Gå til innhold

The Witcher 3: Wild Hunt diskusjonstråd

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg fikk ca 20% bedre ytelse i Windows 10 enn med windows 8.1 i Witcher 3 med nyeste patch. ALT på i 1440p. Her er det faktisk cpu som virker å være flaskehals, og det med 5960x @ 4600mhz. Får høyere cpuload i windows 10, noe som igjen gjorde at  jeg fikk høyere load på gpuene.

Noe bra er det tydeligvis med Windows 10 og Witcher 3 :)

Lenke til kommentar

Så sykt irriterende altså.

1. Ja, eg har sendt de mail om support, men pga lang behandlingstid så tar det evigheter

2. Eg finner ikkje spillet mitt inne på Library inne på gog.com, eg finner det i historikken, men ingen andre steder

3. eg får ikkje oppdatert spillet via galaxy

4. eg kjører 1.05 så en eller annen gang er spillet blitt oppdatert

Noen som har noen tips ?

Lenke til kommentar

Jeg fikk ca 20% bedre ytelse i Windows 10 enn med windows 8.1 i Witcher 3 med nyeste patch. ALT på i 1440p. Her er det faktisk cpu som virker å være flaskehals, og det med 5960x @ 4600mhz. Får høyere cpuload i windows 10, noe som igjen gjorde at  jeg fikk høyere load på gpuene.

Noe bra er det tydeligvis med Windows 10 og Witcher 3 :)

Batman AK kjører visstnok også bedre i Windows 10, i alle fall i følge flere på forumet her.

Lenke til kommentar

Selv om jeg så absolutt syns TW3 har en godt designet verden, så syns jeg ikke den er spennende og utforske i det hele tatt. De bruker for mye av det som er populært i open world spill idag, masse spørsmåltegn med repeterende oppgaver, det er dessverre ikke dypt eller spennende.

Det er noen unntak iløpet av spillet, men ikke nok. Veldig lite av ruinene og slike ting du ser er heller ikke unikt, i motsetning til The Elder Scrolls eller Dragon Age. Hadde foretrukket et mer lineært spill med god fortelling. 

Jeg syns witcher 2 er et bedre spill, jeg syns rett og slett det blir for mye dialog, jeg er nå så lei av å høre på folk snakke at jeg spacer over aller dialoger, orker ikke høre på 20 minutter med dialog, og dette skippinga har jeg gjort siden jeg paserte 15 timer i spillet(er nå på over 60)

Jeg syns det er synd, da Geralt er en veldig kul karakter jeg vil høre snakke, men jeg er så fuckings lei dialog. Etter et par setninger fra hver person gidder jeg ikke mer.

Endelig noen som tør kritisere det jeg også fikk inntrykk av :) Spesielt dette med dialoger.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

The Witcher 3 er ikke fritt for problemer, og det fortjener kritikk både i form av ris og ros. Slik er det med alle spill, men jeg syns det positive med spillet blåser vekk det meste av de små problemene det har. Mitt hovedproblem med spillet er siste akt eller kapittel, det er så dårlig skrevet, det gir ingen mening i historien også med tanke på bøkene. Det er også den største klagen over på The Witcher 3 forumet. Håper de heller lager en Enhanced Edition som fikser opp siste akt.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jævlig bra spill, men er skuffet over siste kapittel. 
Setter en spoiler her just in case

Hele verden føles så tom etter slutten, er liksom ikke noe mål å jage etter lenger, og får ikke mulighet til å møte noen av de fra hovedhistorien. Syns det skulle vært noen flere main quest etter slutten, eller at etter slutten så spilte du etter slutten, ikke før (vanskelig å forklare :p ). Hvis Ciri ble en Witcher, så skulle det vært mulig å spille sammen med henne, ihvertfall noen oppdrag. Geralt lærte jo henne ting etter hovedhistorien, og det syns jeg at vi skulle på en måte fått gjort det selv/at hun ble med på side quest.

Ble ferdig med spillet på kun 65 timer, angrer på at jeg ikke gjorde flere side quest før, men ville ikke bli overlevelet heller, tok main quest når jeg var på riktig lvl/1-2 høyere, syns main quest burde vært høyere lvl, evt at du ikke fikk så mye xp på main quest før på slutten av spillet. Slutten av spillet burde også vært vanskeligere (kampmessig), starten av spillet var jo drit vanskelig i forhold. Spilte på det nest letteste fordi jeg ikke kan meditere og fylle opp liv ellers. Skulle vært mulig å sette på vanskeligere combat, men fortsatt kunne meditere for å fylle opp livet sitt.

Hva skjedde egentlig med avallach etter main quest?

Endret av Bjonness406
Lenke til kommentar

Akrabra:

Og da er man tilbake til at TW spillene egentlig ikke er ferdig før alle patcher og EE er ute. Derav at jeg venter med kjøpet.

Litt enig, dessverre. The Witcher 2 ble ikke en klassiker før Enhanced Edition kom ut, samme med det første. Var alt for mye kutt i den siste delen av spillet og det ble samme problem her. Hvis man ikke klarer og avslutte en trilogi bedre enn det her så er det problemer innad i teamet eller for mye fokus på andre ting *host* åpen verden *host*.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Witcher 3 er utrolig mye mer polert enn både 1 og 2. Ser ikke bort i fra at det blir en Enhanced Edition av 3 også, men det blir vel mer en oppsamling av alle patchene + DLC, heller enn en mastodontoppdatering som "fikser" spillet.

Rundet i sin tid Witcher 1 før EE, og det var sykt janky. Ikke sammenliknbart i det hele tatt. Det mest dramatiske som var galt med W3 var XP-bugen i de to ukene den varte. Resten har jo bare vært småplukk. Fint at de har fått ordnet ting som i ettertid virker som åpenbare, små mangler (f.eks. stash og bedre inventory) nå, men spillet fungerte jo helt fint rett ut av boksen. Det var mulig å runde, og alle karakterene hadde til og med innspilt dialog. :p

Endret av Zealuu
Lenke til kommentar

Jepp. Spilte gjennom både w1 og w2 før EE. W1 var nokblitt janky, men jeg merket lite til det. Historien og settingen var så engasjerende at jeg ikke brydde meg.

Witcher 2s problemer var overdrevne etter min mening. Det var ikke perfekt på lansering, men det var ingenting som ødela for min nytelse av spillet.

Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar

Skulle ønske Witcher 3 hadde mer utfordrende gameplay lignende Dark Souls der du styrer kampene 100% selv. Med det mener jeg at i Witcher 3 kan du bare spamme en knapp og rulle unna. Det er ikke mye timing eller presisjon involvert, Gerard locker på automatisk så det er latterlig lett.

Men Witcher 3 har ufattelig bra stemning, særlig med væreffektene og naturen, det har ikke Dark Souls serien igjen. En kombinasjon av de to ville vært perfekt.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Prøvde å reinstallere GOG galaxy, men no sier også denne at eg ikkje har noen spill..

For noe møkk altså!

Og svar fra support er jo saga blott!

Dette høres litt ut som at du bruker en annen konto, kan det være at du har registrert deg på GOG flere ganger?

Lenke til kommentar

Prøvde å reinstallere GOG galaxy, men no sier også denne at eg ikkje har noen spill..

For noe møkk altså!

Og svar fra support er jo saga blott!

Dette høres litt ut som at du bruker en annen konto, kan det være at du har registrert deg på GOG flere ganger?

Eg tenkte det samme, så eg sjekket mailene mine. men det er bare en som får opp div informasjon om kjøp

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...