herzeleid Skrevet 10. juni 2013 Del Skrevet 10. juni 2013 Jasså, fortell meg som fremstår så "dum" (hvis det i det hele tatt er mulig å fremstille dummere enn noen i denne tråden) om hvor vanlig det er for "turister" å bosette seg i egne enklaver, med egne skoler og eget trygdekontor. Hvilken type turisme snakker vi da egentlig om? Sydenturisme? Sightseeing-turisme? Spa-turisme? Opplys oss på definisjonen din siden du fremhever deg selv som så smart. Du vet turister ofte har en tendens til å samles på typiske turistområder og steder der det leies ut rom eller leiligheter? Du tok fortsatt ikke forskjellen mellom mennesker som drar til ett annet land og legger igjen masse penger og holder liv i en egen industri, og de som kommer til ett land og er en byrde? Lenke til kommentar
Tollari Skrevet 10. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2013 Jeg syns såkalte "Norske kolonier" i spania er tullete. Jeg har heller ingen planer om å besøke en slik koloni. Men er det vårt problem? Nei. Det er Spanias problem. Det er de som tillater det. Betyr det av vi skal tillate at andre "folkeslag" gjør det samme hos oss? Hvorfor det? Er det slik vi vil ha det? "Little China", "Little Somalia" og "Little Bergen", fordelt rundt om kring i Oslos gater? Hvorfor ikke? Når vi gjør det samme i utlandet, har vi da grunn til å klage at noen gjør det samme her i Norge? Hva om man går foran som et bedre eksempel og assimilerer seg selv i det samfunnet i utlandet man bor i? Lenke til kommentar
StormEagle Skrevet 10. juni 2013 Del Skrevet 10. juni 2013 (endret) Javel, si meg. Hva er det nordmenn bidrar med i Spania? Lære spanjolene snakke norsk i deres etablerte norske skoler der nede? Og betaler de skatt til den spanske staten? Det tviler jeg på. De bidrar med masser av penger som de legger igjen. Og jo de betaler vel skatt, Spania har vel også MVA? Og jeg tviler på at de nordmennene som er der tar med seg kvitteringer på alt de har kjøpt til ambassaden for å få igjen momsen når de drar. Endret 10. juni 2013 av flesvik Lenke til kommentar
Tollari Skrevet 10. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2013 Jo da. Du skriver jo det FRP har sagt i årevis nå: Som rett ut fra FRP sin munn. Her fra FRP sitt partiprogram: http://www.frp.no/no...gram%202013.pdf De fleste partier setter krav om integrering til innvandrere. Forskjellen er at de andre partiene ikke bruker populistisk retorikk for å hetse mot så kalte uønskete minoriteter. Lenke til kommentar
Tollari Skrevet 10. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2013 De bidrar med masser av penger som de legger igjen. Og jo de betaler vel skatt, Spania har vel også MVA? Og jeg tviler på at de nordmennene som er der tar med seg kvitteringer på alt de har kjøpt til ambassaden for å få igjen momsen når de drar. Utenlandske turister og innvandrere i Norge betaler også skatt og MVA i Norge, so what? Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 10. juni 2013 Del Skrevet 10. juni 2013 Hvorfor ikke? Når vi gjør det samme i utlandet, har vi da grunn til å klage at noen gjør det samme her i Norge? Hva om man går foran som et bedre eksempel og assimilerer seg selv i det samfunnet i utlandet man bor i? Jeg som enkeltindivid ville gjort det. Og jeg forventer at andre også Gjør det samme. Derfor syns jeg slike kolonier er idiotiske. Og dermed stiller jeg samme krav til innvandrere i Norge. Lenke til kommentar
StormEagle Skrevet 10. juni 2013 Del Skrevet 10. juni 2013 (endret) Utenlandske turister og innvandrere i Norge betaler også skatt og MVA i Norge, so what? So what? Du skrev jo at de ikke betaler det og jeg påpekte at jo det gjør de. Og det er ikke turister i Norge det er snakk om det er innvandrere som du selv skrev Hvorfor irriterer vi oss over "snikislamisering", hallal-slaktet mat og manglende integrering Det er vel ikke muslimer på ferietur i Norge det klages over her. Endret 10. juni 2013 av flesvik Lenke til kommentar
StormEagle Skrevet 10. juni 2013 Del Skrevet 10. juni 2013 De fleste partier setter krav om integrering til innvandrere. Forskjellen er at de andre partiene ikke bruker populistisk retorikk for å hetse mot så kalte uønskete minoriteter. Nope. Det er FRP som har stilt krav til Norskopplæring og at de skal kunne språket i alle år, mens sosialistene har vært motstandere helt til i de aller siste åra når de snudde 180 grader og "foreslo" det selv. Og det samme gjelder krav om at invandrerene skal tilpasse seg norsk kultur og ikke omvendt. Hvis det er noen som er populistiske så er det jo sosialistene som har vendt helt om i dette spørsmålet fra å være sterke motstandere til å bifalle det når misnøyen i folket ble stort nok. Så du er nok en skap-FRP'er Tollari. Ihvertfall i innvandrerspørsmål.... Lenke til kommentar
Shrooms Skrevet 10. juni 2013 Del Skrevet 10. juni 2013 (endret) Nope. Det er FRP som har stilt krav til Norskopplæring og at de skal kunne språket i alle år, mens sosialistene har vært motstandere helt til i de aller siste åra når de snudde 180 grader og "foreslo" det selv. Og det samme gjelder krav om at invandrerene skal tilpasse seg norsk kultur og ikke omvendt. Hvis det er noen som er populistiske så er det jo sosialistene som har vendt helt om i dette spørsmålet fra å være sterke motstandere til å bifalle det når misnøyen i folket ble stort nok. Så du er nok en skap-FRP'er Tollari. Ihvertfall i innvandrerspørsmål.... Jeg syns det er morsomt hvordan Frp'ere er så jævlig hypp på å være hipsterne innenfor politikken, jeg hører alltid snakk om at de kom med noe først. Bare fordi dere har kommet med en brukbar ide, betyr ikke det at dette er noen grunn til å tro penisen deres vokser. Forstå det. Jeg syns forsåvidt fortsatt det er en dårlig ide, ikke er jeg sosialist heller. Jeg liker bare ikke det system-baserte samfunnet dere forfekter. Endret 10. juni 2013 av Shrooms Lenke til kommentar
Wyrd Skrevet 10. juni 2013 Del Skrevet 10. juni 2013 Trådstarter har et poeng. Den typen harry-kolonisering av Spania som visse nordmenn driver med bidrar ikke akkurat positivt til Spanias kultur, uansett om det muligens kan rettferdiggjøres ved å fokusere på enkelte økonomiske faktorer. Har hørt at de gir et temmelig negativt inntrykk av nordmenn til Spanias innfødte befolkning også. Konsekvent nasjonalist som jeg er, oppfordrer jeg på det sterkeste Spanias regjering til å deportere disse ubehøvlede, usofistikerte, dekadente råtassene tilbake dit de kom ifra. 3 Lenke til kommentar
Kazuo Skrevet 10. juni 2013 Del Skrevet 10. juni 2013 Trådstarter har et poeng. Den typen harry-kolonisering av Spania som visse nordmenn driver med bidrar ikke akkurat positivt til Spanias kultur, uansett om det muligens kan rettferdiggjøres ved å fokusere på enkelte økonomiske faktorer. Har hørt at de gir et temmelig negativt inntrykk av nordmenn til Spanias innfødte befolkning også. Konsekvent nasjonalist som jeg er, oppfordrer jeg på det sterkeste Spanias regjering til å deportere disse ubehøvlede, usofistikerte, dekadente råtassene tilbake dit de kom ifra. Spanjoler er vel glad for at noen bruker penger i landet deres.. Ser ikke helt at Nordmenn banker homofile spanjoler, voldtar spanske damer, raner folk på åpen gate,selger narkotika på stor skala, alt dette ser vi jo i Oslo fra våre ny ankommende borgere. 6 Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 11. juni 2013 Del Skrevet 11. juni 2013 Bare fordi dere har kommet med en brukbar ide, betyr ikke det at dette er noen grunn til å tro penisen deres vokser. Dette gir ikke mening. Det er ikke det at FrP kom med idéen FØRST, som er greia. Det er det at når FrP kom med idéen, ble de ledd av og mobbet av de andre partiene. Så går det noen år, før de samme partiene foreslår samme endring, og får da skryt for sitt mot og innsatsvilje. Mens FrP står på sidelinjen med håndflata godt plantet i panna. 2 Lenke til kommentar
mofomofo Skrevet 11. juni 2013 Del Skrevet 11. juni 2013 Foreslår at trådnavn døpes om til "Tynne argumenter for innvandring". Om nordmenn spyr på gata i Torrevieja så er ikke det et argument for å importere alt mellom himmel og jord til Norge. 2 Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 11. juni 2013 Del Skrevet 11. juni 2013 Spanjoler er vel glad for at noen bruker penger i landet deres.. Ser ikke helt at Nordmenn banker homofile spanjoler, voldtar spanske damer, raner folk på åpen gate,selger narkotika på stor skala, alt dette ser vi jo i Oslo fra våre ny ankommende borgere. Joda, disse asylsøkere fra Norge som var i konstant fare og fattigdom før de flyttet til Spania Merkelig at kriminaliteten er så lavt blant disse nordmenn fra Noruega! Jeg leker litt selvsagt men flere fattige nordmenn som flyttet til USA ca 1900 deltok i flere etniske kriminelle virksomheter til og med ungdoms gjenger før de integrerte seg i amerikansk samfunn. Det var mye lettere for dem enn for de med mørke hud og tok bare et par generasjoner. Likevel var ikke nordmenn annerledes enn alle andre fattige innvandrere, integrering tar tid 1 Lenke til kommentar
Wyrd Skrevet 11. juni 2013 Del Skrevet 11. juni 2013 (endret) Spanjoler er vel glad for at noen bruker penger i landet deres.. Ser ikke helt at Nordmenn banker homofile spanjoler, voldtar spanske damer, raner folk på åpen gate,selger narkotika på stor skala, alt dette ser vi jo i Oslo fra våre ny ankommende borgere. Som allerede sagt, så er norsk kolonisering av Spania mer positivt for økonomien enn ikke-europeisk innvandring til Norge. Det finnes det ingen tvil om. Dette at en økonomi blir nesten utelukkende sentrert rundt turisme og den typen aktiviteter ser jeg dog ikke som positivt, og dette er tilfellet i deler av Spania. Det er rett og slett ikke holdbart på lengre sikt, og tar vekk fokuset fra mer konstruktive økonomiske tiltak som disse områdene kunne viet seg til isteden. Hva Spania ønsker å gjøre med dette er jo naturligvis deres egen sak. Og misforstå meg ikke dithen at min kritikk av visse nordmenns fremferd i Spania var ment å rettferdiggjøre utenomeuropeisk innvandring til Norge. Jeg er en trassig motstander av denne utviklingen like mye som noen andre. Endret 11. juni 2013 av Wyrd 1 Lenke til kommentar
Shrooms Skrevet 11. juni 2013 Del Skrevet 11. juni 2013 (endret) Dette gir ikke mening. Fordi du ikke skjønner det eller fordi du tror du innehar en evne til å skjønne alt, og derfor at dette ikke kan gi mening? Er det noe du ikke forstår, spør først, det tar seg bedre ut. Det er ikke det at FrP kom med idéen FØRST, som er greia. Det er det at når FrP kom med idéen, ble de ledd av og mobbet av de andre partiene. Så går det noen år, før de samme partiene foreslår samme endring, og får da skryt for sitt mot og innsatsvilje. Mens FrP står på sidelinjen med håndflata godt plantet i panna. Jo, det jeg prater om er folk som mener at det at Frp kom med dette først er sentralt. Essensen av det blir uansett det samme, jeg driter i om dere føler dere mobbet og ledd av. Var Frp`er selv en gang i tiden, og dere fører ikke en spesielt gjennomtenkt politikk. Ikke det at noe norskt parti gjør det, men dere er altfor høye på dere selv. Dere burde hatt dårlig selvtillit fordi dere er blant de dummeste i landet. Dere har ikke copyright på tanker og idéer, så bare slutt å bry dere om at dere kom med det først og at de andre syns dere var teite. Det er heller ikke alle idéer som er riktig til alle tider. Har du en ide om å kaste vann på hus uten grunn, så vil nok folk le av deg. Men jeg tror flere ville kastet vann på huset hvis huset var i brann. Dette gir deg ingen grunn til å skryte, jeg vil påstå at du er hakket over selvopptatt hvis du mener at det er viktig at du gjorde dette først og at alle andre lo av deg da. Endret 11. juni 2013 av Shrooms 1 Lenke til kommentar
Fasces Skrevet 11. juni 2013 Del Skrevet 11. juni 2013 Har du en ide om å kaste vann på hus uten grunn, så vil nok folk le av deg. Men jeg tror flere ville kastet vann på huset hvis huset var i brann. Dette gir deg ingen grunn til å skryte, jeg vil påstå at du er hakket over selvopptatt hvis du mener at det er viktig at du gjorde dette først og at alle andre lo av deg da. En veldig god metafor. Er du opphavsmann, fortjener du litt skryt. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 11. juni 2013 Del Skrevet 11. juni 2013 Jo, det jeg prater om er folk som mener at det at Frp kom med dette først er sentralt. Essensen av det blir uansett det samme, jeg driter i om dere føler dere mobbet og ledd av. Var Frp`er selv en gang i tiden, og dere fører ikke en spesielt gjennomtenkt politikk. Ikke det at noe norskt parti gjør det, men dere er altfor høye på dere selv. Dere burde hatt dårlig selvtillit fordi dere er blant de dummeste i landet. Så du prater om folk som mener at FrP kom først er det viktige her, og så i neste setning snakker du om alle FrP-ere, meg inkludert. Hvem er det du snakker om igjen? Og, "blant de dummeste i landet". Tenker du på undersøkelsen gjort i 2003, hvor partiene varierer mellom 104 og 94? Ikke glem at 5 poengers deviasjon fra gjennomsnittet i landet (som er 99) begge retninger er ikke noe å henge seg opp i, men er innenfor godkjent feilrate. Dere har ikke copyright på tanker og idéer, så bare slutt å bry dere om at dere kom med det først og at de andre syns dere var teite. Det er heller ikke alle idéer som er riktig til alle tider. Ingen har copyright på tanker og idéer nei, men om du ler av en idé, for å senere benytte deg av samme idéen, er du ikke særlig ærlig. Har du en ide om å kaste vann på hus uten grunn, så vil nok folk le av deg. Men jeg tror flere ville kastet vann på huset hvis huset var i brann. Dette gir deg ingen grunn til å skryte, jeg vil påstå at du er hakket over selvopptatt hvis du mener at det er viktig at du gjorde dette først og at alle andre lo av deg da. Brannmenn spruter ofte vann på bygninger som (ennå) ikke brenner. Dette er vanligvis fordi det er en TRUSSEL på at det kommer til å brenne. Det er ikke unaturlig å trekke dette videre til FrPs argumenter, hvor de har kommet med en advarsel på hva som kan skje, får det har skjedd. Ellers vil jeg applaudere deg for dine flotte kommentarer om hvor dumme og selvopptatte "vi" er. Det støtter argumentene dine. Lenke til kommentar
Shrooms Skrevet 11. juni 2013 Del Skrevet 11. juni 2013 En veldig god metafor. Er du opphavsmann, fortjener du litt skryt. Vel, det må jo komme noen gullkorn i all den driten jeg lirer av meg her. Lenke til kommentar
Tollari Skrevet 11. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2013 Du vet turister ofte har en tendens til å samles på typiske turistområder og steder der det leies ut rom eller leiligheter? Du tok fortsatt ikke forskjellen mellom mennesker som drar til ett annet land og legger igjen masse penger og holder liv i en egen industri, og de som kommer til ett land og er en byrde? Og igjen, hvilken verdiskapning bidrar norske trygdemottakere i Spania? Skaper de arbeidsplasser som spanjolene trenger? Betaler de skatt i Spania? Hvis ikke er deres bidrag mildt sagt lite verdt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå