Gå til innhold

The Witcher 3: Wild Hunt diskusjonstråd

Anbefalte innlegg

Uten konsoller hadde spillutvalget vært labert. Du får kanskje litt dårligere grafikk på noen spill på pc pga konsoller, men fordelene veier opp veldig mye. Uansett, psn har begynt å laste ned witcher 3 på ps4en min kan jeg spille det når det er ferdigt eller er digitale utgaven sperret?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_best-selling_PC_games

(Sales from digital distribution stores (such as Steam and Direct2Drive) are not generally included since these figures are not generally released to the public, as well as VGChartz and similar publications being unable to accurately track these sales.)

Veldig sant, tenkte ikke på det i farta.

Men forskjellene er gigantiske om man legger sammen alle konsollene, skeptisk til om pc er i nærheten av tallene. blir synsing selvsagt men.

Uansett, jeg gleder meg som en unge. Gameplay > Grafikk. Spesielt når vi snakker RPG.

Lenke til kommentar

Hvordan er mod-miljøet rundt The Witcher spillene? Moddes det mye? Vurderer om jeg skal gå for PC selv om grafikken ikke blir mye bedre enn PS4.

De første spillene ble ikke moddet utrolig mye. Det fantes en god combat overhaul og en del ting som bare introduserte bedre hud og små detaljer som ble fikset på osv. Finnes jo også så klart noen mods som gjør at Triss er naken hele tida, men hva forventer vi av mod miljøet. Ta en tur innom http://www.nexusmods.com/witcher/? http://www.nexusmods.com/witcher2/? så kan du sjekke hva som ble laget osv, gir oss sikkert en liten pekepinn for hva vi får med det tredje spillet. 

Endret av Akrabra
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fy flate, eg føler meg så tom no :( 

Veit ikkje heilt ka eg skal finne på.

har vell ca 70+ timer gameplay selv, men har ikke tatt mange main quest til nå, utforsker alt og tar alle sidequest og tar alle witcher contracts, så har tatt 65 quests totalt til nå av de 220+ som er i spillet, så regner med jeg glatt får 100+ timer til i spillet viss ikke mer

nytter ikke å løpe gjennom storyen da sidquesta er like unike som main questa, så annbefaler deg å spille alt viss du vil få med deg hele storyen og møte alle i spillet :tease:

Lenke til kommentar

Ja, det er mye for meg å gjer enda :) Eg var litt redd for å lvle fra Main Questet, så eg gjorde det mens det enda var litt utfordrende.

Blir nok enda ein runde på meg, der eg tar vanskligheten heilt til toppen, da får eg heller utforske litt mer, for kommer sikkert til å trenge det. Var ikkje heilt fornøyd med sånn ting blei for Geralt på min save.

Endret av Noiz
Lenke til kommentar

Oi, plutselig sto sola opp bak meg, får ta ein pause :)

Hva slags versjon er det du spiller? Skurke-edition?

Mange som fikk lovlige versjoner tilsendt for mange dager siden, om du bare leser en side eller to tilbake i denne tråden. Så tror du skal være forsiktig med å beskylde noen for å bruke skurke versjon. 

Vet du forskjellen på et spørsmål og en beskyldning?

Lenke til kommentar

Hehe, kan bekrefte at eg fikk det av Gamezone :)

Collector's edition, veldig fan av det, så det blir neppe noe skurke edition på meg :)

Jeg har faktisk CE av Witcher 2. Det fulgte med en mynt som jeg alltid har hatt liggende ved PC'en. Den ligger på pulten her nå, faktisk, selv om det er år og dag siden jeg spilte det. Men jeg har sluttet med fysiske kopier. Nå er det kun Steam som gjelder for min del. Jeg kommer uansett til å vente med W3. Jeg har alt for mange halvspilte spill som jeg ønsker å bli ferdig med først. Men det har kommet såpas mange bra spill til PC i det siste at det ikke er lett å gjøre seg skikkelig ferdig med ett før det kommer et nytt spill som må kjøpes...

Endret av Orwandel
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Alien: Colonial marines var jo ikke det samme i det hele tatt.  Det prosjektet ble sendt rundt mellom gearbox og et jalla firma å nedprioritert til de grader av begge to. Så etter mange forsinkelser ble det rush laga på 8 måneder. Spillet var uferdig og bugga. Langt mer enn en grafikk downgrade som var problemet der. 

Witcher 3 høster til nå inn konge reviews og virker på alle måter være et bunnsolid spill. CDPR er ikke Activision, EA eller UBI. De har ikke penger og folk i hue og ræva. De har hele tiden sagt at de har kun 1 build og at det vil bli samme spillet på alle platformer.

Ja det er kjipt at vi ikke får en egen pc utgave med über grafix, men sånn som markedet er i dag og andelen salg på konsoll vs pc så skal vi se lenge etter at noen har råd til å legge masse ekstra tid og penger i en OP PC utgave.

Mangel på økonomiske muskler forsvarer ikke en downgrade.

Alle som så demoen fra 2013 visste at det ikke kom til å se sånn ut på konsoll. Svært mange, inkludert meg selv, ble ekstremt hyped over hva de viste frem. "WOW! Endelig noe som virkelig pusher PC tech!"

PC-spillere har oppgradert maskinvare for dette spillet, og så får vi dette?

At det er 1 build på tvers av alle plattformer er en løgn.

http://www.dsogaming.com/news/the-witcher-3-xml-will-let-you-enable-sharpening-uber-terrain-textures-lod-options-found/

Om jeg ikke tar helt feil, så har Steam flere brukere enn hva Xbone og PS4 har til sammen.

"så får vi dette?" Noe som ligger an godt an til å bli GOTY? Noe av det bedre som er laget på flere år?  Ja huff så uheldige vi er :p

At folk er dumme og kjøper masse hardware uten at noe som helst er bekreftet om spillet må de nesten ta på egen kappe..

En build og at spillet blir likt på alle platformer mener jeg de har sagt i flere intervjuer. Godt mulig jeg tar feil eller at det er feil selvsagt.

Og det kan godt være rett at steam har flere brukere, men når var sist et PC spill solgte enn konsoll utgavene?

På vgchartz har PC 5 titler gjennom tidene som har registrert solgt over 5mill. Konsoll derimot 194 titler over 5m. Det er ikke vits å diskutere hva som er mest lønnsomt å utvikle til av pc og konsoll.

http://www.vgchartz.com/gamedb/?name=&publisher=&platform=&genre=&minSales=0&results=200

Rull inn leppa di litt.. Har hverken sagt at spillet er dårlig eller at PC>konsoll i salgstall. Les hva folk skriver før du svarer.

Endret av fluks
Lenke til kommentar

Uten konsoller hadde spillutvalget vært labert. 

Uten PC hadde ikke konsoller eksistert.

Problemet, slik jeg ser det, er at konsollspill prøver for mye å være PC-spill. Konsollene burde holde seg til Mario, Sonic, Zelda, God of War, Bayonetta og slikt, og ikke så mange grafikktunge open world-spill og førsteperson skytespill. Nintendo er vel den siste skikkelige konsollen når man ser på type eksklusive Wii U-spill. Hvis man konkurrerer med tradisjonelle PC-spill, vil spillene både bli dårligere, og se dårligere ut sammenlignet med PC-versjonen.

flame_suit.jpg

Endret av Orwandel
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er ingenting i linken din som peker i retning av flere builds.

Uten konsoller hadde spillutvalget vært labert. 

Uten PC hadde ikke konsoller eksistert.

Tja, som spillplattform var konsollene i praksis først. Det var jo en tid da PC overhodet ikke kunne hamle opp med konsoller når det kom til datakraft.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Oi, plutselig sto sola opp bak meg, får ta ein pause :)

Hva slags versjon er det du spiller? Skurke-edition?

Mange som fikk lovlige versjoner tilsendt for mange dager siden, om du bare leser en side eller to tilbake i denne tråden. Så tror du skal være forsiktig med å beskylde noen for å bruke skurke versjon. 

Vet du forskjellen på et spørsmål og en beskyldning?

Fin bil du kjører, er den stjålet?

Jeg er ikke ute etter å krangle, men eksemplet er bare for å sette det litt på spissen. Uansett hvor uskyldig du mente det, så spurte du faktisk om han hadde stjålet spillet.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Fordi jeg har lyst til å prøve det? Kan hende det er årets spill for min del, men jeg kommer aldri til å støtte utviklere som holder på sånn som dette. Samme med forhåndsbestilling, og Ubisoft. Prinsippsak.

Kva slags prinsipp eigentleg? Å ikkje støtte utviklarar som lagar spel som du synest er årets spel?

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...