IHS Skrevet 19. juli 2013 Del Skrevet 19. juli 2013 (endret) Du er som Nikodemus, RWS også han tok metaforene bokstavelig Joh 3:3 "Jesus svarte: «Sannelig, sannelig, jeg sier deg: Den som ikke blir født på ny, kan ikke se Guds rike.» «Hvordan kan en som er gammel, bli født?» sa Nikodemus. «Kan noen komme inn i mors liv igjen og bli født for andre gang?»" Jeg skjønner utmerket godt anekdoten bak dette tullet, men det gir det jo null troverdighet for det... Tvert i mot, som jeg sa over her, så viser det bare hvor dum den guden din er som må bedrive slike ordspill og lek hele tiden... Nei, han er i motsetning til deg veldig smart. Endret 19. juli 2013 av IHS Lenke til kommentar
RWS Skrevet 19. juli 2013 Del Skrevet 19. juli 2013 Nei, han er i motsetning til deg veldig smart. Je, det går jo tydelig frem av denne boken han påståelig har stått bak... Bare det å formidle seg selv mellom en bok på den måten vitner om en stein stokk dum gud, for ikke å snakke om innholdet. Så nei, det de dummeste er de som tror på dette sludderet tenker jeg... Lenke til kommentar
IHS Skrevet 19. juli 2013 Del Skrevet 19. juli 2013 Je, det går jo tydelig frem av denne boken han påståelig har stått bak... Bare du som ikke greier å skille ut hva som er metaforer og hva som ikke er det, ellers er boken i seg selv helt grei. 1 Lenke til kommentar
oophus_3do Skrevet 19. juli 2013 Del Skrevet 19. juli 2013 Bare du som ikke greier å skille ut hva som er metaforer og hva som ikke er det, ellers er boken i seg selv helt grei. Hviklen intelligent og oppegående gud trenger å snakke i metaforer? Hvofor må vi filtrere bort metaforer for å komme frem til det som betyr noe? Ser du ikke problemet og et dilemma her? Det er altså snakk om en allvitende gud?? Lenke til kommentar
BmOnline Skrevet 19. juli 2013 Del Skrevet 19. juli 2013 (endret) Hviklen intelligent og oppegående gud trenger å snakke i metaforer? Hvofor må vi filtrere bort metaforer for å komme frem til det som betyr noe? Ser du ikke problemet og et dilemma her? Det er altså snakk om en allvitende gud?? Ditt dillemma er følgende. Herren visste hvem det var som trodde. Han skrev Bibelen på en slik måte at når man leser den med et verdslig sinn, så slår bokstaven ihjel. Og det som er løsningen på å forstå Bibelens Ord, jo man får hjelp fra det høye når Ånden veileder. Dette ble nemlig gjort fordi systemene lager seg egne ord og meninger og påstår at det er Guds Ord, til eksempel Paven og de andre organisasjonene. Dette fører til død. Og folk flest går på lim-pinnen og tar del i disse tradisjonene som blir lagd i disse mørke skyggene som kalles kirker. Du vet, alteret vårt er i oss selv. Derfor trenger du ingen pave eller en prest for å tilhøre Gud. Det du trenger, jo Herren sier at vi får del i det ved TRO og nåde. Den som hører Mitt Ord og tror på Ham som har sendt Mig, sa Jesus- ja han skal få evig liv. Tradisjonene har alltid laget seg noe eget, derfor skal man ikke ta del i urent, dvs en løgn. Og Gud er sannhet-. Han er den samme i går og i dag, ja til evig tid den samme. Han forandrer ikke på sitt Ord. Men se hva organisasjonene gjør? Jo, de lager nye Bibler i søkk og kav, endrer på alt som er. I følge Bibelens Ord, så er ikke dette i tråd med Guds Ord. Les tradisjoner og menneskeskapte ord. I Matt 15,9 kan dere lese om at Herren visste om dette før Bibelen ble skrevet ned. Han kjente alle før jorden ble skapt-. Han visste ved Sin forutvitenhet hvem det var som trodde og hvem som var en vantro. Derfor, etter syndefallet måtte Herren gjøre noe for å hente hjem dem Han forut så trodde på Ham. Derfor kom Sønnen Jesus, og ved Ham kan vi få forlatelse for våre synder- og få evig Liv ved tro og nåde. Gud forliket seg med oss, ble i slekt med kjødet som falt- for at de kunne få unnfly helvetet ved Hans miskunn og kjærlighet. Dere har sikkert hørt og at regnet faller ned både på klinten og hveten, derfor roper de vantro i en menighet like høyt og høyere enn en troende, Halleluja. Så disse tegnene som noen gjør er ikke noe enestående bevis på at man har noe mer enn ham som sitter på bakerste benken i menigheten- for den saks skyld. Fordi vi alle er under synden, uten at vi kan for det. Derfor trenger vi nåden for å komme oss bort fra synden. Og denne synd er det kun Jesus Kristus som kan frelse deg fra. Og det er akkurat som et lite barn som lærer seg å gå- slik er det også å vokse i troen på Guds Ord. Jesus tar bort synden, fordi Faderen ofret Sin Sønn for våre synder. Og det kunne ikke ofres noen andre, fordi Jesus var uten synd. Han ble født uten sex, og er derfor uten synd og Hans offer er det eneste som kunne gjenopprette arvesynden fra Edens Have. BmOnline Endret 19. juli 2013 av BmOnline Lenke til kommentar
IHS Skrevet 19. juli 2013 Del Skrevet 19. juli 2013 Bare du som ikke greier å skille ut hva som er metaforer og hva som ikke er det, ellers er boken i seg selv helt grei. Hviklen intelligent og oppegående gud trenger å snakke i metaforer? Hvofor må vi filtrere bort metaforer for å komme frem til det som betyr noe? Ser du ikke problemet og et dilemma her? Det er altså snakk om en allvitende gud?? Ingen har sagt at du må filtrere bort metaforene, poenget med metaforene er å både skjønne at det er metaforer og hva de egentlig sier. De innviede skjønner dette språket, de utenfor gjør det ikke. Lenke til kommentar
oophus_3do Skrevet 19. juli 2013 Del Skrevet 19. juli 2013 Ditt dillemma er følgende. Herren visste hvem det var som trodde. Han skrev Bibelen på en slik måte at når man leser den med et verdslig sinn, så slår bokstaven ihjel. Og det som er løsningen på å forstå Bibelens Ord, jo man får hjelp fra det høye når Ånden veileder. Dette ble nemlig gjort fordi systemene lager seg egne ord og meninger og påstår at det er Guds Ord, til eksempel Paven og de andre organisasjonene. Dette fører til død. BmOnline Ingen har sagt at du må filtrere bort metaforene, poenget med metaforene er å både skjønne at det er metaforer og hva de egentlig sier. De innviede skjønner dette språket, de utenfor gjør det ikke. Ok, så en gud skaper sine "barn" - oss, og vet allerede hvem som vil tru og hvem som ikke vil tru? Hva skjedde med fri vilje? Og hvis det kun blir tydelig etter at man er blitt kristen, går ikke det mot sin gang? Er det ikke ekstremt tungvindt av en Gud å gjøre det på denne måten? "Dette er mine ord, jeg skal skrive dem ned på en så tåkefult måte som overhodet mulig". Og BANG du har 40,000+ forskjellige kristne folk som tolker det de leser forskjellig, med og uten metaforer. Jeg ville jo ha gjort det så enkelt som mulig, og så klart som overhodet mulig når målet var at alle ens barn skal få et godt efterliv. Hvilken gud er det som tester sin beste skapelse på denne måten? Jeg mener, seriøst? Dere ser ikke selv at dere bare ror dere lengre og lengre vekk? Lenke til kommentar
IHS Skrevet 19. juli 2013 Del Skrevet 19. juli 2013 Bare du som ikke greier å skille ut hva som er metaforer og hva som ikke er det, ellers er boken i seg selv helt grei. Hviklen intelligent og oppegående gud trenger å snakke i metaforer? Hvofor må vi filtrere bort metaforer for å komme frem til det som betyr noe? Ser du ikke problemet og et dilemma her? Det er altså snakk om en allvitende gud?? Ingen har sagt at du må filtrere bort metaforene, poenget med metaforene er å både skjønne at det er metaforer og hva de egentlig sier. De innviede skjønner dette språket, de utenfor gjør det ikke. Er det ikke ekstremt tungvindt av en Gud å gjøre det på denne måten? "Dette er mine ord, jeg skal skrive dem ned på en så tåkefult måte som overhodet mulig". Og BANG du har 40,000+ forskjellige kristne folk som tolker det de leser forskjellig, med og uten metaforer. Jeg ville jo ha gjort det så enkelt som mulig, og så klart som overhodet mulig når målet var at alle ens barn skal få et godt efterliv..... Alle er ikke Guds barn, en god del er Djevelens barn, de er ikke velkommen inn i "himmelen" (et metafor) Lenke til kommentar
BmOnline Skrevet 19. juli 2013 Del Skrevet 19. juli 2013 (endret) Ok, så en gud skaper sine "barn" - oss, og vet allerede hvem som vil tru og hvem som ikke vil tru? Hva skjedde med fri vilje? Og hvis det kun blir tydelig etter at man er blitt kristen, går ikke det mot sin gang? Er det ikke ekstremt tungvindt av en Gud å gjøre det på denne måten? "Dette er mine ord, jeg skal skrive dem ned på en så tåkefult måte som overhodet mulig". Og BANG du har 40,000+ forskjellige kristne folk som tolker det de leser forskjellig, med og uten metaforer. Jeg ville jo ha gjort det så enkelt som mulig, og så klart som overhodet mulig når målet var at alle ens barn skal få et godt efterliv. Hvilken gud er det som tester sin beste skapelse på denne måten? Jeg mener, seriøst? Dere ser ikke selv at dere bare ror dere lengre og lengre vekk? Hvis du ønsker å få viten om noe, ja så er bud nr 1 at man er villig til å lytte- dvs høre etter. Det betyr ikke det samme som at man skal trues til tro. En gang til. Herren visste hvem som trodde og hvem som ikke trodde. Og når du sier at det skal være så enkelt, ja så er det faktisk det. Men de som leser det de blir influert, påvirket av organisasjonene- ser du? Herren sier at ALT som kommer ut av en munn i ei Kirke, må sees i sammenheng med Bibelens Ord. Hvis det strider imot Bibelens Ord, så kan du bare gå ut av den menigheten, fordi den ikke står for Guds Ord- når som til eksempel at de har kvinelige prester. Det står ingen steder i Bibelen at kvinner skal skoleres til prester. Så du ser kanskje mer om hva det er vi ønsker å få tak i? Guds rene Ord. Og hvis man får litt løgn inn, så ødelegger den lille løgnen for hele deg. Her kan vi bruke ørten dager å forklare hva Guds Ord er. Men slik er det. Dagens Bibeltekster skal du ikke bry deg med. Men finn deg en god Bibel- King James av 1611-. Du må ikke misforstå meg i at jeg ikke liker folkene. Jo, men ikke de doktriner de preker- de skaper død-. BmOnline Endret 19. juli 2013 av BmOnline Lenke til kommentar
theGunner76 Skrevet 19. juli 2013 Del Skrevet 19. juli 2013 men det er fortsatt gud som har skapt djevelens barn? jada, de har selv valgt den veien (bortsett fra for eksempel barnesoldater?) og må stå for sine egne "valg", men i og med gud vet alt Joh 3:20 Gud større enn vårt hjerte og vet alt (eller har jeg misforstått denne også?) burde han vist at ikke alle fikk komme til paradis og faktisk ganske mange av hans kreasjoner måtte lide til evig tid. fantastisk fyr han der... Lenke til kommentar
IHS Skrevet 19. juli 2013 Del Skrevet 19. juli 2013 (endret) Joh 3:20 Gud større enn vårt hjerte og vet alt (eller har jeg misforstått denne også?) He, he du vil veldig gjerne at Gud skal være allvitende, for å gi ham skylda for alt Ja, du har missforstått, Gud vet alt som er i hjerte og han liker ikke det han ser (metafor) Endret 19. juli 2013 av IHS Lenke til kommentar
theGunner76 Skrevet 19. juli 2013 Del Skrevet 19. juli 2013 (endret) kor 2:10 Hvem andre enn menneskets egen ånd vet hva som bor i et menneske? ikke kom å fortell meg at han regnet med at alle skulle velge hans vei.... var det ikke derfor han gav oss fri vilje da? edit: og dessuten, hvorfor skal han ikke ha skylda? det var jo han som skapte alt? Endret 19. juli 2013 av theGunner76 Lenke til kommentar
IHS Skrevet 19. juli 2013 Del Skrevet 19. juli 2013 (endret) edit: og dessuten, hvorfor skal han ikke ha skylda? det var jo han som skapte alt? Nei, Gud har ikke skapt alt, det vonde som daglig skjer er menneskets egen skyld og menneske skapt. Endret 19. juli 2013 av IHS Lenke til kommentar
BmOnline Skrevet 19. juli 2013 Del Skrevet 19. juli 2013 (endret) men det er fortsatt gud som har skapt djevelens barn? jada, de har selv valgt den veien (bortsett fra for eksempel barnesoldater?) og må stå for sine egne "valg", men i og med gud vet alt Joh 3:20 Gud større enn vårt hjerte og vet alt (eller har jeg misforstått denne også?) burde han vist at ikke alle fikk komme til paradis og faktisk ganske mange av hans kreasjoner måtte lide til evig tid. fantastisk fyr han der... Mange veier tyktes rett, men som sagt den som leser i Bibelen med det for øye at man tror man finner liv i den, da er masse gjort- Og husk hva Han sa til disippelen som tvilte. Filip sa til Jesus, Vis oss Faderen og det er oss nok. Tenk det var en av disiplene som spurte. Og hva svarte Jesus ham? Joh 14,9 Så lenge som Jeg har vært blandt eder, så kjenner dere Meg ikke, den som har sett MEG -har sett Faderen, svarte Jesus Filip. Her får alle svar på AT Gud bodde i Sin egen Sønn mens Han gikk på jorden. Og dette var nødvendig, for å gjenløse dem som Han så forut som trodde på Ham- slik fikk Han dem tilbake uten en flekk, ved sitt eget offer- og det fins ingen større eller bedre. Som dere vet kom Satan inn i kjødet i Edens Have, hvor Eva snublet. BmOnline Endret 19. juli 2013 av BmOnline Lenke til kommentar
IHS Skrevet 19. juli 2013 Del Skrevet 19. juli 2013 ..husk hva Han sa til disippelen som tvilte. Filip sa til Jesus, Vis oss Faderen og det er oss nok.Tenk det var en av disiplene som spurte. Og hva svarte Jesus ham? Joh 14,9 Så lenge som Jeg har vært blandt eder, så kjenner dere Meg ikke, den som har sett MEG -har sett Faderen, svarte Jesus Filip. Her får alle svar på AT Gud bodde i Sin egen Sønn mens Han gikk på jorden..... Bra ! Men er det slik at du tror Gud ikke bor i Jesus Kristus i dag ? Lenke til kommentar
BmOnline Skrevet 19. juli 2013 Del Skrevet 19. juli 2013 Bra ! Men er det slik at du tror Gud ikke bor i Jesus Kristus i dag ? Alle troende vet jo at Herren er den samme i går, i dag, ja til Evig tid den samme! Selv om de fleste biskoper og prester hevder at det var den gang De tar feil. BmOnline Lenke til kommentar
IHS Skrevet 19. juli 2013 Del Skrevet 19. juli 2013 ..husk hva Han sa til disippelen som tvilte. Filip sa til Jesus, Vis oss Faderen og det er oss nok.Tenk det var en av disiplene som spurte. Og hva svarte Jesus ham? Joh 14,9 Så lenge som Jeg har vært blandt eder, så kjenner dere Meg ikke, den som har sett MEG -har sett Faderen, svarte Jesus Filip. Her får alle svar på AT Gud bodde i Sin egen Sønn mens Han gikk på jorden..... Bra ! Men er det slik at du tror Gud ikke bor i Jesus Kristus i dag ? Alle troende vet jo at Herren er den samme i går, i dag, ja til Evig tid den samme! Bra, men er det slik at du videre tror at Gud og Jesus Kristus bor i de kristne ? 1 Lenke til kommentar
FullColor Skrevet 20. juli 2013 Del Skrevet 20. juli 2013 (endret) Så du kommer med en påstand du ikke kan følge opp etter? Jøss, det var jo noe nytt fra de troende. ^^ Sier du det, vi kunne begge komme med oppfolginger for hvorfor du har din tro og jeg min. alt du kommer med her er meningslos sarkasme. du kan jo heller prove og folge opp evolusjons teorien.... Så den er mulig å bevise OG motbevise? Det må jeg si... Og med hensyn til å ikke vite hva man snakker om, hvorfor er ikke en tøddel av påstandene i bibelen bevist da, eller motbevist? Nei du, den må du lenger ut på landet med er jeg redd.... Nei du, det blir bare twisting og kverulering av ord, hvis du tenker litt etter med konteksten til det jeg sa, sa var det jeg sa en tilbakevissning av det tidligere argumentet under: Bibelen har ingen falsifiserbar hypotese og kan således ikke bli motbevist. Så du sier at noe som ikke kan bli motbevist heller ikke har blitt motbevist. Du sier at bibelen ikke er motbevist? Hvordan skal jeg kunne motbevise bibelen? Det blir som å motbevise Donald Duck hvis noen påstår at han var en ekte and som kunne snakke og hadde tre nevøer.. Kanskje hans historier ble skrevet fra andas virkelige liv? Jeg ville faktisk trudd mer på dette enn det tøvet som står i bibelen. Nei, det tenker jeg nok at du ikke har... Hva skulle det være liksom, fakta som bakket opp bevis påstanden din? Du har ingenting og vet det, det er derfor du flykter hals over hode her.. Igjen, bare hatsk og simple pastandende logner. Hvem har sagt at jeg flykter. En tom pastand fra deg. men som allerede utrykt sa barer ikke disse tradene sa my nyttig frukt i mine oyne annet enn og mote bastante fyrer som deg selv. jeg har andre ting jeg heller vil bruke tiden pa, sa om du vill slenge dritt til andre som har en annen tro enn deg selv og komme med tapelige add hominem for det jeg har utrykt at jeg ikke vil diskutere hoyt og lavt til krampa tar deg, sa er det ditt valg, du kan gjore det. Men slike pastander bare viser hvor "opplyst" du virkelig er. Ferdig med det. Endret 20. juli 2013 av FullSpectrum Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 20. juli 2013 Del Skrevet 20. juli 2013 (endret) Du kommer med en påstand om at det er funnet feil i evolusjonsteorien. Deretter presterer du å si at evolusjonsteorien "bare er en teori". Hvilke feil har det blitt funnet om evolusjonsteorien? Kan en teori, vitenskapens øverste og aller beste resultat, bli noe "mer enn bare en teori"? Hvis svaret er nei, hvorfor poengterer du da at det "bare er en teori"? Hvilke falsifiserbare forsøk kan man teste på bibelen for å bygge opp om kristendommen? Endret 20. juli 2013 av Abigor Lenke til kommentar
IHS Skrevet 20. juli 2013 Del Skrevet 20. juli 2013 .... Deretter presterer du å si at evolusjonsteorien "bare er en teori".... evolusjonsteorien Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå