Gå til innhold

The Witcher 3: Wild Hunt diskusjonstråd

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

To ting som så langt irriterer meg i et ellers fantastisk spill:

- At det er altfor lett å "spamme" fiender på avstand med armbrøst, samtidig som at

- armbrøstene ( i hvert fall de tidlige) gjør usannsynlig lite skade!

Også er det tullete med uendelig med piler. Gjør heller armbrøsten kraftigere, og la det være langt mer begrensede piler/bolter.

Lenke til kommentar

Morsomt at du nevnte det med armbrøst under vann.

Jeg vet ikke om det er pga folka jeg møtte på, men jeg brukte kun ett skudd til å drepe noen lvl10 drowners som svømte under vann. Selv så var jeg lvl 6.

Er det sånn at alt under vann tåler kun ett skudd.

Lenke til kommentar

Jepp, armbrøsten blir fort en vaksine mot drowners og flygedingser. Ursine og Feline Crossbows har jo fordelen av å ha en del fine bonus-stats i tillegg. Av og til tåler ting under vann to skudd, men skaden skrus opp noe voldsomt, sikkert for at det skal være mindre irriterende.

Nå har jeg forresten omsider rundet spillet på Death March. Bosser rangert etter vanskelighetsgrad:

1. White Orchard Griffin

2. Fistfight mot alven i questet High Stakes

3. Fistfight mot de to brødrene for å få gratis vakthold i The Play's the Thing

4. Fistfight mot to random chuckleheads i questet Cabaret

5. Imlerith

74. Caranthir

75. Eredin

Endret av Zealuu
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jepp, armbrøsten blir fort en vaksine mot drowners og flygedingser. Ursine og Feline Crossbows har jo fordelen av å ha en del fine bonus-stats i tillegg. Av og til tåler ting under vann to skudd, men skaden skrus opp noe voldsomt, sikkert for at det skal være mindre irriterende.

Nå har jeg forresten omsider rundet spillet på Death March. Bosser rangert etter vanskelighetsgrad:

1. White Orchard Griffin

2. Fistfight mot alven i questet High Stakes

3. Fistfight mot de to brødrene for å få gratis vakthold i The Play's the Thing

4. Fistfight mot to random chuckleheads i questet Cabaret

5. Imlerith

74. Caranthir

75. Eredin

Min store frykt at de 2 endte på sisteplass i rangeringen. Er nok det som skuffet meg mest med spillet, litt anti-klimatisk. Håper virkelig de gjør en Enhanced Edition av W3 også, er visst mye som ble kuttet under produksjon.

Lenke til kommentar

Ja, det kunne med fordel vært langt mer balansert. Tok en lvl 48 archgriffin i går (jeg var level 33), og selv om jeg kanskje brukte litt vel mange forsøk ble det en tilfredsstillende kamp på sikkert 10-15 minutter med mye bruk av forskjellige signs, potions og bomber. Da følte jeg meg virkelig som en profesjonell monsterjeger. Har forsåvidt ingen innlevelsesmessige problemer med at Geralt klarer det meste på første forsøk, men siste bossen bør være om ikke den vanskeligste, så i hvert fall svært utfordrende. At vanlige fiender ikke skalerer er fint, men kanskje bossene burde gjort det.

Jeg har tenkt litt på at det kanskje kunne vært noe med en utgave helt uten klassisk RPG-levling. Geralt er gammel og garvet, og at han skal bli så veldig mye flinkere og sterkere i løpet av spillet er ikke helt troverdig.

Lenke til kommentar

Min store frykt at de 2 endte på sisteplass i rangeringen. Er nok det som skuffet meg mest med spillet, litt anti-klimatisk. Håper virkelig de gjør en Enhanced Edition av W3 også, er visst mye som ble kuttet under produksjon.

Altså, de var ikke de letteste bossene i spillet, om ikke annet så fordi de fremdeles tåler veldig mye juling, men konsentrasjonskravet og risikoen for å plutselig dø var mye lavere enn kampene lenger oppe. Skulle det vært skikkelig vanskelig, så måtte man fistfightet sistebossen.

Streamet da jeg gjorde det, og lastet opp archivet, så her er en video hvis noen er interesserte. I spoiler, for sikkerhets skyld. Obviously megaspoilers om du ikke har rundet spillet før.

Endret av Zealuu
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Forstår ikke hva fistfights har der å gjøre, spesielt ikke 1 on 1. Det er jo bare å dodge, light attack, light attack, dodge, light attack, osv. til man vinner. Tok de fistfightquestene (og slo Olaf) på level 12 eller deromkring, uten å tape mer enn én gang. Den ene gangen var bare fordi jeg fikk penger for det.

Lenke til kommentar

Hvis du gjorde det på Death March er jeg imponert. Det hadde jeg neppe fått til. På Story and Sword så var de samme kampene helt trivielle, mens på DM er terskelen for å gjøre feil nærmest komisk lav, spesielt i 2v1-situasjoner. Du tåler fire slag (mens de fremdeles tåler 8-12), og tre-fire slag kan komme i løpet av noen sekunder som en ren stunlock, både hvis du bommer med en parry (som er eneste måte å få gjort skade på), eller hvis de bruker sin egen quick attack (som er raskere enn din dodge hvis du er innenfor rekkevidde). Felles for de fistfightene jeg synes var vanskelige, er også at du ikke har plass til å dodge. Eller i High Stakes, i det hele tatt å gjøre noe annet enn å gå et par skritt frem og tilbake. Brukte flere forsøk på den enn på flertallet av bossene i Bloodborne. :p

Til sammenlikning kunne jeg ha blitt truffet av Eredin sitt sverd sikkert rundt 10 ganger før jeg ville vært i alvorlig trøbbel - og i vanlige kamper har man uansett tilgang på potions, signs, etc.

Endret av Zealuu
Lenke til kommentar

Trodde jeg spilte på death march, men godt mulig jeg ikke gjorde det. Jeg gidder ikke sjekke, men dodge funka hvertfall helt fint. Fler-mot-en nevekamp er uansett ganske kjipt. Hadde vært kjekt å kunne bruke Axii eller Aard, men det hadde nok blitt for enkelt igjen :p

Lenke til kommentar

Liker ikke at våpen og rustninger har levler..

Noe av morroa med å finne et drit bra sverd eller oppskrift til et forsvinner.

Jeg fant oppskrift til Scoa tel sverd når jeg var level 8 eller noe, og gir liksom 400 mer skade, men var level 27, nå som jeg er level 20 har jeg et sverd som bare er 40 skade under dette sverdet, noe som tyder på at innen jeg er 27 vil jeg ha et sverd som gjør betydlig mer skade.

Så ubruklig. jeg skjønner man blir OP om man har et sverd som gjør 400 mer skade enn sverdet du har. Men syns de kunne gjort det på andre måter. Du vil aldri kunne komme over med flaks et super sverd som gjør det OP, men jeg syns du burde kunne det. Det er noe av det kule med en open verden. Og noe TES gjør bra. 

Jeg er Gerald super wicher men ops jeg kan ikke bruke dette stål sverdet, jeg er ikke trent nok til det gitt... 

• Liker 1
Lenke til kommentar

De fleste har vel spilt seg gjennom meste parten av spillet nå? Eller begynner man på nytt når problemen er fikset og all funksjonalitet er på plass? Tror jeg ser ann tilstanden nærmere jul før evt. kjøp.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...