Gå til innhold

The Witcher 3: Wild Hunt diskusjonstråd

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Klare ikke helt å bestemme meg for hvilke sverd og armor jeg skal gå for.

Ser dere kun på dmg eller prøver dere å få en fin miks mellom stats og damage?

"Regelen" er vel at Dmg er det viktigste - men herre min hatt, spillet er ikke så fryktelig vanskelig når man først er i gang, så om du finner et sverd som "ligger under" ditt brukssverd i Dmg men som har noen attributter som du liker? Bruk Det :)

Det er kjedelig å kaste et sverd man liker, kun for å bruke et tørt og kjedelig ett fordi det har høyere Dmg.

--------------

Ang. tidligere svar ang. automatiske updates ved avslått maskin enten One eller PS4 - Jeg har en Xbox ja, og den oppdaterer seg selv når den er avslått. Men, når det kommer til patcher dedikert til spill vil den ikke gjøre dette automatisk.

Vet ikke hvorfor, men jeg har virkelig fått føle nederlaget av at den ikke har gjort det - dette har stjelt mang en "go`kveld" fra en sliten og gammal skiftarbeider som ikke har mulighet til å spille hver kveld.

- Som nevnt, dette blir vel en Boone diskusjon - ville bare bekrefte et par av de spørrende innleggene.

Lenke til kommentar

Jeg har den siste tiden latt være å spille hovedhistoren og i stedet utført enkelte kontrakter, men aller mest har jeg bare roamet rundt i Velen og Novigrad og sjekket opp spørsmålstegn etter spørsmålstegn. Jeg er LV25 så det blir ikke så mye XP av det, men jeg finner mye utstyr og har kommet over mange forskjellige monstre.

En ting jeg lurer på er i hvilken grad vanskelighetsgraden spiller inn på hvor mange XP man får for å løse en oppdrag. Jeg tok et oppdrag som lå 8 LV (Missing Brother) over det jeg er og fikk kun 200XP. Jeg spiller da på "just the story" siden jeg har begrenset med tid til å spille og lite spillerfaring. Hadde XP vært adskillig mer for dette oppdraget om jeg hadde spilt på vanskeligste grad?

Tror jeg kommer til å freeroame ganske lenge før jeg går videre i hovedhistoren, men må nok ta sikte på å runde spillet før utvidelsespakken kommer. Noen som vet ETA på denne pakken?

Endret av emrossel
Lenke til kommentar

Første ekspansjon kommer i Oktober, den neste kommer Februar neste år tror jeg. Kan også hende det kommer en Enhanced Edition som fikser akt 3 (krysser fingre), men det er bare rykter akkurat nå. De kommer ikke til og ha innvirkning på slutten av spillet eller noe slikt, bare legger til nye oppdrag og nye historier som blir fortalt. Også gjensyn med karakterer vi ikke fikk, tror Shianni fra The Witcher dukker opp.

Endret av Akrabra
Lenke til kommentar

Spoiler om forhold i spillet og wishful thinking ang fremtidige patcher/DLC:

Skulle ønske det kom en større patch (eller som en del av en expansion) som fiksa hvordan de presenterer Triss/Yen. Jeg har så vidt spilt Witcher 1 og 2/3 Witcher 2 (fullførte aldri tredje akt) og ble selvfølgelig supergira på Triss da hun var den første jeg møtte, quirky, spennende, REDHEAD. God damn. Hoppet selvfølgelig rett i høyet og fikk hun til å bli igjen og.. ja. Låst ute fra muligheten til å være med Yen før jeg i det hele tatt visste hvem hun var. I tillegg virker Triss sin "endgame" mye kjipere enn Yens, vesentlig mindre dialoger og mye mindre deltagende mot andre halvdel av spillet. Skulle ønske de inkluderte henne litt mer, og ikke tvang deg til å velge partner så tidlig, uten at man egentlig hadde fått hilse på Yen. :/

Endret av Klatt3n
Lenke til kommentar

Mye bugs nå synes jeg... Har ikke slitt med en eneste bugs inntil 1.08,første kvelden på maaange dager jeg spiller nå

-først var hodet til Geralt close up - konstant. Må loade.

-deretter nektet Geralt å dukke. Skulle plukke opp en kiste men han nektet... Her hadde jeg ikke savet på en god stund..

Hihi...

Lenke til kommentar

86 timer, og jeg er ferdig med storyen. Mangler et par Witcher-oppdrag  og slikt her og der, men det kan jeg kose meg med videre. Det er jo slikt en Witcher skal drive med, uansett. Ikke alt dette ekstreme dramaet  ;)

post-96473-0-93553200-1439506562_thumb.png

For et spill. For et spill.

• Liker 4
Lenke til kommentar

86 timer, og jeg er ferdig med storyen. Mangler et par Witcher-oppdrag  og slikt her og der, men det kan jeg kose meg med videre. Det er jo slikt en Witcher skal drive med, uansett. Ikke alt dette ekstreme dramaet  ;)

attachicon.gifwitcher3 2015-08-13 23-41-55-41.png

For et spill. For et spill.

Damn. Det var litt av en oppløsning. 4K? Hvis ja, hvor mange FPS klarer du å presse ut av riggen din, og hva består maskina di av?

Lenke til kommentar

i5 4670K og to GTX970. Med alt på Ultra i 4K, inkludert Hairworks og AA dør ytelsen. Ikke noe vits å prøve å spille engang, så sjekket aldri FPS. Man kan vel kalle det... konsoll-FPS. I made joke. Alt på Ultra, men uten AA og Hairworks, og SSAO istedenfor HBAO er faktisk helt spillbart. Fikk vanligvis rundt 45-50, med dypp ned mot 30 en gang iblant, og faktisk 60 oftere enn jeg hadde trodd. Tester på nett før jeg fikk skjermen gjorde meg veldig pessimistisk :p

Spilte på en 27" 1440p skjerm med 100hz tidligere, og 4K halverte FPSen min fra den. Savner litt den flyten som den gamle skjermen ga med over 60FPS. MEN. 4K, 40" monitor. Worth it. Nå trenger jeg bare neste generasjon med skjermkort :p

Endret av Lakus
Lenke til kommentar

Hmm.. Så unektelig bra ut, i alle fall! Har selv en Asus PB287Q (4K 60hz) som jeg har kjøpt nå nylig. Spilte Witcher før jeg fikk denne, da på konstant 60 fps, men med 1680x1050. Testet så vidt i Kaer Morhan da jeg fikk den, og med alt på ultra, men hairworks av, så dro jeg vel mellom 24-30 fps (1 stk GTX 980 Strix). Aldri over det. 1440p ser rart ut på skjermen min. :( Vurderer å overklokke prosessoren min (i7-5820K) for å se om det hjelper noe, men jeg har litt dårlig erfaring med Witcher og stabilitet. Opplevde en rekke krasj når jeg spilte, ofte av typen som låste hele maskina og krevde restart med strømknappen. Leste litt rundt på nettet at det ikke bare er jeg som har opplevd dette.. mulig det har blitt forbedret nå som det har kommet en rekke patches.

Hadde vært helt utrolig å få levelig FPS i 4K. Ser helt VANVITTIG bra ut. Burde kanskje kjøpt meg et nytt 980... 

Lenke til kommentar

i5 4670K og to GTX970. Med alt på Ultra i 4K, inkludert Hairworks og AA dør ytelsen. Ikke noe vits å prøve å spille engang, så sjekket aldri FPS. Man kan vel kalle det... konsoll-FPS. I made joke. Alt på Ultra, men uten AA og Hairworks, og SSAO istedenfor HBAO er faktisk helt spillbart. Fikk vanligvis rundt 45-50, med dypp ned mot 30 en gang iblant, og faktisk 60 oftere enn jeg hadde trodd. Tester på nett før jeg fikk skjermen gjorde meg veldig pessimistisk :p

Spilte på en 27" 1440p skjerm med 100hz tidligere, og 4K halverte FPSen min fra den. Savner litt den flyten som den gamle skjermen ga med over 60FPS. MEN. 4K, 40" monitor. Worth it. Nå trenger jeg bare neste generasjon med skjermkort :p

AA bør ikke være nødvendig på 4K-skjermer. Mange mener jo det er unødvendig med 1440P-skjerm. Aliasing skal ikke tilstede i noen særlig grad når man spiller i så høy oppløsning.

Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar

Jeg kjøpte denne maskina fordi jeg skulle spille Witcher, og prøvde selvfølgelig å overklokke fra dag én, mest for moro skyld. Jeg trodde egentlig krasjene var et resultat av overklokkinga som ikke var så stabil som jeg hadde håpet, men kan jo tenkes at det rett og slett bare var tilfeldig da. Mulig jeg kan få pressa mer enn 30 fps ut av 4K-gaming i så fall.. Skal forsøke ved første anledning!

Endret av Klatt3n
Lenke til kommentar

AA bør ikke være nødvendig på 4K-skjermer. Mange mener jo det er unødvendig med 1440P-skjerm. Aliasing skal ikke tilstede i noen særlig grad når man spiller i så høy oppløsning.

Vel, med tanke på at skjermen er 40" og jeg sitter ca en meter unna så er det absolutt tilstede. Samme pixeltetthet som en 27" skjerm i 1440p ca. Skrev ikke det i innlegget du siterer da, så fair enough.

Lenke til kommentar

Kantete linjer (geometri aliasing), der 4k vil hjelpe noe, er bare en del av aliasing problemet, shimmering eller pixel støy i teksturer og shadere når bilde er i bevegelse blir ikke stort mindre fremtredende i 4k eller høyere oppløsning.   

Lenke til kommentar

Ja, med 40"så nærme er det kanskje mer viktig.

Hvilken skjerm har du?

Crossover 404K. Samme VA-panel som Philips BDM4065, med noen forskjeller i innmaten. Erstattet en 27" Yamakasi Catleap, 100hz, IPS skjerm fra samme selgeren. 

Må innrømme at man ofrer en del for 4K. 60hz er èn ting, og greit etter min mening, men disse 40" 4K-skjermene basert på dette panelet er merkbart tregere, og da tenker jeg ikke på antall hz. Tviler på at jeg henger med i hektisk FPS nå for å si det sånn. Forsåvidt greit det, med tanke på at jeg gjerne ikke spiller FPS så mye, men det er tilstede. Vurderer å selge den igjen til fordel for en 1440p, 144hz skjerm, men merker jeg allerede har forelsket meg i den fysiske størrelsen. Hver eneste piksel kommer til sin rett, liksom.

Trenger bare flere spill som W3 ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...