AnonymDiskusjon Skrevet 10. juni 2013 Del Skrevet 10. juni 2013 Sikkert et helt tåpelig spørsmål, men er kjærlighetssorg en gyldig grunn til ikke å ha eksamen? Får rett og slett ikke tenkt på noe annet, og å lese pensum funker ikke. Er det noen mulighet for å gå til legen og få erklæring på dette (?) eller er det lost case? Er jo ikke akkurat deprimert eller noe, og har ikke noe på psykisk helse fra før, men dette er virkelig altoppslukende. Anonym poster: f223fff8294c7592424433e89524650f Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 10. juni 2013 Del Skrevet 10. juni 2013 (endret) Jeg kan ikke si at jeg har forsøkt eller hørt om noen andre som har gjort det, men jeg tviler sterkt. Du sier ingenting om hvilket nivå du er på. Hvis dette er videregående, så må du sjekke hva fylkeskommunen sier om det. Hvis det er høyere utdanning, må du sjekke skolens eksamensreglement. Det er også verd å nevne at du aldri slipper unna eksamen. Hvis du av en eller annen grunn ikke tar eksamen nå, må du ta den igjen senere. Så det er ikke sikkert at det er fordelaktig å utsette eksamenen. Endret 10. juni 2013 av Zarac 1 Lenke til kommentar
Arcturus2 Skrevet 10. juni 2013 Del Skrevet 10. juni 2013 Du kan gå til legen og få en henvisning til en psykolog eller noe slikt som kan uttale seg skriftlig på at du har en tung mental tilstand. Kanskje. Under tvil. Men dette vil antakeligvis ta så lang tid å få på plass at du vil være ferdig med sommerferien og vel så det før du i det hele tatt får konsultasjonstime. I tillegg tror jeg kjærlighetssorg går innfor rammen av det vi tenker som normale opplevelser. Suck it up, bit tenna sammen og gå opp til eksamen. Eventuelt kan du bare drite i alt og konte. 1 Lenke til kommentar
felicity Skrevet 10. juni 2013 Del Skrevet 10. juni 2013 Jeg fikk i forrige uke 6 på muntlig eksamen, med både kjærlighetssorg og utallige andre vansker. Hjernen din er i stand til å inngå en slags «arbeidsmodus» når det virkelig gjelder, som naturlig gjør at andre ting kan settes til side akkurat der og da. Det skal også nevnes at legen din ikke kan gjøre så mye mer enn å henvise deg til psykolog, hvor ventelistene er milelange og det vil være søkere med langt større og mer akutte problemer enn kjærlighetssorg. Misforstå meg rett; jeg forsøker på ingen måte å undertrykke at dette er en vanskelig situasjon for deg, for det tror jeg deg på, men dette er også en situasjon du rett og slett er nødt til å bare komme deg igjennom. Bit tennene sammen, hent frem litt styrke du ikke var klar over at du hadde, så skal det nok ordne seg på et vis. At du ikke er deprimert eller har slitt psykisk tidligere i livet er en veldig god forutsetning for at du vil komme deg videre etter dette. Aldri fortell deg selv at noe ikke går. Psyk deg opp! 2 Lenke til kommentar
logaritmemannen Skrevet 10. juni 2013 Del Skrevet 10. juni 2013 I Japan er det tydeligvis lov til å ta fri fra jobben hvis du har kjærlighetssorg. Dog var det bare én dag om jeg husker rett. Lenke til kommentar
Lafro Skrevet 10. juni 2013 Del Skrevet 10. juni 2013 En venn av meg fikk satt ut levering av bacheloroppgaven på grunn av sorg som blant annet skyldes sykdom i familien (ikke noe alvorligalvorllig). Så kanskje det blir noe liknende!? Fikk legeerklæring fordi han hadde så mye annet å tenke på... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå