aurora123 Skrevet 10. juni 2013 Del Skrevet 10. juni 2013 Jeg har kommet opp i spansk muntlig på eksamen og trenger masse hjelp! oppgaven er "en reise i Argentina" Her er det jeg har så langt. noen som han hjelpe meg å rette grammatikk og finne mer innhold? Mi viaje a Argentina: He estado en un viaje en Argentina con mi mejor amigo, Paula. Ahora te voy dar una conferencia sobre el viaje. Mi viaje: Yo tomé un avión a Argentina. Nos alojamos en el hotel por una semana en Buenos Aires. Buenos Aires es la capital de Argentina. Es una ciudad enormes. Hay unos 13 millones de habitantes. Por la noche bailé mucho tango en la ciudad. Fui a clases de baile. Tango: El tango es un bailè y una forma musical que nace en Buenos Aires en los años 1890. Poco a poco se hace popular y unos treinta anos mas tarde se baila el tango en paris. Te voy a mostrar un video donde se baila tango. Hechos de Argentina: Argentina tiene frontera con chile, Bolivia, Paraguay, Brasil y Uruguay. La poblaciòn es de unos treinta y ocho (38). Que es uno de los paìses màs grandes del concontinente latinamericano, y es casi sies veces màs grande que Noruega. El clima y el paisaje son muy variados. En el norte llueve mucho. En el norest hay cataratas impresionantes, como las de Iguazù. En el oeste de argentina, esta la cordillera de los andes. En el sur de Argentina, patagonia, una region con un paisaje espectacular: montañas, lagos naturales, glaciares y bosques. Mi opinion: Pienso que Argentina es un país muy interesante y bonita. Quiero viajar a Argentina y otros países en latinoamerica para verdadero porque me gusta practicar mi español y me encanta experenciar nuevas cosas. Pliiiis hjelp meg! Lenke til kommentar
lollollol Skrevet 10. juni 2013 Del Skrevet 10. juni 2013 Jeg er veldig dårlig i spansk selv, er glad jeg ikke kom opp i det. Husk at ikke bare det du skal si må være riktig. Du blir utspurt, da annbefaler jeg at du øver på fortid og framtid, ettersom sensor gjerne vil spørre deg ting som "hva gjorde du" eller "hva gjør du senere?" Ikke sitt i fella med å kun kunne svare i nåtid! Ellers for min del ser det bra ut. Men ikke stol på meg, hehe... Lenke til kommentar
Linaria1 Skrevet 10. juni 2013 Del Skrevet 10. juni 2013 Det er en del feil innen samsvar mellom advektiv og substantiv. Husk at adjektivet må stemme med substantivets kjønn. Har dere lært imperfecto? Hvilket nivå er dette? Lenke til kommentar
aurora123 Skrevet 10. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2013 Det er en del feil innen samsvar mellom advektiv og substantiv. Husk at adjektivet må stemme med substantivets kjønn. Har dere lært imperfecto? Hvilket nivå er dette? vet ikke hva imperfecto er... jeg går i 10 klasse Lenke til kommentar
MADSN Skrevet 10. juni 2013 Del Skrevet 10. juni 2013 Fant en gammel oppgave jeg hadde liggende. Masse om argentina, kanskje ikke helt det du trengte men. Argentina-11180-2.docx Lenke til kommentar
frilufta Skrevet 10. juni 2013 Del Skrevet 10. juni 2013 Paula er en jente - derfor blir det "mi mejor amiga" ikke amigo El capital, ikke la capital una ciudad enorme i entall nació en buenos aires (fortid, ikke nace (som er nåtid)) se hizo popular (igjen snakker du om fortid, og da kan du ikke bruke verbet i nåtid) se bailaba el tango en paris (fortid) la poblacion es de unos 38 - og her må du presisere hva det er 38 millioner av. Habitantes kanskje? continente, ikke concontinente Argentina es un pais interesante i bonito (hankjønn, ikke bonita som er hunkjønn) experienciar (her har du skrevet experiencar, som er feil staving av ordet) cosas nuevas, ikke nuevas cosas Dessuten burde du fjerne "para verdadero", da dette ikke passer inn i setningen slik det nå står. Lenke til kommentar
aurora123 Skrevet 11. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2013 Paula er en jente - derfor blir det "mi mejor amiga" ikke amigo El capital, ikke la capital una ciudad enorme i entall nació en buenos aires (fortid, ikke nace (som er nåtid)) se hizo popular (igjen snakker du om fortid, og da kan du ikke bruke verbet i nåtid) se bailaba el tango en paris (fortid) la poblacion es de unos 38 - og her må du presisere hva det er 38 millioner av. Habitantes kanskje? continente, ikke concontinente Argentina es un pais interesante i bonito (hankjønn, ikke bonita som er hunkjønn) experienciar (her har du skrevet experiencar, som er feil staving av ordet) cosas nuevas, ikke nuevas cosas Dessuten burde du fjerne "para verdadero", da dette ikke passer inn i setningen slik det nå står. Paula er en jente - derfor blir det "mi mejor amiga" ikke amigo El capital, ikke la capital una ciudad enorme i entall nació en buenos aires (fortid, ikke nace (som er nåtid)) se hizo popular (igjen snakker du om fortid, og da kan du ikke bruke verbet i nåtid) se bailaba el tango en paris (fortid) la poblacion es de unos 38 - og her må du presisere hva det er 38 millioner av. Habitantes kanskje? continente, ikke concontinente Argentina es un pais interesante i bonito (hankjønn, ikke bonita som er hunkjønn) experienciar (her har du skrevet experiencar, som er feil staving av ordet) cosas nuevas, ikke nuevas cosas Dessuten burde du fjerne "para verdadero", da dette ikke passer inn i setningen slik det nå står. Tuuuusen takk or hjelpen!! det hjelp MYE! Lenke til kommentar
aurora123 Skrevet 11. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2013 Paula er en jente - derfor blir det "mi mejor amiga" ikke amigo El capital, ikke la capital una ciudad enorme i entall nació en buenos aires (fortid, ikke nace (som er nåtid)) se hizo popular (igjen snakker du om fortid, og da kan du ikke bruke verbet i nåtid) se bailaba el tango en paris (fortid) la poblacion es de unos 38 - og her må du presisere hva det er 38 millioner av. Habitantes kanskje? continente, ikke concontinente Argentina es un pais interesante i bonito (hankjønn, ikke bonita som er hunkjønn) experienciar (her har du skrevet experiencar, som er feil staving av ordet) cosas nuevas, ikke nuevas cosas Dessuten burde du fjerne "para verdadero", da dette ikke passer inn i setningen slik det nå står. Tuuusen takk! det hjelp veeeldig! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå