Gå til innhold

The Witcher 3: Wild Hunt diskusjonstråd

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tviler på at jeg kommer til å spille dette spillet når jeg er ferdig med det. Tar altfor lang tid... Har vel surret rundt i 120 timer pluss, og føler på en måte at jeg snart må bli ferdig. Men hver gang jeg setter meg ned finner jeg et spørsmålstegn, utropstegn, en mulig spennende quest osv. 

Noen flere som synes det er absurd mange decotions i spillet? Jeg synes det er rotete mange, og sliter litt med å finne favorittene. Slik ståa er nå kan jeg konsumere to stk, samt litt thunder og den som gjør deg immun mot gift. 

Lenke til kommentar

1)Tviler på at jeg kommer til å spille dette spillet når jeg er ferdig med det. Tar altfor lang tid... Har vel surret rundt i 120 timer pluss, og føler på en måte at jeg snart må bli ferdig. Men hver gang jeg setter meg ned finner jeg et spørsmålstegn, utropstegn, en mulig spennende quest osv. 

2)Noen flere som synes det er absurd mange decotions i spillet? Jeg synes det er rotete mange, og sliter litt med å finne favorittene. Slik ståa er nå kan jeg konsumere to stk, samt litt thunder og den som gjør deg immun mot gift. 

1) Det er helt drøyt. Hver gang jeg forsøker å fullføre en kvest dukker det opp en million ting jeg bare måå gjøre på veien til destinasjonen. Hvilket ender med at jeg aldri kommer meg dit jeg skal haha..

Synes riktignok dette er helt fantastisk.

I alle år, når jeg har spilt lignende spill, har jeg bestandig sagt - "verdenen er ikke stor nok"

Vel, dette er første gang jeg kan si det motsatte og det er digg!

Jeg er riktignok ikke enige med de som har sagt at Skellige er "kjedelig" og "utfordringsløst".

Jeg digger dette stedet! Igår gikk jeg i land på flere småøyer som virket blottet for "ting å gjøre" - her fant jeg huler som ikke var merket på kartet, fant nytt utstyr og bare storkoste meg.

I tillegg fant jeg (bug) en båt som "kun kjørte bakover" haha! man finner ikke slikt i andre spill! :ninja:

2) Helt enig. Så rotete og mange at jeg ikke har gidda å drikke en eneste flaske ennå.

Lenke til kommentar

Jeg syns den åpne verdenen var ganske statisk og kjedelig. Det hjelper så klart og skru av spørsmålstegnene på kartet, men alt i alt var det ikke et spill jeg følte hadde godt av åpen verden. Det gjorde i det minste en bedre jobb enn Dragon Age Inquisition på akkurat det punktet. Føler at når man vil fortelle en historie av den typen som Bioware og CDRP gjør så er åpen verden en dårlig løsning. 

Tror jeg avventer en ny gjennomspilling til første ekspansjon kommer ut ihvertfall, kanskje jeg rekker å få gjennomført det før Fallout 4.

Lenke til kommentar

Historiemessig gir det ikke mening at Geralt løper rundt på skattejakt når han får høre at Ciri er i trøbbel. Men jeg gjorde det likevel, og jeg likte det ekstremt godt. Det gjelder dog alle open-world spill, uten noen unntak som jeg kan huske, og jeg er glad CDPR gikk for det. Med en åpen verden kan man fremdeles kjøre på med historien, men man kan også gjøre så mye mer - noe jeg setter pris på.

Lenke til kommentar

Der mitt problem ligger med dette spillet og delvis Dragon Age Inquisition. Jeg liker at sideoppdragene ligger langs det man gjør i hovedoppdragene, sånn at man har en konstant flyt i historieformidlingen. Åpen verden for rollespill som er avhengig av mye dialog, og valg med konsekvenser passer ikke inn i åpen verden, ihvertfall ikke den størrelsen vi får nå. The Witcher 3 gjorde en bedre jobb enn jeg forventet, men fortsatt ikke nok til at jeg er overbevist om at de burde føre dette videre i Cyberpunk.

Skjønner at det ble en hit, for åpen verden er skikkelig inn nå i spill universet, men jeg håper virkelig det faller av moten igjen for dialogdrevne rollespill. Dette er bare en personlig preferanse.

Lenke til kommentar

Det er ikke akkurat noe nytt at man kan sette historien på vent mens man pusler rundt med sideoppdrag og grinding, det vil jeg heller si er noe som har gått fra de typiske rollespillene til den nyere sandkassesjangeren enn andre veien. Problemet er uansett at man vil fortelle en episk historie, og den må nødvendigvis føles betydningsfull.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar

For en fyr som ikke fullførte witcher 2 og som salget simulate witcher 2 på witcher 3. Så forstår jeg ikke driten av storyen. Lol. Føler meg så dum.

Det med ciri i starten var bare en drøm? Ciri er adoptert av geralt? Trodde hu var datteren til Emperor? Hjelper heller ikke at jeg har en general som har q&a med meg for øyeblikket og jeg ikke vêr hva jeg skal svare :p

Endret av henrikrox
Lenke til kommentar

Lol... Jeg har nettopp bænga "Jutta" i Iron Maden oppdraget... Nå skal jeg naturligvis videre, men hu har jaggu gjemt alt utstyret mitt!

Når jeg går derifra er Geralt kun iført underbuksa hihi..

Tips?

Edit: ahhh.... Jeg måtte altså kle på meg selv denne gangen..

Greit nok det nå som jeg har så mye fint utstyr (:

Endret av Countryman
Lenke til kommentar

Fordelen med Griffin utstyret syntes jeg er den ekstra Sign intensity`n man får. Selvfølgelig bare nyttig om man har satset på signs i skilltreet da, mine fire var blå alle sammen så da var valget lett. Med komplett Griffin utstyr og 4 x Greater Blue Mutagen fikk jeg tilsammen nærmere + 300% sign intensity. Quen skjoldet blir så bra at det nesten er juks :p

Lenke til kommentar

Rått @Thoto :)

Jeg har et komplett Griffin sett også som ikke er oppgradert. Skal sjekke det ut etterhvert selv.

-------------

Dagens spørsmål: Caves/monster den/Entrances

Det er en del av disse som går fra hvitt til grått etter at jeg har vært der, drept og lootet meg ferdig.

Noen forblir hvite, vel og merke fordi jeg måtte stikke av fordi fiendene der inne var litt for drøye.

Men, noen forblir hvite også etter at jeg har støvsugd hele hulen - Dette blir veldig forvirrende og tidkrevende når jeg så skal gå tilbake for å ta de hvite markingsene som jeg har på følelsen inneholder noe brutalt bra - jeg kommer da gjerne til en ferdig lootet cave.

Noen som vet hvorfor enkelte forblir hvite? Kan det ha å gjøre med at et eller annet kommende kvest skal føre meg dit senere og at det da er dumt at den er "grå"?

Lenke til kommentar

Rått @Thoto :)

Jeg har et komplett Griffin sett også som ikke er oppgradert. Skal sjekke det ut etterhvert selv.

-------------

Dagens spørsmål: Caves/monster den/Entrances

Det er en del av disse som går fra hvitt til grått etter at jeg har vært der, drept og lootet meg ferdig.

Noen forblir hvite, vel og merke fordi jeg måtte stikke av fordi fiendene der inne var litt for drøye.

Men, noen forblir hvite også etter at jeg har støvsugd hele hulen - Dette blir veldig forvirrende og tidkrevende når jeg så skal gå tilbake for å ta de hvite markingsene som jeg har på følelsen inneholder noe brutalt bra - jeg kommer da gjerne til en ferdig lootet cave.

Noen som vet hvorfor enkelte forblir hvite? Kan det ha å gjøre med at et eller annet kommende kvest skal føre meg dit senere og at det da er dumt at den er "grå"?

Ja har lagt merke til dette selv, litt annoying. Har egentlig trodd at det bare har vært noe jeg har glemt inne i der eller at det er ett nytt side mission eller noe som har dukket opp på samme sted, men sist så fant jeg ingenting når jeg tok turen tilbake så er vel kanskje bare er en bug :/

Lenke til kommentar

For å begynne som Lakus: For et spill. For et spill.

I går måtte jeg jeg ta farvel med en helt spesiell person:

Jeg ble stående hjelpeløs og apatisk tilbake på brygga i Novigrad og skue utover havet etter båten som nettopp hadde fraktet med seg 20 - 30 magikere - og Triss. Har fulgt henne gjennom hele serien, og liker henne adskillig bedre enn Yennifer...

Kan ikke huske å noen gang ha følt en avskjed i et spill påvirke meg så mye. En avskjed med en digital spillkarakter, for svarte! For meg gjør det W3 til et spill, som i tillegg til å være utrolig avhengighetsskapende, også virkelig har fått historiefortelling i rpg opp på et helt nytt nivå.

Endret av aphelion3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...