Gå til innhold

The Witcher 3: Wild Hunt diskusjonstråd

Anbefalte innlegg

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Mange av dere som har spilt gjennom witcher 2?

Både witcher 1 og 2 startet jeg på ett par ganger uten å fullføre før witcher 3 ble anonsert. Når jeg hørte det skulle komme en nr 3. tentke jeg det virkelig var på tide å fullføre 1 og 2. Så jeg startet på nytt med 1, fullførte det, å syntes det var ett nokså godt spill.

Rakk aldri å starte på nr 2, før 3. Men etter å fullført 3 så er jeg endelig godt i gang med 2. Men det må jeg si, jeg hater det! haha nesten i alle fall. Grafikken og historien er nokså bra, men allt annet er veldig "rough around the edges" for å si det slik. Jeg virkelig har måtte tvinge meg til å spille :( . Men nå er jeg endelig snart ferdig.

Lenke til kommentar

Witcher 2 var PC eksklusivt i ett år før det omsider ble portet fra PC til Konsoll, så konsolldritt er det ikke, alle knapper kan mappes akkurat slik en vil å mener på ingen måte at spillet gjør noe skam ut av K&M. Selve kontrollene er ikke like responsive som i witcher 3 samt mangelen på ett like godt dodging system samt at slag og angrep ikke føles like "tunge" som i witcher 3 gjør det nok noe vanskelig å gå fra witcher 3 å tilbake på 2eren da systemet de har på plass i 3eren føles så helt fantastisk bra. Første gang jeg spilte 2eren i 2011 var jeg personlig bare så helt blåst bort av grafikken og gameplay forbedringenne fra 1eren at jeg nærmest forgudet spillet.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Smaken er som baken som de sier. Jeg syntes The Witcher 2 er det beste spillet i serien fortsatt, og med det mener jeg det spillet jeg liker best. TW3 har så absolutt best produksjons kvalitet og føles mest polert ut. Det har også 2 ekspansjoner som er utrolig bra, noe TW2 ikke kan sammenlignes mot for det fikk aldri utvidelser. Men bare kjernespillet så liker jeg TW2 bedre.

Jeg liker kampsystemet bedre i TW2, og da spesielt Alchemy/Signs. Syntes også måten du setter skill points og mutagens på er mye mer spennende enn hva vi fikk servert i TW3, som jeg syntes rett og slett er litt ned dumming.

Liker bedre den lukka verdenen, syntes den låner seg mye bedre til historien som jeg også finner utrolig Interessant. Syntes de klarte og balansere Geralt's utvikling godt med politiske intriger som holdt meg fengslet igjennom hele spillet. Det hjelper også at "skurkene" i spillet er utrolig godt skrevet og brettet ut så vi får forståelse for situasjon de er i og hvorfor de handler som de gjør.

Jeg har møtt mennesker som liker Dragon Age 2 bedre enn Dragon Age Origins, og de har gitt meg gode grunner hvorfor. Jeg respekterer det. Vi har forskjellig smak, og blir sugd inn i forskjellige ting. Noen ganger treffer ett spill også deg i hjerterota og du har en kobling med det som du ikke har med andre spill. The Last of Us er et eksempel for meg der. Du har det menneskelige i det, som gjør at spillet betyr mer for deg. 

Endret av Akrabra
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Smaken er som baken som de sier. Jeg syntes The Witcher 2 er det beste spillet i serien fortsatt, og med det mener jeg det spillet jeg liker best. TW3 har så absolutt best produksjons kvalitet og føles mest polert ut. Det har også 2 ekspansjoner som er utrolig bra, noe TW2 ikke kan sammenlignes mot for det fikk aldri utvidelser. Men bare kjernespillet så liker jeg TW2 bedre.

Jeg liker kampsystemet bedre i TW2, og da spesielt Alchemy/Signs. Syntes også måten du setter skill points og mutagens på er mye mer spennende enn hva vi fikk servert i TW3, som jeg syntes rett og slett er litt ned dumming.

Liker bedre den lukka verdenen, syntes den låner seg mye bedre til historien som jeg også finner utrolig Interessant. Syntes de klarte og balansere Geralt's utvikling godt med politiske intriger som holdt meg fengslet igjennom hele spillet. Det hjelper også at "skurkene" i spillet er utrolig godt skrevet og brettet ut så vi får forståelse for situasjon de er i og hvorfor de handler som de gjør.

Jeg har møtt mennesker som liker Dragon Age 2 bedre enn Dragon Age Origins, og de har gitt meg gode grunner hvorfor. Jeg respekterer det. Vi har forskjellig smak, og blir sugd inn i forskjellige ting. Noen ganger treffer ett spill også deg i hjerterota og du har en kobling med det som du ikke har med andre spill. The Last of Us er et eksempel for meg der. Du har det menneskelige i det, som gjør at spillet betyr mer for deg. 

Jeg er helt enig i en ting, å det er at Skill systemet er bedre i Witcher 2. Ellers respekterer jeg fullt ut din og andres meninger om at Witcher 2 er det beste spillet, selv om jeg er helt uenig. For jeg kan faktisk "se" det dere ser, meg jeg føler det ikke. For meg ble den "bitte" lille verdenen kjedelig og rett og slett klaustrofobisk. Hovedhistorien er ganske god, men sideoppdragene mangler mye, særlig i forhold til w3. Synes også kontrollene i w2 er stive, uresponsive og unøyaktige, uten at det plager meg altfor mye.

Jeg fullført Witcher 2 i går, brukte bare 26 timer. Jeg gjorde langt i fra alt, da det føltes mest som "jobb" å komme gjennom det, nøt det overaskende lite. Men mye av grunnen er også at jeg gledet meg så mye til å starte en ny gjennomspilling av w3 på pc (tidligere bare spilt på ps4).

• Liker 2
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Tror nesten jeg må kjøpe meg Witcher nå som jeg har bladd litt i sidene her, virker utrolig bra. Håper det er på tilbud i PSN store nærmere sommeren :)

Er tilbud nuh! Påsketilbudet er fortsatt oppe og går. Tror du kan få spillet for 200 kroner, og for 150 ekstra får du alt av DLC også. Mulig jeg tar feil på prisene, men mener det var det jeg så. Anbefales i hvertfall på det sterkeste.

Endret av CommanderKeen
Lenke til kommentar

Jeg er helt enig i en ting, å det er at Skill systemet er bedre i Witcher 2. Ellers respekterer jeg fullt ut din og andres meninger om at Witcher 2 er det beste spillet, selv om jeg er helt uenig. For jeg kan faktisk "se" det dere ser, meg jeg føler det ikke. For meg ble den "bitte" lille verdenen kjedelig og rett og slett klaustrofobisk. Hovedhistorien er ganske god, men sideoppdragene mangler mye, særlig i forhold til w3. Synes også kontrollene i w2 er stive, uresponsive og unøyaktige, uten at det plager meg altfor mye.

Jeg fullført Witcher 2 i går, brukte bare 26 timer. Jeg gjorde langt i fra alt, da det føltes mest som "jobb" å komme gjennom det, nøt det overaskende lite. Men mye av grunnen er også at jeg gledet meg så mye til å starte en ny gjennomspilling av w3 på pc (tidligere bare spilt på ps4).

Må si meg enig i mye av det du sier. Og sett i kjølevannet av The Witcher 3 har faktisk historien i TW2 blitt litt dårligere i mine øyne. Ikke fordi kvaliteten på historien i TW3 er så mye bedre (den er veldig opp og ned mener jeg, med noen skikkelig store nedturer), men fordi historien i TW2 føles så lite viktig i forhold til TW3. Da mener jeg spesifikt den personlige historien til Geralt, som er det som interesserer meg mest. Det storpolitiske som skjer i TW2 er selvfølgelig viktig for TW3, men Geralts reise føles mindre viktig. Synes også The Wild Hunt er en ufattelig kul fraksjon, og savnet dem voldsomt i TW2, og synes det er synd de ikke utnyttes til sitt fulle potensiale i TW3. Ellers er jo selvfølgelig savnet etter Iorveth der også. Leste nylig om at han egentlig hadde en stor sekvens i Novigrad som endte opp med å bli kuttet, og det må jeg si er direkte synd.

Lenke til kommentar

I Spoileren prater jeg litt om kampen med siste bossen av blood and wine, spoiler egentlig ingenting men jeg vet det er en del som ser på alt som potensielle spoilere å det aksepterer jeg.

Gjorde meg ferdig med min femte gjennomspilling av witcher 3 nå nylig, tredje gangen med alle expansions. Siste bossen i blood and wine var en hard nøtt å knekke på NG+ Death march! I deler av kampen var det one hit kill nærmest uansett hva han gjorde uavhengig om jeg hadde quen oppe eller ikke, samt en må ha millimeter presisjon for å klare å dodge angrepene på skikkelig vis. Relativt frustrerende, men gode gud for en deilig følelse når jeg omsider mestret det å tok han. Blant mine beste spill øyeblikk noengang, kan nevne at jeg spiller uten noen form for mutagen modifikasjoner da det alltid ender opp med å bli alt for OP etter min smak.

Witcher 3 er nok lett mitt favoritt spill noensinne, hele stemningen, loren og all kjærligheten og følelsene utvikleren helt klart har lagt i verdenen og historiene i den kan ikke sammenlignes med noe spill jeg har spilt noensinne. Det er nok mange som vil si at det perfekte spill ikke eksisterer, men witcher 3 er nok det absolutt nærmeste jeg har kommet noe som kan beskrives som akkurat det, jeg går rett og slett ikke lei det, selv etter 5 gjennomspillinger ser jeg frem til å starte på nytt nok en gang :D

Kan virkelig ikke anbefale folk nok å faktisk gi bøkene og spesielt de 2 historiesamlingene The Last Wish og Sword of Destiny en sjanse, det er helt fantastiske bøker som virkelig skaper en ekstra betydelig dybde til Geralt ,verdenen og historiene i witcher 3 , det er nærmest helt manisk hvor mange små detaljer som er lagt inn i spillet for de som har lest bøkene. Selv startet jeg ikke på bøkene før lenge etter jeg rundet witcher 3 da jeg normalt sett ikke er en som leser så fryktelig mye bøker, men det er jo og utrolig gøy å lese å etterhvert komme over ting å faktisk forstå referansene i spillet mens en leser. Er selv ikke helt ferdig med alle romanene da jeg ikke har rukket å lese The Tower of Swallows og Lady of the Lake enda men det blir nok etterhvert :)

Endret av Evil-Duck
  • Liker 2
Lenke til kommentar

5 ganger? Sava, som vi sier på Sørlandet! Har bare spilt igjennom 2 ganger, og kun spilt ekspansjonene 1 gang hver. Tenker meg ett New game plus på ett eller annet tidspunkt, men vil spille igjennom hele serien hvis jeg først skal starte igjen. Føles ikke riktig for meg å bare spille nummer 3 uten de 2 andre. 

Ser likevel hvor du kommer fra da, hadde det vært mitt favorittspill så hadde jeg spilt det gang på gang. Jeg har 3000 timer i Dragon Age Origins, og planlegger snart en ny gjennomspilling. Når et spill først biter seg fast på den måten blir man avhengig.

Endret av Akrabra
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Før witcher 3 var faktisk Dragon Age Origins mitt favoritt spill og min favoritt spillserie er nok Mass Effect så det kan virke som vi har relativt lik smak på spill :). Men akkurat witcher 3 traff noe virkelig spesielt for meg som gjorde at det stakk seg så enormt ut i en positiv forstand, kom inn i det som en stor fan av 2eren men på langt nær like fanatisk som jeg er over eksempelvis mass effect. Første gangen jeg spilte gjennom witcher 3 tror jeg det ett par timer inn i spillet før jeg var villig til å kåre det GOTY og at det bare ble bedre og bedre etterhvert gjorde jo det hele langt mer fantastisk.

Det som dog er det litt triste aspektet for meg når det kommer til witcher spillene er at jeg virkelig ikke takler første spillet lenger, spilte gjennom det samt 2eren før jeg kjørte gjennom 3eren nå nylig. Spill mekanikken er rett og slett bare traudige, tungvinte og kjedelige i lengden, ett spill som virkelig virkelig ikke har aldret seg spesielt godt. Historien og settingen elsker jeg som i alle witcher spillene men gameplayet ødlegger dessverre hele spillet for meg.

Endret av Evil-Duck
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er ikke så fryktelig lore vennlig, er nok derfor :)

edit: For å legge til litt, witchere har en kampstil hvor de bruker signs i combat som krever at en har en fri hånd for å caste disse, dersom en har sword and shield er begge hendene okkupert, ellers har shields lite verdi i de fleste kamper mot monstre da mobilitet og å være istand til å dodge er langt viktigere enn å blokkere slag med et skjold da en i svært mange situasjoner bare hadde blitt kastet i bakken av det uansett, og hovedoppgaven til en witcher er jo som vi vet å drepe monster :)

Endret av Evil-Duck
Lenke til kommentar

Jada, absolutt en kul mod, innlegget mitt var siktet mot spørsmålet til Niklas, ikke for å kritisere modden, synst det er utrolig kult at det kommer litt mods til dette spillet til tross for det svært begrensete mod kittet modderne fikk å leke seg med fra CD-Projekt :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...