du plutselig et liv uten begrepet "synd". Det er jo ganske ironisk at du snakker om "ekte troende". Du faller selv utenfor den kategorien ifølge kristne flest. Hvorfor gir det mening for deg å skille mellom "ekte" og "falske" troende? For meg er det helt meningsløst, ikke minst når du bruker det. Joda, helt riktig det- fordi vantro gjør blind. Det som de vantro gjør- er akkurat 100% i tråd med det du skrev her. Men du tar helt feil når du uvitende tror at vi lever uten begrepet synd, tvert om vil jeg heller si- du må be om tilgivelse for dine synder hver dag. Når det gjelder å skille mellom vantro og troende, så kan jeg innvie deg i en annen hemmelighet. De som står i Den Romersk Katolske Kirke og predikerer sin død over individene, jo når de hevder at vi alle er like- så er dette løgnen, agnet og søkket med snøre som de fleste svelger uten å tenke over det. Det er KUN de som er født på ny som kan kalles kristne, ikke de som kaller seg katolikker, pinsevenner eller hva det nå er-. Det er en personlig handling å bli født på ny- man sier JA til å ha Jesus som sin personlige frelser. Nå vet du det. Det er helt naturlig å ha samfunn med andre i Kristus. Men det er ikke naturlig å ha samfunn med paven, for så å hevde at man har hatt samfunn med Kristus, fordi paven tjener mørket i stedet for lyset. Og akkurat disse pavegreiene er det mange kirkesamfunn som har tatt del i ved å melde seg inn i Kirkens Verdensråd som ble stiftet i 1948. Hvor Paven er overhodet. Mvh BmOnline Endret 25. juli 2013 av BmOnline Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 25. juli 2013 Del Skrevet 25. juli 2013 (endret) Kristen gjør blind. Nordmenn har levd i over 10'000 år uten det asiatiske begrepet "synd". Helt frem til de ble tvunget til å tro på din gud. Du tjener et fremmed mørket som ikke hører hjemme her. Endret 25. juli 2013 av Abigor Lenke til kommentar
BmOnline Skrevet 26. juli 2013 Del Skrevet 26. juli 2013 Kristen gjør blind. Nordmenn har levd i over 10'000 år uten det asiatiske begrepet "synd". Helt frem til de ble tvunget til å tro på din gud. Du tjener et fremmed mørket som ikke hører hjemme her. En vakker dag vil Abigor bøye sitt kne- mot eget vitende. Det kommer til å skje. Og han unnflyr det mørket han vet finnes. Med vennlig hilsen Tronens Ambassadør 1 Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 26. juli 2013 Del Skrevet 26. juli 2013 (endret) Du er flink til å vekke hatet i meg. Jeg vil heller dø enn å bøye meg for din avgud. Endret 26. juli 2013 av Abigor Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå