Gå til innhold

Er engelskmenn og amerikanere uhøflige?


Anbefalte innlegg

Jeg sitter nå på helpdesk (og har ikke så altfor mye gjøre) i et engelsk firma i Norge. Det har noen hundre ansatte og en god del da fra England og USA. Men det er kun én person av disse engelsktalende som sier navnet sitt når han ringer inn! Alle de norske sier minst fornavnet sitt, om de ikke tar med avdeling og hvor de er hen også.

 

Så jeg sitter da og funderer her på om engelskmenn og amerikanere egentlig er uhøflige? Eller er det annen grunn til at de ikke vil si navnet sitt?

 

Merk at dette er ikke ment noe i mot engelskmenn og amerikanere, men bare litt underfundigheter som dukker opp i mitt hode.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så jeg sitter da og funderer her på om engelskmenn og amerikanere egentlig er uhøflige? Eller er det annen grunn til at de ikke vil si navnet sitt?

 

Tror nok ikke engelskmenn og amerikanere er uhøflige til vanlig! Engelskmenn har jo tradisjon for å være overhøflig etter norsk standard og amerikanere er også et veldig høflig folk så hvorfor de du sitter rundt er slik, aner jeg ikke! :shrug:

Lenke til kommentar

Tror nok ikke engelskmenn og amerikanere er uhøflige til vanlig! Engelskmenn har jo tradisjon for å være overhøflig etter norsk standard og amerikanere er også et veldig høflig folk så hvorfor de du sitter rundt er slik, aner jeg ikke! :shrug:

 

Det er nettopp derfor det er underfundig! Kanskje de egentlig bare later som de er høflige men når man ikke ser de tar de igjen? Jobba ca. 3 uker i England i sommer og denne overhøfligheten ble nesten slitsom etterhvert, man trenger ikke si "thank you" til alt...

 

Eller kanskje det egentlig er uhøflig å si navnet sitt i telefonen? :)

Lenke til kommentar

mine erfaringer er at amerikanere er veldig høffelige.

 

Og da spesielt de som sitter og tar imot telefonhenvendelser! Jeg har en tremening som sitter å tar imot bestillinger for Continental på deltid. Når de tar telefonen, får du en lang lekse om hva de heter og hvilken avd. de hører til.

 

Til slutt sier de som regel en ny lekse med "takk for at du ringte Continental Airlines. Vi ønsker deg en god reise", eller noe i den duren.

 

Men det var min erfaring, vet ikke om alle steder er slik jeg. Jeg baserer meg på Alamo Bilutleie, Delta, Continental og diverse canadiske servicetelefoner.

 

Kanksje amerikanerene mister alle prinsipper når de ikke lenger sitter i US?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...