Gå til innhold

Hykleriet om integrering

Anbefalte innlegg

Faktisk, jeg vokste opp med lignende holdninger som du hadde. Det er helt normale holdninger blandt unge.

Ja, for jeg er så voldsomt ung. Jeg er vel faktisk i den alderen at jeg syns det er fuckings awesome at noen kaller meg ung, så kan du tolke det hvordan du vil. Jeg bare lurer på om du mener Noam Chomsky også er veldig ung? Siden han ikke er enig med deg, mener jeg. Eller hva med Øystein Dahle, den gamle lederen i DNT? Er han også ung?

Det at du ikke fatter at det eksisterer flere tankeformer som er totalt uavhengige av alder er nettopp eksemplet på at jeg ikke orker å ha en seriøs diskusjon med deg. Du har solgt sjela di til systemet og orker ikke tenke nytt. Jeg vet hvordan samfunnet fungerer, og jeg er enig i at utifra dagens idealer er økonomisk vekst "drit awesome". Men det betyr verken at jeg mener dette er optimalt eller ar jeg er enig i dagens idealer.

Hvis du tror det står bra til med norsk natur så kan du ingenting om dette. Enda en grunn til at jeg ikke har noen interesse av deg.

Endret av Shrooms
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor er den så kalte veksten i arbeidsplasser i Spania du babler om? Kan du dokumentere dine bastante påstander basert på empiri, eller er personangrep det eneste du kan prestere?

Var ikke ment som noe personangrep, men når folk bruker den retorikken så er det som oftest fordi de spiller dumme, og da foretrekker jeg å påpeke dette fremfor å svare stråmenn og uærlige retoriske grep.

Nå kan det se ut til at du er unntaket, og da må jeg nesten bare prøve å forklare det enda enklere.

Ikke noe sted kan jeg se å ha skrevet det du hevder jeg har. Jeg har ikke skrevet om noen "mirakuløs vekst", eller økt sysselsetting. Jeg har skrevet at turistindustrien fører til store inntekter for de som driver den, og for land som Spania. Det er vell også det nærmeste jeg har vært en bastant påstand, og den tror jeg faktisk du også klarer å forstå om du tenker litt ekstra hardt.

Alternativt kan du sikkert gi en forklaring på hvorfor Spania og spanjoler jobber for å få flere turister til landet?

• Liker 2
Lenke til kommentar

Med andre ord du kan ikke dokumentere dine påstander! Spania har hatt turismen i svært mange år. Det har ikke reddet dem de siste åra, og arbeidsledigheten der har økt katastrofalt. Så ikke kom med denne nonsensen her om at norske innvandrere skaper arbeidsplasser eller annen form for verdiskapning i Spania.

Lenke til kommentar

Du er klar over at Europa har hatt en økonomisk krise som har sendt samtlige land nedover? Noen usle norske innvandrere er ikke pengesterke nok til å snu på et lands retning mot konkurs. Men det betyr ikke at de ikke bidrar økonomisk.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Med andre ord du kan ikke dokumentere dine påstander! Spania har hatt turismen i svært mange år. Det har ikke reddet dem de siste åra, og arbeidsledigheten der har økt katastrofalt. Så ikke kom med denne nonsensen her om at norske innvandrere skaper arbeidsplasser eller annen form for verdiskapning i Spania.

Det er vell ingen her som har påstått at turisme skulle redde hele Spania fra finanskrisen, da har du nok desverre ikke forstått så mye. Om du virkelig har så tungt for det at du ikke forstår at de tjener penger på turisme så anbefaler jeg ett enkelt google-søk. Se på følgende for eksempel:

http://www.globalis.no/Land/Spania/(show)/indicators/(indicator)/3203

(har ikke sjekket bakgrunnstallene selv)

Mener du på ramme alvor at du tror at de ikke tjener penger på turister som drar ned og bruker masse penger?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Så ikke kom med denne nonsensen her om at norske innvandrere skaper arbeidsplasser eller annen form for verdiskapning i Spania.

1. Er det turister i Spania?
  2. Tar disse turistene inn på hotell?
  3. Spiser disse turistene på spanske restauranter?
  4. Kjøper disse turistene ting i spanske butikker?
  5. Bruker disse turistene spanske guider og andre guider som skatter til Spania?
  6. Leier disse turistene spanske kjøretøy?
  7. Betaler disse turistene for tjenester spansjoler utfører?

Hvis "ja":

=> turisme skaper jobber i Spania og bidrar til spansk økonomi.

Hvis "nei":

=> Du er en virkelighetsfjern idiot som lever i la la land.

Endret av flesvik
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Jeg har så langt trodd at det fantes en grense for menneskets dumskap. Tollari har nå kommet på banen og motbevist dette på grundigste måte.

Uten turisme, deriblant nordmenn som bor der deler av året, ville Spania vært enda verre ute å kjøre. Kan dette virkelig være så vanskelig å forstå?

• Liker 2
Lenke til kommentar

Og i Spania så skaper nordmenn arbeidsplasser i turistindustrien (med tillhørende resturanter, hotell, ol.) og bidrar økonomisk til landet med alle pengene de legger igjen.

Nordmenn er ikke som Tyskere på ferie i Norge som har med sag alt de trenger av mat, campingvog, ol skjønner du. Nordmenn legger igjen enorme summer overalt hvor de reiser på ferie.

Javel? Nordmenn på det aktuelle stedet er altså storforbruker av spanske utesteder f.eks?

En oppfordring; du burde ta deg turen til Altea, og så se hvor mange fra Alfaz del pi det er ute på tur der.

Lenke til kommentar

Snakk om ulønnsomme innvandrere...

http://www.dn.no/tal...icle2629084.ece

Er det denne "verdiskapningen" norske innvandrere bidrar med? Ved å ta jobbene fra spanjolene? Fy å fy! Spania, si opp Schengen, EU-medlemsskap, og stopp de alle ved grensen og send de rett hjem...

Det der gav ingen mening i det hele tatt. Jeg tror du burde vurdere en tur til psykologen for å finne ut av problemene dine. Og helst ta med en utskrift fra denne tråden.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Gjorde det ikke? Erstatt norske innvandrere med innvandrere her i Norge, og det blir det typiske xenofobiske frepper-klisjeet som man er vant til her i landet.

Åh? Gjør det?

Gir opp Norge-drømmen - flytter hjem til Somalia

Skyhøy arbeidsledighet blant unge i Norge tvinger somaliske utenlandsstudenter hjem etter endte studier.

Hmm nei, tror jeg aldri har lest noe slikt i norske aviser. Hva var det du ville frem til?

• Liker 3
Lenke til kommentar

Gjorde det ikke? Erstatt norske innvandrere med innvandrere her i Norge, og det blir det typiske xenofobiske frepper-klisjeet som man er vant til her i landet.

Jeg prøvde å gjøre det, men jeg endte bare opp med sympati for de høyutdannete innvandrerungdommene med norsk utdannelse, som ikke klarte å få seg jobb i Norge, fordi arbeidsmarkedet er så elendig..

Ergo, langt ifra det samme som ikke-vestlige innvandre som kommer til Norge hvor mange ender opp på trygd og driver med kriminalitet.

Lenke til kommentar

Typisk frepper-ignorans i denne tråden. I rest my case.

Jeg har problemer med å se argumentet ditt, utover det ordinære "typisk frp"-hatet. Kan du forklare hva det var du mente med forrige innlegg? Gjerne et svar på det jeg skrev også, siden du mente at det var nok å bytte ut spania og nordmenn med norge og innvandrere.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...