Gå til innhold

The Witcher 3: Wild Hunt diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Jeg tenker at Signs er morsommere å bruke enn melee, ja. Jeg bare håper det er en levedyktig build, for per nå kan jeg ikke akkurat spamme signs. Jeg er helt avhengig av de fysiske angrepene, mens jeg bare bruker signs nå og da.

 

Merker også at jeg får ability points mye fortere enn jeg får slots å putte abilities i. Det legges altså ikke opp til at man skal lære mange forskjellige abilities så fort som mulig, men heller at man skal velge noen få som man fokuserer på å levle. Jeg håper dette åpner seg mer opp snart, for det gir ikke så mye rom for taktikk med 2-3 slots.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som sagt, så kan du resette skillsene senere, så det er ikke farlig å gjøre feil. Husk at du kan bruke 3-5 poeng per skill, så poengene ryker fort. Jeg hadde selv fokus på combat de første 100 timene av spillet, men det ble etter hvert veldig lett. Nå er jeg level 38 og har fullt fokus på signs, men vanlig combat fungerer likevell strålende. :)

Lenke til kommentar

Jeg er på min tredje gjennomspilling, og vil anbefale å spille på vanskeligste vanskelighetsgrad. Da må du bruke alle triksene i boken, som å lese det opp på monstrene for å finne svakheter, bruke bomber og oljer aktivt, i hvert fall i begynnelsen. Å lære deg å bruke dette fra starten gjør i hvert fall spillet mye morsommere.

 

En ren signsbuild tror jeg ikke vil funke, du vil nok alltid måtte denge løs på de selv. Det er dumt at man får så få slots som du sier, og man får ikke laget en ordentlig karakter før man nesten er level 30. Det virker som det er meningen at Geralt skal være en altmuligmann :)

Lenke til kommentar

Jeg ble faktisk anbefalt å spille på letteste og så langt virker det som en god avgjørelse. Hvis jeg blir omringet så dør jeg i løpet av sekunder. Jeg har rundet alle spillene i Dark Souls-franchisen så jeg regner ikke meg selv som noen sinke, men disse piruettene Geralt gjør i kamp gjør det vanskelig å beregne angrepene og å unngå danse seg rett inn i en farlig situasjon.

Lenke til kommentar

Det høres merkelig ut. Jeg spillte på blood and broken bones, og hadde aldri noen problemer. Spillet er dog gjerne litt vanskeligere i starten, spesielt før man venner seg til kampsystemet. Ting ble også mye bedre når jeg valgte den alternative kontrollermetoden (med 360-kontroller på PC), som er mye mer responsiv. :)

Lenke til kommentar

Om man blir omringet så er man som regel i trøbbel ja, og spillet er ganske vanskelig frem til level 10-ish. Jeg slet mye i starten fordi jeg alltid rullet unna fiendene, i stedet for å ta et steg unna (med O-knappen på Playstation). Når man ruller unna koster det stamina, men vanlig steg unna gjør ikke det. Da får man brukt Quen mye oftere og det hjelper mye. Den abilityen som gjør at du kan bruke adrenaline-points til å kaste spells er også svært nyttig, spesielt tidlig i spillet. Bruk Quen før en kamp, og hvis du blir truffet så trekk litt tilbake og bruk den igjen, og sånn går no dagan. Husk å bruke parrying mot menneskefiender og dodge mot monstrer. Å låse siktet på en person er også ofte dumt hvis man sloss mot flere på en gang, men mot en enkelt vanskeligere fiende kan det være veldig nyttig. 

Lenke til kommentar

Jeg har som nevnt tidligere i tråden vært veldig skuffet over kampsystemet, karakterprogresjonen og de forskjellige abilitiene. Nå har jeg respecca til en ren signbuild, og koser meg mye mer med det.

 

Hovedproblemet for min del var at jeg spilte som en delt melee og sign-karakter. Det betydde at jeg ikke haddr slots/poeng nok til å få de sign-abilityene som er ordentlig effektive og morsomme å bruke, og jeg kom heller aldri ned til ordentlig morsomme meleeangrepene.

 

Så for min del virker det morsommere med en ren signbuild. Har fokusert på quen, yrden, axii og litt igni. De siste abilityene i hvert tre på disse er ganske awesome.

 

Har fortsatt problemer med progresjonen i spillet da. At du kun kan ha 12 forskjellige abilities til enhver tid, men likevel blir tvunget til å bruke masse poeng i et tre for å låse opp neste er utrolig teit, og det tar alt for lang tid før man får ordentlig bra skills. Men nå liker jeg i alle fall å sloss.

 

Skal du gjøre som med må du satse tungt på sign-intensity. Jeg har funnet alt av superior griffin-armor og sverd på grunn av dette, og de fire mutagene jeg har er rettet mot sign intensity.

Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar

Håper i det minste at det går an å maxe 1-2 skills innen både melee og signs. Å være litt god i alt er kjedelig, men å være veldig svak i det meste er heller ikke så gøy.

 

Om man blir omringet så er man som regel i trøbbel ja, og spillet er ganske vanskelig frem til level 10-ish. Jeg slet mye i starten fordi jeg alltid rullet unna fiendene, i stedet for å ta et steg unna (med O-knappen på Playstation). Når man ruller unna koster det stamina, men vanlig steg unna gjør ikke det. Da får man brukt Quen mye oftere og det hjelper mye. Den abilityen som gjør at du kan bruke adrenaline-points til å kaste spells er også svært nyttig, spesielt tidlig i spillet. Bruk Quen før en kamp, og hvis du blir truffet så trekk litt tilbake og bruk den igjen, og sånn går no dagan. Husk å bruke parrying mot menneskefiender og dodge mot monstrer. Å låse siktet på en person er også ofte dumt hvis man sloss mot flere på en gang, men mot en enkelt vanskeligere fiende kan det være veldig nyttig. 

 

Ja, jeg drev og brukte parry mot monstere og skjønte ikke hvorfor det ikke gikk. Å låse sikte var også noe jeg tenkte var bra å alltid gjøre, men plutselig så hopper monsteret du er låst på avgårde mens det er andre som kommer nærme, og så prøver man frenetisk å bytte fokus samtidig som det kommer juling fra alle kanter...

Lenke til kommentar

Jeg har som nevnt tidligere i tråden vært veldig skuffet over kampsystemet, karakterprogresjonen og de forskjellige abilitiene. Nå har jeg respecca til en ren signbuild, og koser meg mye mer med det.

 

Hovedproblemet for min del var at jeg spilte som en delt melee og sign-karakter. Det betydde at jeg ikke haddr slots/poeng nok til å få de sign-abilityene som er ordentlig effektive og morsomme å bruke, og jeg kom heller aldri ned til ordentlig morsomme meleeangrepene.

 

Så for min del virker det morsommere med en ren signbuild. Har fokusert på quen, yrden, axii og litt igni. De siste abilityene i hvert tre på disse er ganske awesome.

 

Har fortsatt problemer med progresjonen i spillet da. At du kun kan ha 12 forskjellige abilities til enhver tid, men likevel blir tvunget til å bruke masse poeng i et tre for å låse opp neste er utrolig teit, og det tar alt for lang tid før man får ordentlig bra skills. Men nå liker jeg i alle fall å sloss.

 

Skal du gjøre som med må du satse tungt på sign-intensity. Jeg har funnet alt av superior griffin-armor og sverd på grunn av dette, og de fire mutagene jeg har er rettet mot sign intensity.

 

Syntes også å satse på signs var morsomst, men det var voldsomt hvor OP man ble etterhvert med dette maxa, også på høyere vanskelighetsgrader. Med Quen lvl 5 og maxa mutagens + riktig armor som du skriver, så nærmet man seg god mode :)

 

Tenker jeg prøver meg på en ren melee karakter neste gjennomspilling når DLC`ene har kommet på plass, så får vi se om man ikke blir like OP der også etterhvert :)

Lenke til kommentar

Begynner å nærme meg en komplett samling i Gwent nå. Helt hekta på kortspillet. Må være det beste spill i spillet noensinne.  Krysser fingrene for at CD Project Red lager en standalone versjon av Gwent til mobile platformer. Noen som vet om et lignende spill til android? 

Lenke til kommentar

Jeg er litt delt angående Gwent. Spillet er godt gjennomført og minner meg mye om Magic: The Gathering som jeg spilte tidligere, problemet er at jeg når jeg setter meg ned for å spille et rollespill så er det fordi jeg er i humør for nettopp det, mens hvis jeg vil spille kort så gjør jeg det i stedet. For min del kunne Gwent heller vært et helt separat spill.

Lenke til kommentar

Jeg begynte på Hearts of Stone når den ble lansert. Ting gikk veldig greit frem til kampen mot "The caretaker" i "Scenes of a marriage". Selv om jeg spiller på enkleste nivå så ble jeg most gang på gang (spiller på det nivået siden jeg har liten tid til å spille og ikke ønsker å spille sekvenser om igjen til det kjedsommelige).Jeg ble så frustrert at jeg la vekk spillet fra ca 1 desember. I går kveld fant jeg det frem igjen og plutselig så moste jeg meg gjennom kampen på 30 sekunder. Det virket som om jeg plutselig var blitt i overkant "overpowered". Jeg testet på neste kamp i samme kapittel. Samme greia. Noen som har noen forklaring på hva som kan ha skjedd. Jeg kommer nok til å øke vanskelighetsgraden for dette ble litt for enkelt igjen.

Lenke til kommentar

Jeg er litt delt angående Gwent. Spillet er godt gjennomført og minner meg mye om Magic: The Gathering som jeg spilte tidligere, problemet er at jeg når jeg setter meg ned for å spille et rollespill så er det fordi jeg er i humør for nettopp det, mens hvis jeg vil spille kort så gjør jeg det i stedet. For min del kunne Gwent heller vært et helt separat spill.

 

Ser den. Jeg syns det er et digg avbrekk fra å slakte monster i ny og ne, selv om det er i samme spillet. Det er også gøy å bygge opp samlingen av kort, og spille mot alle de rare folkene rundt om kring i Velen, Novigrad og Skellige. 

 

Gwent er greit nok, men det er jo 100% pay to win. I motsetning til f.eks Magic, hvor hvert enkelt kort har en kost for å spille ut, er det her kun snakk om å samle de feteste kortene.

 

Ja, man blir for kraftig i Gwent også etterhvert, slik som i spillet ellers. 

 

Har lyst på kortstokkene i ekte format. Vet at de følger med Hearts of Stone Limited Edition, men eneste jeg finner er på Gamezone, og der følger vel det med Monster og Scoia'Tael stokkene? Eller er det random hvilke stokker som følger med? Noen som vet hvordan man får tak i de to andre kortstokkene?

Lenke til kommentar

Jeg er litt delt angående Gwent. Spillet er godt gjennomført og minner meg mye om Magic: The Gathering som jeg spilte tidligere, problemet er at jeg når jeg setter meg ned for å spille et rollespill så er det fordi jeg er i humør for nettopp det, mens hvis jeg vil spille kort så gjør jeg det i stedet. For min del kunne Gwent heller vært et helt separat spill.

Gwent er et fint avbrekk fra alt det andre som skjer i spillet, men det er ganske enkelt, selv på høyeste Gwent vanskelighetsgrad. Det viktigste for meg med Gwent er at de legger til troverdigheten av kontinentet (hvor The Witcher tar plass) og ikke trekker ifra. Det hjelper og ha ting som gjør kulturen i spillet mer troverdig. Jeg savner terningpoker da, enkelt og greit, selv om var så og si bare tilfeldighet.

Lenke til kommentar

 

Jeg er litt delt angående Gwent. Spillet er godt gjennomført og minner meg mye om Magic: The Gathering som jeg spilte tidligere, problemet er at jeg når jeg setter meg ned for å spille et rollespill så er det fordi jeg er i humør for nettopp det, mens hvis jeg vil spille kort så gjør jeg det i stedet. For min del kunne Gwent heller vært et helt separat spill.

 

Ser den. Jeg syns det er et digg avbrekk fra å slakte monster i ny og ne, selv om det er i samme spillet. Det er også gøy å bygge opp samlingen av kort, og spille mot alle de rare folkene rundt om kring i Velen, Novigrad og Skellige. 

 

Gwent er greit nok, men det er jo 100% pay to win. I motsetning til f.eks Magic, hvor hvert enkelt kort har en kost for å spille ut, er det her kun snakk om å samle de feteste kortene.

 

Ja, man blir for kraftig i Gwent også etterhvert, slik som i spillet ellers. 

 

Har lyst på kortstokkene i ekte format. Vet at de følger med Hearts of Stone Limited Edition, men eneste jeg finner er på Gamezone, og der følger vel det med Monster og Scoia'Tael stokkene? Eller er det random hvilke stokker som følger med? Noen som vet hvordan man får tak i de to andre kortstokkene?

 

 

 

Var i hvert fall to kortstokker som kun kom med Xbox One CE, aner ikke om de vil bli solgt på noen måte senere. Har den selv så satser på å kunne få et fullt sett ekte Gwent kort etter hvert :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...